Wednesday, May 9, 2012

WW - Dodol mama


Singgah di Air Hitam membeli ini; Enak rasanya tidak terperi



66 comments:

norhidana said...

zmn skrg nih ada mcm2 dh perisa dodol ye kak.... pstu tak yah tunggu raya pun blh dpt kn

kakcik said...

Nak sikit. :)

Acik Erna said...

kakzakie..tak pernah rasa dodol strawberry ni..sedap ye..harus mencuba nanti ni

Huda said...

ada jual kat air hitam eh? hehe tak pernah perasan ni, kena cari gak walaupun tak minat..

ieja amieja said...

assalam kak..
ye lah sekarang ni dodol macam2 perisa ada..x payah nak tunggu raya lak tu..klu nak kat pasaraya pun berlambak..pilih je yg mana satu nak..tp ieja suka mkan yg ori @ perisa drian..kena lak yg lembik tuh..

:: Mrs.Eady :: said...

nyumm nyumm..

Nida said...

Ni yg buat kami tak sabar nak balik Malaysia... nak rasa dodol..hehe

p/s; selalu pi beli kat Angsana

ieda said...

kalau dodol air hitam memang sedap kak .. dodol mama nie buatan sana ke ?? ;)

SumeSakan said...

nape x pernah jumpa pun nih...kat sana je ke ada jual...da lama x mkn dodol...

Aliesha Kirana said...

wah! siap ada perisa stoberi eh kak. msti sedapp! heee

Sharifah Nadzarah said...

SEDAP..KITA SUKA KALAU DLM PEK KECIK2 TU KAK..SENANG NAK MAKAN SEKALI NGAP JER..HEHEHE...
BAK SIKIT..

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Sedap nye dodol ni.. Nyam2..
berapa satu harga dia akak?

mama maman aka yana said...

org johor nih semuanya kreatif kannn.. ada mcm2 makanan yg diubahsuai..:)

fieda said...

dodol perisa strawbery dan durian..best tu..

cheqna said...

kakak...
lama tak menyinggah....kakak sihat???
sedapnya makan dodol...

Gen2Merah said...

Wah mama. Sy teringin plak nak makan dodol. Salu dpt bila time raya je. Hehe. Org sbh la katakan.

Lynn said...

Tapi tak sesedap dodol kampung kan kak..?

Kancil 8349 said...

sedap nie...mahu cari lepas nie

aanie said...

sy x minat sgt mkn dodol walaupun mak jual dodol.....

dodol durian tu susah nak dpt....

Aju Mohit said...

Saya pon hantu dodol kak, kalau beli tu Kejap je boleh habis, nak2 perisa durian tu kak nyum2 rasa likat je dikunyah hihi

syiela said...

teringin nak rasa yang berperisa strawberri tu... nampak cam sedap sangat

Sari Yusa Ibrahim said...

Salam, Kakzakie. Saya penggemar dodol tapi jarang beli yang berbungkus macam ni, takut tak sedap. Kalau sedap tak terperi lain kali bolehlah saya beli.

gadisBunga said...

dodol kedah suka dak kakak? :D

azi said...

Kakzakie..
Bila kakak tulis "enak rasanya tidak terperi"... dah tahu mesti sedapkan...:)

Adylia Qarissa said...

kalau kat klate yang tak ada taging tu lagi sedap...terliur lak tengok dodol nie...aduuuiii...tahan2 sebab posa ari nie :)

maya amir said...

saya suke giler dodol.. tapi ade setengah dodol kalau berminyak sangat boleh jadik pening makannye.. hehehe

ct rahani said...

sedapnya kak.. lama x makan dodol.. selalu makan pun masa raya jer.. :)

eira eixora said...

saya suka makan yg bungkus kecik2 tu. kalau tak silap dr melaka

Kella said...

Assalamualaikum,

Kak Zakie..rindunya kt akak...
tengok gambo dodol.. teringat kat dodol kelantan! sedapppp... =)

Cik FaRiZaM said...

lama tk makan dodol wpon tk brapa suka. :D

Daddy Ziyyad said...

dodol perisa durian saya pernah makan, dodol strawberi? kena try singgah Air Hitam nanti ni :)

adarnadzmie said...

lama saya x mkn dodol... kat pekan rabu alor setar banyak dodol... mcm2 perisa ada...:)

noor said...

ni yg jenis bungkus kecik2 3 segi tu yer kak. klau ke air hitam boleh ler singgah beli dodol ni on the way blk kg ayah

@cu SaYaNg said...

dodol!!!!!! my feveret nie kak

Sally Yatiey said...

Nampak sedap. Hee :) Tak pernah lagi makan dodol

aizamia3 said...

pelbagai perisa ada sekarang.. tapi yang dibuat sendiri lagi sedap.. hurmmm..

Qhaifa Nur said...

beza sangat makan dodol time nak raya...

sedap ke dodol mama...

Pok Amai-Amai said...

Sy tak suke dodol ade perisa. Sedap ke yg perisa stoberi tu?

Nini D.. said...

dodol durian nini tak berapa suka tapi dodol stoberi blom pernah try :)

Norzie hany said...

Salam kak Zakie.

Dah lama tak makan dodol...feveret saya ni.

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ said...

canggih la kan kak zakie.. dah ada macam2 perasa.. bukan takat baulu je macam2 perasa, sekrang dodol pulak (^___^)

Alin Marlini said...

rindunye nak gi Air HItam....kat sana macam2 adaaa kan Kak..

eelobor said...

saya kurang berminat sangat makan dodol, untuk rasa sket2 tu boleh lah. nak makan banyak, terasa manis sangat

cinnamon.com said...

saya pun tak suka dgn dodol la kak.

tak boleh nak telan...

respect sgt org yg suka mkn dodol ni.
teruk la saya ni kan.

pena rozie said...

dodol kelantan best akak....

Masya said...

lame tak makan.. lame tak membeli.. mood nak rasa jugak.. macam nak rayalah pulak...

ikatankasihku said...

dodol melaka sedap :)

~ yus ~ said...

mcm2 perisa dodol skrg ni kan kak. Bagi penggemar dodol, mmg rasa kelainannya.

Tentang Kita said...

baru last week mkn dodol. beli kt kota bharu..sedap...pastu cicah ngan serunding

HeNRieTTa JoSe said...

mak rietta suka sangat dodol....adik bradik reitta pown....rietta jew yg plik...setakat mam jew...nk kata suka tuh xde la...klu ada mam jew...rietta suka beli kat hentian gurun arah selatan utk mak...

Iza Teratak Usang said...

Assalam..
Wahhh...macam2 perisa ada ye..
teringin nak rasa strawberi tu..
masam tak?

anitadiana said...

kak 1st time ada dodol perisa stroberi..biasa durian tu memang sedap lah..sedap ke kak perisa stroberi tu?...

FasiHaH SupiaN said...

huhu dodol my peberet!! tapi xpena mkn strawberri tu lg..

Qaseh Suhaida said...

lamanya tak makan dodol.

Maya Mayana said...

waa perisa strawbery dan duyan tu...nk carila kat air hitam nanti :)

mama ju, said...

Salam sejahtera KZ

Oh, jalan2 ya?
Mama kurang pandai makan dodol...

ariana said...

teringat arwah nenek yg pandai sgt buat dodol..tp, sygnya tak sorang pun anak cucu yg mewarisi..kalau nak,beli je lah..tp tak sama..

s a r said...

ASSALAMUALAIKUM akak.

akak, dodol mama ni memang terbaiklah kak. saya hari tu balik johor, singgah dekat one of rnr dkt johor jumpa dodol ni. then singgah ayer keroh pun jumpa jgak kak. gamaknya sangat tknal la kot kan.

tapi memang best la dodol ni. lagi2 durian. :D

Nieza said...

sedapnya dodol..lama tak mkn ni:)

LYAfrina said...

X MAKAN SGT DODOL ..SBB MANIS

Kakzakie said...

Dodol ini kami beli di Air Hitam tetapi kalau dilihat dari packingnya ia dibuat dari Melaka. Berhenti kerana memenuhi kehendak adik sebab kakak-kakak tidak ada bersama waktu itu. Terima kasih buat: -

norhidana, kakcik, Acik Erna, Huda, eija amieja, Mrs Eady, Nida, ieda, SumeSakan, Aliesha Kirana, Sharifah Nadzarah, Pokok Manggis DR, mama maman aka yana, fieda, cheqna, Gen2merah, Lynn, Kancil 8342, aanie, Aju Mohit, Syiela, Sari Yusa Ibrahim, gadisBunga (kakak tak pernah rasa lagi), azi, Adylia Qarissa, Maya Amir, ct rahani, eira eixora, Kella, Cik Farizam Daddy Ziyyad, adarnadzmie, noor, Acu Sayang, Sally Yatie, aizamia3, Qhaifa Nur, Pok Amai-Amai (strawberry tu anak kakak yg makan fara), Nini D, Nozie Hany, eeiyss, Alin Marlini, eelobor, cinnamon.com, pena rozie, Masya, ikatankasihku, Yus, Tentang Kita, Henrietta Jose, Iza Teratak usang, anitadiana, Fasihah Supian, Qaseh Suhaida, Maya Mayana, Mama Ju, ariana, sar, Nieza dan Lyafrina.

Sekali lagi terima kasih dari kakak buat semua:)

Kunang-Kunang said...

Dah bertahun tak mengha ke Johor semenjak anak dan habis belajar di Uitm segamat. Dulu rajin juga terus ke Air Hitam tapi sekadar untuk melihat pasu2nya.

Munnafendy said...

dodol perisa strawberi ?
durian pnh la jumpa...tp stoberi ni xpnh jmp lagi..

nabilah_2908 said...

wah..dodol strawberry pun ada... ;)

Kasih Salina said...

bestnya..dah lama x makan dodol..

Nur qalisha Ali said...

Owh..dodol mama ni mmg best..sy pnah g kilang tempt die proses ddl ni utk project entrepreneurship..kat mlk..dkat2 area medan ikan bkar yg femes tu..ptut la ddl die sdap coz die still gna kan cra tradisional tok msk ddl die..msk gna kyu api..kat ctu bkn ble try ddl jek tp mcm2 lg product tradisional lain mcm wajik, halwa maskat n mcm2 lg..ddl diorg pn klu x slap de 6 prasa..u all klu g mlk should singgah ctu coz diorg de jual mcm2 produk mkanan tmptn dgn harga kilang..mmg bangga la tgk org mlyu maju mcm dodol mama ni..