Wednesday, October 30, 2013

Mana nasi dan pinggannya?



87 comments:

azieazah said...

Terlupa masak nasik kah? hahaha

Aisy Nasiha said...

meriahnya..macam-macam ada... makan lauk je ke ni??? nak sikit

cheqna said...

huhu kakak..lapar....huhuhu

ummuaidan said...

kalau lauk bezz camni takder nasi mmg tension kakak..hehhe..belum hidang lg kot tuh..

izan mama mia said...

tayang lauk sedap ye kak...saja tau bt org terliur...

:: Mrs.Eady :: said...

pinggan kosong kat sini..hehehe..

NM03 said...

hehehe

lauk pauk dah enak2 belaka

sekali nasi dan pinggannye lupe ye?

hehehe

Nurulhuda Abdul Latip said...

alalal lapar kak, nak makan...

MOKCIK AZWA said...

Sedapnya lauk pauk...

Penjejak Mimpi said...

Tengok gambar je dah buat sy lapor.. ermmm.. takde nasi pun ok.. ratah jek pun ok jer... hehe

asyifa mustaffa said...

bnyknya lauk...nmpk sedap plak tu...nasi x masak lg atau lupa msak ke ni kak...?

zana fahmi said...

nasi masak last kan kakzakie..

BUNDA a.k.a KN said...

Kalau dah lapar sangat ratah lauk ngn sayur jer lah...asalkan kenyang...

KakNi said...

Lupo masak nasik ke Kak Zakie? heheheh

❤Kamsiah❤ said...

saya datang ni...bawak pinggan..:)

Knor said...

sedapnya lauk pauk..

lupa tekan periuk, masa masak tadi yer...?

(Lizz) http://haslizalizz.com/ said...

waa semua lauk pauk ader...buah nangka yang tak tahan tu sedapnyer...diet ker kak tak der nasi ni...

ZazaMyMoon said...

ahhaha nasi tak ada.. mkn lauk je lah kakzakie... :)

JunAina said...

Masak nasi dlm rice cooker smapai masa nak makan tengok2 butan on tak di tekan...haru...

aTieYusof Family said...

Nampak sedap..laparrr kak nengok menu tu...nasinya mana?? hehe...

redza said...

sedapnya kak...

nadia rashid said...

banyak nyer lauk..sedap2 plak tu...nasi tak cukup ruang nak hidang or belum masak lagi ni kak..hihhiih

lia said...

diet nasi kah he3

Kakcik said...

Ratah pun sedap. :)

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

terlupa amsak nasi ke kakak? lauk seuanya sedap..

Rapunzel Cikilolo said...

sayur kailan... sedapnya...

HeNRieTTa JoSe said...

Yummy...eh....nsi blom hidang......rietta suka tgk ikan tu....ada cendawan...best...

Dylla Abas said...

nasi dan pinggan tolak tepi dulu..yg penting lauk-pauk tu sungguh menarik tertarik..arghhh...pagi2 tengok entri makan ni..terus lapar balik

Kisah Si Dairy said...

ratah lauk je kak...heheh..diet2..

Qhaifa Nur said...

semua sedap-sedap ni kakzakie...

Cik Puan Fadli said...

telioq tgk masakan akak nie..

aby said...

nasi tk masuk dalam gambar kot ..
sbb tengok gambar tu kecik jer .. lebih fokus kt lauk.
ngonokuwi kot

mama_ka0ri said...

aduhh..terasa lapar bile tgk lauk sedap2 ni..byk plak tu..:)

amirah said...

kalau lauk meriah mcm ni takde nasik pun takpe kot kak.. : )

Rosmiza Ali said...

Wow! Menariknya menu.. Cendawan shitake tu sangatlah menarik nafsu lapar.. Glup!
ZON PERMAISURI CHOMEL

Queen Teratai said...

alamak lapar ni...

acik idah said...

Kakak diet tak makan nasi yerrr!! :D cam mat saleh lak ek makan lauk jer.. kenyang ker?? tapi kalau dah lauk penuh meja tu takkan tak kenyang gak kan.. hehe..

che mid said...

Aduii..tak tahan tengok nangka tu kak.. terasa kesedapannya dan terasa keanginannya ha ha

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

nanti sy datang bawa nasi dan pinggan.. :-))))))

Rai Ourkizuna said...

boleh jadi gaduh ni.. kalau masak kemain sedap mcm ni tak jumpa nasik ngan pinggan..hahaha..

ummiross said...

Kakzakie..kalau macam ni takde nasi pun takpe, ratah lauk je pun best, semuanya melatops!!!

yan's cottage said...

Sedapnya....meriah dengan lauk pauknya....tumpang sekaki boleh he heee.....

nohas said...

banyaknya lauk..lengkap, sekali dgn pencuci mulut..

Kesuma Angsana said...

sedap2 semua ni kak.. tgk pun dah jd lapar hehehe.

adrianna syaz said...

Makanan..nyum2..sikit kak..hehe

YUS said...

Ya ALLAH.. terliurnya YUS ni kakkkkkk... slurppp... xde nasik pun xpe la.. ratah jer lauk2 ni.. sedapnya... ekekkee...

Mas Zull said...

assalamualaikum kakzakie...wah sedapnya terasa lapar pula bile tengok lauk pauk ni...:)

Fiza Rahman said...

Kak...sedapnya lauk pauk tu. laparrrrr.

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Sedapnya makanan ni, lupa nak letak nasi dan pinggan yea kakak. :-)

ch000tz axoera ヅ said...

aduhhhhh terus jadi laparrr hahahaha

Cho Zila said...

sedap2 belakani.. dah rehatni sedapnyer kalau depan mata betoi2...

Sarah Talib said...

wah banyaknya...membuka selera..tak nasi pun x pa..ratah sja

NoEn said...

sedapnya semua..sungguh menyelerakan

Nafira usof said...

sedapnyeeeee!
semua menu2 akak menggiurkan zura lah~
buah pon sama~ nangka tuuuuuu!
terliur~

eMMe said...

kenkadang gitu la... dah siap terhidang lauk pauk atas meja, skali Ya Allah switch nasi tak ON, hahahaha... jdi gitu ke Kak Zakie, heeee~

ZalinZalina said...

Saya nak buah tu aje..he he..

Papa Mifz said...

fuh meriahnya dengan makanan...!!!

aanie said...

ratah lauk je pun boleh kakak....hehe...

harumankasehvee said...

hobi saya ratah lauk ... lbh baik krgkan mkn nasi bila usia dah makin meningkat ...

wanariahamiza said...

Nangka dengan anggur tu! Sedapnya.

Acik Erna said...

makan lauk je pun sodap

Eye_nee said...

Biarlah takder nasik ngan pinggan kak...boleh jer ratah2 lauk ni...

Haslinda Sadiken said...

uishh..sampai terkeluarr ekor ikan tu kak

Leeza Eelza said...

Kakzakie makan lauk jela..hehe

Fifi Nadhrah said...

fifi paling tertarik dengan buah2.. segar.. sedap kalau dapat..

syuk shusuke said...

kejap nak cedok nasi la ni. hehe. kongsi2 :D

faraherda.razalan said...

Amboi kak...mkn bsr ni. Byk lauknye. Sdp2 lak tu. Tu ikan kerapu ke kak?

Deqla Manjew said...

wahhh.. kecur air liur lah tgk lauk2nya kak.. huhuhu...

makchaq said...

Sedap2 nya lauk...
kalau makchaq duk mengadap ni tak dak nasik boleh nangis jugak ni.... tengok kat komputer pun dah terliuq...

Afasz said...

sedap nye tgk lauk lauk tu semua. yummy..

ANIM said...

kami dah tinggal ber3 ni makan 2 lauk je kakzakie...
meriah betul lauk pauk kakzakie, tumpang sekaki bolehlah..

awat nasi tak de?lupa tekan on rice cooker ka? hee

PeRdU cINta said...

Assalammualaikum kak..menguji kesabaran ni kak..macam cerita P Ramli..ambil bau je..hehehe..

Ema Johari said...

nampak gaya ratah lauk sajalah kak...

NEKCIK said...

yummy yummy...sesekali tayang gambar makanan..makaii sedapnyer..hingga meleleh air lioq!!
kalau dekat dengan muka tak malunya nekcik bawak sepinggan nasi!!

Haryati Faizal said...

wah...sedapnye kak...memang terbaik!

umi alya said...

kes lupa nak masak nasi le ni..?

http://mimialya1.blogspot.com/

zulaikha megat said...

sungguh...semuanya menyelerakan lauk pauk ni kakak..

hainom OKje said...

Gud nite kanda.....
Mula mula ingat paprik sayur.....rupanya ada cik siakap duk sembunyi bawah tu hehe...

Ako Si AiN said...

terliurrrrr nya tgkkk

Puan Kutu said...

tu dia macam2 ada.semuanya pun sedap..ni mesti kes terlupa masak nasik ni,ke kes terlupa snap gambar nasik?hehe

Kakzakie said...

Jika mengikut petua org-org tua bangsa kakak setiap kali memasak kena masak nasi dulu sebelum masak lauk-pauk. Katanya dibimbangi ada langkah bendul (adik menikah dulu dari kakak/abangnya)dlm keluarga. Namun kini ramai yg sudah tidak menghiraukannya. Kakak bukan lupa masak sebab tak pernah melanggar tradisi bangsa, cuma masa menghidang lupa senduk nasi bila semuanya sudah duduk menghadap untuk makan. Itulah gara-gara sibuk mahu mengambil gambar lauk-lauk akibatnya nasi dan pinggan lupa dihidang.

Apa-apa pun terima kasih buat semua kawan-kawan kakak:-

azieazah, Aisy Nasiha, cheqna, ummuaidan (ye betul tu ummu), izan mama mia, :: Mrs.Eady ::, NM03 (sibuk nak ambil gambar gitulah jadinya), Nurulhuda Abdul Latip, MOKCIK AZWA, Penjejak Mimpi, asyifa mustaffa, zana fahmi, BUNDA a.k.a KN, KakNi, ❤Kamsiah❤, Knor, (Lizz) http://haslizalizz.com/, ZazaMyMoon, JunAina, aTieYusof Family, redza, nadia rashid, lia, Kakcik, Mizz Aiza (Dunia Kecil), Rapunzel Cikilolo, HeNRieTTa JoSe, Dylla Abas, Kisah Si Dairy, Qhaifa Nur, Cik Puan Fadli, aby, mama_ka0ri, amirah, Rosmiza Ali, Queen Teratai, acik idah, che mid, Seri Kandi Tanah Jauhar, Rai Ourkizuna, ummiross, yan's cottage, nohas, Kesuma Angsana, adrianna syaz, YUS, Mas Zull, Fiza Rahman, Pokok Manggis Depan Rumah, ch000tz axoera ヅ, Cho Zila, Sarah Talib, NoEn, Nafira usof, eMMe, ZalinZalina, Papa Mifz, aanie, harumankasehvee, wanariahamiza, Acik Erna, Eye_nee, Haslinda Sadiken, Leeza Eelza, Fifi Nadhrah, syuk shusuke, faraherda.razalan, Deqla Manjew, makchaq, Afasz, ANIM, PeRdU cINta, Ema Johari, NEKCIK, Haryati Faizal, umi alya, zulaikha megat, hainom OKje, Ako Si AiN dan Puan Kutu.

Terima kasih sekali lagi buat semua:)

Ummi Iman said...

Oh itu ceritanya.. kelakar pula bila sebut sibuk nak ambil gambar lupa ceduk nasi ;) sedap menunya..

Rinna said...

Wow lauk pauk yg sangat sedap.. :)

ros_reeza said...

sedapnya lauk pauk tu. mual tu tercari-cari jugak nasi , tengok tak ada.. ingatkan lupa masak nasi.. hihi.. tapi, lepas baca komen akak baru tahu, sebenarnya lupa senduk gara-gara asyik tangkap gambar.. hihi

Mia Kassim said...

Sedapnya kak, beraneka lauk pauk....:D

Masya said...

ratah lauk jer.. x payah masak nasi hihihihihi

Nora Karim said...

banyaknya lauk...sedap2 pulak nampak tu... terliur...