Wednesday, September 4, 2013

Adik akan ke sini setiap kali habis Syawal


91 comments:

Asyifa Mustaffa said...

Sama la kak....anak2 sy tiap thun juga...tp thun ni x abis kira lgi...
Tp sy x yah pgi bank sbb ada abng ipar asben keje TH, so bg dia je uruskan....jimat masa..:-)

Zee Suhaini said...

sama la ngan hero2 zee kak..balik puchong terus cari ni dulu..tak sempat habis syawal pon..kalo lambat kang takut ibu dier ni guna..hihihi

Mia Kassim said...

Ni mesti simpan duit raya kan....anak2 saya pun sama kak
Tapi blum sempat simpan lagi, susah sikit nak curi masa pegi ke TH.

redza said...

bagusnya adik

hainom OKje said...

Wahhhh...mesti dah banyak duit simpanan adik tu kan kanda....
Ewah adik.....hehe

Si adik kat sini...emm asyik mainan je dibelinya kanda, geram nengoknya!

Knor said...

muda2 lagi dah menyimpan..remaja nti dah boleh buat hajjah

NURSHAKIRA ABDUL HALIM said...

Good :)

ummuaidan said...

bagusnya adiknie..kecik2 dah pandai menabung..baguslah kan drp menggunakan duit utk yg kurang berfaeda..
nak beli apa2 leh mintak ngan mama kan dik..:)

ZazaMyMoon said...

hurmm mesti dah bnyk duit simpanan adik ye kak zakie?? :)

Harini baru nak ke Maybank masukkan duit Khairine & Danish kedalam Amanah Saham Didik.. alhamdulillah :)

Sura Mohd said...

bagusnya adikkk..umi puji adik.
Kak..Anak2 sura masing2 ada agenda tersendiri..yg no 2 tu..dah abis beli novel..

amirah said...

samala kak. duit raya budak2 ni semua amie masukkan dalm tabung haji je.susah sikit nak keluarkan..hehe

♥ Cmª shIemª ♥ said...

Salam K.Zakie..

Alhamdulillah...
cma je belum kesini lagi..huhu..akaun dah ade.. belum nk menyimpan lg.. takut sungguh kalo terguna..

tahniah adik :)

NM03 said...

baguih la adik. skit2 lama membukit kan dik. in shaa Allah, boleh naik aji cepat kan...

MOKCIK AZWA said...

Alhamdulillah..duit raya dimanfaatkan ke arah kebaikan insyaAllah

Puan Kutu said...

mesti dah banyak dah duit adik dalam tabung haji tu kan

Daddy Ziyyad said...

Adik punya giliran haji tahun bila kak? :)

Nini D.. said...

adik,..tolong masukkn dlm acc acik sekali :)

lieyalatif said...

lieya pun mcm adik gak kak heheeheh tapi masukkan duit tuk anak2 ler....tiap2 bulan mmg siap2 potong gaji simpan TH ngan asb ngan sspn anak2....org kate sediakan payung sebelum ujan heheeheh

ieda immi said...

alhamdulillah
saya pula lain .. saya yg akan selalu ke sini awal syawal dan awal januari ekekke .. ;)

Papa Mifz said...

mesti banyak duit raya anak2 akak kan...:)

Bin Muhammad said...

Banyak kutipan duit raya tahun ni? Bagus adik...buat simpanan, nanti kalau nak apa2 minta kat mak ayah jer...hehe

JunAina said...

Anak2 Aina sejak dah besar ni pandai urus duit sendiri tau2 dah habis ja cuma si kecik ja masih mak dok pegang duit jadinya TH dia bertambah je tiap tahun.

nuyui a.k.a miss YUI said...

bgus cmni kak..

nuyui a.k.a miss YUI said...

bgus cmni kak..

YATZAKIE said...

bape rm utk buka acc th ni kak utk anak2?ingat mcm nak buka utk anak2 yat 2 org ni..

lia said...

duit raya anak2 masih pegun dalam beg...

ummiross said...

Alhamdulillah...adik ada kesedaran nak menabung walaupun masih kecil,berkat bimbingan ibubapa juga ni...

Angah said...

alhamdulillah...baguslah menabung dari kecil...banyak kegunaannya bila dewasa nanti

Tihara said...

seronok tengok anak2 buah saving duit raya dari kecik..bila dah masuk sekolah katanya dah cecah 3 ribu..murah rezeki anak2 :)

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

samer la kak wani pn buka acc tabung haji tuk qalief...tp selalunya tiap2 tahun hujung tahun bln 12 baru wani g smpan duit qalief :-)

Rai Ourkizuna said...

banyak duit raya adik.. hehe..

:: Mrs.Eady :: said...

Good adik :)

@lfidah @dim said...

bagus adik..anak-anak sy pun saya masukkan jugak duit rayanya dalam TH ni...

Masya said...

samalah anak sy pun hihihihihi...

ephyra tu sy beli onlene terus dgn oceanlife2 ... sbb direct lg senang kalau ade masalah bg tahu dia org.

Ummu Madihah said...

Salam Kakzakie,

Semasa anak2 Mak Aji masih kecil begitu jugalah mereka. Bila masing2 dan masuk kolej Mak Aji serah aja buku akaun untuk mereka urus sendiri, cuma kita aja terus buat potongan gaji sehinggalah Mak Aji bersara awal.

Fazleyatul Aini said...

good girl =)

harumankasehvee said...

anak buah saya pun simpan kat tabung haji . Akak saya akan cukupkan jumlah supaya semua sama . x de rm yg lebih n kurang ...

azi said...

Bagus adik , suka menabung, macm anak-anak saya tu....

p/s mesti dah banyak dah duit adik kan...boleh Chik Azi pinjammm... he..he.....:)

aanie said...

bagus adik...

sy belum sempat lagi nak pegi TH thn ni walaupun TH blkg ofis je...gerun nak bawak duit byk2....hehe....

aanie said...
This comment has been removed by the author.
HeNRieTTa JoSe said...

Ptg nie rietta pown cdg nk ke sana....

Delima Zamrud said...

Bagus nyer adik, menabung dr kecil :)

Nafira usof said...

bagusnyeeee.. menabung amalan yang bijak.. untuk kegunaan anak2 di masa hadapan dia jugak kan kak~

Acik Erna said...

Alhamdulillah adik

QueeN TerataI said...

Alhamdulillah.. bagus adik ni...

Muja.. said...

alhamdulillah..
bagus didikan akak suami isteri..
patut dicontohi ni :)

mama maman aka yana said...

mesti duit raya adik banyak nih.. pinjam sikit dik.. kiki

BERT said...

menabung untuk masa depan Alhamdulillah :)

(Lizz) http://haslizalizz.com/ said...

bagus adik..mesti banyak duit raya adikkan kak...

wawa syaida said...

bagusnya adik....ibu bapa dan keluarga main peranan

Haryati Faizal said...

simpan duit ye... msti banyak dah duit adik...

Rapunzeel Cikilolo said...

simpan duit raya ke?

Rapunzeel Cikilolo said...

simpan duit raya ke?

Ujie said...

mesti dah byk hasilnya kan..

saya pulak, ke sini sbb paksa anak sedara menyimpan..:D

Hazmin Hamudin said...

Bagusnya kak. Dari kecik dah dibuat akaun tabung haji ni.

Ain Noraini said...

saya belum lagi simpan duit raya anak2 lagi...lama2 simpan tak sedar dah bertambah dlm akaun diarang tu semua...

Cho Zila said...

atikah ngan azalia pun nak kena bukak akaun kat sini gak...

lelamaisara said...

bagusla...sya pon nak simpan gak la untuk anak saya...

aTieYusof Family said...

Masuk duit raya ye dik! hehe..
alamak kak..duit raya Pa'e tak simpan lagi...:)

Deqla Manjew said...

simpan duit raya kat tabung haji ye..alhamdulillah... =)

DarLing Pya said...

bagus nye :)

norhidana miswan said...

msti banyak adik masukkan ke tbg haji nih

LiYa HaNiF :: said...

mesti adeq banyak dpt duit raya nie... ;)

Nisah Idham said...

Alhamdulillah, menabung dari kecil. InsyaAllah, berbaloi nanti :)

Shaiful Zaidi said...

bagusnya menabung dari kecik... sikit2 lama jadi bukit..

Nurul Nadiah+Khairil Syazwan said...

Baguih no. Teringat zaman kecik2 Nadiah :) Tahniah adik

Ema Johari said...

Alhamdulillah, anak-anak ema baru buka akaun hari ni...

Kesuma Angsana said...

bagus tu kak, kalau dididik sedari kecil lagi !

PakcikLie PCL said...

Assalamualaikum kakak zakie, ..anak2 sy memang teruja kalau boleh nak tengok berapa tercatat dalam buku simpanan dorang...

#banyak ke Adik dapat duit raya?

maszmadi said...

alhamdulillah.....

Munnafendy said...

alhmdulillah...utk baby 6bln baru bleh bkk kan? :)

ANIM said...

TH kat SP ni kakzakie penuh memanjang. saya suka bank duit raya anak2 ke TH melalui Bank Islam. tapi, mak ayah dia kena tukarlah duit kecik2 singgit2 tu..huhu..

Aimaniman Ezaiza said...

duit anak2 masih dalam sampul raya, asyik x menyempat nak ke bank, sibuk dengan menanda trial exam spm... niat tu mmgggg ada nak bankin duit mrk tp kesempatan yg tiada...

Juhariah Johari said...

Bagusnya adik. Anak2 mama masa kecik2 memang masukkan duit ke situ, dah besar ni takde..mcm2 dia fkir..

Tuan Juhaida said...

Wah bagus sgt adik!!

Mas Zull said...

assalamualaikum kakzakie...wah seronok adik setiap tahun bertambah duit simpanan...;)

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

alhamdulillah.. semakin bertambah la tabungan adik.. :D

PeRdU cINta said...

syukur alhamdulillah..tindakkan dan tempat yang betul adik..good..sokong 100% nih..dari kecil perlu dilentur kerana dah jadi buluh nanti mudah patah dan pecah andai dilentur.. :)

Lydia Miza said...

Samalah kak .. Tp kami x pernah bawa budak2 tu .

the malay male said...

byknye duit rayeeee

Zaitun said...

Tentu dah banyak duit adik kan kakzakie.

syuk shusuke said...

kecik2 diajar menabung. hehe. bagus kak zakie :D

kyo_9 said...

aiseh.. lupa nak masukkan duit dalam tabung haji.. ouch!

Nur-nba said...

Tentu dah banyak duit simpanan adik... Ingat lagi dulu cukup seronok bila dapat kutipan duit raya berjumlah RM100.. Masa dulu duit raya rata2 tak beri banyak seperti budak2 zaman sekarang..

nurbijen said...

bagus adik.. teruskan menabung :)

Penjejak Mimpi said...

Bagusnya adik.. mesti dah 'berjuta2 lemon' duit dalam TH tu.. :)

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Wah..mesti banyak adik dapat. Siap ada pengiring tu.. Bagus adik menyimpan..

Kakzakie said...

Anak-anak kakak tahu mama/papa bukan kakitangan kerajaan yg kelak bila bersara ada duit pencen. Oleh itu mereka kena membuat tabungan sendiri demi masa depan andai ditakdirkan mama/papa tak panjang usia siapa yg akan menyara pembelajaran mereka. Itu yg selalu kakak ingatkan pada anak-anak.

Duit anak-anak juga tidak pernah kakak/abang guna. Keperluan mereka tanggungjawab kita selagi kami masih bernyawa.

Terima kasih kepada semua teman:-

Asyifa Mustaffa, Zee Suhaini, Mia Kassim, redza, hainom OKje, Knor, NURSHAKIRA ABDUL HALIM, ummuaidan, ZazaMyMoon (banyak tu taklah tapi adalah juga zaza), Sura Mohd, amirah, ♥ Cmª shIemª ♥, NM03, MOKCIK AZWA, Puan Kutu, Daddy Ziyyad (kalau ikut masa daftar dulu tahun 2023 baru adik dapat pergi - kakak dah pencen hihi...), Nini D.. (acik ada tn doktor apa susah:), lieyalatif (betul Lieya, selagi kita mampu kan..), ieda immi, Papa Mifz, Bin Muhammad (memang begitu, nak apa-apa mama/papa beli duit raya simpan aje), JunAina, nuyui a.k.a miss YUI, YATZAKIE (ada amount minimum kalau tak silap kakak 1.5K aje Yat, tapi kakak masa tu buka setiap sorang 5K - kakak ada 3 anak), lia, ummiross (kakak buat sedari mereka belum sekolah lagi ummiross), Angah, Tihara, Wanieys a.k.a IbuQalief (tak kisah Waniey janji ada tabungan buat anak kan..), Rai Ourkizuna, :: Mrs.Eady ::, @lfidah @dim, Masya, Ummu Madihah (itulah yg terbaik Mak Aji), Fazleyatul Aini, harumankasehvee (samalah abang pun buat macam tu...), azi (boleh kalau nak pinjam seringgit aje Cik Azi hihi...), aanie, HeNRieTTa JoSe, Delima Zamrud, Nafira usof, Acik Erna, QueeN TerataI, Muja.., mama maman aka yana, BERT, (Lizz) http://haslizalizz.com/, wawa syaida, Haryati Faizal, Rapunzeel Cikilolo (yelah... apa lagi dah takberaya simpanlah duit raya yg dia dapat), Ujie (bagus Ujie, sebab utk masa depan dia juga kan..), Hazmin Hamudin, Ain Noraini (kalau masih nak beraya jgn simpan dulu ain..), Cho Zila, lelamaisara (bagus buka acc di sini tak perlu susah nak mengira zakatnya sebab pihak TH dah zakatkan sekali tiap tahun), aTieYusof Family, Deqla Manjew, DarLing Pya, norhidana miswan, LiYa HaNiF, Nisah Idham, Shaiful Zaidi, Nurul Nadiah+Khairil Syazwan, Ema Johari, Kesuma Angsana, PakcikLie PCL (kalau boleh biar mereka simpan sebab yg keperluan lain yg mereka nak tanggungjawab kita kan PCL), maszmadi, Munnafendy (kakak rasa kalau acc biasa baby pun boleh tapi kalau terus nak register haji tak pasti pulak...), ANIM, Aimaniman Ezaiza (yg penting kita jgn kacau duit mereka simpan buat mereka bila dah ada masa..), Juhariah Johari (kalau dah besar ada scholarship tak apa kak ju), Tuan Juhaida, Mas Zull, Mizz Aiza (Dunia Kecil), PeRdU cINta (insya-Allah moga jadi amalan anak-anak kakak), Lydia Miza, the malay male, Zaitun, syuk shusuke, kyo_9, Nur-nba (zaman kakak lagilah Nur dapat 20 sen duit raya dah melompat gembira..), nurbijen dan akhir sekali Penjejak Mimpi (adalah utk adik belajar kelak tak perlulah PTPTN hihi...).

Sebenarnya kakak & abang memang tak pernah kacau duit anak-anak. Duit rakaman dari RTM setiap bulan yg dimasukkan ke Maybank pun akan kami keluarkan masuk ke TH juga. Senang sebab di TH kita tak perlu kira zakatnya. TH akan potong utk zakatkan sekali.

Buat semua terima kasih sekali lagi.

||aLeaSaRa|| said...

alhamdulillah kak...anak2 saya pun sama :)

Nor Azimah said...

Alhamdulillah...

Riedaffya ibrahim said...

Alhamdulilah.....mesti byk duit raya adik kan..