Wednesday, May 15, 2013

Bila papa dan mama tinggal berdua cukuplah ini saja


~auto-published - the editor outstation.~~

77 comments:

NinaAz said...

menariknya y gullung2 tuuuu

redza said...

alhamdulillah..ini pun dah mengenyangkan

Eye_nee said...

Alhamdulillah....sudah cukup..rezeki yg hebat...

Falsya said...

kakak..nmpk sedap je..telur gulung2 ke tuh?..

fairus mohamad noor said...

sedapnye kak..terliur tgk

Mia Kassim said...

Walaupun simple tetap membangkit selera....uniklah yang gulung2 tu...

Ratu Hatiku said...

Sedapnya kakak.. Yg simple lah yg sedap selalunya.. :D

Lya Colours said...

kak apa benda yang bergulung tu. macam menarik je. share la resepiiiii

bintanghati said...

sodapnya gulung2 itu kakak... hahaha

~aYu~ said...

tgk pun nampak sedap kak walaupun simple je..

aizamia3 said...

nampak macam telur... apa tu kak.. ?

Zee Suhaini said...

sedapnya roti telur..pandai akak gulung..zee selalu failed bab menggulung ni..

NoEn said...

roti telur ke tu kak? nampak nyummy nya

ummiross said...

Salam Kakzakie..

Nampak sedap tu dan mengenyangkan juga.

KY said...

Alhamdulillah...ada jua rezekikan? tapi kat dlm tu sosej ke akk, besarnya heee

aTieYusof Family said...

Sedap nya Kak..
cantik je bergulung2 tu:)

:: Mrs.Eady :: said...

sedap nyerrrrrr :)

elly nadyra said...

Panjangnya yg gulung2 tu

Aisy Nasiha said...

mug ada reben comel, cutelah.....

Dylla Abas said...

alhamdulillah...rezeki..terliur :p

Lisa Sheila said...

nampak sedap tu kak... apa yang gulung2 tu kak zakie? telur ye... alhamdulillah...

♥ Cmª shIemª ♥ said...

Salam K.Zakie..
nyum3..simple2 begini mmg seedapp :)

♥ Cmª shIemª ♥ said...

Oh ye..
cma ade tag utk akak..klu sudi & kelapangan nnti buat la ye.. 11 things about me.. :)

http://shiemacma.blogspot.com/2013/05/11-things-about-me.html

azi said...

kakak..
itupun dah sedap tu..yang penting, perut kenyang...:)

Aziela said...

Kakzakie...mementang dating berdua, cawan pun siap ada riben kan...Hehehehehhehehe

Mizz Aiza said...

nampak sedap dan menarik la kak.. :D

JunAina said...

Itulah kan kak, bila anak2 ada kena fikir juga apa depa nak makan kalau setakat kita ja asal kenyang dah kira cukuplah tu.

Ati Masrif said...

assalamualaikum kak zakie sayang,

menarik tapi cukup ke tu...

kalau ati ..
tak cukup..maklumlah perut xxl..huhu~

hainom OKje said...

Apa ke bendanya tu kanda....... sosej ngan roti ke? Macam 'dapppp' je... hehe teringinlah pulak dinda!

mama maman aka yana said...

Senang dan sedap eks.. kiki

Deqla Manjew said...

biarlah cuma itu, yg pntg sedap dipandang, apatah lagi dirasa..kan kak ?? salam rabu kak... =)

wahida said...

betul tu kak, kalau dah berdua, mkn simple2 je dah romantik sgt kan kak...heheh...

Qhaifa Nur said...

masak yang ringkas saja atau makan kat kedai he..he..

Sue Bee said...

suka tengok mug ber ribbon tuh..comey!!

Murni Alfathunnisa said...

sardines roll ke tu kakzakie nye..kelihatan sedap sehingga segar bugar mata ni melihatnya..hehe..

aanie said...

ini pun dah lebih dari cukup kan kakak....

adik pegi mana??

BUNDA a.k.a KN said...

Alhamdulillah...rezqi dari Allah..

Ujie said...

Siap tak tanggal reben tu kak..

zila norazila said...

cantik mug ada reben lg..rezeki pepagi..sedappp:)

Nazayiena Ayiena said...

Sedapnya,apa yg dlm telur tu kak?
mug pun siap beriben....

Mas Zull said...

assalamualaikum kakzakie...sedapnya bila tengok...:)

Nini D.. said...

sedap jugak ni,kak!!!

aby said...

salam kz ..
mesti 2 batang utk mak dan 1 batang utk bapa ..
bapa sentiasa mengalah kan ..

Ummu Madihah said...

Salam Kak Zakie,

Yg bergulung tu omelette eh! Suami buat breakfast sempena Hari-hari Ibu ke??

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Sedapnya.
Gelas tu ada hias-hias lagi. :-)

Mas Zull said...

assalamualaikum kakzakie...dah tinggal berdua makan yg simple2 tu dah mencukupikan...;)

Cikli said...

Priority ibubapa adalah untuk anak-anak. Anak tak ada kat rumah, makan cikedes pun takpe dgn teh o.

QA's ~ mamapapa said...

sala,kzakie..lama x dtg sini :) ape yg brgulung2 tu,kak?nmpk yummeyhhh:))

Kesuma Angsana said...

ini pun dah cukup ni kak.,sedap sgt tu !

yan's cottage said...

bila berdua je....apa pun tak kisah kan...janji terisi betul tak...?

Nafira usof said...

waaahhh.. mug siap ikat reben.. nak ikat reben jugak lah nanti.. heehhehe

sedapnye yg bergulung tuh~ terliur~

Wak Gelas™ said...

sodapp tuu.,uHUu

izan mama mia said...

rezeki dah tuu...makan berdua tambah romantik de amor..hihihi

(Lizz) http://haslizalizz.com/ said...

kak ini pun sedap...cawan tu siap bereben lagi...cute

norhidana miswan said...

yg gulung2 tu apa kak? roti telur ke roti sardin?...

Mat Gebu said...

Seksi gilerrrrr....

kakyon said...

dulang rotan tu dah antik rasanya.akk belajar buat masa dalam kelas KEMAS sekitar tahun 80an. tak tau pulak ada jual lagi ke sekarang ni zakie..

ANIM said...

kalau inti sardin, memang favourite saya kakzakie..
amboi, santeknya mug, ada ribbon gitu..

Acik Erna said...

kenyang ke kakzakie..sikit je tu he he

Juhariah Johari said...

Wah, gambar cantik!

mamaju.

HeNRieTTa JoSe said...

Ehh..kueh apa tu akk...looks yummy to rietta....

LYAfrina said...

sedapnyerrrr.. sardin gulung ke??

Amie said...

orangnya dua... yang gulung2 tu 3, nampak macam sedap je.. saya amiklah satu ye hihihiii

Knor said...

comel je kak, mug tu bereban-reban..

iietamalek said...

itupun dah nampak sangat yummeh kak.

harumanvee said...

ringkas . saya suka ...

gadisBunga™ said...

saya rasa macam nak singgah beli roti la esok. buat french toast gak. teringinsebab tengok gambo ni lah kak. :D

suri solehah said...

ingat nk mintak skit..tp takpelah,,tak mo kacau org dating..hehe

Werdah said...

Assalamu'alaikum kakzakie

Bila tinggal berdua biasanya yang sederhana begini dah memadai. insyaAllah.

CeqGu said...

amboii siap ber ribbon gelas akak yer hehe...kreatif

Kakzakie said...

Kisah terjadi hari Ahad. Sabtu kami penat kerana majlis kahwin anak kawan hubby. Ahad kami rehat di rumah. Mak Zah balik kampung. Adik pula dari jam 8:00 pagi hingga 5:30 petang terus di kelas tuisyen kerana cuti sekolah cikgu tak akan adakan kelas tuisyen, kira ganti utk cuti sekolah. Itu yg kakak dan abang tinggal berdua. Mug tu dapat dari pengantin hari Sabtu sebab itu masih bereben (malulah pulak hihi...)

Terima kasih kepada semua:-

NinaAz, redza, Eye_nee, Falsya, Fairuz mohd nor, Mia Kassim, Ratu hatiku, Lya Colours, Bintanghatiku, aizamia3, Ayu, Zee Suhaini, Noen, Ummiross, KY, Atie Yusof, Mrs Eady, elly nadyra, Aisy nasiha, Dylla Abas, Lisa Sheila,♥ Cmª shIemª ♥, azi, Aziela, Mizz Aiza, JunAina, Ati Masrif, hainom OKje, mama maman aka yana, wahida, Deqla Manjew, Qhaifa Nur, Sue Bee, Murni ALfathunnisa, aanie, Bunda aka KN, Ujie, zila norazila, Nazayiena Ayiena, Mas Zull, Nini D, aby, Ummu Madihah, Pokok Manggis DR, Cikli, QA's mamapapa, Yan's Cottage, Kesuma Angsana, Nafira usof, Wak Gelas, izan mama mia, norhidana miswan, Lizz@haslizalizz, KakYon, Mat Gebu, Anim Acik Erna, Juhariah Johari, Henrietta Jose, Lyafrina, Amie, Knor, iietamalik, harumanvee, gadisBunga, Werdah, Suri Solehah dan Ceqgu.

Bergulung itu adalah roti dan sosej. Sosej yg jenis besar jadi kakak guna 2 keping roti untuk satu sosej itu yg jadi panjang. Tak guna serbuk roti terus celup telur dan goreng (malas la tu hihi...).

Buat semua terima kasih sekali lagi:)

Riedaffya ibrahim said...

ni pon da sedap kak..

@lfidah @dim said...

nampak sedap pulak yang gulung2 tu..

Wak Gelas™ said...

ramai follower dan pengkomen mak ni dh memey fofulerr matcham artis dah nii.. tahniahnyeerr

ieda immi said...

wahhh cantikk aje roti tuu
dah macam hiasan masterchef ! ekke ;)

Haryati Faizal said...

dating le tuuu...hihihi

Remy hazza said...

simple pun sedap......