Wednesday, November 14, 2012

Hijrah menginjak tahun 1434

Mengimbau kembali bagaimana rasulullah berdakwah. Kekuatan iman, mental dan fizikal baginda tidak boleh disangkal dan dipertikaikan lagi sehingga baginda sanggup berhijrah dari Mekah menuju ke Madinah. Sebaik maghrib hari ini menjelma akan bertambah lagi setahun tarikh hijrah ini.

Akhir tahun - Bersama kita membacanya selepas solat asar hari ini. Perancangan aku sekeluarga selepas asar kami membaca suroh Yaasiin dan membaca doa ini.

Akhir tahun - Selepas solat maghrib bolehlah membaca Yaasiin sekali lagi bersama keluarga dan membaca doa ini. 


~~Moga tahun baru yang bakal menjelang ini, kita diberi kekuatan iman yang lebih kental, dalam peliharaan Allah dan memperolehi segala kebaikan di dunia dan akhirat.~~

78 comments:

Aju Mohit said...

maal hijrah bermaksud bersama berhijrah, bersama2 berhijrah ke arah yang lebih baik

Kakcik Nur said...

Semoga langkah kita seterusnya sekira masih dizinkanNya, adalah langkah yang sentiasa lebih baik. :)

aizamia3 said...

moga kita semua sentiasa di bawah lindunganNYA..

Sharifah Nadzarah said...

Salam maal hijrah utk akak sefamily...

Ujie said...

Semoga kita sume bersemangat menjadi lebih baik. :)

hainom OKje said...

TQ Kak Zakie... tgk ni baru teringat... Insyallah nak buatlah ptg ni...

Sejak dah tak keje ni tarikh apa pun lupa...Deepavali semalam pun tak tau!! he..he... teruk sungguh OKje ni!

♥ ROS ♥ said...

Amin... Semoga kita diberkati untuk tahun depan :)

Sufia Mahzan said...

Salam Kak..

Semoga kite dpt sama-sama sambut Hijrah ni dgn keberkatan. Amin.

NM02 said...

sama2 kita amalkan

fuad ansari said...

moga sy tidak dilalaikan dan dilupakan daripada membaca doa akhir dan awal tahun... (",)

Aishah Jahirah said...

salam maal hijrah kak....:)

redza said...

pantas masa berlari..dah nak masuk tahun baru dah esok

selamat menyambut maalhijrah kak

mama ju, said...

Selamat Tahun baru KZ. Moga kita lebih kuat, azam yg baik2 , hidup dlm rahmat Allah. Amin.

Suraya Baharun said...

salam maal hijrah kak...semoga tahun baru ni akan lebih baik dari tahun lepas...:)

♥nrina♥ said...

amin..sama2lah kita beroleh keberkatan..

Knor said...

salam maal hijrah kak dan keluarga..:)

baru bersembang dgn husband mengenai ini...tak nak buat azam2 lg..

cuma nak menjadi hamba Allah yg lebih baik dan mengikut segala suruhan..dan akan menegur adik beradik yg lalai selalu...baik, cumanya bab agama ambil ringan.

Ratu Hatiku said...

Salam Maal Hijrah untuk kakak sekeluarga..Semoga kita semua mendapat keredhaan dan keberkatan Allah sentiasa..Amin...

QueeN TerataI said...

Salam Maal Hijrah utk akak sekeluarga.. Semoga Allah merahmati kita semua dan sama2 mendapat keberkatanNya...

pB said...

assalamualaikum Kak


semoga tahun hadapan membawa banyak kebaikan kepada kita semua

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ said...

dah masuk tahun baru.. moga tahun ni, kita tutup dengan amalan terbaik dan amalan kita bertambah baik untuk tahun2 seterusnya.. amin (^___^)

Kesuma Angsana said...

gd sharing kak !

ummuaidan said...

assalamualaikum kak...selamat menyambut tahun baru maal hijrah..inshaallah kita berhijrah ke yg lebih baik...thanks atas perkongsian doa yer...

Lya Colours said...

salam maal hijrah kak =)

Marsita yahya said...

Alhamdulillah...salam maal hijrah buat kak Zakie juga ya.

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

salam maal hijrah untuk akak n family yer :-)

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Terima kasih perkongsian doa ni akak. :-)
Selamat menyambut Tahun Baru Islam :-)

IntaNBerliaN said...

salam maal hijrah kak.. :-)

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ said...

a'a, is pun ada dengaq kawan kata pokok kelapa tu bila upload kat fb.. hehe.. tu je kali pertama dan terakhir... lepas tu bila ikat, dia cabut balik... (^___^)

Daddy Ziyyad said...

Salam Maal Hijrah kak..
Moga tahun baru Islam ni, kita makin baik, makin tingkatkan amalan kita..

Amin..

dya bunga said...

salam maal hijrah kak..:D

nn lylyn said...

nasib baik akak ingatkan..leh berdoa arini ^^

azi said...

Selamat menyambut tahun baru hijrah Kakak...tQ sudi kongsi doa awal dan akhir tahun ni...:)

Penjejak Mimpi said...

muga menjadi permulaan yang baik untuk kita semua, insya Allah

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam kak zakie...semoga amalan2 kita ditahun ini akan diterima oleh Allah.Aminnnnnnnn

ct rahani said...

salam maal hijrah jugak utk akak sekeluarga.. semoga kedatangan tahun baru ini membawa seribu keberkatan utk kiter semua.. amin.. :)

Rinna said...

Salam maal hijrah utk akak sekeluarga.. Moga tahun baru hijrah ini akan lebih bermakna lagik.. insyallah.. :)

Ema Blog said...

salam Maal Hijrah untuk Kak Zakie sekeluarga..

norhidana said...

salam awal muharam kak... semoga tahun baru nnti kite akan jd muslimin yg lbh baik

gadisBunga™ said...

selamat Tahun Baru kak. semoga terus azam berazam.. :)

Izan Ishak said...

ameen.. moga2 semua doa kita dimakbulkan oleh Allah hendaknya...

Hazmin said...

Salam maal hijrah kak.. Semoga tahun baru memberi harapan baru dan lebih baik lagi.

eMMe said...

InsyaAllah Kak Zakie, pas Asar n Maghrib kite baca doa ini...

Salam Maal Hijrah Al Mubarak
buat Kak Zakie Sekeluarga...

ummiross said...

Salam Maal Hijrah Kakzakie, moga tahun mendatang dilimpahi rahmat dan kasih sayang dan selalu.

mama aini said...

assalam KZ..salam maal hijrah dr mama buat KZ & family..

maya amir said...

salam maal hijrah kak!!!

wann sury said...

salam maal hijrah...

Maria Menado~ said...

InsyaALLAH. Aaminn..

Myra Jay said...

Salam Maal Hijrah buat akak sekeluarga, semoga kita beroleh syafaat di Tahun Baru :D

izan mama mia said...

salam maal hijrah kak

Munnafendy said...

tmenung sekejap sy..mengenangkan apa agknya penghijrahan yg bakal sy buat utk diri, keluarga n agama?


*salam maal hijah akak syg.. :)

Edy Fee said...

amin.l....boleh dh mula cri doa lau lupa

Ummu Muhammad said...

happy new year u kzakie n co! semuge kite semue kekal di atas iman dan islam insyaAllah! ;)

norh said...

Salam MaalHijrah kak :)

m.u.l.a.n said...

Salam Maal Hijrah KakZakie...

ps.. lenkali kalo ada masa saya singgah.. sebab datang ramai2 tu yg kalut nak call.. dah terperasan sebelum tu kakzakie duduk dekat2 situ..

m.u.l.a.n said...
This comment has been removed by the author.
ieda said...

salam maal hijrah kakak ... semoga segala impian kita di tahun baru ini tercapai kan akak ;)

Kasih Salina said...

salam maal hijrah buat akak juga..semoga tahun ni lebih dirahmati & diberkati hendaknya..

محمد رازيق said...

salam maal hijrah kak. moga sihat2 selalu

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Salam maal hijrah kepada akak dan kawan-kawan. Jom sertai segmen saya.

adyna said...

Salam maal Hijrah buat kakzakie sekeluarga ;)

anitaare said...

Salam Maal Hijrah buat Kakzakie sekeluarga..
Moga diampunkan dosa-dosa kita yang lalu dan semakin menebal iman kita..Amin

Mummy Akmar said...

Salam Maal Hijrah untuk Kak Zakie dan famili

Blog Qashmere
Style Me Gorgeous By Qashmere for Plus Size Fashion

Take Care Sis

AHMAD AFIQ said...

tahun ni nak hijrah supaya dapat berdua. cari jodoh bermula sekarang.doakan haha

zila norazila said...

salam maal hijrah kak zakie,
smoga beroleh kebaikan dunia dn akhirat aminn..

Masya said...

salam maal hijrah....

sal said...

salam maal hijrah..moga sejahtera dlm semangat hijrah ..terimakasih atas perkongsian

Aien Alien said...

Salam Maal Hijrah Kakak :D

rohayu osman said...

slm maal hijrah

QasehnyaRania said...

salam maal hijrah kak

♥ sitifarhana ♥ said...

salam maalhijrah kak..

smoga tahun yang baru ni, kita akan jadi manusia yg lebih baik..aminnn

Papa Mifz said...

selamat tahun baru yer kak...:)

Mummy Akmar said...

Semoga semuanya diberkati Allah dengan tahun baru ini. InsyaAllah.......

Kakzakie said...

Semoga tahun baru ini menambah ketawadukkan kita. Melakukan yg diperintah dan meninggalkan yg dilarang.

Terima kasih semua: -

Aju Mohit, Kakcik Nur, aizamia3, Sharifah Nadzarah, Ujie, hainomOKje, Ros, Sufiah Mahzan, NM02, fuad ansari, Aishah Jahirah, redza, mama ju, Suraya Baharun, nrina, Knor, Ratu Hatiku, Queen Teratal, pB, eeyiss, Kesuma Angsana, Ummuaidan, Lya Colours, Marsita Yahya, Waniey's aka IbuQalief, Pokok Manggis DR, IntanBerlian, Daddy Ziyyad, nn lylyn, dya bunga, azi, Penjejak Mimpi, azatiesayang, ct rahani, Rinna, Ema Blog, norhidana, gadisBunga, Izan Ishak, Emme, Hazmin, Ummiross, mama aini, maya amir, Wan Sury, Maria Menado, Myra Jay, izan mama mia, Munnafendy, Edy Fee, Ummu Muhamad, norh, mulan (insya-allah jika ada izin Allah), ieda, Kasih Salina, Muhammad Raziq, Pokok Manggis DR (insya-allah), adyna, anitaare, Mummy Akmar, Ahmad Afiq, zila norazila, Masya, sal, Aien Alien, Rohayu Osman, QasihnyaRania, sitifarhana, Papa Mifz dan Mummy Akmar.

Terima kasih sekali buat semua. Moga tahun ini memberi penuh keberkatan insya-allah.

anitadiana said...

salam maal hijrah...suka kaknya nasihat tu...

Hidayah said...

salam maal hijrah kak.. :D

Cinta Misteri said...

Semoga thn baru dn hari2 mndtg mnjadikn kita lbh baik

Kakzakie said...

Tidak lupa terima kasih juga pada: -

anitadiana, Hidayah dan Cinta Misteri.

Moga tahun 1434H ini menjadikan kita utk lebih tawadhuk dalam menjalani kehidupan di dunia dan akhirat juga.

Cikli said...

Salam Maal Hijrah kak.