Wednesday, February 13, 2013

Walau cantik dan bebas terbang ianya tidak akan kekal lama



78 comments:

Dr Singa said...

Dah sampai ajalnya...

hajar said...

kat sek tadika di johor ada lagu utk rama2 ni (tmpt lain saya x pasti) lagunye lebih kurang mcmni.... hehe
dari ulat jadi kepompong... tidur rehat dlm kelongsong... sampai masa kepompong pecah... last sekali tapi sayang hidup tak lama.... lbh kurang cmtulah... selalu dgr anak buah nyanyi...

ummuaidan said...

kitaran dah jangka hayatnya tidak lama kan kakak..menyerikan tempat singgahannya utk seketika

redza said...

hanya Allah swt yg kekal selamanya

Deqla manjew said...

cantik itu hanya pinjaman.. tiada yg kekal melainkan Allah..

Aju Mohit said...

kak kalau si adam jumpa, lunyai butterfly tu dikerjakannya, hidup ini hanya pinjaman

Ujie said...

terus teringat lagu bdk tadika yg anak sedara nyanyi..

KY said...

jangka hayat yg singkat, bagaimana pula kita ye sudahkah bersedia? tepuk dada tanya hati dalam2

Mia Kassim said...

Dalam maknanya tu kak..... :-)

ieda immi said...

uhuhu anak saya cukup takut kak ! si zahrien tu leer

:: Mrs.Eady :: said...

betul..

Aisy Nasiha said...

Tulah, bila tgk ciptaan Allah yang lain, banyak yang kita boleh ambil ikbar....

❤Kamsiah❤ said...

jangka hayat rama2 mmg tak panjang..
manusia...kecantikan luaran manusia jugak tak kekal..

MaMa Rey said...

betul tu Kak..tidak akan berkekalan lama..

cian dia patah syapnya

QueeN TerataI said...

setiap yg bernyawa itu pasti akan mati.. x kira kaya miskin, cantik x cantik.. ;)

Myra Jay said...

Setuju...

Adehhh kesian tengok

HeNRieTTa JoSe said...

alaaa.....dah mati kew....sayangnye....rietta suka rama rama....

Rapunzeel Cikilolo said...

ada anak raja nak datang meminang...

hehe. nenek cakap kalau hinggap kat atas rumah :)

Bazilah (^0^) said...

ada lagu psl rama2 kan. dulu kecik2 selalu nyanyi..

Falsya said...

betul tuh kakak..semua nie pinjaman dr DIA..;)

ainhany said...

tak pe kak, sebagai kenangan boleh jer abadikan kat taman rama2 di KL nie...mcm2 spesis ada...hihii

moral: selagi bernama makhluk ALLAH, kita hanay seketika sja di sini, hinggap dan terbang....

muga pengakhiran yang baik buat semua.Amin

PeRdU cINta said...

tiada apa yang kekal abadi kecuali Allah yang satu..tiada apa yang sempurna kerana kelak pasti binasa..jangan kita mudah terpedaya dengan pinjaman dunia yang sementara..

Knor said...

assalamualikum kak..rindu kakak..

terus ingat mati kak..mmg tak akan kekal..motivasi

zulaikha megat said...

semuanya ada sebab dan musabab kejadiannya.hanya Allah yg maha mengetahui...

Areef Ibn Naim said...

salam,

sumenya tkkan kekal, kecuali allah swt... so, sentiasalah bersyukur n menghargai apa yg kita ada... kak sihat?

Daddy Ziyyad said...

kepak belakang sebelah kanannya dah putus....

aTieYusof Family said...

Betul2.. cantik je warna2 nya bila di pandang.. tapi jangka hayat tak lama:(

Cheq Kaq said...

Penuh dengan seribu maksud..:)

azi said...

Tiada yang kekal di dunia ni kecuali Allah S.W.T.....:)

Qhaifa Nur said...

warnanya memang cantik...
sedih tak kekal lama..kitapun macam tuh juga...tiada yang kekal didunia ini kan Kakzakie....

Cho Zila said...

yang cantik tu tak semestinya elok.. ada kena mengena tak... tapi suka tengok rerama...

Wak Gelas™ said...

yg warna warni takde ke makk..,ahHHks

nea lopah said...

salam... suke jugak tgk rama2 yang berterbangan. Indahnya ciptaan Allah

yan's cottage said...

betul tu kak...cantik tapi hidupnya tak lama.....

dya bunga said...

cantik dia hanya sementara..

Haryati Faizal said...

klu yg warna warni tu cantik kan...

Fiza Rahman said...

Teringat lagu dari ulat dari kepompong ☺☺

Rama2 terbang merata, sungguh cantik aneka warna. Hisap madu dipokok bunga, tapi sayang hidup tak lama.

gadisBunga™ said...

awetkan buat keychain. heheh~

Kesuma Angsana said...

Kita mcm ada jodohlah kak.. KA pun buat N3 tentang butterflies smlm hehehe

Hayati said...

salam perkenalan,

betol,betol,betol...
jom ke blog saya juga...

http://yatdhamid.blogspot.com/

Mrs Velentine said...

anak sya bilang ni butterfly

Remy hazza said...

putaran hidup sebuah kehidupan.....

izzah said...

Dalam maksud akak ni...betul kn akak...cntik tu xkn kekal lama...tp kecntikn dalaman yg kekal smpai bila2...cntik luaran hnya sekejap je...

Acik Erna said...

assalam kakzakie..memang tidak akan kekal

Hanis Azla said...

Salam kak zakie..

Hidup memang tak kekal.. Tapi semoga keberkatannya ada..

TiranaAduka said...

salam bakyu ku
Bakyu suka rama rama ye?

Nastyna said...

Bukan hanya rama2 kan Kak..

Papa Mifz said...

ini rama-rama atau kupu-kupu yer kak..??

norhidana miswan said...

teringat masa kecik dlu, dana penah nampak 1 rama2 nih bertelur tak lama lps tu dia pun mati... rupenyer mmg gitu kitaran hidupnyer... suke ngn rama2 or kupu2 tp mencik ngn ulat...

~aYu~ said...

time kecik dulu ni la mainan ayu. mai tangkap rama-rama kat halaman umah.

Queenie said...

itulah takdir ketentuan untuknya, terbang bebas tak menyusahkan sesiapa namun sempat mengindahkan dunia......

Puan Kutu said...

manusia pun begitu jugak,sifatnya tak kekal..:)

SumeSakan said...

Itu dah janji allah untuk si rama2...moga kita juga d beri kesedaran apa yg kita miliki juga pinjaman semata...hargailah setiap yg kita miliki seadanya kan kak?

Ena's Palace said...

Kecantikan adalh anugerah Allah...wpun ia tidak kekal nmun sntiasala bersyukur kerna kite berpeluang mnikmatinya...

elly nadyra said...

Sudah tiba masanya kita ntah bila

umi alya said...

mendalam maksudnya itu..

Anim2 said...

nyawanya juga tidak bernilai kak..
kecantikannya menjadi buruan tangan manusia rakus yang meletakkan dirinya di dlm frame dan keychain semata-mata kerana $$$$

NEKCIK said...

Nekcik suka tengok rerama hinggap kat bunga bunga nekcik!! macam macam warna!!

NEKCIK said...

Nekcik suka tengok rerama hinggap kat bunga bunga nekcik!! macam macam warna!!

نورعيم said...

akhirnya dia pergi jua. mcm ni la kitaran hidup.

Qashmere said...

Butter+fly!

Azian Elias said...

lumrah alam.. kan kak..

Nur-nba said...

Kasihan pula melihat rama2 ni.. Kak, rindu dengan akak juga. Nur kat kg ni.. Bila la nak datang jumpa akak lagi ye?

Ummi Iman said...

Suka rama-rama :)

Cinta Misteri said...

rama2 terbang pergi, terbang tinggi tak mungkin terjadi, lambat laun luntur dan lusuh, rebah kebumi tak siapa peduli

Kakzakie said...

Sungguh tiada apa pun yg kekal di dunia ini selain Allah yg Khaliq. Bersama kita renung diri kita sejauh mana kita memuhasabahkan diri atas setiap kejadian di depan mata kita.

Rama-rama ini terdampar semalam sebaik kakak mahu memanjat tangga pejabat. Kepak sebelah tercedera dan dia tidak mampu terbang lagi.

Terima kasih semua yang memberikan komen: -

Dr. Sina. hajar, ummuaidan, redza, Deqla manjew, Aju Mohit, Ujie, KY, Mia Kassim, ieda immi, Mrs. Eady, Aisy Nasiha, Kamsiah, Mama Rey, Queen Teratal, Myra Jay, Henrietta Jose, Repunzeel Cikillo (raja berdaulat ke Raja Linggam Mas hihi...), Bazilah 0, Falsya, Ainhany, Perdu Cinta, Knor, Zulaikha Megat, Areef Naim, Daddy Ziyyad (betul doc itulah sebab dah tak boleh terbang), Atie Yusof, Cheq Kaq, azi, Qhaifa Nur, Cho Zila, Wak Gelas (ini pun mak rasa dia sesatlah wak), nea lopah, Yan's Cottage, dya bunga, Haryati Faizal, Fiza Rahman, gadisBunga, Kesuma, Hayati, Mrs Valentine, Remy hazza, Izzah, Acik erna, Hanis Azla, TiranaAduka, Nastyna, Papa Mifz, norhidana miswan, Ayu, Queenie, Puan Kutu, SumeSakan, Ena's palace, elly nadyra, umialya, Anim2, Nekcik, Nuraim, Qashmere, Azian Elias, Nur_nba, Ummi Iman dan Cinta Misteri.

Kepada semua terima kasih sekali lagi.

MAZLIZA ABD RAZAK said...

betul tu
hanya pinjaman sementara

IntaNBerliaN said...

a'aa betul tu kak... kita pun sama kan..

IntaNBerliaN said...

a'aa betul tu kak... kita pun sama kan..

izan mama mia said...

rama2...cantik..persis kehidupan kita

Mas Zull said...

assalamualaikum kakzakie...betul tu kesian nyer...:(

intanfirdaus247 said...

cantik...

kay_are said...

setiap makhluk mesti akan mati gak suatu masa nanti..

Kakzakie said...

Terima kasih juga buat: -

Mazliza Abd Razak, IntaNBerlian, izan mama mia, Mas Zull, intanfirdaus247 dan kay_are.

Betul kita pun sama cuma jangka hayat tak sama. Terima kasih sekali lagi.

hainom OKje said...

Dah cacat sebelah tu KZ...sian...

♥ Cmª shIemª ♥ said...

salam kak zakie..
huhuh.. x bbrapa suka spesisi rerama ni sbb berdebu..

QasehnyaRania said...

kuang suka rerama.bila pegang lekat kat jari..


nyorok tu sarapan pagi kak.
itu bahasa org kedah ;) atau belah utara

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

cantik tp syg xtahan lama kan