Tuesday, April 29, 2014

Jauh di mata dekat di hati, titipan di terima dari Yati

Sudah aku terima bingkisan ini pada hari Sabtu yang lepas. Sebagai menghargai sebuah pemberiannya aku titipkan ia menjadi sebuah entri di Titisan Nurani hari ini. Terima kasih Mama Nabila, Najeeha dan Nabil.

Poslaju - Adik yang tolong mengambilkan dari posmen
Bila sudah jatuh cinta 
serah segala jiwa dan raga
titipan teman jauh di mata
membawa bahagia seisi keluarga

Selamat - Lihat bungkusan yang dibuat teman pengirim begitu teliti.
Walau halangan cuba menyekat
tersungkur sanggup gagal tidak sekali
sungguh keduanya sangat memikat
ikan pangkor dan setem Itali

Cantik - Sirip ikan pun duduk cantik sebab pembungkusan yang teliti sekali. Setem menepati hobby aku sebagai pengumpul setem sangat membahagiakan.
Bulan pun sanggup di petik 
bintang di langit sebagai habuan
melekat di fridge sangat cantik
buat Yati jazakallahukhaira kathiran

Berkumpul - Telah bersatu dengan teman-teman yang lain di dapur rumah.
Indah cinta dengan amalan 
iman dibaja jangan dilupa
buat teman yang ingin berkenalan
Yati di sini jemputlah semua

~~ Walau berjumpa tidak sekali, terasa erat di dalam hati. Terima kasih sekali lagi buat Yati.~~

 

64 comments:

AtieYusof said...

Salam kak..
wah! dah dapat ye kak...sy punya tak sampai lagi....tahniah kak... cantik:)

Mia Kassim said...

Wahhh dah banyak FM pemberian rakan2 ye kak... :)

IeRA said...

salam perkenalan

Kayu Manis said...

Bertambah koleksi k.zakie..

pemurah semua sahabat itu.

Zaza Abdul Latif said...

alhamdulillah.. rezeki berkawan di alam maya ttp dpt memanjangkan tali persahabatan.. -;-)

Izwa Kamaruddin said...

ALHAMDULILLAH...SERONOK NYER AKAK KAN..ADE KWN BAIK BAIK :)

Sura Mohd said...

bestnya kak..selalu dapat hadiah pemberian kawan2...semuanya seronok dan suka berkawan dengan kakzakie..:)

Mar Mansor said...

Tahniah kak..tambah koleksi fm

t.a.t.a said...

Makin bertambah keluarga FM akak. Tahniah kak.

lia said...

wahhhh cantik... kalau x d bungkus elok2, mmg pecah FM pangkor tu kan..

Eye_nee said...

Yati Teman persekolahan saya kakzakie...bermulut manis selalu ketawa bila saya tuturkan bicara...Tahniah kakzakie..dpt lagi pemberian rakan maya...

memmetlenggeng said...

cantiknya...seronok dapat hadiah..lebih seronok dapat kawan yang baik

adarnadzmie said...

seronok dpt sahabat yg jauh tapi dekat dihati kita....:) bertuah akak...

Cikgu Ma said...

seronoknya....sy baru nak cuba2 kumpul...

QasehnyaRania said...

alhanudlillah
cntik dan menarik.

paridah said...

wah dpt rezeki drpd yg jauh dimata tp dekat di hati ya...syukur alhamdulillah.

cahayahidupku.blogspot.my said...

Alhamdulillah dah sampai ye kakzakie..
Sudilah akak terima pemberian dr saya yg tak seberapa tu ye kakzakie ;)

Hudalatip said...

Untung akak bertuah badan..

are_lin@yu said...

wahh beznya dpt s.hati pnuh fridge..hhe

Fazleyatul Aini said...

waaaaaaa bestnya fm lagi!
kak kita sama la fm collector. tapi hari tu mak saya dia cabut semua fm saya. tak bagi lekat dah. sbb dia baca kat mana ntah, tak elok sbb magnet la apa la. last2 saya beli whiteboard lekat balik. baru puas hati haha

emarieys said...

Alhamdulillah kak, bertambah lagi koleksi.

Fiza Rahman said...

Bertambah koleksi. Tahniah kak.

Kira Sakura said...

memang teliti orang nya kak. mesti jenis menghargai nie

Unknown said...

Salam Kakak..
kakak sentiasa bertuah.. selalu ade kiriman dari teman2 blog.. maknanye kakak sangat di sayangi. tahniah~

cantek FM tuh.. nampaknye peti ais kakak pon sudah penuh dengan FM. terasa satu kepuasan kan~

PetakBunga said...

kawan dicaru
musuh dilari

Umm AA said...

murah rezki seorang blogger yg amat disayangi oleh rakan2 maya..tak putus2..tgk FM tuh pun dah menjadi buktinya kan...semoga ukhwah berterusan kakak..:)

musang said...

alhamdulillah..rezeki kakak

Unknown said...

bestnya boleh susun cantik cantik kat peti sejuk camtu..

aby said...

salam kz ..
satu pemberian utk seorg yg dihargai tu ..
bertambah koleksi dari rakan2 ..

Unknown said...

Alhamdulillah murah rezeki KZ...

saniahibrahim said...

alhamdulilah ,dapat titipan dari sahabat alam maya.
akak juga suka jadi sahabat alam maya kakzakie...

Cho Zila said...

wow akak memang ramai peminatnyer.. tahniah.. moga ikatan akan terus kekal abadi...

ummiross said...

waa banyaknya fm,murah rezeki kak zakie , Alhamdulillah. InsyaAllah yang dari Putrajaya akan menyusul, tak sempat pos lagi kak :(

@na said...

tahniah kak...sedap pantun2 akak ni...memang kena dgn tema....hehehe

Mummydearie said...

Tahniah, kak. Cantiknya fridge magnet tu. Memang menawan hati. Kalau ada depan mata, terpaksa membeli pun sanggup ni :)

norhidana said...

cantik FM akak terima tuh...

JunAina said...

Banyak koleksi FM akak...alhamdullillah rezeki.

Ratu Hatiku said...

Cantik FM tu... semoga ukhwah yg terjalin kekal selamanya ya kakak...

Kamsiah yusoff said...

tersusun elok fm tu ya kak..kat peti ais saya ni tak larat nak perbetulkan..ada ja tgn2 kecik yg sentiasa mengubahnya...kalau tak anak sendiri..anak org..

Shahrul Yusof said...

Seronoknya dapat hadiah :-)

Menarik entri ni sebab ada pantun ucapan terima kasih kepada pemberi. hehe

Ibu Lala said...

Hari tu pg pangkor tp x beli pun fm. Rasa terkilan sgt.

Aziela said...

Kak, kadang2 ada fm saya yang terjatih sendiri dan pecah. Sob..sob..sedihnya. Ada petua tak kak macam mana nak susun cantik2 macam kakak punya tu.

haryati said...

tahniah ye kak...syoknye dapat hadiah...

FarahFerraDotCom said...

Wah bestnya akak.. bertambah lg la koleksi fm akak.. =D

APRIL said...

Hadiahnya bagus. Selamat ya sahabat.

kisah si dairy said...

Teringat pulak kat hadiah yang masih belum diposkan lagi..

nohas said...

cantik dua2 FM tu...lepas ni koleksi setem FM pulak..

Kakzakie Purvit said...

Bukan saja menimba ilmu dari blog tetapi jalinan ukhuwah itu juga kakak rasa ramai yg dpt merasakan ada pada setiap kita. Walau tidak pernah bertemu namun ada satu rasa kasih sebagai teman jauh di sudut hati.

Terima kasih kakak ucapkan kepada semua yang sudi memberikan komen:-

Blogger aTieYusof Family, Blogger Mia Kassim, Blogger IeRA (dari kakak juga), Blogger Knor, Blogger ZazaMyMoon, Blogger idzwa kamaruddin, Blogger Sura Mohd, Blogger Mar Mansor, Blogger t.a.t.a, Blogger lia (ye Lia, kemas Yati membungkus), Blogger Eye_nee, Blogger memmet lenggeng,
Blogger adarnadzmie, Blogger Cikgu Ma, Blogger QasehnyaRania, Blogger paridah, Blogger CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati)(TERLEBIH DARI SUDINYA YATI. TERIMA KASIH TIDAK TERHINGGA DARI KAKAK & KELUARGA), Blogger Nurulhuda Abdul Latip, Blogger are_lin@yu, Blogger Fazleyatul Aini (memang ada articles itu kakak pun ada baca), Blogger Ema Johari, Blogger Fiza Rahman, Blogger Kira Sakura, Blogger Nafira usof (alhamdulillah Zura), Blogger Petak Bunga, Blogger UmmuAidan-Arissa (amin.. itulah diharapkan ukhuwah terjalin terus), Blogger redza, Blogger Rai Ourkizuna, Blogger aby, Blogger RDZ Z, Blogger saniah ibrahim (terima kasih SI), Blogger Cho Zila, Blogger ummiross (masya-Allah ummiross, terharu kakak), Blogger @na, Blogger Mummydearie, Blogger norhidana miswan, Blogger JunAina, Blogger Ratu Hatiku, Blogger ❤Kamsiah❤ (rumah kakak dah tak ada budak kecik lagi Kam), Blogger Sylarius Yusof, Blogger Ibu Lala (kalau kakak jenjalan tak lupa membeli ana), Blogger Aziela (kakak ada juga yg pecah sebab magnet tak lekat betul tapi biasa kakak guna gam uhu lekatkan semula magnetnya), Blogger Haryati Faizal, Blogger ♥ Mrs. Secretary ♥ (FARAH), Blogger Aprialdi SG, Blogger Kisah Si Dairy, Blogger nohas (kakak baru ada satu inilah. kalau setem biasa kakak lama dah kumpul).

Sekali lagi terima kasih buat semua:)

Cik Rose said...

Alhamdulillah..rezeki :)

Falsya said...

Alhamdulillah kakak..murah rezeki..;)

Myra Jay said...

Waaahhh cantiknya FM Italy tu :D

Anonymous said...

wah murah rezeki anak & rezeki yg memberi yer.. rezeki berblog yer kak !

Unknown said...

Wah cantik ikan tu...kenangan tu

OKje said...

Tahniah kanda ...dah penuh dah tu fridge dengan FM...nampaknya kena beli satu lagi fridge hehe

nOe suhaimi said...

cantik...bertambah koleksi kakzakie..

Mimie said...

Cantik...murah rezeki.akak

Time Traveller said...

Waaa dapat Fridge Magnet dua dalam satu sampul terbaik sungguh :D

Rose kakrose said...

bertambah koleksi FM Zakie..

babYpose said...

bestnya, Alhamdulillah dapat hadiah, ingatan dihargai

ellynadyra said...

bestnya!
suka suka

ellynadyra said...

bestnya!
suka suka

☾SHiemaCMa☾ said...

salam k.zakie..

cantiknya....suka tgk...
tahniah..bertambah la koleksi FM akak yer.. ^^

Nik said...

cantik.nik pun ada dpt magnet tu dari adik.skarang kalau org tanya nak beli apa bila melancong nik kirim magnet jea.kalau baju tak pakai sgt.huhu

Eiqa Almond said...

besoo nye ikannn.. hihi
ditutup, dijaga dengan rapi..
bnyak koleksi akak kt peti nuhh..