Sunday, May 5, 2013

Marilah mari kita mengundi

Perancangan awal semalam sepatutnya aku sudah bertolak balik kampung tetapi apakan daya disebabkan hubby ada kerja yang perlu diselesaikan hajat balik kampung kami tertangguh. Pagi ini hubby mengundi di sini dan kami akan bertolak balik untuk membolehkan aku mengundi sebaik menghantar Kak Nurienne balik asrama petang ini. Kak Yasmien hari Isnin baru balik sebab sekolahnya mendapat cuti istimewa kerana sekolahnya dijadikan pusat mengundi. Dekat saja dari JB untuk ke Pontian tidak sampai pun satu jam. Moga calon yang aku pangkah dapat menerajui kepimpinan.

Bendera-bendera - Saja tepek lagi sebagai kenangan untuk lima tahun akan datang.


Buat kenangan juga - Hubby balik tunjuk jari telunjuk kiri. Terus kami ke dapur cuci dengan pencuci pinggan. Lihat sendiri dan apa komen anda. Petang ini aku akan lihat pula apa jadi pada jari telunjuk kiri aku selepas mengundi.

~~ Selamat mengundi pada yang mengundi dan selamat bercuti. Kalau malam ini ada pengumuman cuti istimewa pada hari Isnin alangkah seronoknya.~~

29 comments:

Aisy Nasiha said...

lain lain ke jenis dakwat kekal ni? ada yang kata mudah tanggal, ada yang kata tak?

suami saya yang mengundi kat temoh ni, dah buat uji kaji, cuci dua kali warnanya tak pudar banyak pun. naim yang suruh cuci, tangan papa kotor katanya...

ummuaidan said...

Selamat mengundi kakak..

macam mudah tanggal jer nampaknyer kan..kalau bsauh beriya2 tuh lagi tak nampak kesan dakwat agaknyer kan..apapun semoga pilihanraya kali nie lebih bersih n telus..

ckLah @xiiinam said...

Alhamdulillah...selamat sudah.

Nini D.. said...

sama la kak...nini pon dah cuci jari..memang "kekal" btol dakwatnya

Hani Othman said...

orang cakap bergantung pada jenis kulit... ada kulit yang susah nak tanggal... ada yang mudah.. ntah la

Cikli said...

Dakwat bukan sebarang dakwat,
dakwat diimport dari India,
kali ini kita sepakat,
ini kali laaaaaaaaaaaa

redza said...

saya cuci dgn axion hilang dakwat

aby said...

Salam kz,
Selamat mngundi d sana. Tng dkwat tu, klu nk bg hilang senang jer, semua atas usha kita dlm mmbrsihkannya t

JUK DIN said...

salam. dakwat tu akan tanggal bila dicuci biarpun x semuanya hilang tp ini membuktikan dakwaan SPR tu palsu...

NJ said...

Pencuci ape r korang pkai. Aku da naik penat gosok dgn glo.rimas lak jari bertanda ni..

Rohana Ahmad said...

Memang seronok kalau cuti esok kak. Tapi kena bawak anak follow up jumpa doktor. Kalau cuti acane pulak...

♥ Cmª shIemª ♥ said...

Salam K.Zakie..
alhamdulillah..cma kami pun sudah..
heee..sama la dgn ink cma ni..dah makin pudar..

mb selangor dah umum kami cuti esok..
mesti kat sana pun sama.. :)

Acik Erna said...

Kakzakie acik pun dah.semoga yang bertanding juga penyokong bersifat terbuka.terima dengan redho.allah maha berkuasa penentu segalanya.

harumanvee said...

mmg bukan dakwat kekal ...

Werdah said...

Assalamu'alaikum kakZakie

Alhamdulillah..Kak dah mengundi..dapat undi cepat .. memang bukan kekal dakwat tu..apa-apapun serah kepada Allah..kita berusaha sedaya upaya jalankan tanggungjawab..

Hazmin said...

Pendapat saya yang ini tak boleh dikategorikan dakwat kekal. Basuh dengan air pun boleh hilang.

Rapunzeel Cikilolo said...

memang boley hilang pun kan...

Mak Long a.k.a Kunang-kunang said...

Keputusan dah didapati, semoga yang berjanji menepati janji.

Kakzakie said...

Apa pun isu kekal atau tidak apa yang PASTI hanya ALLAH yg khaliq dan kekal untuk selama-lamanya. Redha atas segala keputusan dan moga mereka yg diberi mandat tidak melupakan segala janji yg telah diberikan.

Terima kasih kakak ucapkan pada semua:-

Aish Nasiha, Ummuaidan, CkLah@xiiinam, Nini D, Hani Osman, Cikli, Redza, aby, Juk Din, NJ, Rohana Ahmad, ♥ Cmª shIemª ♥, Acik erna, harumanvee, Werdah, Hazmin, Rapunzeel Cikilolo dan Mak Long aka Kunang-kunang.

Terima kasih sekali lagi.

Knor said...

terima dgn redha dgn apa jua pun..

warna ada sikit lg tinggal di celah kuku...kata payah benor nak hilang...pengumuman pun sgt lambatnya..letih menunggu.tak pernah2 lmbt.

kalau kita kalah kita kena redha sbb itu kerja ALLAH.Adalah tu yg kita tidak tahu ye kita tggu 5 thn lagi..sgt setuju dgn Tuan Guru Dato' Hadi Awang.kalau kita tak ikhlas,tak beradab Allah tangguhkan lagi kemenangan itu.

Riedaffya ibrahim said...

xpelah..sape yg menang jalankan pemerintahan sebaiknye...diberi amanah...stuju ngan Knor tu..

Mas Zull said...

assalamualaikum kakzakie...betul tu cuci je lama2 hilangla dakwat tu...kakzakie mengundi di Pontian yer...:)

Amanina Mads said...

hilang jugak dakwat tu.. cuci sampai bersih jelah :)

hainom OKje said...

Segala2nya telah selesai, result pun dah dapat, ink je masih ada kesan sikit hehe
poster pun masih ada kat tepi jalan tu ha....
Apa pun...kita tengok dan lihat ajelahkan KZ

(Lizz) http://haslizalizz.com/ said...

aaah dakwat tu cepat hilaang kan...saya cuci pinggan pun ink tu pun hilang jugak...

Deqla Manjew said...

mudah tanggal je nmpknye tu.. tggu gak pengumuman cuti..tp xde pun.. huhu...

Kesuma Angsana said...

dah laksanakan tugas.. dakwat di jari KA lepas dicuci hilang terus cuma tinggal sedikit sangat di tepi kuku....

seedandothersforsale.blogspot.com said...

salam..Lynn pakai clorox, settle!

Nur-nba said...

Kali kedua mengundi.. Dah laksanakan tanggungjawab sebaik mungkin..