Wednesday, February 6, 2013

Rabu hari ko-kurikulum buat murid-murid di JB



78 comments:

umi alya said...

tgok pic ini, teringat baju koko si kakak dah kcik.. kena beli baru nie

Kakcik Nur said...

Rasanya semua sekolah di Malaysia, hari Rabu adalah hari Ko - ko

maria firdz said...

comei dia beruniform pandu puteri.. hari rabu hari kokurikulum seluruh sekolah di Malaysia.. :)

Yaya Azura said...

di trg hari koko hari selasa..
meriah je sekolah bewarna warni..hehe

ros_reeza said...

pandu puteri ye.. Ros dulu masuk Unit Trafik sekolah :)

Nurulhuda Abdul Latip said...

Adik pandu puteri eh...Suami saya KRS.

Acik Erna said...

assalam kakzakie..ditempat acik pun sama..rabu untuk koko

Aziela said...

Err...saya tak tahu. Tak bela anak sendiri...uwaaa...sedihnya!

Lya Colours said...

saya dulu pbsm

Qhaifa Nur said...

sekolah anak Nur pun hari ini juga...abang/adik dapat masuk bidang koko yang sama Kakzakie - pengakap dan bola sepak....

Ummi Iman said...

Lain uniform berbanding zaman saya ;) suka uniform yg mula-mula dulu.

Knor said...

bergaya segak adik ..samalah kak di sini pun hari rabu..

Aien Alien said...

pakai uniform memang segak. hehe. adik nampak segak.. :D

Sharifah Nadzarah said...

hehe comel adik...
aleya tak sabo2 nak pakai kak..tapi budak darjah 1,2,3 mana ada lagi kan..so kenelah tunggu darjah 4 nanti...

aTieYusof Family said...

ala..la..la..comel pakai baju pandu puteri.. sy sekolah rendah smpi menengah ambil Puteri Islam..hehe:)

Juhariah Johari said...

Ala KZ, kat selangor pun rabu hari kokolah...

gadisBunga™ said...

macam model pakaian beruniform lah adik! heheh~

azi said...

Kakzakie..
Kat kedah pun sama kakak...hari rabu pakai baju uniform...Along kadet Polis, Kakak Ainaa PBSM....Adik Aishaa aja yang tak sabar nak pakai..kena tunggu 2 tahun lagi...:)

comel adik pakai baju pandu puteri tu..zaman kita dulu lainkan bajunya.

ummuaidan said...

adik join pandu puteri yer kakak...uniform dah lain rsnya skrang..zaman dl2 kan pengakap pun popular jgk..

Mia Kassim said...

Dulu masa sek menengah saya pun masuk pasukan pandu puteri.....tp uniform dia beza dgn yg sekarang ni...

redza said...

hari rabu buat murid2 adalah ko-kurikulum...hari rabu bagi blogger adalah hari tanpa kata2

Ratu Hatiku said...

Tunas puteri kan.. eh tunas ke pandu puteri...confius lak.. Comel jerk adik beruniform mcm tu :D

QueeN TerataI said...

sama je rasanya kakak.. Ammar hari ni pun pakai baju sukan.. hari rabu mmg hari ko-ko dan sukan kot.. ;)

Suraya Baharun said...

smart & comey je beruniform...

PeRdU cINta said...

wah comel..dulu aunty puteri Islam la..tapi setiap hari rabu memang meriah..warna warni..ceria..

JunAina said...

Anak Aina sekolah menengah hari Rbu dan Khamis, adik disekolah rendah pula hari Khamis.

amirah said...

rasanya sekolah di melaka ni pun sama jugak la kak zakie..koku jugak

wahida said...

wah...comelnya adik...

anak saya tahun depan baru start ada koko...

Rai Ourkizuna said...

saya dulu puteri islam..hehe..

Cho Zila said...

dulu zaman saya kecik takder baju warna ini.. dulu masa sekolah rendah saya brownies, baju warna brown .. takder lagi dah sekarangni...

are_lin@yu said...

bju hijua pandu puteri eh?hehe

Daddy Ziyyad said...

ni pandu puteri kan kakzakie?

Asyifa Mustaffa said...

anak sy pun kak...hari ni...

MaMa Rey said...

cantik anak kakzakie..:)
anak sy sama juga kak..:)

yan's cottage said...

nampak cantik bergaya gitu....

norhidana miswan said...

nampak smart adik berunipom gitu

ariana said...

Kat dini pun hari rabu jg kakak, nmpk kemas adik beruniform gitu., sbnrnya smlm baru nk pi caru uniform pbsm utk aisya snk bungsu sy, tp x de saiz plk, kena pergi cari lg ni., so td dia kesklh pakai baju biasa dulu lh, sib baik ckgu bg peluang lg smpai ujung bln ni..huhu

hainom OKje said...

oh....cantiknya,....TLBD pun ambik Kadet remaja jugak tapi sampai la ni... tak apa cerita pun sekolah dia tu ...apa lagi tgh cuti panjang tu huhu

ummiross said...

bagus aktif berpersatuan, nanti menambah niali kepada apa2 sijil pelajaran yang ada, yang penting, adik pun enjoy juga kan..

Rinna said...

Memang hari rabu adalah hari koko..sebab anak saya pun hari nie pakai Tshirt kadet dia.. :)

Comeynya ngan uniform.. :)

Puan Kutu said...

alolo comelnya si cilik pandu puteri..time sy sekolah dulu hari khamis..:)

ieda immi said...

alah2 comelnyee dia
rasanya semua sek koot kak
sek anak2 saya pun hari nie hari koko mereka ;)

(Lizz) http://haslizalizz.com/ said...

sangat comel pakai baju pandu puteri...kemas bilaberuniform gini..

Kesuma Angsana said...

amboi smart sungguh tu, samalah cerita di sini hari rabu hari koko

maszmadi said...

teringat dulu pakai baju kemeja kuning kain coklat masa sekolah rendah, sekolah memengah tukar baju kurung putih kain pink pulak.. hehe

izan mama mia said...

pandu puteri kan..wah jadi model gitu

zila norazila said...

lega sikit jadi emak sbb baju sek pakai 2 kali jew..2 hari pakai baju PJK ..rabu koko..x lah penat sgt mgosok kak..:) comel jew adik tue..

shaiful zaidi said...

Ni model uniform Pandu Puteri ke?..cantik dan bergaya

Cheq Kaq said...

same laa ngn cheqkaq!yea!go go renjer puteri!

Nory Zoulkefle said...

nory dulu tunas puteri...

hehe

teringat zaman2 sekolahh

Maria Menado~ said...

saya dulu puteri islam, lepas tu tukar pengakap. hehe.

Mimi Azirah said...

sy dulu kadet remaja sekolah

sitisyabutik said...

Setiap hari rabu kena pakai baju nie. Bukan murid saja kena pakai, cikgu pun kena pakai juga.

ANIM said...

bukan JB saja kakzakie..semua sekolah rendah rasanya. guru penasihat pun kena pakai jugak kak...

MOKCIK AZWA said...

Salam Kak..hari rabu memang hari koko kan? eh sama pulak dengan anak azwa pun ikut pandu puteri jugak. camni la uniformnya hehehe..comelnya dia..

ibuintan said...

hari Rabu hari ko-ko se Malaya


cikgu pun pakai unifom hari ni

~ yus ~ said...

semua tempa mmg hari Rab ko-ko kan kak, Aqil KRS.

Deqla manjew said...

tgk uniform ni teringt zaman sekolah.. haha.. best sgt join persatuan nih.. ;)

Fiza Rahman said...

Nampak smart pakai uniform. Saya dulu puteri islam ☺☺

nik ros said...

teringat2 lak zaman sekolah dulu. masuk puteri islam senang. tukar kain pink jea.hehe

♥ Cmª shIemª ♥ said...

salam kak zakie..
wah..'smart' sungguh pndu puteri ni.. :)

Nastyna said...

dulu kami semangat kalau hari ko-ku sebab rasa hebak pakai uniform seragam ni hahaha.

CeqGu said...

oo akak duk jb ke? ish apa petua akak yer,tiap kali anis singgah, mesti ramai betul yg tulis komen....cer turunkan petua kat cikgu anis ni hehehe

TiranaAduka said...

salam bakyu ku.
Pandu puteri ke? Nape tak masuk pbsm..nanti leh pandai merawat.hehe

rohayu osman said...

zamn2 ayu dulu tak rase pun pakai cm nie... tiap2 hari baju sekolah je..

rohayu osman said...

zamn2 ayu dulu tak rase pun pakai cm nie... tiap2 hari baju sekolah je..

Warna Warni Kehidupan said...

wah pandu puteri gitu... kte dulu masuk puteri islam hehe pink u...huhu

Mohamadazhan.com said...

salam kak sekeluarga, moga sihat dan ceria =)

kokorikulum paling bdk selalu ponteng.hehe. apa pun kena semngat koko, enjoy2 ja buat aktiviti =)

Remy hazza said...

rabu hari koko...best kan...zamn kita dulu takde pun kak.....

Papa Mifz said...

dulu masa PM sekolah pun hari Rabu utk badan beruniform...dulu PM dan wife JPA3...hehe

Aisy Nasiha said...

eh, pandu puteri tunas..... sama dengan saya akak.... tahun ni jadi guru penasihat pandu puteri remaja lak.... aritu terfikir nak beli baju macam dalam gambar akak ni...lepas tu cikgu yg lain semua pakai baju kurung... saya tak beli lagi
ah.... kalau baju kurung ken tempah pulak... dah jadi cikgu pandu puteri ni rasa seronok jua, aktivitinya banyak... kat sekolah anak akak tu aktif tak ?

BUNDA a.k.a KN said...

samalah kat sini pun rabu hari ko korikulum..

Kakzakie said...

Adik masih lagi dipanggil Tunas Puteri dimana tanda di atas bahu berwarna coklat. Tetapi tahun depan baru di panggil Pandu Puteri (dah besar sikit) warna di atas bahu akan bertukar warna dark-blue.

Terima kasih buat semua yg memberikan komen pada N3 kakak ini: -

umi alya, kakcik nur (oh.. baru kakak tahu), maria firds, Yaya Azura, Ros_reeza (tak samalah pulak kan), Nurulhuda, Acik Erna, Aziela, Lya Colours, Qhaifa Nur, Ummi Iman, Knor, Aien Alien, Sharifah Nadzarah (betul tahun 4 baru ada bdan beruniform), Atie Yusof, Juhariah Johari, gadisBunga, azi, ummuaidan, Mia Kassim, redza, Ratu Hatiku, Queen Teratal, Suraya Baharun, Perdu Cinta, JunAina, amirah, wahida, Cho Zila, Rai Oukizuna, Are_linayu, Daddy Ziyyad (tahun pertama masuk dipanggil tunas puteri masuk tahun kedua dipanggil pandu puteri), Asyifa Mustaffa, Mama Rey, Yan's cottage, norhidana miswan, ariana, hainom Okje, ummiross, Rinna, Puan Kutu, ieda immi, Lizz@haslizalizz, Kesuma Angsana, izan mama mia, Maszmadi, zila norazila, shaiful ziadi, cheq kaq, Nory Zoulkefle, maria menado, Mimi Azira, sitisyabutik, Anim, Mokcik Azwa, ibuintan, Yus, Deqla manjew, Fiza Rahman, nik ros,♥ Cmª shlemª ♥, Nastyna, ceqGu (tak ada rahsia mungkin sebab kakak buat N3 sekali saja sehari), TiranaAduka (sebenarnya dia nak PBSM api pihak sek buat secara undi, Rohayu Osman, Warna Warni Kehidupan, Mohamadazhan, Remy hazza, Papa Mifz dan Aisy nasiha (kelihatannya memang aktif juga sebab kadang hari Sabtu pun ada kegiatan).

Seminggu bersekolah 3 kali saja beruniform sekolah. Hari selasa berbaju senam, rabu beruniform ko-ko begitulah sekolah anak kakak.

Buat semua terima kasih sekali lagi.

Mila@Rimbun said...

Kat sekolah anak saya pun hari rabu jugak... haruslah ponteng sekolah agama

Haryati Faizal said...

semua sekolah ari rabu kan...

Ena's Palace said...

Samala kak...kat mlk ni pun ari rabu ada koku ni...

Cinta Misteri said...

anak CiM masuk kadet remaja

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

skang ni dh seragam kan hr rabu ada koko