Wednesday, March 14, 2012

WW - Keluar makan malam tadi

Melihat-lihat selepas makan
beli ini untuk kegunaan harian

Anak mama mana boleh tidak membeli
setiap kali keluar mesti ada saja dikehendaki

77 comments:

kakcik said...

Membaca untuk jiwa...

Pok Amai-Amai said...

Heheheh....klu beli benda yang berfaedah mcm ni, tak pe kak. Jgn asik nak beli jajan je. Adeh!

MulutPayau said...

seronok kalau anak2 suka membaca....berhabis duit pun tak pe...

Acik Erna said...

assalam kakzakie..sama2 membeli he he

AriF FaZDiLaH said...

satu lagi..makanan..beli lah banyak mane pun.asalkan habes...

ZalinZalina said...

Anak2 saya pun sama...pantang nampak buku...siap saya bagi limit harga buku yang boleh beli...he he..

Teringat pulak arwah abah saya minum Healin Gamogen tu...

aimie amalina said...

hehehehe
semuanye best2 kak
heeeee

nak mmbuku jugaklah pas gaji nnti :)

Kancil 8349 said...

menarik...

norhidana said...

masa pantang dulu dana minum gk healin yg kaler biru tuh rasanyer.. alhamdulillah cpt sembuh luke ceaser...

bgs kalu anak2 suke membaca.... dr suke main game je kn

sahromnasrudin said...

dajjal 2012 tue pasti menarik utk dibaca

::NureeN:: said...

biasa la anak2.. nmpk ja nak kan.. sama la ngan anak nureen..

LYAfrina said...

byk gak membeli tu..tp smuanya y berguna :-)

sisdee said...

saya suka belikan anak2 bacaan as long as dorang baca..lebih gemar ajak dorng mbaca dari mnonton tv jek :)

fazrulnoor said...

rajin betul membeli ea

Aine Ainun said...

Bgus...rajin mmbaca...

Kak mnum susu kambing ye?byk khasiatnya..
sy x ble nk minum...x lalu..

Hanis Azla said...

makanan tambahan dan bahan bacaan mmg menjadi satu keperluan yer kak..

sal said...

yang bab makan di atas tu..memang keperluan..bgi menambah tenaga...

buku2 yg dibeli tu menarik..teruja juga nak baca...

Munnafendy said...

kecik2 dlu sy pun suka membaca...tp baca doremon, dragon ball, ujang..sailormoon.... =D

Kella said...

takpe kak zakie, semua yang dibeli tu semua bagus bagus belaka! =)

selamat pagi kak... =)

eMMe said...

Kak Zakie,makanan kesihatan tu yg menarik hati saya tu...hehehe...

Kazman / Sue said...

buku tentang dajal tu bagus tu buat pedoman...

aliesha kirana said...

wah! seronoknyee membeli. heheeheh.

fieda said...

beli untuk kebaikan tak per la kak..

Rai said...

beli bahan bacaan berfaedah takpe kak..dari beli majalah hiburan.. apa pun tak dapat.hehehe..

noor said...

bangsa membaca bangsa berjaya heheeh
aiman pun mnum jus tok guru...

MYA EL QAYREENA AZRYAN said...

suke laa kalua yanty laaa kan anak-anak suke membaca...beli satu bakul pun tak per kan kak...

ieda said...

akak susu hight goat tuu memang mak dan ayah ieda makan .. bagus kan ;)

eda_ej said...

bagus kalo dapat halua mata dan jiwa yg macam ni..

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

risya pon kalau keluar misti nk beli majalah..takpe arr janji bhn yg bermanfaat kan :)

dwaty said...

saya sekarng kembali ke zaman kanak2... suka baca kisah2 Nabi... hehehe

redza said...

review sikit kak buku dajjal 2012 tu

ainnoraini said...

biasa la kakzakie..asal keluar jer, mesti membeli...tak sikit banyak mesti ada jer yang nak kene beli...

Masya said...

tu dia.. sesekali membeli banyak yg diborongnya...

adarnadzmie said...

banyaknya memborong brg mak dan anak2...:)

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ said...

makanan kesihatan + buku minda = terbaik... insyaALLAH (^___^)

mama maman aka yana said...

bagus kakzakie nih.. rajin beli suplemen2 utk kesihatan.. buku2 pun bagus utk pembacaan agar berilmu..:)

ikatankasihku said...

utk benda yg berfaedah apa salahnya kan..sesuai utk kegunaan seisi keluarga :)

Mama Ema said...

anak-anak pasti seronok..barang utk akak pun boleh tahan yer

Mamamya said...

lia minum juga kak healin gamogen tu...sejak mengandungkan afiqah smpi skrg mmg menjadi amalan lia n suami...

aanie said...

minuman kesihatan....
akak minum hi goat tu ek? bagus ke kak?

ajumohit said...

Ohoi kak, elok makan supplement utk kesihatan kan, baguslah jaga tahap kesihatan Kita ni, sempat lagi anak2 beli buku ye, budak2 Dari Kecik smpi besar sama je keinginannya ye kak, anak2 saya mcm nilah

Eye_nee said...

tak kan mama jer

Anak2 pun mau juga...hehehe..

Seronok saya tgk mereka kak..suka membaca....

Tentang Kita said...

membaca leh tingkatkan kualiti dan cara kita berfikir

intan morsalin said...

shopping utk kesihatan n ilmu...bagus lah k.zakie

-Sara- said...

bguslah anak2 akak tuu..at least mmbeli buku..baguss :)

Pn Kartini said...

aSSAlamualaikum my dear sis:)

amalan pemakanan yang baik utk kesihatan tuu...:):)
dulu2 ada juga makan gamogen..now makan brand lain lak..aduhaii..suka tukar2!..:)

anitadiana said...

bestnya akak..kalu anak ita nak mainan aje lah....

m.u.l.a.n said...

nanti email alamat ya.. dapat hadiah kecik.. citer entri baru..

Munnafendy said...

salam, akak..ni jwpn cari harimau td..jgn marah naa =)

http://www.munnafendy.com/2012/03/sapa-suruh-cari-harimau-d.html

eiela said...

wah,,higoat, bestnya..

nyanyisunyi said...

Susu Higoat..dah lama keputusan stok..

Buku2 atau Novel..anak2 pun sama bila singgah kedai buku mst terbeli..

munna said...

munna suka minum susu kambing HiGoat tu kak zakie...siap jadi ahli lagi

Salina said...

bagus ank2 akak, suka membaca..

Cho Zila said...

anak saya yang kecikpun gitu.. kalau pergi kedai bukutu mesti gak nak rembat, sekarang nak baca novel gitu.. padahal nak membaca merangkak...

Fatin Mraz said...

hehe.. igt tadi gambar makan2..
=}

cinnamon.com said...

Salam kak zakie, makan benda yg berkhasiat.

Mencerdaskan otak dgn membaca. Bagus.

s a r said...

assalamualaikum kak.

saya la paling kurang makan makanan tambah ni. hee. dah ada kat rumah pun tak berani nak makan. lagi2 susu kambing tuu. hee

lieynanilaz said...

membeli buku tidak mengapa..boleh menambah ilmu..

@cu SaYaNg said...

anak2 akak beli benda2 yg berfaedah je...bagus nye :)

cIk JanNah said...

biasalah tu kan kak, kalau untuk benda yg berfaedah tak apa kan keluarkan duet utk anak2. Hi Goat tu bakal emak mentua jannah pernah minum,. tapi dia kata tak serasi sebab kalau minum jer dia jadi mengantok. tak tahu la kenapa

Azlan Strider said...

fuh..buku dajjal 2012 nampak cam menarik jer..hehehe

Regards,
-Strider-

Zul Fattah said...

budaya membaca harus diterap dari kecil lagi.. baru mjadi tabiat bila dwasa..

Santri T.P.I.N.I said...

buku 2012 tu best kakak...

eelobor said...

saya pun sekarang dalam proses memupuk diri sendiri untuk membaca buku2.....

ILA HonEyBuNNy said...

semuanya berfaedah :)

ila dr stdy amal jus tok guru..terbaik..:)

No Lan said...

oooo akak sekeluarga amal makan produk tu ea...alhamdulillah...

mama ju, said...

Salam KZ

Wah Dajjal tu buku baru tu, tak jumpa lagi..

MaryaYusof said...

As salam Kak,

Bagusnya stock supplement tu... Sy ms dalam pantang minum Healing gamat tu jugk... ms preggy minum jus tok guru tu... Hi goat tu mak saya minum mmg kurang kecing manis & drh tinggi die tau... Buku & majalah tu mmg menarik jg! Suka! :)

Kakzakie said...

Utk pengetahuan semua anak-anak kakak kalau membaca buku/majalah seperti yang kakak papar memang amat suka tetapi untuk buku pelajaran masih kena pantau selalu. Itu masalah buat kakak sebenarnya. Supplement pula memang jadi amalan terlanjur ianya sesuai utk keluarga kakak. Terima kasih atas segala komen yang diberikan pada N3 kakak ini:-

Kakcik, Pok Amai-Amai, Mulut Payau, Acik Erna, Arif Fadzilah, ZalinZalina, aimie amalina, kancil 8349, norhidana, sahromnasrudin, Nureen, Lyafrina, Sisdee, fazrulnoor, Aine Ainum, Hanis Azla, sal, Munnafendy, Kella, Emme, Kazman/Sue, Aliesha Kirana, fieda, Rai, noor, Mya El Qayrena, ieda, eda_ej, Rina Avail, dwaty, redza, ainnoraini, Masya, adarnadzmie, eeiyss, mama maman aka yana, ikatankasihku, Mama Ema, Mamamya, aanie, Ajumohit, Eye_nee, Tentang Kita, intan morsalin, Sara, Pn Kartini, anitadiana, mulan (already e-mail tu you - thanks ini advance), Munnafendy (tak sangka jawapan tu kan), eiela, Nyanyisunyi, Munna, Cho Zila, Salina, Fatin Marz, cinnamon.com, sar, lieynanilaz, @cu Sayang, Cik Jannah, Azlan Strider, Zul Fattah, Santri TPINI, eelobor, Ila Honey Bunny, No Lan, Mama Ju dan Marya Yusof.

Terima kasih sekali lagi di atas segala komen yg diberikan.

Puan Kutu said...

byknya supplemen, bagus nie kak..tak kisahlah baca majalah ke apa, janji benda nie semua menyumbang kepada ilmu,berguna juga utk pelajaran,cthnya dlm membuat karangan.hehe macam cikgu plak..bab buku pelajaran tu normallah,nak maknya pantau la tu..:)

Puan Kutu said...

byknya supplemen, bagus nie kak..tak kisahlah baca majalah ke apa, janji benda nie semua menyumbang kepada ilmu,berguna juga utk pelajaran,cthnya dlm membuat karangan.hehe macam cikgu plak..bab buku pelajaran tu normallah,nak maknya pantau la tu..:)

Alin Marlini said...

Samalah ngan anak2 Alin kak..pantang mak beli buku..drg pun sibuk nak beli

Cik SHiNJU said...

bebudak skrang..cuti skul p tuition..
tak pun blajar swimming,muzik,karate-do dan mcm2 lg... pencapaian exam terlalu diutamakan...cuti sama mcm x cuti...

Adylia Qarissa said...

bila tengok buku tu dkna baru ingat yang dkna tak pakai lg baucar buku 1 malaysia

Cik Ina Do Do Cheng said...

kak zakie healin gamogen tu bagus, cuma rega nya mahal sikit. adik nak beli bahan bacaan tak pe , boleh pupuk minat membaca.

Maya Mayana said...

yana ubat tu rajin beli tapi nk makannya malas sangat...

buku encik somi rajin beli tp nak bacanya pun tk berapa nk sempat :)

Kakzakie said...

Buat teman kakak yang ini juga tidak ketinggalan kakak ucapkan terima kasih:-

Puan Kutu, Alin Marlini, Cik Shinju, Adylia Qarissa, Cik Ina DDC dan Maya Mayana.

Terima kasih tidak terhingga...