Thursday, July 3, 2014

Bingkisan seindah ramadhan

Mendapat bingkisan dari blogger.
Cik Viva nama gelarannya.
Comel, cantik dipandang mata
Terima kasih tidak terhingga

Terima kasih - Seharusnya aku sebagai penerima yang mengucapkan terima kasih kepadanya.
Di Ho Chi Minh City bingkisan dibeli
Tetapi diagih teman dikasihi
Mendapat juga fridge magnet ini
 Ketika Cik Viva  menganjurkan GA mini

Vietnam - Inilah Fridge Magnet yang dikirimkan buat keluarga kami. Cantik!
Kelihatan puas Cik Viva berjalan
Balik membawa berbagai hadiah
Kepada teman yang ingin berkenalan
Klik di sini untuk jalinan ukhuwah

Bersatu - Sudah aku satukan dengan beberapa koleksi yang ada di dapur rumah.
 
 Bulan Ramadhan bulan mulia
Umat Islam semua berpuasa
Untuk Cik Viva teman blogger
Terima sekali lagi dari kami sekeluarga

Titipan buat anak-anak di bulan mulia ini:-
 
"Barangsiapa membawa amal (berbuat kebaikan), maka baginya pahala sepuluh kali ganda amalannya dan barangsiapa yang membawa perbuatan jahat maka dia tidak diberi pembalasan melainkan seimbang dengan kejahatannya, sedang mereka sedikitpun tidak dianiaya (dirugikan).” (Suroh Al-An’am: 160).  

Bukanlah bermaksud berbuat kejahatan tiada balasan ye anak-anak. Lihat ayat dibawah ini: -

“Dan barangsiapa yang bermaksud di dalamnya melakukan kejahatan secara zalim, pasti akan Kami rasakan kepadanya sebahagian siksa yang pedih.” (Suroh Al-Hajj: 25).

~~ Berbuat kebaikan di bulan mulia ini ganjaran diberi berlipat kali ganda.~~

58 comments:

idzwa kamaruddin said...

alhamdulillah seronok kan rezeki dikongsi walaupun benda kecil sekali pun :)

Eye_nee said...

Alhamduliilah yer kak..Ukhwah yg terjalin diharapkan berkekalan hingga akhir hayat

Sarah Talib said...

Alhamdulillah....wah banyaknya fridge megnet
Cantik2 pulak tu...

Mia Kassim said...

Semakin banyak fm yang dikumpul ... :)

mama ka0ri said...

Alhamdulillah...rezeki bulan Ramadhan..cantik!! Pandai kak zakie pantun...

kakyon said...

alhamdhulillah..rezeki di bulan ramadhan dan banyak dah terkumpul FM tu..

Sura Mohd said...

rezeki lagi..alhamdulillah..
dah penuh ngan Fm dah peti kakzakie tu..semua cantik2.

Aziela said...

Cantiknya fm tu kak....

asyifa mustaffa said...

Bln2 pose ni..buat org gembira...seronok kan kak...:) betmbah lg koleksi fm tu...:)

babYpose said...

Alhamdulillah kak zakie, rezeki, koleksi fm bertambah seronokkan, berbuat baik inshaAllah ada ganjarànnya, pahala tu penting :)

Kisah Si Dairy said...

alhamdulillah...rezeki..banyak tu koleksi

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

terima kasih atas ingatan.. perkongsian suroh tu Kakzakie..

urmmm... terlepas pulak GA Cik Viva ni..

lieyalatif said...

alhamdulillah...murah rezeki akak dibulan ramadhan nih....bertambah laa koleksi akak yek...mesti bersusun di peti ais akak heheeheh....

:: Cik Viva :: said...

Alahai sweetnye kak..terharu saya, siap berpantun bagai, terima kasih..huhu
SALAM RAMADAN untuk Kakzakie sekeluarga =)

Kniedaz said...

seronok kan bila tengok fridge kita penuh ngan FM hehehe..

amirah said...

waa...rezekiii...dah nak penuh ke peti ais akak tu?

Mar Mansor said...

cantik kak zakie...tambah koleksi..

uncle gedek said...

Panton-pantun la pulak...

macam rombongan meminang...!

hehe

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Dah hampir penuh FM di petiais tu Kakzakie.. seronok bila terima bingkisan hadian kekawan kan :)

redza said...

alhamdulillah..rezeki ramadhan

n O e s u h a i m i said...

alhamdulillah...rezeki tu

Mummydearie said...

Rezeki bulan Ramadhan. Bertambah lagi koleksi FM akak yek!

Knor said...

rezeki kak..nampaknya kena beli peti ais sebiji lg la..

❤Kamsiah❤ said...

nampak meriah petiais kak zakie..

Cho Zila said...

berseri2 peti ais nak beraya dengan pemberian kawan2kan...

Cho Zila said...

berseri2 peti ais nak beraya dengan pemberian kawan2kan...

Sylarius Yusof said...

Peh, memang penuh peti ais dengan fridge magnet.

Acik Erna said...

tahniah kakzakie..
kakzakie memang pandai berpantun kan..

nohas said...

rezeki di bulan Ramadhan..

Falsya said...

murah rezeki cik viva kite..alhamdulillah..hehe..

Rai Ourkizuna said...

meriah betul fridge magnet akak..

RDZ Z said...

Alhamdulillah..rezeki Ramadhan tu KZ..

Ujie said...

wah..tu sume FM tanda ukhuwah le tu ya..

Sobri Yaacob said...

alhamdulilah rezeki byak ya koleksi Fm sis

Tihara said...

alhamdulillah, cantik fm ney kak,
wes makin akeh FM akak ki,
nggawei kenang-kenangan yo kak..

sebenarnya nak cakap jawa panjang lagi tapi makin kelalen la plak :)

Irrayyan said...

Bw :)
Salam singgah dari irra
http://www.irrayyan.com
Irra follow blog ni
Selamat berpuasa ^^

aizu's life said...

congratz kakak!!!

@na said...

salam kak zakie....tahniah...tanda ingatan tu yg mahal kan?

Muja.. said...

dulu sblm Aiman besar, ada jugakla koleksi fm kat fridge umah sy kak..

La ni, adohaiiii x sempat nak berkoleksi ada jer cacatnya..

inazamri said...

bertambah2 la fm kakak ye

Fifi Nadhrah said...

alhamdulillah.. rezeki bulan puase..

Cik Ecah said...

bestnyer tgk fm akak..penuh kat peti sejuk!
dtg dari jauh tu vietnam...

Nafira usof said...

Salam Kakak~
rezeki awal puasa nampaknye kakak~
bertuah kakak~ tahniah~

Mas Zull said...

assalamualaikum kakzakie....alhamdullilah bertambah koleksi FM akak yer...:)

Cik Puan said...

Wahhhhhhhh....tahniah kak zakie...rezeki tuuu

Aku Penghibur said...

alhamdulilah rezeki tu ^_^

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Cute!.
Salam ramadhan Kak Zakie..
lama tak singgah sini. I busy!. (cehh konon).

Jari Manis said...

Kadang2 kenal rakan blogger d alam maya lg best kerana kebanyakan mereka sgt pemurah dan baik hati sbb Jm dh byk terima Fm dari rakan blogger wlpun hanya kenal d alam maya :-)

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Alhamdulillah. Murah rezeki kakak bersama rakan-rakan di alam maya. :-)

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Alhamdulillah. Murah rezeki kakak bersama rakan-rakan di alam maya. :-)

eelobor said...

yer.... rebutlah peluang mengerjakan amalan yang berlipat ganda di janjikan dan semoga di teruskan di bulan-bulan yang seterusnya. Insya Allah....

ANIM said...

yang sunat pun dah pahala wajib...
lagilah kebaikan lain kan kakzakie..

seronoklah..dah penuh kat fridge tu. kena susun rapat2 dah nanti...

Fiza Rahman said...

AlhamdulillH. Makin bertambah koleksi FM.

Ema Johari said...

bertambah lagi koleksi dipintu peti ais..

♥ Cmª shIemª ♥ said...

salam k.zakie..
alhamdulillah..cantik fm tu..
bertambah2la koleksi fm akak.. :))

Ibu Lala said...

Akk ni mmg pandai berpantun la. Kene je ayat tu.

QasehnyaRania said...

sedap didengar pantun tu kakak
alhamdulillah rezeki jauh nya dtg fm tu

Mimi Azirah said...

tahniah kak...best dpt hadiah