Wednesday, April 29, 2015

Mengapa bergantung kunci harian untuk hidup selesa?


~~ Jangan mengambil musuh agama kita sebagai guru.~~

33 comments:

Nieyl said...

Singgah pagi...
Mendalam... :)

Fazleyatul Aini said...

morning kak

aTieYusof Family said...

Salam kak..
sangat mendalam maksudnya kak:)

siti alfakhishah aman said...

selamat pagi kak..
xphm la maksudnya.. tersirat & tersurat.. :)

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Betul tu kakzakie..
aku dgn agama ku..
kamu dgn agama mu..

paridah said...

kena jelaskan maksudnya ni kakzakie.

idzwa kamaruddin said...

mendalam sgt maksud nyer kak..

Rai OurKizuna said...

salam kak, berapa lapis pintu baru kita rasa selamat kan kak..? pagar, grill, pintu kayu.. kalau ada mangga.. grill tu siap mangga lagi.. itu pun orang boleh pecah masuk..

Nurulhuda Abdul Latip said...

Memang mendalam maksud akak ni, kena kupas satu2 hehe..

Nizam.Ariff said...

Byknyer kunciiii....jenuh nak pilih...

@na said...

berkali-kali baca tajuk nak relate dgn imej kunci tu kak...cuba2 untuk mencari mesej di sebaliknya...

Zaitun said...

Baca dan faham surah Al Kafirun.

Inani Hazwani said...

singgah pagi :)

Sura Mohd said...

tersirat ni..hehe..
Jaga agama kita..tegakkan hukum Allah..in sya Allah selesalah hidup kita..:)

aizamia3 said...

Tanpa 'kunci' belum tentu dapat menenangkan hati dikala dilanda musibah..

Fiza Rahman said...

Ada makna tersirat disebalik nya ni ☺

ummi aqilah (LM) said...

Punya maksud tersirat.

Mungkin kakzakie blh up status tentang tajuk ni nanti

Amsran Sanuin said...

ada pengelaman ni..

Gee Lion said...

walaupun saya tak faham, pasti kakzakie ada something yg nak dikongsikan. wonder what it is.

Mas Zull said...

assalamualaikum kakzakie...mmg mendalam maksudnya...:)

iryanty ahamad said...

asalamualaikum kak zakie...jenuh nak buka pintu kalau kunci sebanyak itu :-))....

saniah ibrahim said...

sya fahamjuga maksud tersirat dari segugus kunci yang tertera cuma tak taulah maksud yg sama pada kakzakie.

Falsya said...

byknye kunci..

mendalam sgt ayat kakak..

Bunda a.k.a KN said...

Mendalam betul maknanyer tu KZ....maccam2 andaian boleh dirungkai dengan kata2 itu...samada arah kebaikkan atau sebaliknyer..

Bunda a.k.a KN said...

Mendalam betul maknanyer tu KZ....maccam2 andaian boleh dirungkai dengan kata2 itu...samada arah kebaikkan atau sebaliknyer..

elly nadyra said...

kena bukak satu2 kunci tu baru faham maksud akak ni

eelobor said...

baca tajuk tengok gambar, baca tajuk tengok gambar. kena ulang2 banyak kali

ujie othman said...

alamak kak..saya tak dpt tangkap kiasan akak ni. pasti ada sesuatu nak disampaikan kan..

Kayu Manis said...

Ye kak..
akhir zaman menyerlah

aji nugraha said...

tak pusing ntu kunci banyak amat???




Obat Jelly Gamat Gold G

Kakzakie said...

Mohon maaf. Sebenarnya tak ada apa pun yg tersirat. Mari baca entri kakak selanjutnya.

Buat semua terima kasih dari kakak:)

Mummydearie said...

Apa agaknya kisah sebenar segugus kunci ni, kak? Naluri hati terlebih ambil pusing pulak bila melihat gambar segugus kunci ni *_*

Nurulhuda Abdul Latip said...

Betul la kak, apa yang akak bagitau tu..Hidup macam bergantung pada kunci kan? Kunci macam penyelamat pada segalanya..Tapi kita lupa ada Tuhan di atas sana..