Saturday, May 19, 2012

Engkau dicipta untuk menjadi milik aku

Dua bulan lebih aku rasa dia telah pergi meninggalkan aku. Saat mula kehilangannya hati terasa sedih tapi lama-kelamaan hati sudah redha menerima ketentuan yang telah tertulis. Sedih hinggakan saban waktu selepas solat fardhu aku tunaikan solat hajat moga ia kembali kepadaku. Dinihari pun aku mohon diberi peluang untuk dia kembali padaku semula. Harapan tinggal harapan. Lama-kelamaan akhirnya dapat juga aku melupakannya.

Semalam ketika mahu berwudhu' untuk solat Zuhor aku terpempan. Dia muncul tiba-tiba di depan mata. Di sini engkau duduk selama ini tanpa aku ketahui. Kalaulah aku tidak mengalih tuala kecil kerana mahu menyangkutkan tudung kepala di penyangkut tersebut selamanyalah ia akan tersangkut di situ. Belakang pintu bilik air pejabat ada alat penyangkut yang disediakan. Sebaik aku mengambil tuala kecil tersebut muncullah dia. Bersembunyi disebalik tuala kecil. Oh... engkau masih mahu menjadi milik aku lagi.


Kembali sudah - inilah dia yang menghilang lama
~~Kalau sudah tertulis itu hak kita tidak akan kemana ia perginya.~~

56 comments:

Aju Mohit said...

Alhamdulillah Ada rupanya, kejadian kehilangan jam masih segar lagi, sehingga kini tiada penggantinya kak ;(

Acik Erna said...

Alhamdulillah kakzakie..dah memang kepunyaan kakzakie..kembali jugak kepada tuannya..

Aliesha Kirana said...

Alhamdulillah kak. rezeki akak lg. jodoh panjang. hehehe

Ummi Iman said...

Rezeki masih ada. Alhamdulillah. Saya dah lama tak pakai jam sejak ada anak ;)

Rapunzeel Cikilolo said...

jumpa akhirnye jam... aku pun ade barang hilang tak jumpe lagi ni. huhu

redza said...

alhamdulillah dpt bersatu semula

ieda said...

oh akhirnya jumpe juga ye kak
kalau dah rejeki kata allah tuu x kemana punye ;)

sissyira said...

salam..

pasti ia ada sentimental valuenya y tersendiri sehnggakan tuan blog amat menyayanginya kan ? senyum..


jemput joint contest syira :

http://www.sissyira.com/2012/05/contest-2-kata-kata-indah-sticky-post.html

Deru Ombak said...

Assalamualaikum KZ

Ya Allah kakak.. Ni kes dah sangkut, Sangkut tuala pulak, ambil wuduk, pastu lupa. Alhamdulillah dah kembali dia kepergelangan. Jangan lupa lagiiiiii..

Kakya wish you Dan keluarga, selamat berhujung minggu. :)

HeNRieTTa JoSe said...

2 bln lebih? Wow...thats miracle..klu rietta mmg dh pasrah...

JunAina said...

Alahmdulillah...mak selalu kata barang hilang kalau jumpa balik tu rezeki halal kalau tak jumpa tu maksudnya ujian untuk kita...:)

Cik Ina Do Do Cheng said...

setuju kalau dah Allah SWT kata itu milik kita , tetap akan menjadi milik kita. kenapalah cik ina tak suka pakai jam.bila pakai jam rasa rimas je ada benda yang menghalang kat tangan berbeza ngan yuyi dia suka pakai jam dan mengumpul jam. masing-masing punya citarasa masing-masing.

Qhaifa Nur said...

kat nur selalu terjadi, bila dicari tak jumpa selang 2 3 hari baru jumpa balik....padahal ditempat yang sama...dah rezeki buat kita semula...

Diana @ BKKC said...

betul tu kak..kalau dah memang ia rezeki kita..mcmana hilang pon, kita akan jumpa. tp kalau dah bukan rezeki kita..nak kata ape kan?

Cinta Misteri said...

Kak Nur kena beri lbh prhatian pdnya in future. Slama ni dia memerhati sj gerak geri kak nur tnpa boleh lontarkn suara utk memanggil. Nasib baik masih ada jodoh antara kamu, ketemu jua akhirnya walau tanpa suara

Salmiza said...

amboiii kak...siap berpuitis lg...
Alhamdulillah...kalau dah mmg rezeki kita,tak ke mana kan..

Werdah said...

Assalamu'alaikum kakzakie

Main sorok-sorok ya.. alhamdulillah masih milikmu

(Lizz) http://www.mummycute.com/ said...

nasib baik jumpa....cantik jamnyer tu...

mama maman aka yana said...

main sembunyi2 utk ujian kakzakie je tuh.. hehehe.. alhamdulillah jumpa blk...:)

ieja amieja said...

assalam kak..
syukur masih menjadi milik akak..
teringat brg2 kemas ieja yg hilang, sampai sekarang x jumpa lg..dah redha dah..

Leysa JL said...

hahaha..suspen sy baca entry ne..

happy 4 u also kak :)

cinnamon.com said...

salam kak..masih ada lg rezeki kak tu..

Hanis MY said...

alhamdulillah... masih ada rezeki untuk dia bersama dengan tuan yang terbaik...

Kump. Adik2 Keluar UMNO said...

Kekejaman Terhadap Orang Muda - ( Lihat sendiri BUKTI, Kenapa kami KELUAR UMNO dan TAKKAN kembali lagi. Buktikan jika ia PALSU )
1~BUKTI 1 * (MESTI TONTON)
2~BUKTI 2 * (HOT)
3~BUKTI 3
4~BUKTI 4
5~BUKTI 5 * (HOT)
6~BUKTI 6
7~BUKTI 7
8~BUKTI 8
9~BUKTI 9
10~BUKTI 10

~ Orang Muda Geng Kita - Usaha Dengan Doa ~



Kami Mahu Generasi Muda Terengganu Jadi Perdana Menteri Malaysia Ke-7 Sebelum PRU ke-13 Tanpa Perlu Berdolak-dalik!!
(Bukti kukuh)
1 ~ http://www.tranungkite.net/v11/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=32381
2 ~ http://www.sabahforum.com/forum/sabah-malaysia-international-politics/topic28065.html
3 ~ http://www.utaraonline.net/v4/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=22146
4 ~ http://www.selatanonline.net/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=196#196

5 ~ http://www.detikdaily.net/v6/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=1






p/s: Ubahsuai (copy&paste) dari 'Abang Sayang'

Gen2Merah said...

alhamdulillah.. masi rezeki akak kan.. (",)

~~zana@pb~~ said...

Tengok jam tangan, hati jadi sakit....sebab...hadiah pemberian kita pada dia, hilang la pulak. Baru dua minggu kat tgn....geramnyaaaa.

Nasib baik tersorok kat situ2 je, kalau tandas awam....jgn hrp la jumpa.

Kasih Salina said...

alhamdulillah dapat semula..benda yg kita dh pakai lama memang syg kan..x kira la nilainya mahal ataupun murah..

ibundo said...

masih rezki kak zakie lah tu.

IntaNBerliaN said...

alhamdulillah... mmg rezeki akak lah kan.. dia cuma ilang sekejap je.. nak tgk kasih syg akak kat dia.. cewahhh..hihii

Nur-nba said...

Assalamualaikum.. Apa khabar Kak Zakie? Moga akak dan keluarga sihat. Syukurlah sebab Kak Zakie jumpa semula jam yang telah hilang..

Nur pun pernah juga tertinggal dokumen penting sewaktu check out dari hotel, mujurlah ada staf hotel yang jujur dan sudi pulangkan semula.

eda_ej said...

Allah cuma mahu menduga saja.. alhamdulillahhh...

Aien Alien said...

jam tu menyorok untuk bergurau dengan akak je tu...hehe.. rezeki akak...hilang sekejap je :D

syiela said...

alhamdulillah akhirnya kembali bersatu...

mesti tiap kali kakzakie ke situ 'sidia' menjerit2 memanggil tapi akak tak dengar :)

dwaty said...

kak... benda yang kita cari memang susah x jumpa... cuaba kita tak cari... rupanya ada di depan mata...hehehe...

p/s : kak.. cantikla cam tu... comei... unik... emas tulen kan???

sal said...

kalaulah rezki kita...tak kemana...
kalaulah jodoh nak berjumpa, lambat laun bersua juga...alhamdulillah..

Kasih Salina said...

melawat akak arini..mana N3 arini..hihi..

aizamia3 said...

kalau dah itu rezeki kita, lambat-laun akhirnya jadi milik kita juga.. apa yang penting kena sabar dan redha..

m.u.l.a.n said...

alhamdulillah... terkadang memang terjadi.. ada yg bertahun baru jumpa..

Tinta Lana said...

Salam kak..

Alhamdulillah..betul..kalau itu milik kita, ia takkan ke mana..

teringat pengalaman sendiri..tertinggal jam disebuah surau di penang, waktu tu praktikal disana..selepas hbs prktikal, bru sedar, jam ditgn tiada! gundah gulana, sebb jam tu pemberian ibunda..cari2, baru teringat,jam tu ditingglkn disurau, sebab nak ambil wudhu'.. alhmdulillah, cari2, jumpa juga.. :)

#tima kasih kak..singgah dan komen diblog lana baru2 ni.. :)

aimie amalina said...

suspen sgguh cerita ini kak
heee
alhamdulillah
apa yg milik kite mesti kembali kpd kite kan

heee :D

Solihin Zubir said...

Hilang jam sampai buat solat hajat? Menunjukkan betapa syg giler akak kt jam tu kan..


saya pun pernah hilang jam dlu msa skolah menengah.. jam ayah sy bagi. mmg ralat giler bila ilang. siap buat solat hajat jugak.

dan jumpa!

Mohamadazhan.com said...

Salam kak

Alhamdulillah, nak jadi rezeki tak ke mana.hehe.lepas ni kena simpan di tempat yang baik =)

Maya Mayana said...

yana rasa yana tk berjodoh dgn jam yana dulu tu..lg pun cinta yana pd jam tersebut mungkin tk sekuat kak zakie...

touching..akak ni betul2 menghargai "sesuatu" :)

ariana said...

cantik jam tu..alhamdulillah mmg rezeki akak lg ye..selama ni tak de plk org lain yg perasan ye..

Kakzakie said...

Sedikit benar ujian yg Allah beri tapi hati kakak dah tidak tenang. Benar bila itu hak kita kalau Allah mahu mengembalikan bila-bila ia kembali semula. Terima kasih kakak buat semua yang memberikan komen: -

Aju Mohit, Acik Erna, Aliesha Kirana, Ummi Iman, Rapunzel Cikilolo, redza, ieda, Sisyira, Deru Ombak, Henrietta Jose, June Aina, Cik Ina DDC, Qhaifa Nur, Diana @ BKKC, Cinta Misteri, Salmiza, Werdah (tak sangka sebenarnya kak werdah boleh ada kat situ), Liza Mummycute, mama maman aka yana, ieja amieja, Lysa JL, cinnamon.com. Hanis MY, Kumpulan Adik2 keluar UMNO, Gen2Merah, zana@pb, Kasih Salina, ibundo, IntanBerlian, Nur-nba, eda-ej, Aien Alien, Syiela, dwaty, sal, Kasih Salina (kakak kalau cuti kerja cuti berblog juga Salina), aizamia3, mulan, Tinata Lana, Aimi amalina, Solihin Zubir (memang sayang teramat dik.. nak beli lagi rasanya tak sama), Mohamadazhan.com, Maya Mayana (kalau yg hilang mesti terkenang lagi) dan ariana (bilik air kakak memang kakak sendiri aje yg guna - staff tempat kakak semua lelaki).

Terima kasih sekali lagi buat semua yang memberikan komen.

SumeSakan said...

alhamdulillah...kembali kepada tuannya semula...

ct rahani said...

Alhamdulillah.. masih menjadi rezeki akak.. :)

ct rahani said...

Alhamdulillah.. masih menjadi rezeki akak.. :)

amirah said...

kuat jodoh ni kak... : )

anitadiana said...

alhamdulilah.....lega ya kak ..dah jumpa...

Munnafendy said...

salam kak zakie

Dgn rendah hatinya, sy menjemput kak zakie & suami dtg ke majlis sy eh...kalau tak keberatan sy nk mintak alamat akak...email sy ye, poca_hontas87@yahoo.com

MamaEma said...

Alhamdulillah..rezeki akak..

Puan Kutu said...

Alhamdulillah.jodoh akk dengannya masih panjang..:)

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ said...

dah tertulis itu kepunyaan kitakan.. alhadulillah (^___^)

Kakzakie said...

Tidak lupa terima kasih juga buat: -

SumeSakan, ct rahani, amirah, anitadiana, Munnafendy (dah email sayang...), Mama Ema, Puan Kutu dan eeiyss.

Terima kasih semuanya

Tentang Kita said...

alhamdulillah....jam tgn tu dah tertulis jd hak akak...