Monday, February 25, 2013

Hadiah pertama tahun 2013

Hari Jumaat 22-02-2013 lepas balik dari sekolah agama adik sudah menunjukkan suara memberi salam dengan ceria sekali. Menghulurkan hadiah yang diperolehi hasil dari pertandingan berzanji di sekolahnya bagi mewakili pihak sekolah ke peringkat sekolah-sekolah agama. Hampir mengakhiri dua bulan bersekolah ini merupakan hadaih pertama adik untuk tahun 2013.

Tempat pertama - Adik sebenarnya bukan pandai sangat. Tapi entah mengapa boleh juga menjadi johan dan bakal menjadi wakil sekolah untuk peringkat sekolah-sekolah yang dikatakan akan diadakan pada kemuncak maulidurrasul peringkat sekolah-sekolah agama Johor.

Hadiah adik - Bukan hadiah yang diharapkan sebab semua ini adik mudah dapat tetapi adik bercita-cita untuk menjadi wakil sekolah seperti kakak-kakak dia. Adik mengalunkan tarranum sikah yang aku ajar. Sebenarnya ramai juga anak-anak yang aku didik turut mengambil bahagian. Mungkin kali ini tuah ada pada adik. Doakan adik berjaya peringkat sekolah.
~~ Negeri Johor biasanya menyambut maulidurrasul bukan sahaja di bulan Rabiul-Awwal tetapi boleh jejak sehingga bulan Jamadil-Akhir bahkan ada yang masih dibuat hingga bulan Rejab.~~

57 comments:

pB said...

assalamualaikum

tahniah ...
pembakar semangat tu

zulaikha megat said...

tahniah Adik..semoga berjaya di peringkat sekolah sekolah pulak inshaaAllah..

Daddy Ziyyad said...

saya dulu...masa ada kelas berzanji..saya & kawan2 lari menyuruk..tak suka...entah kenapa entah..zaman kanak2 saya...hahaha

lelamaisara said...

tahniah tahniah..;)

Ujie said...

wah..tahniah utk adik!

masa zaman saya dulu takde pun pertandingan berzanji. tapi kalau ada mmg tak masuk le..time belaja berzanji pun puas nyorok muka takmo kena pilih dgn ustazah/ustaz.

ummuaidan said...

Tahniah adik..bagus masuk pertandingan mcm nie drp pertandingan menyanyi kan...hadiah tuh sebagai pendorong bagi adik untuk terus maju...bagus2..auntie sokong adik..

Asyifa Mustaffa said...

tahniah adik...teringat plak zman skolah dulu...time wakil skolah...hehe...

Nory Zoulkefle said...

memang bagus kalau diberi pendedahan sebegini dari mereka kecik2 lagi...hadiah tu boleh dijadikan pembakar semangat dorang kan...=)

Kesuma Angsana said...

he he he tahniah Adik, Anak bongsu KA pun baru je dapt adiah pertama die buat tahun 2013 ni. Doakan yg terbaik untuk anak2 kita ye kak

Cho Zila said...

syukur Alhamdulillah.. anak sayakan bawak balik tulisan johan tapi kawan dia punya.. kesian pulak dia tak dapat apa2pun.. harap dia pahamler kalau nak dapat semuatu kena usaha..

HeNRieTTa JoSe said...

tahniah buat adik...sronok dgr cerita cita cita adik...bak kata org...sejuk mata memandang....tahniah pada akk juga yang pndai mendidik...

Nurulhuda Abdul Latip said...

Tahniah adik!! Semoga terus berjaya di peringkat seterusnya yea

Falsya said...

alhamdulillah...congrats adik...first place kut...;)

umi alya said...

tahniah untuk adik

Murni Alfathunnisa said...

tahniah untuk adik..alhamdulillah. tumpang seronok baca entry kakzakie...

Kniedaz said...

tahniah adik..berkat kak mengajar dia la tu..alhamdulillah..

ieda immi said...

tahniah adik ! ;)

Acik Erna said...

tahniah adik..acik kalau la kakazakie dok dekat..teringin jugak nak pi belajar..

m.u.l.a.n said...

tahniah adik..!!!

Mila@Rimbun said...

selalu tengok orang berzanji masa ada majlis akikah jer... tak tau nak belajar kat mana, pastu kebanyakannya disertai oleh orang2 tua jer, jarang nampak budak2 berzanji

inazamri said...

tahniah utk adik.Tumpang hepi juga

Aishah Jahirah said...

seronoknya.tahniah...hadiah tu sebagai dorongan...insyaAllah adik akan sukses...

Riedaffya ibrahim said...

wah...rezeki adik ye...ermm tahniah..

Mia Kassim said...

Tahniah adik !!! Rezeki tu alhamdulillah....

Deqla Manjew said...

alhamdulillah... jadi pembakar semangat buat dia.. tahniah!

ckLah @xiiinam said...

Teringin dengar ibu adik bertaranum....



Tahniah adik.

CeqGu said...

Tahniah utk aanak akak. Mmg hebat la tu sampai dpt johan

fairus mohamad noor said...

Alhamdulillah..tahniah ye utk ANK akk

amirah said...

waa...tahniah adik..ni macam pendedahan la tu kak zakie. lama2 nanti adik jd mcm kakak2 dia insyaAllah

ayut said...

tahniah bt adik... ^^ teringt dulu2x nk jd wakil gak..pastu trik dri sbb tkut...adik jgn ikut mcm acik ayut yer :))

Mas Zull said...

assalamualaikum kakzakie...tahniah2 yer...:)

norhidana miswan said...

tahniah bt adik, semoga usaha sungguh2 utk johan wakil sekolah nnti yek.... sebenarnyer kemenangan itu yg menggembirakan... hadiah nyer tak kisah apa pun

ct rahani said...

tahniah adik.. gud luck ye syg.. :)

Rapunzeel Cikilolo said...

huhuhu.

semoga adik bersemangat mewakili sekolahnya :)

Novelgurl said...

Alhamdulillah.Tahniah untuk adik ngn kak Zakie y mendidik. ^_^
Bittaufiq wannajah utk y akn dtg!.hehe.

Papa Mifz said...

tahniah buat Adik...semoga berterusan cemerlang...

Aku Bapak said...

tahniah untuk adik, sejuk perut kakzakie mengandungkannya...

♥ Cmª shIemª ♥ said...

salam kak zakie..
alhamdulillah...rezeki utk adik..tahniah adik..insyaallah..amin.. semoga adik berjaya nnti.. :)

nadz said...

Tahniah untuk adik.
Benda-benda macam tu mudah dapat TAPI kemenangan tu yang sukar nak dapat. Hadiah tu juga pasti menggembirakan..mama nadz kalau dapat hadiah sebatang pen kilometrico pun dah seronok..

Nur-nba said...

Tahniah buat Adik.. Teringin nak dengar berzanji..

Aju Mohit said...

tahniah buat adik, sejuk perut mama mengandungkan kamu ;)

Nini D.. said...

tahniah adik.

Ummi Iman said...

Alhamdulillah. Tahniah. Good luck

Nastyna said...

Tahniah adik, priceless kan.

Aisy Nasiha said...

tahniah adik...
mujur saya singgah sini, boleh dapat idea apa nak bg kpd budak2 pandu puteri saya nanti... nk buat treasure hunt minggu ni... thanks kak

Yaya Azura said...

akak mengajar sendiri anak taranum?..bestnye...
tahniah adik..

Remy hazza said...

tahniah adik..... lepas nie cuba lagi.....

ANIM said...

Baguslah ada kakak2 yg jadi role model...insya-Allah, adik boleh berjaya.

P/s betullah kakzakie, kat johor sambutan maulud lebih sebulan berbanding negeri lain. Syawal pun sama gak.. Kdg2 masuk zulkaedah..heeee

Cikgu Ma said...

kanak2 kalo dapat hadiah akan nampak lgi kesungguhan dorang kan...saya pon masih pk2 nak beli hadiah apa tah tuk murid2 yg dapat 100% dlm ujian BA

ummiross said...

Waa tahniah adik..mesti lunak merdu alunan tarrranum sikah adik tu, bertuah ada ibu yang boleh ajar tarranum.

Kakzakie said...

Sekadar menjadi ingatan sebab tahun lepas adik mewakili musabaqah al-quran tetapi kecundang. Moga untuk berzanji ini adik dapat menaikkan nama sekolahnya.

Terima kasih kepada semua yg sudi menitip komen di sini: -

pB, Zulaikha Megatr, Daddy Ziyyad, lelamaisara, Ujie, ummuaidan, Asyifa Mustaffa, Nory Zoulkefle, Kesuma Angsana, Cho Zila, Henriertta Jose, Hurulhuda, Falsya, Ummu Alya, Kniedaz, ieda immi, Murni Alfathunnisa, mulan, Mila@rimbun, inazamri, Aishah Jahirah, Riedaffya ibrahim, Mia Kassim, ckLah Xiiinam, Deqla Manjew, fairus mohd noor, CeqGu, Amirah, Ayut, Mas Zull, norhidana, ct rahani, Rapunzeel Cikilolo, Papa Mifz, NovelGurl, Aku Bapak,♥ Cmª shlemª ♥, nadz, Nur-nba, Aju Mohit, Nini D, Ummi Iman, Nastyna, Aisy nasiha, Yaya Azura, Remy hazza, Anim (betullah tu Anim) dan Cikgu Ma.

Kepada semua terima kasih sekali lagi.

Kakzakie said...

Terima kasih juga buat:_

@ ummiross (taklah semerdu mana sebab adik belum pandai macam kakak-kakak dia lagi)

hainom OKje said...

Tahniah adik.....
Suka dengan semangat adik yang berani dan berkeyakinan tu....
Mak borek mestilah anak rintikkan KZ.
Cer baca sikit KZ nak dengar...hehe mesti sedap ni...

IntaNBerliaN said...

Tahniah untuk adik..!!

Ibu Lala said...

Tahniah. Satu petanda yg baik tu. insy allah akn maju lg di masa akn dtg.

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

sekalung tahniah utk adik

Cinta Misteri said...

tahniah.....lepas ni boleh masuk musabakah plak.