Wednesday, October 9, 2013

Redha dan tunggu masa untuk dikorbankan


89 comments:

Mia Kassim said...

Assalamualaikum Kak....sihat lembu tu ye, redha je lah dia menunggu raya haji ni...:D

Cik Puan Fadli said...

morning kak zie...lembu tu sdg renung masa depan yg semakin kabur..hehehehe..

Sarah Talib said...

Alhamdulillah...semoga semua berjalan dengan lancar...selamat menjalankan ibadah korban.

Chot said...

woww..hensemnya dia! gebu je..hehe. semoga semuanya brjalan lancar

Rizal Slaughterheart said...

selamat menjalankan ibadah korban & selamat melapah... :)

ummuaidan said...

siannyer dier..nak wat camaner dah nak sampai ajal kan..baik matisecara terhormat..heheh

aTieYusof Family said...

wah! Lembu nya dah ada ye Kak...
tak lama lg akan menjadi korban..:)

Fazleyatul Aini said...

selamat menjalani ibadah korban =)

Daddy Ziyyad said...

Agak agaknya...lembu tu tahu ke tidak dia bakal di sembelih kan...

Sharifah Nadzarah said...

wah..lembu tu pun nampak redha jek dgn nasib dia..heehe..
selamat menjalani ibadah korban kak

ummiross said...

Selamat menjalani ibadah Qorban Kakzakie, moga dipermudahkan Allah SWT.

Sayangku Zie said...

Alhamdulillah semoga diberkati...

Rapunzel Cikilolo said...

tkpe...

at least jd tunggangan di akhirat kelak...

mysha said...

Alhamdulillah ada rezeki akak buat korban tahun nih..

Selamat menjalani ibadah korban kak..

Ummiarissa Mahdi said...

berisi ni,tak sabar nak dikorbankan...

Penjejak Mimpi said...

Selamat menjalani ibadah korban, kak..

Sura Mohd said...

sihat lembunya...bagi dia makan puas2..:)

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Menghitung hari...masa berlalu..hehehe..

Alhamdulillah semoga ibadah korban di berkati..dah makin dekat masanya.

ZazaMyMoon said...

Redha dikorbankan =)

Zee Suhaini said...

masa kecik dulu zee pernah tengok lembu kena sembelih kak..pastu dalam hati dok kata kesian..sedih plak tengok lembu..lama2 dengar ustaz ngan orang tua dok cakap..kalo kita rasa kesian kat lembu tu..haram tuk kita makan dagingnya.. betul ke?? lepas pada tu memang tak berani lagi nak pi tengok..sebab rugi kot takleh makan daging..

redza said...

slmt mnjalani ibadah korban kak

:: Mrs.Eady :: said...

Alhamdulillah

Eye_nee said...

beberapa hari saja lagi utk menjalani ibadah korban...Alhamdulillah....

Ummi Iman said...

Redha.. semoga tidak ada rasa kesakitan buat binatang yg dikorbankan. Pernah tgk. Ada lembu yg diam je.. ada yg meronta.

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

semoga dipermudahkan...

IntaNBerliaN said...

tinggal bbrp ari je lagi tu sblm disembelih... :-)

family saya pun ada korban sekor lembu gak thn ni.. mak saya niat utk adik lelaki saya yg sakit tu

Kisah Si Dairy said...

selamat menjalani ibadah qurban..buat kat mane nie kak..

Acik Erna said...

memang besedia nampakya tu kakzakie

QueeN TerataI said...

moga ibadah qurban akak diberkati... insyaAllah

amirah said...

nanti ada gotong royong melapah la kak ye. mestila meriah nanti tu

izan mama mia said...

lembu sedia nak dikorban kan....mg berjalan lancar nnt yaa kak

Knor said...

nanti kak bila nak di korbankan masa lembu tu pandang akak,akak pandang dia balik..lps tu niat.."inilah lembu yg aku korbankan"..kata ustaz..hehe

YUS said...

Buat korban yer tahun ni? Alhamdulillah.. sihat lembu ni! hehe...

memmetlenggeng said...

Alhamdulillah..rezeki untuk tahun ini..Murah rezeki ke atas orang yang melakukan korban. Semoga bahagia selalu kak zakie

Nurulhuda Abdul Latip said...

sihat betul lembu tu yea

yan's cottage said...

kesian tengok lembu tu....nak buat macammana kan.....

Aine Ainun said...

Terus ingat kg...
Sayu juga hati xdpt balik kg...huhu

Qhaifa Nur said...

yang pasti kakzakie lega lembu ada depan mata...
rezeki dikongsi bersama..alhamdulillah

Nini D.. said...

tak lama lagi je ...

Umi Qi said...

Syukur...alhamdulilah...moga ibadah korban dilaksanakan dengan baik kan kak

Nafira usof said...

Selamat menjalani ibadah korban kak~
kalo dekat zura dh terjah sekali korban akak tuh.. hehehehe

m.u.l.a.n said...

sihat lembu tu.. mmg elok saiz tu kan.. ustazah kata jgn lah kurus sgt lembu tu..

mama_ka0ri said...

selamat menjalani ibadah korban kak zakie!!

Ati Masrif said...

Assalamualaikum,

alhamdulillah dapat akak berkorban tahun ini ye

ati berhajat juga tapi dah tak sempat,
isyaAllah tahun depan nak ambil 1bhgn :)

Deqla Manjew said...

serius.. deqla x leh tgk lembu dikorbankan.. 1. sebab deqla seriau tgk darah.. 2. sbb deqla kesian.. huhu..

aanie said...

bg mkn byk2 sikit kakak...:)

Rai Ourkizuna said...

lembu lagi suka kalau dijadikan korban.. hehehe..

PeRdU cINta said...

Assalammualaikum kak..moga Allah permudahkan segala urusan..kita tengok sedih je nak korban kan dia..tapi sebenarnya dia seronok nak dikorbankan..syurga menanti..

PeRdU cINta said...

Assalammualaikum kak..moga Allah permudahkan segala urusan..kita tengok sedih je nak korban kan dia..tapi sebenarnya dia seronok nak dikorbankan..syurga menanti..

Ujie said...

gemuk lembu ni...barulah betul utk korban. Kdg tu tengok kurus je..sian.

Kesuma Angsana said...

Dah terasa makin dekat raya korban tu kak !

Cho Zila said...

kalau dia tahu meronta gakler... tapi nak buat camner dah ditambatkan..

lieyalatif said...

ye la kak..sihat gemok lembu nie...alhamdulillah...moga korban diberkati....

lieya pulak tak sabar nak cuti ni kak...lik kampung heheheeh

(Lizz) http://haslizalizz.com/ said...

kemain sihat lembu tu...dagingnyer mesti sedap...
tak sabar rasa nyer nak balik kampung kak...dah dekat raya ni...

Mizz ErMa said...

6 days to go..(kata si lembu tu) hihi

nuyui a.k.a miss YUI said...

sihat sgguh lembu tu..

aizamia3 said...

Moga dipermudahkanNYA..

Papa Mifz said...

tough lembu tuh , semoga ibadah korban nanti berjalan dengan lancar...

Falsya said...

mmg redha..selamat menjalani ibadah korban kakak..;D

ANIM said...

alhamdulillah..besar dan sempurna fizikal lembu tu kakzakie. tak tahulah camna rupa lembu kami yg adik tolong carikan. dapat tengok pagi raya nanti . moga2 secantik ini..:-))

mama maman aka yana said...

wah.. selamat menjalani ibadah korban kak.. :)

besar molek lembu tuh..

Shaiful Zaidi said...

tak lama dah tu...
Akak...kat kg mana tu?

ZalinZalina said...

Antara lembu bertuah yang terpilih untuk dikorbankan :)

NEKCIK said...

sihat dan gagah tunggangan kakzakie nii..semuga mndapat keberkatannya!!
salam eidil adha kanda!!

acik idah said...

Wahh.. Akak Zakie dah ada lembu..
Alhamdulillah.. Semuga bila sampai masa dia dikorbankan nanti dia akan semakin sihat dan gadang (besar).. :D

acik idah said...

Wahh.. Akak Zakie dah ada lembu..
Alhamdulillah.. Semuga bila sampai masa dia dikorbankan nanti dia akan semakin sihat dan gadang (besar).. :D

Zuraidah Butang said...

alhamdulillah musim korban tiba jgk..hehe

asyifa mustaffa said...

isyallah....moga dipermudahkan urusan nnti kak...
Selamat berkorban...

Delima Zamrud said...

Ermmm xsabo lembu nk dikorban kan Kak Zakie.. Apa2 pun D5 doakan semua nyer selamat..

Rinna said...

Alhamdullillah.... segar bugar tgk lembu itu..sihat.. jerk

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

xlama dh lembu tu nak dikorbankan yer kak

Ema Johari said...

Moga dipermudahkan

Murni Alfathunnisa said...

assalam kakzakie,

recently saya ada tengok program chef ammar kat tv...masa dia selawat dan baca doa kat kambing yang nak dikorbankan tu..kambing tu dok diam ja...redha dan menyerah...bersedia untuk dikorbankan. subhanallah...saya tak pernah tengok live..umur saja dah tua2 ni..memalukan betul saya ni..

eMMe said...

hurm..tak lama lagi kite sambut raya haji Kak Zakie, dah nampak dah lembu seekor tertambat di laman rumah.. hurm...

Selamat hari raya Aidiladha Kak Zakie dan keluarga...

norhidana miswan said...

mesti meriah raya korban tahun nih akak...

Hazmin Hamudin said...

Selamat menjalani ibadah Qurban kak.

n O e s u h a i m i said...

tajuk tu buat noe tersenyum...redha je lembu tu...selamat berkorban..

hainom OKje said...

Daging dia pasti lazat Kanda...hehe tengok lembu dengan daging mudanya, pejal, gemuks...apatah lagi utk korban...mmg berkat!

wanariahamiza said...

Salam ziarah. Jemput bertandang berkongsi inspirasi di http://wanariahamiza.blogspot.com/. Ukhwah itu indah. :)

JaSSNaNi said...

assalamualaikum kak..
terima kasih atas ucapan tahniah itu ye.. :) adik bongsu.. so takde dah sapa lepas ni.. tunggu anak2 and anak2 buah pulak kan graduate ..

>> lembu tu dah tak sabar nak masuk syurga.. :)

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

alhamdulillah.. murah rezeki kakak..

Kakzakie said...

Meniti hari yg kian menghampiri 10 Zulhijjah kita dapat rasakan bahang untuk kita membuat qurban telah tiba. Moga ibadah diterima Allah.

Terima kasih semua yg sudi menitip komen N3 WW kakak ini:-

Mia Kassim, Cik Puan Fadli, Sarah Talib, Chot, Rizal Slaughterheart, ummuaidan, aTieYusof Family, Fazleyatul Aini, Daddy Ziyyad, Sharifah Nadzarah, ummiross, Sayangku Zie, Rapunzel Cikilolo, mysha, Ummiarissa Mahdi, Penjejak Mimpi, Sura Mohd, Pokok Manggis Depan Rumah, ZazaMyMoon, Zee Suhaini (betul tu Zee, kena redha seperti bagaimana nabi Ibrahim dan nabi Ismail - akur perintah Allah), redza, :: Mrs.Eady ::, Eye_nee, Ummi Iman, Seri Kandi Tanah Jauhar, IntaNBerliaN (moa adik Ina sembuh segera), Kisah Si Dairy, Acik Erna, QueeN TerataI, amirah, izan mama mia, Knor, YUS, memmetlenggeng, Nurulhuda Abdul Latip, yan's cottage, Aine Ainun, Qhaifa Nur, Nini D.., Umi Qi, Nafira usof, m.u.l.a.n (saiz sedang macam ini pun dah RM3.8K), mama_ka0ri, Ati Masrif, Deqla Manjew, aanie, Rai Ourkizuna (betul tu Rai), PeRdU cINta (itulah janji Allah), Ujie (ini pun tak besar sangat Ujie - kalau lagi besar kena 4-5K), Kesuma Angsana, Cho Zila, lieyalatif, (Lizz) http://haslizalizz.com/, Mizz ErMa, nuyui a.k.a miss YUI, aizamia3, Papa Mifz, Falsya, ANIM (oh... Anim balik kg ye), mama maman aka yana, Shaiful Zaidi (ini belum bawa ke taman lagi), ZalinZalina, NEKCIK (dari kakak juga buat nekcik), acik idah, Zuraidah Butang, asyifa mustaffa, Delima Zamrud, Rinna, Wanieys a.k.a IbuQalief, Ema Johari, Murni Alfathunnisa (sayu hati tapi sebeb itulah dinamakan korban Murni), eMMe (buat Me juga), norhidana miswan, Hazmin Hamudin, n O e s u h a i m i, hainom OKje (Insya-Allah - amin), wanariahamiza (terima kasih ziarah, kakak dah follow juga), JaSSNaNi, Mizz Aiza (Dunia Kecil).

Bersama kita menjalankan ibadah qurban tahun ini. Sekali lagi terima kasih semua.

Puan Kutu said...

selamat menjalani ibadah korban ye..igt dulu kecik2 klu org nk sembelih, tgok lembu nangis..hehe

Myra Jay said...

Muka sedih..
ksian kan klau kita tengok :D

Shark Kay said...

adeh..
kesian plak tgk dia.
keseorangan plak tu.

Dr Singa said...

salan aidil adha awak...
:)

elly nadyra said...

alhamdulillah, cantik lembu tu

lelamaisara said...

selamat menjalani ibadah korban..

tenku butang said...

kat sana berapa ekor yg tumbang yea?