Wednesday, October 1, 2014

Sedih - orkidku merajuk dari berbunga

60 comments:

paridah said...

assalam...cantiknya orkid2 kakzakie berkenan nengoknya...walau xmeriah banyak berbunga tetap menyeri suasana...

Petak Bunga said...

Ada gak tu kak.
Orkid biasa bunga sekali je.. masa beli. Pastu merajuk x bunga.

aTieYusof Family said...

Salam Kak..
cantiknya warna ungu..merajuk tak mo keluar dah..hehe

@na said...

kakzakie penggemar orkid rupanya...kat laman kami cuma ada sepokok ja...mcm 1st pic kakak tu...tgh dok bebunga jgk...
kakzakie kata orkid kakak merajuk, tp nmpk semua keluarkan bunga...cantik2 semuanya..

Ujie said...

Pokok bunga kak Zakie merajuk, tapi masih ada bunga. Pokok bunga saya merajuk, sekuntum pun takmo tunjuk muka. Lagi haruuu...ujung2 saya yg merajuk takmo tanam pokok bunga. :D

Nieyl said...

Singgah Pagi..
Akak pun minat orkid..
Mak nieyl pun minat jgk..

Yana Shaiful said...

cantiknya..mama yana suka tanam pokok orkid..pnh jgk orkid dia merajuk.. tp ari2 dia pujuk duk belai manja pokok akhirnya termakan pujuk jgk orkid dia..berbunga cantik jadinya hehee

lia said...

orkid ni manja kan kak... kena belai slalu tu...

sud@is said...

Berkembang mekar nmpaknya, apa plak merajuk kak aiii.....

Mar Mansor said...

orkid tu merajuk ke kak zakie? kena selalu borak dengan dia kot..manja2kan..hehe..
saya takde tanam bunga, tak tahulah..

AMIIZAA said...

salams kak, sukanya tgk pokok orkid akak....dulu saya selalu beli dekat padang besar, kat sana orkid murah2......:)

Mayang ABDUL RAZAK said...

saya suka bunga ros... hahahah ada kaitan tak kak..

saniah ibrahim said...

walaupun tak meriah tapi tetap berbunga untuk tatapan empunya ....cantek ..sya pun ada orkid ungu tapi satu dua hari dh luruh xpuas nk tengok.

LYAfrina said...

kat rmh pon ada pokok orkid..mmg susah sikit jaga orked ni.. klo x kena..mmg x bunga lgsung.. aritu beli baja tahi kmbing..terus berbunga lebat

Mas Zull said...

assalamualaikum kakzakie...alorr cian nyer ...nape orkid ni merajuk kak...kena rajin berckp dgn die kot...:)

Acik Erna said...

cantik2 bunganya tu kakzakie

Yusmawati Paiman said...

SubhanaAllah, cantiknya kak Zakie.

Yus takde orkid, tapi bung kertas yus pun dah merajuk dari berbunga akhir2 ini...huhu

Falsya said...

Alahai merajuk dh ker orkid kakak..

idzwa kamaruddin said...

cantik nyer kak :)

Mia Kassim said...

Merajuk lah orkid tu kak .... nampak gaya nak kena manja2 belai2 gitu :)

sudipVSsenduk said...

merajuk pun cantik.. kalau tak merajuk camana agaknya ek.

Ema Johari said...

orkid ada yang senang ada susah kan kak nak berbunga...

UmmuAidan-Arissa said...

ade jugak tuh kakak..cuma tak meriah mana kot..mungkin kekeringan?

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Walaupun merajuk. Cantik-cantik semua bunga Kakak ni.

Kesuma Angsana said...

dulu2 KA mmg jd hantu orkid sekejap, lepas tu bila orkid duk merajuk selalu, minat pun dah merundum2 jatuh hehehe, tapi mmg cantik2lah orkid akak ni !

Aziela said...

Dia nak holiday kejap kot kak.... Bukannya merajuk. Nanti dia berbunga banyaaak lagi yer...

Daddy Ziyyad said...

hahaha..ok la tu kak...ada juga bunganya..

Orkid yg saya tanam dulu, manjanggggggggg merajuk...entah bila nak berbunga nya

Knor said...

as salam k.zakie..smlm tak sempat nak drop komen busy dgn tempahan..

demi masa kak hanya org yg faham saja tahu..

tak pandai nak jaga orkid ni kak...

Tihara said...

alhamdulillah mbakyu
eneg juga kembang ey,
rajin mabkyu nandor orkid :)

aizamia3 said...

Saya suka tengok pokok2 bunga tapi tak suka nak tanam sebab takde masa nak belai manja pokok2 tu.. ;)

Diana Rashid said...

teringat kat mak saYA..mak saya pun minat tanam orkid..cantik2 dia tanam..bukan kat rumah je dia tanam,kat sekolah pun banyak dia tanam orkid nih..hehehe

Belog Santai said...

Cantiknya orkid KZ..Memang sejuk lah tangan akak ni..

mama ka0ri said...

Okla tu kak...ada jgk bunganya...kalau sy ntah2 mati terus..hihi..

Anita Osman said...

salam kak..lamanya tak singgah sini...ada juga bunganya kuar...cantik...

JunAina said...

Mak Aina suka tanam bunga termasuk orkid, balik kampung memanjang je ajak pi Padang Besar cari pokok baru. Ikut jelah kak.

♥ Mrs. Secretary ♥ said...

eh ada jugak tue akak..cantik..=D

Dkna Abza said...

gugurnya kebumi.. layu..

norhidana miswan said...

kalu merajuk jgn kan putik daun pun segan nk kuar kot kak

ros_reeza said...

Assalamualaikum kakak.. cantik bunga tu.. tapi nak jaga macma susah pula..

Normala Saad said...

orkid kak lagi dasyat..dah bertahun tak berbunga..rajuk yang tak mungkin di ubati lagi....

cikceriacorner said...

cantiknye bunga2 akak

ummi aqilah (LM) said...

Cantik bunga kak zakie.. Agaknya faktor cuaca kot merajuk tu kak. Kalau bunga saya merajuk tu terus xde sekuntum pun kak

babYpose said...

Bunga orkid sangat menceriakan, yang menikmati bunga ni biasa orang yang tenang, kalau yang kalut ni tak dan hee..:)

Ibu Lala said...

kenapa dia merajuk kak. akk ni tanam apa pun menjadi kan...

Fifi Nadhrah said...

orkid.. kalau dapat dekat mak mertue saye.. habis la..

Zaitun said...

Orkid kakzakie ada yang sama macam orkid kak zai. Oklah tu ada juga yang berbunga.

nohas said...

suka kaler purple..

Qaseh Vee said...

kena belai selalu tu baru tak merajuk ...

al- lavendari said...

dia mengamalkan perancang keluarga kot .. hehe.

hainom OKje said...

Tu kan bunga kanda....apa yg tak berbunganya.......apa yg merajuknya....

abuikhwan said...

assalamualaikum kak, wahh.. dalam merajuk2 pun masih cantik dan ceria lagi berbunga tu. Nampak gaya akak kena pujuk la pokok orkid tu..lama-lama baik la rajuknya. hehe.. sebenarnya saya pun suka pokok orkid dan pokok2 bunga yang lain, 'terapi minda semulajadi' cuma ketandusan masa merencatkan untuk menanamnya...

eelobor said...

tak di belai ker sampai merajuk tuh? hehehehe

Hanis Azla said...

As-salam kak zakie..

bunga pun pandai merajuk kan.. inikan pulak hati orang.. harap2.. orkid akak tak lama merajuknya he..he.. semoga terus subur berbunga nnt.. insyaALLAH..

kakyon said...

tak lama merajuk tu zakie..lepas di belai baiklah nanati..

amirah said...

cantiknya orked akak,...ada kakak opis amie ni obses sgt dgn orked kak...siap beli pokok orked online lagi..huhu...kat rumah dia ada beratus2 pokok dah...amie suka orked hutan dia yg mcm harimau kumbang tu...cantik sgt2...

acik idah said...

Merajuk mender nyer kak... idah tengok banyak jer bunganya tu... kalau idah macam tu kira ok la tue... hehe...

nOe suhaimi said...

cantik...rumah mak kt kampung pun ada bunga2 ni

♥ Cmª shIemª ♥ said...

Salam K.Zakie..
cantiknya orkid.. tapi kenapa merajuk takmau berbunga tuuu.. huhuhu

Jari Manis said...

kenapa dia merajuk akak..perlu belai2 sikit nih hihih

Mummydearie said...

At least, berjaya juga akak tanam bunga. Cantik je saya tengok orkid akak ni. Awat agaknya orkid ni merajuk ya?