Friday, March 21, 2014

Diterbangkan ini dari tempat jangkaan MH370 terhempas

MH370 meninggalkan kasih 
bilalah menjadi sebuah pengakhiran 
Alhamduillah dan terima kasih 
pemberian diterima dari mulan

Semalam - Balik dari mengambil anak-anak dari asrama Mak Zah memberikan bungkusan ini. Sahabat kita yang menjadikan Vietnam ini bagaikan kampung halamannya yang ke dua.
Kuning - Pouch yang cantik bersulam. Adik sudah menempah katanya akan digunakan untuk membawa telekung ke sekolah. Terima kasih diucapkan kepada auntie Mulan.
Melekat - Fridge magnet yang cantik sudah aku satukan bersama-sama dengan teman-teman yang lain.
Pemandangan - Memberi gambaran yang sungguh damai dan nyaman walau hanya dari sekeping fridge magnet.
Doa dititip setiap hari
mangsa MH370 dilindungiNya
buat sahabat TITISAN NURANI
jadikan mulan sahabat mu juga

~~ Moga ukhuwah terjalin abadi hendaknya. Terima kasih Mulan.~~

57 comments:

Kesuma Angsana said...

wah rezeki akak tu,,, cantik2 pulak !

Farah Waheda Wahid said...

masih terus berdoa buat MH370... cantik dan comel kak pouch kuning tu, recently farah pun dapat ole2 dari vietnam juga, pouch warna pink... ^_^... salam jumaat kak...

Kisah Si Dairy said...

comelnya kak porch tu..alhamdulillah..rezeki akak..
Moga Allah permudahkan urusan untuk MH370 tu kan kak..

Kakcik said...

Alhamdulillah :)

ummiross said...

waa..FM, cantik tu, Alhamdulillah rezeki Kak Zakie.
InsyaAllah sama-sama kita terus berdoa ye..

che mid said...

Alhamdulillah, bertambah lagi koleksi kakzakie..tanda persahabatan istimewa nan abadi..

Fiza Rahman said...

Tahniah kak. Murah rezeki.

ANIM said...

cantik telekung tu kakzakie..
murah rezeki si penerima dan pemberi..

p/s nanti saya jengok blog mulan no. cuti sek ni in sha Allah, boleh jalan lama2

Fazleyatul Aini said...

murah rezeki akak

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Cantik FM tu kakzakie.. pemandangan yg indah :)

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam kak..cantik Fridge magnet tu...!!

Acik Erna said...

Seronok kan kakzakue..terima kasih buat mulan. Acik pun dapat warna je lain dari kakzakie punya

nohas said...

FM gambar sawah padi..menarik..

t.a.t.a said...

Bila cerita pasal MH masih lagi terasa sayu nya. Masuk Sabtu kedua selepas kejadian.

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

alhamdullilah..cantik.

Sura Mohd said...

alahai..memang cantik sangat Fm tu...
*hari2 balik tghari bukak astro awani.tapi hampa..Ya Allah..permudahkanlah..

Amanda Suria said...

cantik betul pemberian mulan....bertambah2 koleksi akak kan...

redza said...

alhamdulillah..murah rezeki kakak

acik idah said...

Wahh.. dapat hadiah lagi kak? ermm... seronok la adik boleh tumpang hadiah ibunya... :D

❤Kamsiah❤ said...

pouch bersulam tu cantik...murah rezeki akak ya..

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Tahniah akak dapat hadiah. cantik.

Cik Puan said...

tahniah kak zakie...wah seronok nye dapat hadiah...

aizamia3 said...

FM tu cantik.. ;)

Eye_nee said...

Rezeki kakzakie yg sentiasa murah dari rakan2 maya..Alhamdulillah..

Angah said...

sonoknye dapat hadiah dari sahabat...

Hafiza AizZawa said...

tahniah kak.. cantik nye pouch dan FM tu

Sobri Yaacob said...

ALHAMDULILAH REZEKI DARI VIETNAM SIS ..

Cho Zila said...

wah bestnyer ... memang rezeki kak zakielerkan... ramai kawan blog yang menyayangimu...

anyss said...

Assalamualaikum,
Semoga dimudahkan semua urusan, semoga cepat diselesaikan misteri MH370...insha allah

anyss said...

Assalamualaikum,
Semoga dimudahkan semua urusan, semoga cepat diselesaikan misteri MH370...insha allah

anyss said...

Assalamualaikum,
Semoga dimudahkan semua urusan, semoga cepat diselesaikan misteri MH370...insha allah

HeNRieTTa JoSe said...

cantik FM tu....cantik jugak beg tu....itu la...berdebar jugak bila terdengar berita semalam...berita hari ini belom peroleh...sebab kekangan kerja...

NEKCIK said...

dik. .pinjam sekejap boleh??

Aziela said...

FM tu memang cantiklah kak....

Tuan Juhaida said...

Cantik fm dan pouch kuning tu.jgn bhenti mdoakan MH370

aby said...

salam kz ..
cantik FM tu ..
bertambah koleksi2 kak yer ..

Qaseh Vee said...

alhamdulillah dpt rezeki ... semoga mereka ditemui dgn segera ... aaamin .

m.u.l.a.n said...

alahai kecik je souvenir tu kakak sayang.. nanti dtg tganu, singgah rumah ya...

Wafa Cw said...

Tengok kak pasal ole-ole dari vietnam ni... lama dah saya teringin nak ke sana... entah bila ada rezeki :D
akhir-akhir ni ramai orang cerita pengalaman melancong ke Vietnam...

ewanthology said...

nak penuh dah peti sejuk tu dgn fridge magnet, kena beli peti sejuk lagi satu nampaknya...hehe

RDZ Z said...

comelnya fridge magnet tu KZ...

n O e s u h a i m i said...

tahniah kakzakie...murah rezeki...comel2 FM tu..

Bin Muhammad said...

Suke le tu...dapat hadiah FM, jauh..dari Vietnam! hehe

p/s: Akak tetap dihatiku.. http://relakssminda.blogspot.com/2014/03/senarai-terbaru-bloglist-sahabat.html

nurbijen said...

rezeki orang peramah mcm kakak :)
Pandai adik ngecek nak beg tu... mmg rezeki dia la tu :)

paridah said...

salam pagi...banyak dapat hadiah tu..rezeki syukur alhamdulillah.

♥ Cmª shIemª ♥ said...

salam k.zakie..

alhamdulillah.murah rezeki..
cantik sulaman beg kuning tu...
bertambah koleksi FM.. :)

♥ Cmª shIemª ♥ said...

salam k.zakie..

alhamdulillah.murah rezeki..
cantik sulaman beg kuning tu...
bertambah koleksi FM.. :)

PeRdU cINta said...

Alhamdulillah..hadiah mama rezeki adik..hehe..kita sama sama doa moga MH370 ditemui..insyaAllah..amin..

BUNDA a.k.a KN said...

Dapat lagi...dah tentu banyak dah koleksi pemberian dari rakan2 KZ kan...Alhamdulillah... tahniah dan terima kasih kini KZ top five pengomen diblog KN...

Aishah Jahirah said...

cantik FM nye kak....gambo pemandangan...:)

Puan Kutu said...

rezeki adik n rezeki peti ais.hehe..cantik permandangan fm tu

Ibu Lala said...

Dah lama x dpt adiah. Syoknya kak. Cute miut. Kak kita terus berdoa ek utk mh370 tu. Moga mereka sume selamat

Kakzakie said...

Terima kasih kakak ucapkan kepada semua yg sudi memberikan komen N3 kakak ini.

Sylarius Yusof said...

alhamdulillah :-)

Murah rezeki akak.

@lfidah @dim said...

cantik FM tu..mendamaikan..sy dah follo mulan tu..:D

Mummydearie said...

Bestkan kak bila dapat cenderahati daripada kawan-kawan ni. Murah rezeki akak.

hainom OKje said...

Rezeki tu kanda.....syukur alhamdulilah....adikkkk....cepat betul dia menempah hehe