Tuesday, December 4, 2012

Warna-warni kehidupan

Hidup ini penuh dengan warna-warni. Dalam kita menghirup kemanisan masih ramai yang diselaputi kepahitan dalam hidup. Bersyukurlah atas segala nikmat dan rahmat yang melimpah-ruah untuk dinikmati.

Berhias - Indah dipandang, mulia kedudukan, sempurna kelihatan, enak dirasakan. Beruntunglah kerana tercipta dengan segala kesempurnaan. Namun jangan lupa bersykur bila memperolehi segalanya.

Susunan - Cerah secerah-cerahnya, ceria-secerianya, indah seindah-indahnya. Beruntung dicipta dan disusun sedemikian rupa. Bersama-sama dengan kelompok yang sama. Jangan lupa pada yang tidak berupaya.

Manis - walau apa pun rupa, walau apa pun kedudukan, berdiri, berbaring tetap indah dipandang mata. Tetap manis untuk dinikmati. Namun kena beringat kerana ada yang sukar mendapat kemanisan seumpama itu. Walau apa pun semua yang ada adalah atas kehendakNya jua.
~~ Buat teman yang ingin menikmatinya sila berkunjung ke sini. Silalah jangan malu-malu.~~

87 comments:

faraherda.razalan said...

Sudahlah warna-warni. Manis pula. Bertuah kuih tu kan? Jadi kegemaran ramai. Heheheheh!

Aju Mohit said...

emmm saya boleh makan sikit je kak sebab manis kan kak? apapun mmg warna cerianya itu membuka selera nak menikmatinya

Acik Erna said...

assalam kakzakie..acik dah pernah makan..order dengan mommy ziyyad

Kakcik Nur said...

Tengok je dah boleh agak. Mesti airtangan MommyZZ. :)

Yaya Azura said...

warna-warna yang menarik tapi belum mampu buat saya tertarik..hehe
setakat nie saya belum terliur lagi kak..ada rasa macam cocopie tak?

ummuaidan said...

Salam kak zakie..
Mesej yang disampaikan bersama2 yang warna2 tu adalah baik sekali..thaks atas peringatan..
kuih nie mcm pernah nampak namun mungkin blom pernah rs lagi kot...

:: Mrs.Eady :: said...

glup!tertelan air liur!

Huda said...

colorful tapi saya tak pernah makan ni lagi..

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

warna-warni yg menceriakan kehidupan..

Aisy Nasiha said...

Sedap. Byk faedah dpt drp blog kn, salah satunya dapat makan sedap mcm ni

mama ju, said...

Salam KZ

Terimakasih kerana berfalsafah hari ni. Saling beringat.
Mamam dah jumpa mommy ZZ tu.

Rai Ourkizuna said...

mesti masa gather ngan daddy ziyyad tu kan..bestnya!!

Dylla Abas said...

suka rasanya...tp sebab manis sgt tak boleh mkn banyak2 :)

Marsita yahya said...

Salam Kak Zakie...emm suka tengok macaroons ni tapi tak pnah buat lg.

Knor said...

cantiknya warna..buat geram aje nak rasa..

beli mungkin tak kut..nak cuba buat tu insayALLAH.

nurazzah8 said...

Salam terimakaish di atas perkongsian ini ...tapi saya kurang suka kuih yang berwarna-warni begini ...Rasanya kuih ini manis kan?

izan mama mia said...

terpikat kerana warnanya yg menyerlah

Rinna said...

Warna warni macaroonss.. sure manis..kan.. Tapi nampak sedap laa plak.. :)

Daddy Ziyyad said...

selamat makan macaron tu ya kakzakie..:)

thanks sudi order dgn wife saya..kalau ada apa apa komen, komen lah dgn terbuka..tak mengapa, ianya bagus utk bisnes wife saya..

TQ

Sharifah Nadzarah said...

sedap tu...blom cuba lagi...nak sikit

syiela said...

nak sikit kak hehehhe.. sya tak pernah try lagi maracon ni

Hidayah said...

aduh.......cantik cantik la...
mesti sedap..!

nak tgk link yg akak kasik la..

mama maman aka yana said...

syg nak jamah.. lawa berbenor... :)

hainom OKje said...

Oh.macaroon ni .perancis punya makanankan.... pertama kali makan masa sepupu hubby kawen!..

nur anis said...

saya suka tengok..cantik..colorful..tpi tak boleh makan..huhu..

ANIM said...

macam tu jugaklah hidup kita, penuh warna warni, ada suka, ada duka, ada sedih, ada sakit, ada gembira...kalau tak, tak bermakna hidup...sama je kan kak?

gadisBunga™ said...

oh kuih yang jelita. jelita jelita pun last last kena ngap jugak! heheheh~

NM02 said...

mesti mommyZ yg kasik... kan???

ct rahani said...

macaroon.. memang cantikkan kak warna warni gitu.. tp sy pun x pernah merasa.. dgr2 kuih nih manis sgtkan.. tu yg x terasa nk makan tuh.. klu x dh lama cari.. hiks.. :)

dwaty said...

nak purple sebijik.... hehehehe

aanie said...

macaron..sy xpenah rasa...

hidup umpama roda kan kakak....

Munnafendy said...

sudah di agak, itu mesti mommyZZ yg punya...hehehee

Qhaifa Nur said...

pernah rasa tapi cukup susah nak buat....cantik macam2 kaler ada Kakzakie....

myfirdz said...

cntinya.. buatkn ianya terasa nk mkn.. hihi..

by the way.. done follow.. follow me back..:
http://myfirdz-trulylove.blogspot.com/

Daddy Zuki said...

amat sesuai utk dijadikan hadiah kpd kwn2..

fiza said...

Colorful...mesti sedap kan.

Teratak Hami said...

ceria, nampak sedap. Kreatif !!!

mizz miaizzati said...

maksud yang mendalam tu kak...comey makaron nih

LiYa HaNiF :: said...

so colourfull lah.... yummy ^_~

anitadiana said...

asalamuaikum kak...

banyaknya kuih dengan pelbagai warna...meriahnya....tapi ita rasa kuih ne agak manis..so..kurang lah minatnya..he..he..cantiknya..

man said...

Mcm sedap je..hehehe

Ujie said...

mmg ceria warna2 macaron ni kan. tapi cukup makan 1-2 je, manis amat.

citarasa rinduan said...

indah sungguh kata2 kak


rugi ayu lupa order..
nak nangis

Nur-nba said...

Wah banyaknya akak order.. Nanti Nur pun nak order jugalah.. :)

Mimie_Zatun said...

wah..!!!
macaroon...
mimie suka fill cheese..

ieda said...

CANTIK2 KAN KAN
sedap nie kak
manisss ;)

Kak yon said...

suka n3 kak zakie.ada makna di sebaliknya.
berhati2 dengan yang cantik dan manis..
macron cantik dan manis..sedap pulak tu..:)

ibuintan said...

kita juga perlu berhati-hati pada yg cantik dan yg manis .... takut manisnya tak berpanjangan

~Beb~ said...

sodapppppnye nampak nyeeeeeee kakZ!

-Sara- said...

macaroon tu manis kan kak :)

kak nora said...

selera mata turun kehati...begitulah diibaratkan..

HeNRieTTa JoSe said...

yummeh....blom pernah mam lagik....tpi rietta xminat yang manis manis...

Riedaffya ibrahim said...

kalerful....mesti sedap kan..

Afasz said...

ni warna warni macaroon la. ehehe

Temuk said...

As-salam, kakzakie
Alahai... yang biru, manis. Yang hijau pun manis. Nak pilih yang mana ni, kakzakie?

Nur farahiza said...

kak sungguh berwarna wani mmg kan ku syang betol nak makan

elly nadyra said...

memang berwarna warni, sabar ajelah tgk gambar hehehehhee

Haryati Faizal said...

indahnye kata2 kak zakie

amirah said...

manisnya kata2 kakzakie..amie suka...

boni kacak said...

wah..kata-kata yang sangat bermakna...

Tihara said...

as salam

cantiik kaler dia..memang nampak enak kak:)

Hnahdy said...

xpernah makan lagi

LYAfrina said...

x pnh mkn lagi maracon.. dr dlu nk order.. tp x order2 pon

Papa Mifz said...

terserlah sungguh warnanya....nak makan pun muka ceria jer kan...hehe

zila norazila said...

yg nie zila x pernah try lg kak..rasanya mcm x reti nk buat..he hhe tkut x jadi.

MOKCIK AZWA said...

macaroon..memang cantik kalernya..macam kehidupan kita juga, ada manis ada masam ada pahitnya..

Mama Adam said...

kuih glamour yang sedap dan manis ;p

azieazah said...

Wahhh dah merebak ke selatan dahhh...!

Mat Gebu said...

Semanis kak zakie juga...cuma che mat tak boleh hadap benda ni...menyerammkan..

aby said...

Salam kz, biskut tu jual guna kilo atau keping. Ape pun cantik WARNAnya. Mcm jodol lgu sheila majid gitu

Ann Ishak said...

berat mata memandang, berat lagi air liur di telan...gurppp

Si Matatajam said...

Suka M tgk macaron ni..cantik..meriahnya warna

adyna said...

sedap nie :)

❤Kamsiah❤ said...

saya kurang mengemarinya dek kerana terlalu manis..tp suka tgk kalernya...bagaikan pelangi..

Kakzakie said...

Empat kotak yang kakak miliki kerana kakak mempunyai 3 anak. Satu lagi bagikan pada anak-anak yang mengaji di rumah kakak.

Utk pengetahuan semua MommyZZ buat sesuai utk dinikmati kita org M'sia. Kalau boleh menikmati ABC yg manis, coke yang menyegat pasti boleh makan macaroon ini ditambah perisa yang berbeza. Cuba dulu baru tahu hihi..

Terima kasih buat semua yg memberikan komen: -

faraherda.razalan, Aju Moit, Acik Erna, Kakcik Nur, Yaya Azura, ummuaidan, Mrs Eady, Huda, Seri Kandi Tanah Jauhar, Aisy Nasiha, Mama ju, Rai Ourkizuna, Dylla Abas, Marsita Yahya, Knor, nurazzah8, izan mama mia, Rinna, Daddy Ziyyad (anak-anak termasuk yg mengaji di rumah kakak semuanya suka. Masing-masing berebut yg perisa strawberry, selalu mereka suka nutella itu yg kakak pilih nutella lebih - ok sedap inform MommyZZ), Sharifah nadzarah, Syiela, Hdayah, mama maman aka yana, hainomOkje, nur anis, Anim, gadisBunga (dah habis 2 kotak dah), NM03, ct rahani, dwaty, aanie, Munnafendy, Qhaifa Nur, My Firds, Daddy Zuki, Fiza, Teratak Hami, mizz miaizzati, Liya Hanif, anitadiana, Man, Ujie, Citarasa Rinduan, Nur-nba (senang nak order bila mereka balik JB pesan aje Nur), Mimie_Zatun, ieda, Kak Yon, ibuIntan, Beb, Sara, Kak Nora, Henrietta Jose, Riedaffya ibrahim, Afasz, temuk, Nur Farahiza, elly nadyra, Haryati Faizal, amirah, boni kakcak, Tihara, Hnahdy, Lyafrina, Papa Mifz, zila norazila, Mokcik Azwa, Mama Adam, Azieazah (terlanjur mereka balik JB), Mat Gebu (tambah gebu CMG bila makan nie hihi...), aby, Ann Ishak, Si Matatajam, adyna dan Kamsiah (manis yg berperisa tidak menyegat seperti kita makan gula - ibarat minum ABC dan kuih koci manis tapi sedap kan...)

Terima kasih sekali lagi buat semuanya:)

sisdee said...

kaler mmg memikat hati tapi bila saya makan saya tak snggup hahahaha wlupun saya pngemar manis hihi

Myra Jay said...

Tak penah makan lagi macaroon ni... Nak kena try jugak lah sekali ;D

Ema Blog said...

tak pernah makan pun macaron ni

Ratu Hatiku said...

Cantiknya kakak...kalau saya xmkn buat perhiasan..syang sebab cantik..hihihi

mama aini said...

meriahnya color dia..mesti sedap juga..terliur mama tgk.. ;)

Zana Ariana said...

teringin plk nak rasa..
akak pandai bercerita, kueh yg cantik menawan nipun boleh jadi bahan akak sprti kisah perumpamaan pulak..:)

Kasih Salina said...

wah! sedapnya makaron tu..

zie marziah said...

macaron..tengok pun dah terliur..oo mommyzz yg buat ye.nampak menarik sesangat

Masya said...

meriahnya.. ni ke macaron tu.../

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

macaroon ni wani blh makan sikit jer kak...rasa dia tu manis sangat

Remy hazza said...

kenapa mesti ada maccaron tu ????? hu3......sedap!

noor liyana said...

macam betul je biskut tu..warna warni pulak tu..terliur tengok..:-)