Wednesday, June 26, 2013

Aduhai - Jerebu anak-anak cuti mereka ini mahu ke sekolahkah?




99 comments:

Aju Mohit said...

hehehhe beratur elok punya...
nak gi cari makan tu kak ;)

aizamia3 said...

anak2 ai tak ke sekolah lagi hari ni.. :(

Mila@Rimbun said...

harini dah bg anak ke sekolah, tgk ramai yg dah kesekolah.. hopefully hujanlah lagi this few days kan.

Hihi besar2 ler lembu tuh.. mesti target nak jual raya haji nanti

(Lizz) http://haslizalizz.com/ said...

waa rajin betul...hehe

ieja amieja said...

n9 dah ok..ari isnin skolah bg cuti, tp ank ieja sambung sampai selasa..bukan apa masing2 sakit tekak n mcm nk batuk je..ari ni br start skull..

Aisy Nasiha said...

Kami di selangor cuti lagi.....

redza said...

selamba je berjalan tengah2 jalan

ahmad humairi said...

jerebu.....kini berlalu....
Alhamdulillah!

Angah said...

..hati-hati lembu melintas...

MAZLIZA ABD RAZAK said...

kat penang pn mai dah jerebu ni..nasib baik smlm hujan, kurang sikit.

Masya said...

sekolah dan tadika anak sy masih cuti kat selangor ni..

Zee Suhaini said...

sayang kak dok biar sekolah kosong, tu yang 'mereka' ambik alih..hihi

Sura Mohd said...

anak2 seronok bila cuti lagi..port klang semalam memang kuat jerebu..tp pagi ni ok sikit..:)

Norzila Zakaria said...

semalam dah hujan kan..syukur sgt..zila pun dah selsema, batuk pedih mata bagai..dh ke klinik pun smlm..

ros_reeza said...

banyaknya.. beratur elok je..

umi alya said...

pakaikan budak kecik tu mask, kejap jer bertahannya - panas!!

Bin Muhammad said...

Anak2 xpayah gi sekolah...tengok tu! lembu2 pulak gi sekolah...hehehe

p/s: alhamdulillah, pagi yang cerah disini...

Mak Long a.k.a Kunang-kunang said...

di tempat kak ani sekarang mendung dan gelap selepas hujan sepanjang malam.

Lembu-lembu ni bahayakan berjalan2 atas jalanraya gini.

aTieYusof Family said...

hahaha... lembu tak tau yang depa pun kena cuti jerebu..hehe:)

syuk shusuke said...

kalau anak kecik takpe cuti je. untuk kesihatan mereka.

JunAina said...

Semua cikgu terkejut nanti anak murid dah bertukar.

lia said...

he3 tergelak sorg2 sy dlm bilik meting tgk n3 ni

MOKCIK AZWA said...

Lembu pun pandai beratur melintas jalan yer hehehe..

ummiross said...

hehe..memang lembu spesis bersekolah ni Kakzakie, elok je beratur.

Semalam hujan lebat dan ribut di KL ni Kakzakie, pokok kat rumah jiran ada yang tumbang, nasib baik takde yang cedera. Pagi ni jerebu nampak ok sikit.

nuyui a.k.a miss YUI said...

kalau rasa bahaya bek jgn p..

ieda immi said...

anak2 saya dah sekolah hari nie ..
kebetulan ujan kak

mak aihhh segerombolan baru balik dari mana tuu ..
uishhh merbahayakan kenderaan lain !

BERT said...

budak skolah cuti ye kat sana kak? lembu plak yang nak pegi skolah ye hehe

norhidana miswan said...

ayak... sbb jerebu tak nampak jln itu yg lembu2 tu salah jln

Fazleyatul Aini said...

lembu steady je haha

Kesuma Angsana said...

hehehe... budak2 cuti ada yg len pulak jd pengganti yer kak !

~cik atin~ said...

harap harap jerebu maken beransur pegi..

ummuaidan said...

heheeh..itulah peluang mrk lak tuk kesekolah kakak since budak2 cutikan..kemain semangat lagi berjln tuh..

m.u.l.a.n said...

cool je nampak lembu2 tu... nasib tak kena pakai mask.. camna la rupa lembu pakai mask..

Knor said...

kak,bukan kanak2 ke melintas tu..knapa pulak lembu yg sesat...

kena tukar signboard tu..

Qashmere said...

Syukur sangat semalam hujan di petang hari dan juga malam...Pagi ni segar je rasa...Jerebu dah sampai Ipoh!

Qashmere said...

Syukur sangat semalam hujan di petang hari dan juga malam...Pagi ni segar je rasa...Jerebu dah sampai Ipoh!

Nini D.. said...

hakhakhak..akak buat lawak!

Cikda said...

hahaha..ingatkan saper la yg semangat sangat nak ke sekolah tu..

ZazaMyMoon said...

harini dah nampak ok sikit cuaca..
alamakkkk SULTAN lalu lah hehe (lembu)

Daddy Ziyyad said...

terbatuk batuk lembu tu hidu jerebu kan kak zakie....hihihihi

ANIM said...

hujan dah turun kan kakzakie..
sekolah pun dah buka semula..
tu "kawan2" kita pun berani keluar dah, huhu...

Sayangku Zie said...

Lembu pun sakit mata kak... cari jalan nak pi ragut rumput tak jumpa hehehe

Mimie_Zatun said...

Berderet2 tu..
Alahai jerebu..

Mat Gebu said...

Hansem lah lembut2 tu semua...boleh?..hehe

Irfa said...

sib baik x pakai topeng muka
kalau tak mau pengsan akak ;)

Juhariah Johari said...

Salam.
Begitu setia si dia dgn ketua.
Untung besar tuanpunya...

Eye_nee said...

nak balik kandang semula ni kakzakie...hehehehe..

Nafira usof said...

lorrrr.. berarak ke mana lah tu pagi2 hari nih.. mengganggu lalu lintas jer..

Nisah Idham said...

mr/mrs boo pun banyak ye..
suh dorang balik kak, ni jerebu ni. kang batuk selsema pulak hehhee

hainom OKje said...

Haiiii kanda....tunggu kanak-kanak lembu melintas jalan nampak! hehe

kat sini dah ok nampaknya kanda...malam tadi hujan!

Azian Elias said...

hee..heee... sure paru2 dia penuh dust tu kak..

faraherda.razalan said...

Kurusnya diorang tu kak! Heheheheh!

Siti Rohaida Yusof said...

lembu pun nak guna jalan raya jugak...hehe

fairus mohamad noor said...

jerebu masih x ok lg ke kat sana kak..dengar2 byk kawasan yg dah turun hujan

Eliss Mie said...

semalam cutikan anak dari sekolah. hr ni htr dua2 ke rumah pengasuh si adik. hehehe

Mizz Aiza said...

banyaknya lembu tu kakak.. ke mana destinasi mereka tu?

paridah said...

tuan lembu xnampak pun...

Mia Kassim said...

Awas dorang nak melintas....lembu sapa yang terlepas ni kak...hehe

-Sara- said...

akak, kt johor dah makin menurun kan.. hrp masalah jerebu ni cpt2 pulih kan kak..

Cik Gee said...

assalamualaikum kak zakie,

signboard tu rasenyer kena tukar la.

"Awas, lembu melintas di hadapan".

Hoho.. :P

deq's qienz said...

risau kan..smlm ujan arini oke sikit tak??

Ibu Lala said...

moga jerebu cepat berlalu kan kak. lembu sape lah tu byk2 byk tu...

HeNRieTTa JoSe said...

Hr nie hujan....lega sgt sgt...eeehhh....dorg plak nk ke sekolah....hehehe....

Riedaffya ibrahim said...

hahaha..ingat ape tadi..se group nak lari dari jerebu gak tu..

lelamaisara said...

awas ada lembu dihadapan...kak banyak nye lembu..nak kemana lembu2 tu kak..hehehe

Nora Karim said...

Alhamdulillah... jerebu di melaka dah semakin hilang dibawa angin...

Leadership Developmant Training said...

nice blog :)

salam kenal dari kami outbond di malang :)
jangan lupa kunjungi kami di website kami : http://www.nolimitadventure.com/

Fiza Rahman said...

Hehehe...berderet2. Pandai plak tu beratur.

Skolah anak saya cuti lagi. Tapi nasib daycare bukak.

NoEn said...

hehe...ramainya ;p

yan's cottage said...

Alhamdulillah...semalam hujan cuaca pun nampak ok sikit hari nie kan...esok budak2 dah mula ke sekolah...

Acik Erna said...

kakzakie..tahan dengan jerebu..tu yang tak mau cuti tu he he

Qhaifa Nur said...

senin memang cuti sebab sabtu sukan..nasib baik Kakzakie...selasa sekolah, minta cuaca elok hendaknya...

Siti Haslinda Sadiken said...

jerebu kt seremban pun boleh tahan teruk kak..td baru merasa hujan :)

Mimie Najib said...

jerebu teruk kn kak..dugaan sungguh..

*akk, mai la join 100 bloggers tu..mcm akk ramai datang komen setiap entry..

KY Atie said...

haaaa..mereka tak nak sia2kan waktu yg ada haaa

Alin Marlini said...

anak alin suruh jgkmke sekolah sb UPSR dah dekat

zila norazila said...

molek jew bratur kn kak..he hee

zila norazila said...

molek jew bratur kn kak..he hee

Rinna said...

Hari nie anak saya sekolah.. 2 hari je cutinya..

Mizz ErMa said...

kesian dekat lembu2 tu..terperangkap dalam jerebu..

cikguNae said...

hahaha....
depa buat rombongan lah tu akak...
dialog ini mungkin tak? " jom la kita jalan puas-puas... sebelum raya puasa ni... takut2 tak sempat..."

PeRdU cINta said...

wah beratur cantik je kan kak..kalau haiwan tersebut bertuan,,moga tuannya mengambil berat pada ternakannya kerana akan membahayakan kenderaan yang lalu lalang..mohon peka.. :)

Tihara said...

boleh tahan kan jerebu, rasanya lebih buruk dari tahun2 sebelum..

Papa Mifz said...

lembu pun pandaai nak pergi sekolah kan kak...hehe

hana hadi said...

kalau sekolah tutup xpalah xpergi sekoalah. kalau sekolah buka pergilah sekolah pakai topeng :)

BUNDA a.k.a KN said...

lembu2 tu tahan lasak, tak lut jerebu..bia lah dorang kesekolah..

Kakzakie said...

Lembu-lembu ini kakak rasa kepunyaan seorg pakcik India yg tinggal tidak jauh dari kawasan sekolah tersebut. Pernah sekali lembunya merayap hingga ke Taman Daya. Jalan jem angkara lembunya.

Jerebu di JB kelihatan bagaikan tiada lagi. Alhamdulillah hujan yg telah turun sehari-dua ini benar-benar membantu.

Terima kasih semua yg memberikan komen:-

Aju Mohit, aizamia3, Mila@Rimbun, (Lizz) http://haslizalizz.com/, ieja amieja, Aisy Nasiha, redza, ahmad humairi, Angah, MAZLIZA ABD RAZAK, Masya, Zee Suhaini, Sura Mohd, Norzila Zakaria, ros_reeza, umi alya, Bin Muhammad (dia melintas ikut tempat anak-anak selalu melintas tu BM), Mak Long a.k.a Kunang-kunang (memang bahaya Kak Ani, kami semua terpaksa berhentikan kereta), TieYusof Family, syuk shusuke, JunAina, lia, MOKCIK AZWA (yg tak syok tu Azwa melintas tempat pejalan kaki anak-anak sekolah punya), ummiross (terpaksa tunggu mereka semua habis melintas ummi), nuyui a.k.a miss YUI, ieda immi, BERT, norhidana miswan (tuan dia yg bawa mereka lalu sini Dana), Fazleyatul Aini, Kesuma Angsana, ~cik atin~, ummuaidan (tapi menyusahkan kami semua ummu terpaksa tunggu mereka melintas), m.u.l.a.n, Knor, Qashmere (tuan lembu tu ambil kesempatan Nor), Qashmere, Nini D.., Cikda, ZazaMyMoon, Daddy Ziyyad, ANIM (bos dia baru bawa keluar agaknya), Sayangku Zie, Mimie_Zatun, Mat Gebu, Irfa (ramai tu Irfa bos dia tak mampu beli tuk semua hihi...), Juhariah Johari, Eye_nee, Nafira usof, Nisah Idham, hainom OKje, Azian Elias, faraherda.razalan, Siti Rohaida Yusof, fairus mohamad noor (sekarang dah ok fairus sebab hujan dah turun kan), Eliss Mie, Mizz Aiza, paridah (dekat belakang lembu yg kanan sekali tu tuan dialah Ida), Mia Kassim (ada tuan dia Mia), -Sara- (betul dah kurang banyak jerebu dah di sini), Cik Gee, deq's qienz, Ibu Lala, HeNRieTTa JoSe, Riedaffya ibrahim, lelamaisara, Nora Karim, Leadership Developmant Training, Fiza Rahman, NoEn, yan's cottage, Acik Erna, Qhaifa Nur, Siti Haslinda Sadiken, Mimie Najib, KY Atie, Alin Marlini (yelah Alin kadang terpaksa juga sekolah demi masa depan), zila norazila, Rinna, Mizz ErMa, cikguNae (macam mana pun seekor-dua pasti ada yg kena sembelih raya ini kan cikgu hihi..), PeRdU cINta (kami semua berhenti tunggu semua melintas macam tunggu budak sekolah juga tau), Tihara, Papa Mifz, hana hadi dan akhir sekali BUNDA a.k.a KN.

Terima kasih sekali lagi buat semua:)

Myra Jay said...

Hheeee, berbaris elok je.. :)

n O e s u h a i m i said...

lembu2 tu nak g klinik ke tu?? jerebu la katakan..

Deqla Manjew said...

lembu nak ke tmpt lain kot.. depa pun tau rimas ngan jerebu ni kak.. tgk tu lembu pun pndai berbaris.. dia pun tau bahaya.. manusia tau x? haha.. ;p

IntaNBerliaN said...

heheee bkn main lagi lembu2 tu yer

are_lin@yu said...

mmg ptt kna cti kn..bla reda skt oklah g skolah.huhu

amirah said...

bahaya gak lembu2 ni melintas tetiba kak...

Mimi Azirah said...

Baik pny lmbu beratur

♥ Cmª shIemª ♥ said...

Salam K.Zakie..


HIHI.. lembu mau pulang ke kandang.. :p

anitadiana said...

kalu ita takut juga tu kak..kena hati-hati...takut dia buat benda yg bukan-bukan aje..

elly nadyra said...

eh eh lembu tu nak pi mana?

Mas Zull said...

assalamualaikum kakzakie...meriahnya banyak betul lembu2 tu...:)

tenku butang said...

jerebu teruk sgt.. elok lea budak2 x gi sekolah time cenggini.. kesian depa pedih mata nti.. kita pun x larat, inikan pulak diorang kan.. hee..

salam.. teman datang curi2 masa kunjungbalas tuan tanah disini.. thanx sudi singgah n baca entri teman yea.. jangan lupa singgah selalu yea.. heee.. salam meriah..