Wednesday, July 23, 2014

Ketupat ini membuka mood Hari Raya adik

Palsu
Tergantung

 ~~ Insya-Allah beberapa hari lagi dapatlah merasa ketupat yang betul.~~

55 comments:

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Insya Allah kakzakie.. tak sabar nak makan ketupat...

Alhamdulillah kakzakie dapat hamper ye.. dari siapa tu :)

aizu's life said...

ketupat = raya = ketupat..
menu wajib menjelang raya :)
p/s: kakak buat la tutorial anyam ketupat. hihi

aizamia3 said...

eemm.. rasa macam nak buat jugak lah tahun ni.. sebab tahun lepas guna yang segera je.. huhuhu...

PetakBunga said...

kat kelantan payah nak raya ketupat ni.. ketupat daun palas tigs segi ada..

Mizz ErMa said...

besarnya hamper, org kasi ke, akak nk kasi kat orang? hihi pejam celik pejam celik, dah nak syawal rupanya kita kan..

idzwa kamaruddin said...

wahhh semangat nyerrrr :)

mama ka0ri said...

Waahhh..dapat hamper raya..seronoknya!!

Noura Qifays said...

kak zie pandai buat ketupat tak?? bestnyeeeee..mode raya ON!

are_lin@yu said...

dah nka raya ni mood kerja pn dah kelaut hihi

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Ketupat memang tak dapat nak dipisahkan dengan hari raya.

Eye_nee said...

Lama dah tak buat ketupat yg asli tu kak...pakai yg segera jer....Masa Arwah ayah ada dulu..tak pernah culas buat ketupat asli tu...

Nurulhuda Abdul Latip said...

Sedapnya ketupat kak...Saya pun tak sabar nak makan ketupat kak, tapi anak saya Zarif tu jakun sebab ketupat daun tu dia tak makan tapi ketupat segera dia makan la pulak..

mysha said...

Sha tak sabar nak makan lemang nih kak hehehehe suka sangat makan lemang hik3

Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin yer kak!!

Nor Azimah said...

2,3 hari lagi habisla ramadhan, entah ada ke tak rezeki nak jumpa ramadhan tahun depan
maaf zahir batin kzakie yea

nur anis said...

tak sabor nak makan ketupat..:)

lieyalatif said...

wow besar hamper kak heheheeh

tu le kak, menghitung hari tu mkn ketupat betul nie...tak sabar...dpt makan sayur lodeh, sambal kacang, rendang ayam....ketupat daun...lieya suke ketupat yg lembut2 ...sedap makan ngan kuah lodeh....

Khairul Bariah said...
This comment has been removed by the author.
Khairul Bariah said...

kat tempat saya jarang jumpa ketupat, kami bakar lemang...
rumah mertua buat lontong style indon, xde ketupat :(

amirah said...

teringinnya nak makan ketupat palas kak..huhu

Chot said...

mana sy nk cari ketupat raya nnt..huhu

Knor said...

tgh buat hamper untuk mertuaku..

sabar ye dik..akan ada ketupat mama buat nti..lauknya mesti bestkan..

UmmuAidan-Arissa said...

kalaulah daun palas ade kat sini dah lama dah sy cuba buat ketupat kakak..dulu ms kecik2 sll jugak jd tukang lipat daun..skrang nie tgk youtube jerlah kan kalo nak buat...
aiiihh rindunya kat ketupat lemak..

lia said...

wahhhh dpt hamper ya...

saniah ibrahim said...

dah dpt hamper kakzakie?
kat rumah sya ni kakzakie ,punya lah ramai tapi pat buat ketupat maknya je kena buat....semua tak tau.tak suka nk beli sebab biasanya besar2 ,kalau buat sndiri boleh comel2 .

nohas said...

jarang dpt makan ketupat di hari raya..selalu lemang atau nasi impit..tak reti nak anyam ketupat..

ros_reeza said...

takpe, sekarang tengok dulu ketupat gantung tu.. nanti raya kita makan ketupat yang betul pula kan :)

Mia Kassim said...

Sedapnya ketupat....nak2 lg makan bersama dgn sambal kacang dan rendang :)

Mar Mansor said...

semakin terasa suasana raya..

JunAina said...

Kat opis Aina ni dah meriah gantung2 ketupat tapi kat rumah cam tu jugak...

Orang Perlis buat ketupat palas kak.

paridah said...

INSYA ALLAH MOGA SEMPAT SAMBUT RAYA N MERASAI KETUPAT DLL.

Kesuma Angsana said...

Ucap Salam Aidilfitri , mohon salah silap dimaafi,
Terkadang kita bicara dan menitip kata, Yang terkadang mengguris rasa, Walau menyepi seketika, Ingatan itu tetap ada. Terima kasih terus menyokong KA , Selamat hari raya, maaf zahir & batin dari KA sekeluarga

Nurashikin ZA a.k.a NAZECK said...

Sabtu ni dah nak balik kampung kat Kelantan tapi kue raya pun belum ada. Sobs..

Mas Zull said...

assalamualaiakum kakzakie...alhamdullilah dpt hamper tu....

aTieYusof Family said...

Salam Kak.. wah! dapt hamper raya ker? bestnya.. Ahad nti InsyaAllah dpt lah makan ketupat real.. hehe

kakyon said...

tak sabar nak balik kg, kg akak makan ketupat dgn kari ayam..

asyifa mustaffa said...

Insyallah...nk buat ketupat gak la kak...bestnya...wangi dia..macam terbau bau je ni...):

Falsya said...

Xsabar rase nk mkn ketupat sebenar..;)

Fiza Rahman said...

Bestnya dapat hamper.

::NureeN:: said...

sama la kita tp nureen suka lemang lagi..
raya ke2 bru dpt mkn lemang mak sbb thn ni raya umah mertua dlu... x der lemang

LYAfrina said...

Menu wajib pg raya..
Mkm dgn rendang... mmg sedap

Mummydearie said...

Insya Allah, beberapa hari lagi dapatlah kita menyambut Syawal. Makanlah ketupat sepuas-puasnya nanti :)

Akak beraya di mana tahun ni? Di JB sahaja ke? Saya hari Ahad nanti barulah dapat menjenguk kampung halaman di BP.

P.S. Buat ucapan awal sikit sebab esok lusa dah off berblogging :)

Selamat Menyambut Aidil Fitri dan mohon maaf kalau ada terkasar bahasa ketika mengomen dan sebagainya.

eelobor said...

yang kat sini pun dah tak sabar-sabar membilang hari jugak nih

Ann Ishak said...

ermmm sedapnya ketupat :)

Nafira usof said...

Salam kakak~
kat kampung Zura selalunye jumpa ketupat palas. harang jumpa ketupat daun kepala camtuh. ketupat palas tu feberet zura.. hehehe

banyak ke dapat hamper raya kakak?
semalam husband zura pon ade dapat hamper raya jugak. :)

acik idah said...

akak buat ketupat ker? atau nasi himpit jer? orang sekarang pakai nasi impit dalam plastik tu jer mudah... :)

nOe suhaimi said...

jarang org buat ketupat yg pakai daun tu...ramai yg beli ketupat dalam plastik tu...

BUNDA a.k.a KN said...

Raya nanti macam2 ada....jangan sampai tak termakan pulak...

imm said...

wahh ade hamper raya..
imm raya x prepare ape2 pun..tunggu mak balik dr umrah dulu lah..raya lambat sikit hihi..

imm said...

wahh ade hamper raya..
imm raya x prepare ape2 pun..tunggu mak balik dr umrah dulu lah..raya lambat sikit hihi..

Bin Muhammad said...

Dah dapat hamper raya! Bestnya! Melihat sarung ketupat hiasan memang memberi mood raya!
Tapi sekarang ni nak makan ketupat dah tak payah tunggu raya, bila2 pun ada, dah xde nilai ekslusif! Namun begitu, makan ketupat dihari raya tetap berbeza feel nya... :)

Ibu Lala said...

Wah bestnya dapat hamper. Rezeki. Ketupat tu comel sgt. Nak boleh tak

babYpose said...

baru emak call nak buat lebih ketupat palas, tapi kami tak makan pulut, emak kata betul nanti bapa duk suruh urut lepas makan pulut :) buat ketupat nasi kut. murah rezeki kak zakie dapat hamper. adik teruja nak raya, aunty pun lega...jalan makan jalan makan :)

Qaseh Vee said...

mcm kena menganyam ketupat jer tak berapa hari lagi ni ...

Mimi Azirah said...

xsbr nk mkn ketupat kan kak

Nurashikin ZA a.k.a NAZECK said...

Besarnye hamper.
Mesti ada biskut raya ni.