Saturday, December 15, 2012

Segmen Bloglist Pokok Manggis Depan Rumah

Terlebih dahulu ingin aku memulakan hari ini dengan ucapan terima kasih atas segala titipan bacaan al-fatihah, doa,  ucapan takziah dan prihatin teman-teman melalui entri aku di sini Memandangkan hari ini hari terakhir segmen anjuran teman sesama blogger aku tidak mahu tertinggal sama.

2012 kian mengundur pergi 
2013 akan menjelma pula 
segmen bloglist datang lagi 
menjalin ukhuwah sesama blogger 

Segmen, Bloglist, Pokok Manggis Depan Rumah, pokok, pokok2u,
Banner - Gambar pokok manggis ini perlu ada. Kenalah cepat sebab hari ini hari terakhir
Kisah lama jadikan kenangan
tahun hadapan azam baru
mahu tahu syarat diberikan
klik di sini  pasti tahu

 ~~ Kena renungkan setiap kali makan buah manggis.  Walau kulit di luarnya kelihatan gelap tetapi isi di dalamnya putih bersih. .~~

48 comments:

Aisy Nasiha said...

Betul kak.. Jgn kita jadi orang yg hanya pandang luaran semata-mata..selamat menyertai segmen..

Areef Ibn Naim said...

salam,

al-fatihah utknya ye kak... sy tumpang bersedih... :(

Lya Colours said...

salam kak. lama tak singgah tu tak tahu berita. al fatihah dan takziah untuk akak sekeluarga

Werdah said...

Assalamu'alaikum kakZakie

Salam takziah buat kakZakie sekeluarga.. semoga tabah dan redha.

ANIM said...

sekarang kulit manggis pun dah dikaji khasiatnya, jus ada, sabun ada...

kasihibu said...

Assalamualsikum kak..
Sya sekarang memabg jaeang nak bw
sbb utama kerja dan seterusnya sya punya pc x boleh ke bloggercuma guna telefon
sbb ty sya x mampi nak
bw
salam takziah buat kakzakie dan keluarga
serta sya suka entry kakzakie yg manis semanis manggis ni

kasihibu said...

Eekkk..sbb tu sya jarang komen
mengeja salam pun tak betul
Memang jarang
tak mampu
*Rujuk Kesilapan ejaan diatas*

redza said...

Assalamualaikum kak!!

sal said...

di luar gelap di dalam putih....klu hati kita sentiasa putih bersih, bagus ye kakzakie..sentiasa bahagia agaknya..

Kasih Salina said...

selamat bersegmen akak dan salam takziah..

Cikgu Ma said...

selamat kembali kakak...

maya amir said...

suke buah manggis:)welcome back kak..

Nur farahiza said...

selamat bersegen kak , dan salam takziah ,

ummuaidan said...

salam kak...baru dengar dr akak..hopefully semuanya slowly getting better. selamat bersegmen kak. betul tuh rpa tidak mencermin yg dalam...

makchaq said...

Salam KakZakie,

Makchaq suka makan manggis, dulu kecik2 keluarga makchaq menumpang buat rumah dalam kebun manggis milik kawan tok, bila kawan tok meninggal anak2 dia tak suka kami duduk di tanah depa.. tu yang kami pindah jauh.. duduk di rumah pangsa yg sewanya RM38 sebulan.. tok la paling sedih..dari rutin bela ayam itik dan bercucuk tanam, tiba2 kena duduk di rumah pangsa yang hanya ada tak sampai 10 keluarga melayu..

Nur-nba said...

Selamat bersegmen kak.. Moga akak dan keluarga tabah dengan ujianNya. Nur dah cuti di kg..habiskan cuti yg ada. Cuti pun dah nak habis.. Sekejap je masa berlalu kan kak.. Hati2 memandu ye.. Al-Fatihah untuk arwah Bonda akak..

Munnafendy said...

salam kak zakie :)

hari ni sy balik kmpung, rasanya manggis dh byk masak nih..sbb last balik semua putik lg.heee tak sabarnya! dulu2 suka pnjat mkn atas pokok, skrg pikir 60x nk buat...hahahaha

citarasa rinduan said...

all the my dear..


byk y ayu dpt huraikan dlm puisi pendekmu..
chaiyok

Azian Elias said...

lama tak singgah..

takziah kak..

Daddy Ziyyad said...

Salam kakZakie..

Saya baru tahu berita kematian tersebut..takziah saya ucapkan...Patut lah dlm minggu lepas blog kakzakie agak senyap, dan kebetulan pula saya 2 hari MC minggu lepas, kena measles..so mmg tak masuk sgt ke blog, termasuk blog akak..

Al fatihah.

Zeaf I-sahus said...

Falsafah buah manggis mengingatkan saya kepada ustaz saya.. :)

mama_saly said...

salam akak..

slmt bsegmen..mga bjaya..:)

Knor said...

rindu kakak..:)semoga tabah ye..:)

zila norazila said...

alfatihah utknya kak....smoa rohnya dtempatkan bersama org beriman aminn.

ummiross said...

Semoga akak dan keluarga terus tabah.
Manggis istimewa kan, rupa tiada, tapi manis ada...

ibuintan said...

hitam-hitam sitampuk manggis... my feberet fruit jugak tu

Aishah Jahirah said...

slmt bersegmen...heheh

zulaikha megat said...

selamat bersegmen kak.dan takziah atas kehilnagan insan tersayang

adyna said...

selamat bersegmen kak..saya dah join :)

aby said...

salam KZ ..
okeh neng luar orak sempat arek ngawey reply ..
takziah utk bibik seng wes lungo ndekek ..
njaluk2 pengiran ngeletakkay karo roh2 wong seng soleh ...

mummY daniSha said...

salam takziah kak...al-fatihah

TiranaAduka said...

salam bakyuku
Selamat bersegmen...
Kabare bakyu?

Murni Alfathunnisa said...

al-fatihah and salam takziah kak..

syiela said...

selamat bersegmen...

moga akak sekeluarga tabah ye

Riedaffya ibrahim said...

selamat bersegmen kak...pokok manggis depan rumah...cam best aje kan..

Puan Kutu said...

maknanya don't judge a book by its cover la kan?

LadyBird said...

salam takziah kak... :( maaf lady br tahu..

rohayu osman said...

selamat bersegmen.. semoga berjaya...

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Takziah akak. Semoga akak sekeluarga tabah menghadapi nya. Terima kasih sertai segman pokok2u. Insyallah nanti saya update. Sebok sikit sekarang ni.

Papa Mifz said...

Selamat bersegmen yer kak ;-)

❤Kamsiah❤ said...

selamat bersegmen kak...semoga bertambah kenalan,bertaut persahabatan...

Kakzakie said...

Terima kasih semuanya: -

Aisy nasiha, Lya Colours, Areef Ibn Naim, Werdah, Anim, KasihIbu, redza, Sal, Kasih Salina, Cikgu Ma, maya amir, Nur Farahiza, ummuaidan, makchaq (kami sekarang adik-beradik pun sedang memikir bagaimana utk menambil bapak tinggal dgn kami - dia suka duduk di rumah kg hatta sendirian), Nur_nba, Munnafendy, Citarasa Rinduan, Azian Elias, Daddy Ziyyad (kakak tak bw pun lama juga doc. - sedih masih terasa), Zeaf l-sauz, mama_sally, Knor, zila norazila, ummiross, ibuIntan, Aishah Jahirah, Zulaikha Megat, adyna, aby, Mummy danisha, TiranaAduka, Murni Alfathunnisa, Syiela, Riedaffya ibrahim, Puan Kutu, LadyBird, rohayu osman, Pokok Manggis DR (alhamdulillah kakak peruntukkan juga saat akhi utk bersama) dan Papa Mifz.

Terima kasih sekali lagi buat semua.

Kesuma Angsana said...

KA dh join juga

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

selamat bersegmen akak

moga akak sekeluarga tabah hadapi dugaan ini yer

Hanny Abdullah said...

Salam, terlbh dahulu ucapan takziah dr hanny buat KZakie dn t'kasih sudi ke tapak hanny.
Selamat bersegmen ya..dn ucapan tahniah buat kakak kzakie yg berjaya walaupun sendirian berusaha..(moga hanny pun blh jd gitu)

Kakzakie said...

Terima kasih juga buat: -

Kesuma Angsana, Wanieys aka IbuQalief dan Hanny Abdullah.

IntaNBerliaN said...

sape yg meninggal ni kak... saya baru singgah sini.. Ya Allah... jap, saya baca entry lain lak..

Novelgurl said...

Selamat bersegmen kak.