Wednesday, July 11, 2012

WW - Mengapa disebut kucing tidur tidak musang tidur





~ Zaman aku kecil dulu tidak pernah dengar pun durian Musang King.~~



106 comments:

mummY daniSha said...

huhuuuu sy memang hantu dian....tp sejak arwah nenek x ada..dah x merasa lempuk huu

Zie said...

Tak tahu kenapa.. Suka kucing tidur.. Sedap.. Emm tak sabar nk makan..

dwaty said...

durian... dah lama tak makan durian... kadang nak beli... tapi kena makan kat situ juga coz x leh bawa naik bas... huhuhuhu

sisdee said...

adoiiii saje jek tau...punya le menarik perhatian hehehehhe...

saya suka durian :)

azi said...

Kakak...sayapun hantu durian....semalam saya habiskan dua biji sorang...tapi D24 ajelah...

Kakak tahu tak..?...makan durian ni mengemukkan badan...sebab tu bila musim durian berat saya ni bertambah-tambah...:)

Kakak,
Musang King tu durian kacukan kot..sebab tu isinya sedappp...

MOKCIK AZWA said...

Aduh kannss... cuaca hujan sejuk2 nie..kalau dapat durian best gak nie hahaha

kakcik said...

Waaaaa... bestnyeeee....

cikceriacorner said...

wow akak..bestnye...paling suka durian..best2...hehhe

cheqna said...

gulp..telan air liur ni
sedapnyer...

Aliesha Kirana said...

Ya Allah, terliurnya saya kak. hehehee

ros_reeza said...

waa...durian.. nak jugak! last week, baru je makan 2 ulas durian, terus demam seminggu.. huhu.. hebat betul penangan durian ni..

mama ju, said...

Salam sejahtera KZ
Wah sedapnya.
Kucing tidur tu sama dgn musang king ke?
Yg tau musang king tu melayu dia raja kunyit. breapa harga sebiji?
di floria kami beli benih musang king.

Huda said...

cantiknya kaler ni...sedapnyaaa

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Alhamdulillah..
Nyam2.. sedap nye durian..
balik nti kene cari durian..

norhidana said...

aduhla sedapnyer... terliur nengok tau kak..pg2 dh dpt tgk durian,.... pearkh

aah kan kak, masa kecik2 dulu sume durian sedap je..takde lg musang king lah, apa benda alah

IntaNBerliaN said...

sy pun xtau knapa..

tp kan kak, satu mslh sy psl doyan.. sy rs semua doyan ni sama.. semua sedap... xreti nak beza... ada mslh deria rasa kot saya ni.. hehehhe

❤Kamsiah❤ said...

saya kurang makan durian bila umur makin bertambah ni...kadang2 cuma pandang ja hehe

Masya said...

cantiknya isi² durian ni...

berbaloi beli....

makchaq said...

Makchaq suka durian, tapi Hadi ngan Amir pulak tak boleh bau, pening sampai terbaring.. pelik betui.. orang bau sedap, depa pening

mama ila said...

akak...wah....durian..best kann..saya pun mmg suke durian..tp biler nyusu anak nie..ehe..sehari kita makan 3-4 ulas jerr..hehe...dah 3 hari berturut-turut makan durian

akak...follow sy follow blog akak =)

syiela said...

bestnyakan.. saya pun baru pekena semalam...

sebab kucing suka tido musang kuat berjalan :)

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

adik rebut2 klu ada kucing tido..sedap..nk2 biji kesep tu.

adik kurang suka musang king sbb kurang pahit kot?lbh suka 101

Sari Yusa Ibrahim said...

aduhaiiiiiiiiii... menggoda hati nurani sehingga menitis-nitis air mata..

errr.. jangan musang berbulu ayam sudah, KakZakie.. hihi

inazamri said...

saya mmg antu durian kak.Dah tergoda ni.Aritu tu ada gak beli musang king ,tp saya lebih suka durian kg lg.

Aien Alien said...

sebab ada rupa kucing tidur kot..hehe. apa2 pun durian memang raja buah!! sedap! hehe

Dylla Abas said...

sy xtau sebabnya..tapi yg pasti sy memang suka part kucing tidur tu ^_^

Afasz said...

sedap nye duyan..... kt umah ada tempoyak

nur anis said...

sejak musang king bermaharaja lela ni, dah lama tak dengar kucing tidur..

wahida said...

akakkkkkkkkkkkkkk!!! tak baik tau!! saya dah terliur tahu takkkkkk???

hari tu dah pekena duyan, dah nampak ni, balik nnt sure saya carik gak lagi...adoi la...

Werdah said...

Assalamu'alaikum kakZakie

Kakpun hantu durian tp kini tak bolehlah nak beriya-iya makannya. Agaknya musang king tu kacukan durian kunyit ke?

Suraya Baharun said...

sama la kak..dulu tak ada nama2 durian ni...skang macam2 ada...tak pe la yang penting sodap...

Kesuma Angsana said...

entahlah kakzakie. saya mmg tak makn durian2 ni hehe

izla said...

a'ahlahh.
maybe selalu kita nampak kucing yang tidur. jarang nak tau musang tidur macam mane

miloais milo said...

sedapnya -
iols suker kalo makan ngan pulut + santan!

musang king? iols tak berapa kenal nama2 buah durian kak... tau makan jahhh!~

aizamia3 said...

semalam chef hubby baru buatkan bubur durian tapi yang makan jiran terdekat dan anak2 jelah.. ai tak makan.. bukan peminat durian..

HeNRieTTa JoSe said...

yummy.....rietta pown baru skang dengar pasal raja kunyit tu...hmmm...mungkin jenis baru kot...kan banyak kacukan pokok2 botani sekarang ni....

Saya Disini said...

sedpnye

izan mama mia said...

aduhai...tergoda laa pulok tgk..

sis intan said...

sekrg ni mcm2 nama org bg kat durian, nak bagi senang membezakannya :)

yana-feehily said...

pergh...durian ni mengancam la kakzakie..telan air liur je la :)

ct rahani said...

adeh la.. akak buat sy terliur jer.. ader kang malam karang terjah smart carik durian nih.. hehehe.. sy suka kucing tidur.. kdg leh berebut ngan hubby.. hikhik..

Knor said...

raja musang..sedap ni..mahal tu..saya beli tiga biji rm 100 lebih...

sesekali berbaloi sgt..

mama aini said...

assalam..terliur tgk durian ni..hikk2x..ehem mama pun tak pernah dengar nama tu masa mama kecil dulu..

۞ s.m.i.l.e ۞ said...

sedapnya buah durian... sekarang dah ada pelbagai kacukan mungkin.. sebab tu ada pelbagai nama kan kak...

lama saya tak berkunjung ke sini...

Rinna said...

Terbaik laa kak tgk doyan tuh.. beli dan makan pun puas hati kalau doyan gitu.. :)

(Lizz) http://www.mummycute.com/ said...

ermm kuning keemasan...sedap sungguh terliurnyer dah lama tak makan durian...

1st time dngar durian Musang King

Alin Marlini said...

kak...sedapnyer...meleleh air liur..

-Sara- said...

fuhh cntik2 isinya tu kak :)

ummu said...

Salam Kak Zakie
sedapnya durian ni.durian ni kat dusun akak ke?
akak beli kat pontian ke?atau kat muar ye?mcm durian kat dusun arwah atok saya pula,sekali bila tengok pictures ni...

mimie.. said...

mak aii..besaunye isi dia.. :)
ntah ekk sy pun tak tahu kenapa ia dipanggil camtu ekekeke

Sherwieyna Muzzawer said...

Salam. kak zakie saya tak pandai makan durianlah. cium bau dia pun tak boleh.terus je rasa macam nak pitam..hhhuhuhu

LIPISLADY said...

Sallam kakzakie,

Nyam nyam, terliurnya tengok isi durian nie, macam2 nama durian nie yee kakzakie...kat tempat kakmah belum musim durian lagi. Kalau ada pun mahal sangat...

Adylia Qarissa said...

nikmatnya kalau dapat makan durian nie..akak!! eeeee...nape post gambar nie..dkna betul betul betul terliur huhuuuu

nn lylyn said...

sedapnye =) sy ni dh le hantu durian

Qhaifa Nur said...

suka sangat kucing tido...
kuningnya Kakzakie...

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ said...

is tatau nama2 durian ni, yang is tau, kalau makan duyan, nak yang isi dia nipis2 tu... manis... betul2 durian kampung... tanak yang kawen2 bagai.. isi yang tebal2 tu.. xbes pulak kalau bagi is... (^___^)

Ati Masrif said...

semenjak 2 menjak ini ati ni kena
penyakit angin 1 badan

kalau makan buah ni mahu lagu teruk
kan kak...tapi ati sukaaaa sgt!

Zaitun said...

Sedapnya kakzakie...kak Zai suka makan durian apa lagi kalau dapat kucing tidur.Pagi tadi tengok MHI pun cerita pasal durian yang berbagai jenis.

nabilah_2908 said...

uuaaaii...kuning..mesti lemak berkrim..

ini ke yg dikatakan durian musang king..? :)

Hanis Azla said...

entah yer.. tp yg saya tahu sejak kecik smp skrg mmg berebut2kan kucing tido tu.. he..he.. warna durian tu sgt mengamcamlah kak.. terliur jdnya..

Munnafendy said...

terbaikkkkk....cantik isi, kuning!


*akak, sy bru je blk dr kmpung n baru je tgk adiah akak hntr...tima kasih byk2..siap ada pantun lg.. makaceh3 =)

Kella said...

cobaaaaaaannn.........
kak!! saya nak durian!!
boleh tak saya langgar ke diet saya kak??!

aby said...

salam k zakie ..
aby klu outstation ke area Raub atau Lipis ..
pasti balik dengan berguni durian beli kt jalan Raub-bentong, bagi kt staff n adik beradik lain ..
memang banyak durian dijual kt sana dan harga nya pun berpatutan ..
psl jeneng kucing turo tu ..
orak reti la ..
reti nay mangan wae ..
he..he...

Sharidawati Shahrudin said...

skrg saya telan 2 ulas je durian ni..x blh nak lebih2 sgt ...hehehehehe dulu2 pernah lah telan sampai 8-9 ulas...

yeahhh kita sama2 ziarah menziarahi dari segmen MD kan? huhu

Teenager Housemaid said...

nampak macam sedap je..:)

eira eixora said...

saya sangat suka durian kakak. dulu masa belum kawen g umah bakal husband makan tak hengat,. bila ingat balik malu pulaks =)

Daddy Ziyyad said...

kucing tido gaya macam tu kot akak...ekekeke

gadisBunga™ said...

saya ni jenis bedal je durian, nama tak tau.

tak penting pun, yg penting sedapppp...~

hihi.

sal said...

kuning...sedapnya..makan beberapa ulas dah kenyang, kan..
bolehlah makan puas2 kerana masa ramadhan nanti dah tak sedap disebabkan kurang berkesempatan nak makan bnyk..

Eye_nee said...

sepanjang nak abiskan taip komen ni tah berapa kali duk telan air liur lah kak...aduhai...sayahantudurian...

kasihibu said...

Sedapnya...cantik isinya

anitadiana said...

kak ..sedapnya....ita memang suka kucing tido tu..tak tahu lah mcm mana dapat perkataan tu...tapi durian akak ne sungguh-sungguh sedappppppppp....

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

arghhh terlior terliorrr

LiYa HaNiF :: said...

mesti sedapkan rs durian tue... kuning die pun mengamcam tu.. :)

Haryati Hamzah said...

kucing tido camtu kot? hahaha...wow! beshnye....terliur la pulak...

BERT said...

adoiii terliur la tengk durian kale kuning menyala ni... nyumnyumnyumm

MamaEma said...

sedapnya kak,,,tgk isi dia terliurnya..saya ni hantu durian...

mira maisara said...

wahh..memang best!

Mumyshane Qeisha said...

slm kenal...
wah durian, rasanya lama sgt tak mkn durian.mcm lunak sgt durian tu,kuning lagi.

munna said...

fuyooo... kuningnya isi dia.....

QueeN TerataI said...

kuning dan pembuka selera.. aduyaii terliur ni kak

zila norazila said...

mmg best kak..dalam dia..waallaa..kena 2 ulas dh ok nie:)

-gedek! said...

bau sampai sini...! Fuuu!

Nini D.. said...

kak...terliur teman kak

Pn Kartini said...

terkelip-kelip orang sini nengokkk duriann tu haaa...
tak nak jemput ke kak..
heheheh;)

Norzie hany said...

Cantiknya isi durian ni...sedapnya,saya mmg hantu durian.

amirah said...

cantiknyaaaa isi dia kak...terliur!! tapi suami saya x bg makan lagi ni..dia kata angin nnt arissa terjangkit angin..sob sob sob..

JunAina said...

Musang dah dapat satu nama bagi chance le kat kucing pulak kak...hahaha...

m.u.l.a.n said...

aisehman... mana nak cari ni..?? meleleh pulak rasa.. mmg dulu2 takde musang king kan..

Cikli said...

Datang je sini, rasa lapar.
Musang king mahal la...

Papa Mifz said...

dulu lain sekarang lain...hehe

Aine Ainun said...

dulu kekecik suka makan kucing tidoq ni..
sekarang x heran da....

tgk gambaer je da tau, mmg sedap durina tu kan.....

eelobor said...

saya cuma tau makan jer....tak ambik port sangat nama2 setiap jenis... huhuhuhu

MulutPayau said...

aduhaiiii kak...terliur tengok durian tu........

ADZA IRDAWATI aka MAK DARA said...

perghhhhhhhh hehehe

Kak yon said...

dah terasa di mulut..betapa lemak berkerimnya durian musang king ni..

◕ Kawaii D Y S H A ◕ said...

waaa. feveret ne..sdapnya kak.. kt kg da bis da...

Nur-nba said...

Wah cantik rupa isi durian tu.. Terliur Nur dibuatnya, nasib la semalam ada orang bagi.. :)

~ yus ~ said...

aduh kak!!! Menggoda durian tu kak, warna isinya cantik betul!

Kakzakie said...

Sebenarnya kakak tidak tahu pun jenis-jenis durian, apa yang abang beli kakak makan saja. Harga pun kakak tak pernah ambil tahu. Pilihan kakak lagi pahit lagi kakak suka. Warna, jenis, harga kakak tak pernah ambil tahu.

Terima kasih semua yg sudi mencoretkan komen N3 kakak ini:-

Mummy Danisha, Zie, sisdee, dwaty, Azi, Mokcik Azwa, kakcik, cikceriacorner, cheqna, Aliesha Kirana, ros_reeza, Mama Ju, Huda, Pokok Manggis Depan Rumah, norhidana, IntanBerlian, Kamsiah, Masya, makchaq, Mama Ila, Syiela, Lydia Miza, Sari Yusa Ibrahim, inazamri, Aien Alien, Dylla Abas, Afasz, Nur anis, wahida, werdah, Suraya Baharun, Kesuma Angsana, izla, miloais milo, aizamaia3, Henrietta Jose, saya di sini, izan mama mia, sis intan, yana-feehily, ct rahani, Knor, mama aini, Smile, Rinna, Lizz@mummycute, Alin Marlini, Sara, Ummu, mimie, Syerwieyna Muzzawer, Lipislady, Adylia Qarissa, nn lylyn, Qhaifa Nur, eeiyss, Ati Masrif, Zaitun, nabila_2908, Hanis Azla, Munnafendy (oh... sebab kakak hantar ikut alamat kad jemputan), Kella, aby, Sharidawati Shahrudin, Teenagers Housemaid, eira eixora, Daddy Ziyyad, gadisBunga, Sal, Eye_nee, Kasihibu, anitadiana, Rina Avail, Liya Hanif, Haryati Hamzah, Bert, MamaEma, mira maisara, Mummyshane Qeisha, Munna, Queen Teratai, zila norazila, Gedek, Nini D, Pn Kartini, Norzie hany, Amirah, JunAina, mulan, Cikli, Papa Mifz, Aine Ainun, eelobor, MulutPayau, Adza Irdawati, Kak Yon, Kawai Dysha dan Nur-Nba.

Buat semua sahabat terima kasih sekali lagi. Sekarang mana-mana pun ada durian sebab sedang musim. Pada yang tidak makan bolehlah belajar-belajar merasa mana tahu akan jadi suka macam kakak hihi...

Kakzakie said...

Eh.. tertinggal pula:-

Yus: Sekarang di BP pun banyak kan:)

Myra Jay said...

Alahai sedapnya.. Isi kuning pulak tu :D

CheNamNam said...

Ya Allah duriannnn kakk..bulih gugur jantung ku tengok isi-isi nya....hadoiiiii terlelah air liur nehh kak oiii...

fieda said...

saya pun tak pernah dgr kak..

izz iizza said...

perghh..nk gi cari durian laaa..

noor liyana said...

dah lama tak makandurian..terliur pulak tengok gambar durian nie..hehe..:-)