Saturday, July 19, 2014

Hanya beberapa hari saja lagi untuk menikmati suasana begini

Banyak dan ramai - Jumlah gerai yang begini sesak dan banyak bertambah sesak dengan kunjungan manusia yang ramai tidak terkata.

1 Malaysia - Apa yang pasti bukan saja yang menjalankan ibadah puasa saja yang bertandang. Sahabat kita yang bukan Islam juga tertarik sama untuk membeli juadah yang beraneka.

Adik - Anak-anak pasti gembira sebab apa saja yang diingini pasti ada dijual.  Kuih tradisi negeri lain pun boleh didapati bila ada bazar ramadhan begini.

~~ Kemeriahan Malaysia tahun ini pasti sedikit tercalar dengan tragedi MH17.~~

40 comments:

Sura Mohd said...

semangat adik berbazar ramadhan..kalau anak lelaki sura..tak nak ikut walopon penat mengajak..takut penat katanya..
Ramadhan tahun ni bertimpa-timba ujian buat umat Islam khususnya..
Pray for MH17
Pray for Gaza..

Mar Mansor said...

mggu depan bazar mungkin dah mula slow kan kakzakie..lagi2 orang johor y dah mula cuti hari jumaat

aTieYusof Family said...

Salam kak.. tinggal seminggu je lg bazar2 ni.. mmg terasa kemeriahan nya..mcm2 ada..:-)

saniah ibrahim said...

best kn tengok bagai2 mknan ada kat bazar....tapi kan kakzakie tahun ni setakat puasa smlm sya belum pernah lagi membeli di bazar...tapi tak taulh esok lusa.

Mas Zull said...

assalamualaikum kakzakie...yer la kak mas raya tahun ni sambut ala kadar jer sbb baru kehilangan abah jadi raya tahun ni buat simple jer...:)

PeRdU cINta said...

Cepatkan masa berlalu kak..dalam pada kita rasa gembira untuk sambut aidilfitri..Allah uji kita dengan hadirnya berita duka..masyaAllah..mati itu pasti..bagaimana itu rahsia Allah..13 ramadhan PC kehilangan makngah..aidilfitri kali ni kami berkumpul lebih kepada mengadakan majlis kenduri arwah..

Santri TPINI said...

time nilah kita boleh jumpa kuih macam-macam kak... yg jarang jumpa pun kita boleh rasa.

Santri TPINI said...

cepatnya Ramadhan berlalu...

Shark Kay said...

sudah sampai minggu terkahir.
biasanya minggu ni dh ramai penjual ttup gerai.
nk fokus pada biskut raya pula kot :)

UmmuAidan-Arissa said...

seminggu lebih jer lg kan tinggal kakak...takperlah tunggu yg tahun depan lak..heheh..
bygkan kaum keluarga mangsa MH17..memang takder erti bg mrk raya nie kan kecuali kesedihan jer..

mama ka0ri said...

Betul kak...begitu cepat ramadhan berlalu...rasa nak undur balik waktu...huhu...raya tahun ni ala kadar jer..

nohas said...

mcm2 juadah kt PARAM ni..rambang mata..nafsu2..

RDZ Z said...

Sedihkan KZ..Ramadhan dah nak sampai ke penghujung...

wa said...

Betullah kak..minggu depan dah tak banyak dah kot..semua orang sibuk buat persiapan raya kan:-)

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Setahun sekali jer kita nak jumpa bazar ni kan kakzakie.. masa tu juga nak menikmati kuih muih negeri lain ;)

Jari Manis said...

Tul tu kak zakie time perayaan je meriah mcm ni lepas ni perlu tggu thn depan pulak. Si adik tu beli baju raya ke

paridah said...

pelbagai juadah yg boleh dipilih untuk berbuka puasa di bazar ni ya...n lps raya bazar pun berehat pula hingga ramadan akan datang ya..

ariana said...

Salam kak zakie..
Skjp je ramadhan dh nk brrlalu pergi ye..
Biasanya lm raya bazar akan lelong kue2 rsya plk..semakin larut mlm,semakin murah hrganya..

pB said...

Area mana ni?

Knor said...

Nor pg sekli jer..bli kerang bkr..sampai kt gerai kerang tu terus blik..punya tetingin nk mkn kerang bkr..

zana fahmi said...

Aziz kata.......sejak puasa kits kebazar Ramadhan. Taknak pergi sb jem, kuih bask, mahal lagi. Masak sendiri je....

eelobor said...

kepala & fikiran dah melayang duk kampung nih.... lambatnya hahahaha

Zaitun said...

Tahun ini kak zai paling bayak mengunjungi bazar ramadhan sebab selalu ke luar daerah.

BUNDA a.k.a KN said...

Dalam minggu ni pun nampak dah slow dah...semalam anak2 pergi Bazar cari popiah basah dan murtabak...ramai dah tak berniaga..

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Dah tinggal tak berapa hari lagi kan kakak. Dah habis bulan ramadhan nanti pahala dah balik jadi asal. Tak ada ganda-ganda kan. Sedih..

Cikli said...

Salam kak,

Ramadhan yang datang pasti akan pergi, in shaa Allah kembali lagi.

Namun MH17 dan 370 pergi tanpa kembali. Kepada Allah kita berserah.

QasehnyaRania said...

tak lama dh kak.sikit je lagi.
ramadan akan berlalu pergi..

Tihara said...

rasa makin cepat masa berlalu,
tengok situasi di Gaza pun rasa tercalar juga kak..
kejadian MH17 tu rasa macam tak percaya sebab dashyat sangat..

Mimi Azirah said...

tggl berapa ari je lg ramdhan nak tglkn kite kan kak...

Khairul Bariah said...

bazar ramadhan...bulan puasa jer ada kan kak...sikit lg dah nak raya. tak nmpk dah sesak2 bazar ramadhan. :)

norhidana miswan said...

bln pose thn nih tak penah jjk kaki ke bzr ramadhan kak.... biarlah kalu tak kang sume bnda nk dibeli nyer... napsu semata2 tuh

♥ Mrs. Secretary ♥ said...

percaya tak sehingga ke hari nie farah masih lagi tak jejak kaki ke PARAM lagi..hehehe.. lebih selesa masak sendiri kat rumah.. =D

amirah said...

nmpk lengang je kak param ni...amie pun kdng ke sini jugak kak kalau lmbt balik kerja...nmpknya walaupun byk isu kebersihan tahap dn mutu masakan di param, tp hakikatnya param ni masih membantu jugak kak..terutamanya untuk org yg masih single, study dn org yg busy tak sempat nak masak...amie pun suka jugak dgn kuih2 yg pelik2...jrng2 dengar...bila time puasa baru keluar,..

Falsya said...

kalau tahun2 sebelum nie falsya suke mencarik bazaar ramadhan..jauh ke dekat ke semua pegi..tahun nie bile dh ade mek tembun tuh mcm malas dh nak gie..hehe

kakyon said...

bazar ramadan kat shah alam ni bertambah meriah. jln semua jem.selagi belum raya..mereka tak habis menyopping lagi..

Ema Johari said...

kaum lain pun sapat rasa kemeriahan di bazar ramadhan kan... tinggal beberapa hari jer lagi.

Nurashikin ZA a.k.a NAZECK said...

2x je berkunjung ke bazar masa fes week.. Merempit dengan suami. Hari2 lain ayah yang keluar belikan sebab asben keje.. jarang balik.

hainom OKje said...

Yelahkan kanda... minggu depan nak tunggu cenggini tunggu pasar mlm hehe....
Cantik adik serba fefel.....
Yang pasti bukan adik aje suka mama pun suka kan hehe...

Mummydearie said...

Tinggal beberapa hari je lagikan, kak. Berjaya juga saya tau. Sekali itu je teman kakak saya ke bazar Ramadhan sampailah ke hari ni. Cuma dah tinggal beberapa hari ni, nak masak pun malas :)

nOe suhaimi said...

tinggal beberapa hari je lagi kakzakie...