Wednesday, October 8, 2014

Pau kentang+sardin buat anak-anak


~~ Buat 500gm tepung memang banyak jadinya.~~

70 comments:

UmmuAidan-Arissa said...

wah sedapnya pau sardin..share resepi sket yer kakak..:)

idzwa kamaruddin said...

haish telan air liur pulak saye kak!

Siti Rohaida Yusof said...

Bila nampak pau kentang yang gebu gebas ni, teringat kat sorang pakcik yg jual pau menggunakan kukus kayu..sedapnya..anak2 akak mesti suka kan..eda suka sangat pau kacang..

Dr Singa said...

pau commercial sekarang ni harap je gebu.. inti fail..

❤Kamsiah❤ said...

terliur tgk inti tu...mmg puas bila buat sendiri,kan...saya suka yg panas berasap ketika keluar dari pengukus tu

siti alfakhishah aman said...

kite suka pau inti kentang ayam.. kalau teringin beli jek yg frozen.. nak buat mesti bantat.. hmmm

Zaza Abdul Latif said...

Assalam & Morning kak Zakie
sedapnya pau kentang sardin.. kalau kat kedai selalu beli dapat yang kentang dah hancur2.. hehehe.. kalau buat sendiri mesti puas hati.. nak letak inti banyak2 pun boleh.. nyummsss :))

nur anis said...

makan panas-panas, sedap ni...

Nor Azimah said...

wah..rajin plak kzakie hari ni yea, alhamdulillah..bolela adik makan puas-puas kan, he he

Miz Eija said...

pandai dan rajin kak zakie nih.. saya suka pau kaya :)

Bin Muhammad said...

Ada sahaja idea untuk memasak... Memang best kalau berjiran dgn akak nih! :)

babYpose said...

letak kentang sedapnya, sardin feveret, puas anak-anak makan :)

Bunda a.k.a KN said...

KN suka yang kentang dan serikaya...kena dua ketul dah kenyang...nak pulak panas2...biasanya beli jer...

saniah ibrahim said...

idea yang bagus ni untuk buat untuk anak2 bila mereka balik nanti....budak2 ni suka sardin kentang ni biasanya buat karipap je buat camni.

Sharifah Nadzarah said...

ADUHAI..LAMA X WAT PAU..MEMANG MUAI KLU WAT SENDIRI KAK..

Belog Santai said...

Salam Rabu KZ. Sedapnya pau..belum breakfast lagi ni...

lieyalatif said...

puas hati buat sendiri kan kak zakie.... dpt mkn puas2...kalo beli seketul dah cecah rm2 hah.... kat opis lieya ade pau sedap...mahal pun beli laa jugak sebab sedap eheheheeheh....

paridah said...

salam pagi rabu...enaknya bersarapan pau sardin mmg meng kenyang..xcukup satu ni..

Nurulhuda Abdul Latip said...

Sedapnya kak, meh pos kat batu pahat sikit..

Dkna Abza said...

sedapnyaaa.. dkna tak mahir sangat bab2 masak ni..kena banyak belajar lagi..

Aziela said...

Aduhai, untungnya keluarga akak dapat makan pau home made. Sedap dan suci. Konpem. Kalau yang dijual tu, kadang2 intinya dah benyek sangat, atau intinya main calit2 jer. Saya pulak kalau roti, kek dan apa2 seangkatan dengannya semua saya takut nak buat kak... Nak cuba2 pun, jarang ada masa nak godek dapur. Kalau bab2 tepung ni, saya berani buat cekodok jer...hehehe

sud@is said...

huwwaaa, kalah pau madura kalau macam ni....

ain diyana said...

uikss... yummy..
dh lama x makan pau kentang.
org asyik jual pau kaya, kelapa, & kacang merah je..
aduhhh teringin plak lelagi kalau masih panas berasap

nohas said...

sedapnya...dimakan panas2..tak cukup sebiji..

Fyda Adim said...

wah sedapnya pau..sy suka pau kacang merah..
p/s : cuba akk tengok balik entri pasal berkebun tu..blh tgk tak gambarnya.saya dah betulkan tadi.

Fifi Nadhrah said...

sedapnye pau.. letak inti lebih.. :)

LYAfrina said...

yummsss...
nampak sedappp sgt

AMIIZAA said...

bestnya mama masak pau:)
peberet saya tu kak...

HeNRieTTa JoSe said...

yummy...dah lamer xmakan paw...

faraherda.razalan said...

Peh! Fav sy ni kak! Serius suka sgt pau inti kentang sardin ni. Teringat zaman dulu, mak pnh buat pau ni.

Nieyl said...

nieyl suka pau hospital..hihi~klu makan..mesti 2 biji..

amirah said...

waaa...bestnya kak wat sendiri...

elly nadyra said...

nampak sedapnya inti tu
mmg muai kak dengan 500 gm tepung

norhidana miswan said...

perkh sedapnyer kak... msti puas mkn lagi2 bt sndiri

Knor said...

wow... pevret nor ni.... tapi tk pernah buat pun... beli je, pau ayam jdi pilihn

Nafira usof said...

kaka buat sendirik ke???
sedapnyeeeee.. terliur pulak Zura tengok. Zura nih memang sukaaaaa makan pau.. tapi x pernah buat sendiri. asik2 beli jer.. hehehe. nanti nak cuba carik resipi yang mudah2 lah. nak cuba buat sendirik. hehehe

redza said...

sedapnya kak..

Diana Rashid said...

sedapnya pau sardin..saya pun suka nih..makan masa panas2 lagi..sedap nya..

(Lizz) http://haslizalizz.com/ said...

salam kak zaki...waa sedapnyer...lizz tak pernah lagi buat pau...ni yang teringin buat sendiri nih

Mas Zull said...

assalamualaikum kakzakie...wah sedapnya kak...lebih puas hatikan kalau buat sendiri dapat banyak n boleh makan berulang2...:)

Falsya said...

rajinnye kakak..sedapnyee pau...

Ct NoArizah Aris said...

Banyaknyaaa. Kak...Pau sedap di mkn panas2...abah sy suka mkn Pau.

Ibu Lala said...

Dah lama x buat pau. Cam sedap je. Sejak husben byk sakit ni dah x de masak sgt. Kalau buat nanti dia pun makan jugak. Klw tgk saje kesian la pulak.

Zaitun said...

Selalu orang buat inti karipap tapi kakzakie buat kuih pau.Tentu sedap rasa dia.

Ann Ishak said...

makan pau panas2 suam dgn teh o...perh :)

Petak Bunga said...

Bab2 nk masak yg jenis kmbang2 ni.. pyh oh nk jd.

kakyon said...

Bubuh isi padat..Mkn sebiji pun dh kenyang zakie..

Mummydearie said...

Bukan saja dah lama tak buat, dah lama tak makan pau ni. Terliur pulak kak. Dahlah tengahari ni tak makan lunch. Jeles pulak tengok pau sardin ni.

Sura Mohd said...

puasnya makan dapat buat sendirik...mesti sedap ni..:)

nOe suhaimi said...

wah ..rajinnya kakzakie...mesti puas kan ..

Fiza Rahman said...

Sedapnya kak. Tgk pau pon bley terliur ☺

Acik Erna said...

intinya sedap tu kakzakie

ANIM said...

pau atau donut memang favourite saya..
kalau 500g buat, cukup utk kami 4 beranak kakzakie...tak banyak mana, hii

Gee Lion said...

hai kak zakie, harap sihat je di sana =)
memang sedap pau ni kak zakie, memang faveret makan petang2. selalu je beli kat ofis ni.. ^^

abuikhwan said...

Assalamualaikum kak, lama sungguh tak makan pau. dulu selalu arwah mak buat, biasanya inti kelapa. Hmm...tetiba teringatkah arwah...

PeRdU cINta said...

Adunan pau..donut..memang muai kan kak..boleh dapat banyak biji..sedapnya..sekali minum air milo suam..gebu pau kentang sardin akak..

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Sedapnya. Rajin Kakak masak pau yea.

Qaseh Vee said...

saya buat pau x menjadi ... suka inti kacang .

Normala Saad said...

memang nampak menyelerakakn...

nurbijen said...

Lamanya tak makan pau... yummy!

eelobor said...

suka gak makan kuih pau nie.... tapi kalau beli harga sekarang... makk oiiii.

Julia Johari said...

Sedap yer pau sardin...ya Allahhhh mana nak cari..kena buat sendiri lah jawab nya ni sis huwaaaa

eMMe said...

Pau kacang merah 1 kak Zakie!!! hehehehe....

Amanda Suria said...

SA suka pau kacang merah......bestnyaaaaa

Zafira Nabilah said...

pandainya anak2 akak buat, sy pernah cuba buat...tak menjadi..tak gebu naiknya..salah teknik.. huhu.. :)

yana yani said...

tak pernah cuba buat pau ni kak
mak mentua saya selalu buat
tapi tak pernah rajin saya tanya camne nak buat =)

alyaa aidee said...

Baru tengok gambar dah rasa terbau-bau keharuman pau. Makan masa masih berasap. YaAllah nikmat! :)

Jari Manis said...

kak Zakie...kongsi lah resipi :-)

hainom OKje said...

Rajinnya kanda.....pakai tepung biasa ke tepung pau kanda?

Sya Mimie said...

Sy paling suka pau kaya.. Nikmat je rasa klau mkan pnas2..