Friday, October 31, 2014

PTS Publication terus menjadi sahabat adik

Dalam setahun sekurang-kurangnya adik akan mendapat dua kali hadiah dari pihak penerbitan PTS Publication. Satu darinya biasanya apabila tiba hujung tahun hadiah seperti kalendar dan diari akan dikirimkan. Tidak rugi adik menjadi sahabat PTS Publication. Awal minggu ini adik mendapat hadiah buku cerita kanak-kanak.

Surat Kiriman - Mendapat hadiah buku dari PTS Publication. Ini adalah hasil dari setiap satu buku dibeli keluaran PTS ada satu setem yang terletak di hujung penunjuk buku tersebut. Apabila sudah berjumlah 10 setem, kirimkan ke penerbit dan tidak lama kemudian akan ada hadiah diberikan.
Kenali 10 Haiwan daripada Al-Quran & Hadis - Buku yang baru diperolehi tetapi belum dibenarkan untuk membacanya kerana minggu ini minggu peperiksaan sekolah kebangsaan buat adik. Minggu hadapan pula minggu bersedia peperiksaan sekolah agama.
Comel - Selain berupa ilmiah buku ini juga menarik minat anak-anak untuk membacanya. Gambar-gambar binatang yang dipaparkan semuanya comel-comel belaka. Pemilihan warna yang terang juga sangat menarik.
Belajar bahasa - Lubang bahasa Melayu, Hole bahasa Inggeris, Hufrotun Bahasa Arab, Lam-wau = lu, Ba-nga = Bang (lubang - tulis jawi). Bagus untuk anak 6-8 tahun. Tapi adik janji buku cerita dia tidak kisah. Mama pun kongsi membaca juga sebenarnya hihi... (adik membaca buku mengulangkaji mama curi-curi membaca dulu buku ini).
Belajar - Selain boleh belajar bahasa Inggeris, boleh juga belajar bahasa Arab. Lagi yang baik kepada yang belum pandai mengeja jawi pun boleh belajar dari buku ini. Tetapi biasanya anak-anak di negeri Johor ini masuk Tadika sudah belajar mengeja dan menulis jawi. Jadi 6-7 tahun biasanya sudah boleh menguasai membaca and menulis jawi.
~~ Buku dan ilmu tidak boleh dipisahkan. Ilmu dan manusia juga kena sentiasa beriringan. Hanya jumlah yang digarap dan diperolehi dari buku yang dibaca pada setiap manusia tidak sama.~~ 


40 comments:

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Wah mesti seronok adik dapat hadiah dari PTS lagi. Untung juga jadi sahabat baik PTS ni kan Kakak. Tahniah buat adik.

Ahlam Miera Amirul Shafie said...

bagus hobi adik nih... membaca nih sebenarnya akn membantu seseorang 2 utuk lebih bnyak idea... untung adik tiap2 tahu dpt hadiah.. kak Ahlam jeles.... hehehehe

Nieyl said...

bgs..bgs...
Jadikan buku sahabat baik kita...:)

Mar Mansor said...

seronok anak mempunyai minat macam ni..pelanggan tetap pts lah ni ye?saya pon tiap bulan..tapi..emm..

Hanis Azla said...

As-salam kak zakie,

Wah.. beruntungnya adik dapat hadiah dari PTS.. lagi beruntung kerana dapat selalu dapat berdamping dengan buku dan ilmu.. ALHAMDULILLAH..

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Tahniah buat Adik.. selamat menjawab peperiksaan buat adik..

Memang bagus buku tu Kakzakie.. banyak bahasa yg dipelajari.. :)

Kakak Norihan said...

rezeki..

alhamdulillah..
seronoklh dpt buku ye, sma mcm iman.. ulat buku, msa tgh exam ni, cutilh bca buku merapu...

hri ni last exam... jadi ulat bukulh...

ANIM said...

Tahniah adik! Saya ni dok berperang dgn 2 abdul . Payah sgt nk membaca buku cerita. Komik saja

paridah said...

rajin membaca bnyk ilmu diperolehi...kak dulu pernah ikuti ursus penulisan novel pts...penceramahnya pemilik pts seorang penulis terkenal..

Normala Saad said...

Sudah berbelas tahun saya tidak pernah peduli buku-buku untuk sikecil ini maklumlah anak-anak pun dah besar panjang. Tapi sikit hari lagi mungkin akan rajin mencarinya semula untuk cucu..

saniah ibrahim said...

buku yang menarik...budak2 mesti suka ni.sya pun suka juga intai2 buku kanak2 ni ,kadang ada juga kita xtau sebelum ni dpt kita tau.

amirah said...

bagusnya buku pts ni kak...

nur anis said...

oohh..tak tahu pulak boleh jadi sahabat PTS...alhamdulillah..rezeki dapat buku free..

norhidana miswan said...

bgs lah buku2 nih kak... siap ada 4 bahasa, kite yg tua nih pun kadang blh gune sekali utk bahasa arab tu hehehe

Yana Yani said...

mesti seronok si adik tu ye =)
apapun tahniah

Fazleyatul Aini said...

rajin membaca bagus adik

Nor Azimah said...

Menrik betul bukunya, macam ni mak budak pun suka ka kzakie

babYpose said...

Alhamdulillah murah tezeki adik, moga adik berjaya dalam semua exams.

Mas Zull said...

assalamualaikum kakzakie...wah !! bestnya dpt hadiah...;)

Kesuma Angsana said...

Salam Jumaat kak, something for u di blog KA tq http://kesumaangsana.blogspot.com/2014/10/nasib-3-blogger-bila-ka-jadi-english.html

AMIIZAA said...

salams jumaat kak zakie:)

wah mesti adik seronok sangat dpt hadiah dr PTS:):)

Cik Ecah said...

pts publication pun best jugak kak...
ecah dulu time sekolah2 rajin beli buku latihan by cerdik publications.. ;)

Mummydearie said...

Bestnya dapat hadiah buku. Saya pun suka buku. Suka kumpul tapi baca dah jarang. Sibuklah alasannya. Apalagi nak digunakan sebagai alasan paling mudah.

Nafira usof said...

bertuahnye adik.. selalu dapat hadiah.
untung jugak jadik sahabat PTS yer kakak~

Nampak menarik pulak buku ini. lebih2 lagi part banyak2 bahasa tuh. boleh jugak zura belajar lagi. hehehe

Belog Santai said...

Mesti seronok adikkan KZ...hadiah buku memang best...

Bunda a.k.a KN said...

Alhamdulillah...
Tahniah adik...rezki dan ganjaran dari 'Mencintai Buku'...teruskan....

Nazlee Ismail PCL said...

assalam kak zakie, sy amat hargai komen kakak diblog saya. Begitu disiplin kakak mendidik anak dan hasilnya membanggakan patut dicontohi , insya Allah . T.kasih kakak.

hainom OKje said...

Tahniah adik.... rezeki tu namanya
Adik mesti suka sebab adik rajin baca buku

Nastyna said...

rezeki.... sangat adore kids yang sukakan buku.

*JJ boleh makan pedas sikit2, dia tak komplen tapi dengar dia macam hissss hissss tarik nafas hahaha tapi ada satu hari tu nangis dia time berak, terlebih pedas kot. zalim ker mamanya? tapi dia tak komplen apa.

Diana Rashid said...

banyak jugak jenis buku yang dia suka baca..bagus nya..ada setengah budak2 dia baca buku yang dia suka je..heheh

Diana Rashid said...

banyak jugak jenis buku yang dia suka baca..bagus nya..ada setengah budak2 dia baca buku yang dia suka je..heheh

Iryns Ahmad said...

lpsni bolehlah beli...try kasi kt anak kte plak.hehe...

Ann Ishak said...

tahniah adik

Nurulhuda Abdul Latip said...

Seronoknya dapat buku cerita kan, kalau saya memang excited la sebab saya ni pencinta buku..

Kniedaz said...

Buku mmg mengasyikkan dan menghiburkan terutama kpd pencinta buku

nohas said...

bagus buku ni..ada tiga bahasa dan tulisan jawi..

Bagus syllabus negeri Johor, dari tadika dah ajar bahasa jawi, semoga bahasa jawi ni tidak hilang ditelan zaman..sebaliknya dipelihara dan digunakan oleh umat Islam..

❤Kamsiah❤ said...

kanak2 mmg seronok dapat hadiah mcm tu...bg mereka nilai tak penting...yg penting ianya percuma dan membawa manfaat...

♥ Mrs. Secretary ♥ said...

Minat membaca mmg kena start dari kecik.. farah pn tgh dok ajar emir supaya dia pn minat membaca nnti..

kakyon said...

zaman ipad nie agak susah juga nak galakkan anak membaca, tapi terpulanglah pada ibu bapa yg mendidik di rumah.
tahniah adik!harap kekalkan minat membaca sehingga adik dewasa..

QasehnyaRania said...

minat membaca kna ppuk dr kecil kan kakak.
in shaa Allah akan cba terapkan buat permata hati nanti.aamiin