Friday, November 30, 2012

Pesanan buat anak mama

Cuba dengari pesanan mama ini sayang:-

Jadilah kita insan mulia. Kalau boleh datangnya kita biarlah menggembirakan orang dan hilangnya kita dirasakan mereka. Datangnya kita pula disambut dengan baik dan perginya pula dihantar dengan baik juga.

Bila melakukan sesuatu ingatlah akan dosa dan pahala, halal dan haram, syurga dan neraka. Supaya bila sentiasa ingat ini Insya-Allah pastinya yang baik-baik akan jadi pilihan.

Akhir sekali pesanan mama biarlah dengan adanya kita tidak menyusahkan orang. Walau sedikit sumbangan yang kita berikan itu lebih baik andai ianya mampu menggembirakan daripada adanya kita boleh menyusahkan orang lain.

Sekadar pesanan buat anak-anak mama.

~~  Aku dalam dilema sebenarnya samada mahu ambil cuti esok atau sebaliknya teruskan bekerja seperti biasa. Perasaan mahu bertemu teman-teman membuak-buak di dada.~~

72 comments:

Sharifah Nadzarah said...

HEHE..pesanan utk sy juga tu..
tq kak..
maaflah kak mmg sy tak dpt nak join...

Ujie said...

Nasihat yg padat..syahdu pun ada kak.

*ada gathering ya? Peluang sekali sekala tu..

Lya Colours said...

amik cuti je. hihi

izan mama mia said...

ehe..pesanan yg baik...

Yaya Azura said...

Insya Allah..anak-anak baca akan menusuk ke hati..

Rai Ourkizuna said...

insya allah..anak2 akak baik baik belaka..dengan didikan akak dan suami.. diorang akan baca dan ikut pesanan akak ni..

Norhaizan hakim said...

Setiap ibubapa memang mengharapkan anak2 berjaya di dunia dan akhirat.
Utk ibubapa sentiasalah berdoa utk anak2 kerana ibu itu tiada hijab.

Kalau cuti masih berbaki, ambik sajalah..kan sudah hujung tahun.

MystoryPic said...

Insyaallah... pengajaran dan ingatan untuk saya juga

Knor said...

YE KAK SAMA-SAMaLAH KITA...;)

Pn Kartini said...

pesanan bermakna dari seorg bonda...
:-)
Tksh utk peringatan diri ini jua..

sal said...

klu cuti lebih bermanfaat dan bnyk yg lebih positif....teruskan niat..

elly nadyra said...

ni dah boleh jadi pesanan utk aku juga nih!

Ros said...

Assalamualaikum Kakzakie,

Pesanan yang amat baik dan sangat berguna buat anak2 dan jugak buat kita semua...Terima kasih ya Kakzakie...

mummY daniSha said...

dah jadik ibu baru tauh susah jugak nak didik anak2 kan kak...

ummuaidan said...

Pesanan yg perfect...nak mintak izin akak pesanan ini untuk diperturunkan untuk anak2 saya jugak yer kak..izinkan yer...thanks

Daddy Ziyyad said...

Kak Zakie, esok, insya allah saya akan sertai rombongan blogger

fadzli Amir said...

Salam kenal....baca tulisan ni teringat kat anak2.....pesanan yg bagus...

mummy alisha said...

tq mama... :)

BERT said...

syoknye! btul tu ambk cuti kak.. bukn dpt slalu pluang cmnii..

Rapunzeel Cikilolo said...

kakzakie, saya sokong dengan nasihat jgn menyusahkan orang tu.

kadang2 org bukan ikhlas membantu. setiap perkara jadi ungkitan. lebih baik berhati-hati. sebab saya baru melalui hari2 tu.

salam jumaat, semoga hujung minggu ceria :))

Acik Erna said...

assalam kakzakie..pesanan dari semua yang berlgelar ibu..mak..mama..dan ummi.kak zakie bekerja hari sabtu ye..

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

harimau mati meninggalkan belang..
manusia mati meninggalkan nama

QueeN TerataI said...

pesanan yg penuh makna dan pengertian jika difahami dengan betul...

Qhaifa Nur said...

wlaupun tiada harta segunung, budi yg baik akan dikenang hingga mati...
pesanan untuk anak-anak Nur juga Kakzakie......

rugi pulak tak pergi Kakzakie...

Ratu Hatiku said...

Maksud yang mendalam....terima kasih :D ...ini peringatan pada saya dan anak2 jugak.... Cuti jelah kakak kalau masih ada cuti...hehehe

man said...

sbg anak sepatutnya bt rasa bangga terhadap ayah dan ibu

aizamia3 said...

insyaAllah.. nasihat ini juga berguna untuk semua.. ;)

psstt: cuti je kak.. bukan selalu dapat cuti..

azi said...

kakak..pesanan yg. baik..bagus untuk semua tau..bukan untuk anak-anak aja...:)

p/s kalau keinginan nak berjumpa teman tu membuak-buak, cutilah kakak..mana tahu esok menjadi hari yg. paling menggembirakan buat kakak...

Mimie_Zatun said...

cuti.. cuti..
hujung tahun dh ni..
hehe

ANIM said...

kata dato'fadzilah kamsah...kena pesan banyak kali kat anak2 kak..baru lekat masuk kat kepala..

p/s tu kadang2 terkeluar ayat; kan emak dah pesan, dah bagitau...

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said...

Peringatan buat eija jgk ni, terima kasih k.zakie..:)

kalau cuti masih ada byk, akak cuti je la ye..

Riedaffya ibrahim said...

InsyaAllah anak2 pasti mendengarnya..

dhiera said...

pesanan untuk saya jugak. sabtu mama memg keje ye?

HeNRieTTa JoSe said...

pesanan utk rietta juga....

Cho Zila said...

pesanan seorang ibu untuk anak2nyer..

ps: tuler kalau gi johor mesti cari tempat yang der johor belakangkan... amek gambar sebagai bukti..

SumeSakan said...

yeahhh..like pesanan ini...biarlah kehadiran sentiasa d senangi...apabila tiada d rindui...ini beerti kita d sayangi...

are_lin@yu said...

pesanan seorang ibu..salam jumaat kak ;-)

Mimie said...

pesanan drp seorg ibu...so touching

hainom OKje said...

Cuti ajelah kakzakie.... jumpa kawan...he...he...!

~aYu~ said...

terharu baca..
pesanan utk diri ayu juga..

Sherwieyna Muzzawer said...

Pesanan dan nasihat yang sangat bermakna..terharu pula baca :)

@YUNID@TI said...

ye kita sama berkongsi..... pesanan yang baik,,....

boni kacak said...

terima kasih ye kak untuk peringatan ni... :)

makchaq said...

Makchaq pun mengharap yang sama untuk anak2 makchaq..terutama hal dosa dan pahala tu..

Makchaq dah tak boleh cuti... dah cuti lama hari tu..

Papa Mifz said...

bagus pesanan akak nih...bukan hanya untuk anak2 akak jer, malah untuk PM pun boleh...tq yer kak...

gadisBunga™ said...

akak...jom la kita berjumpa....

Nur-nba said...

Pesanan dari ibu tersayang.. Kak dah buat keputusan ke belum? Nanti mesej Nur ye.. :)

mizz miaizzati said...

terharu baca..pesanan utk saya juga....

Aishah Jahirah said...

pesanan yang perlu sentiasa diungkap...untuk diri saya yg membaca gak....:)
ada aktiviti eh kak...

citarasa rinduan said...

kak..
telinga ayu bagai dihambat suaramu y mendayu2....

insyallah...
anak2 ingat pesananmu

ps:
cmg xsabar nantikan kak zakie tauu

*SiRibenMerah said...

InsyaAllah kita jumpe esok kak.. bertentang mata moga lebih erat ukhuwah yang terjalin :)

fuad ansari said...

ustaz ada nasihat..

insan yg baik adalah insan yg dapat memberi manfaat kepada insan yang lain..

ataupun sedaya mungkin, kita jadilah insan yg tidak menyusahkan insan yg lain.. (",)

Si Matatajam said...

Tersentuhnya bila baca Pesanan tu..

adyna said...

macam mak saya pesan..kat mana2 g pun kalau mak tak nampak tapi Allah nampak..

ingat sampai skrg

Kakzakie said...

Timbul N3 ii dek kerana serba-salah untuk bekerja atau bercuti bertemu rakan. Ada rasa cuak samada kehadiran kakak boleh menggembirakan atau sebaliknya.

Terima kasih buat: -

Sharifah Nadzarah, Ujie, Lya Colours, izan mama mia, Yaya Azura, Rai Oukizuna, Norhaizan Hakim, MyStoryPic, Knor, Pn Kartini, Sal, elly nadyra, Ros, Mummy Danisha, ummuaidan, Daddy Ziyyad, fadzli amir, Mummy Alisha, Bert, Rapunzeel Cikilolo, Acik erna, Seri Kandi Tanah Jauhar, Queen Teratal, Qhaifa Nur, Ratu Hatiku, man, aizamia3, azi, Mimie_Zatun, Anim, Sweetmama@Eija, Riedaffya ibrahim, dhiera, Henrietta Jose, Cho Zila, SumeSakan, Are_linayu, Mimie, hainomOKje, Ayu, Sherwieyna Muzzawer, Ayunidati, boni kacak, Makchaq, Papap Mifz, gadisBunga, Nur_nba, mizz miaizzati, Aishah Jahirah, Citarasa Rinduan, SirebenMerah (insya-allah dik), fuad ansari, SI Matatajam dan adyna.

Terima kasih sekali lagi buat semuanya. Sekadar buat renungan dari kakak.

TiranaAduka said...

salam bakyu ku
Kabare bakyu..
Ojo sedey2 bakyu..akeh seng ngek i ,semangat kui...

Oma Supartana said...

Follow my blog

aby said...

salam KZ...
klu baca quran jumpa yg berbunyi,
Yaa bunnaiya ..
kira ada unsur nasihat mcm KZ tulis tu ..
Baru enek moso ndelok2 blog ..

mama aini said...

Thanks KZ mengingatkan semua anak2 yg lain juga..

Haryati Faizal said...

setuju ngan kak zakie!

Amie said...

Oh anak-anakku... mudah-mudahan peringatan begini jadi pegangan sepanjang hayat...
Cuti aje Kak Zakie...

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

Pesanan dr sorang ibu...tersentuh hati wani baca pesanan ni

Zaitun said...

Pesanan untuk semua,terima kasih kakzakie.

Kalau dah teringin nak join cuti ajelah,tentu banyak cerita yang akan diperolehi.

Jna marcello said...

Na jugak peasanan ni bole tak ;))

azieazah said...

Kenapa agaknya? Malu nak jumpa kah? Kalu diberitahu, saya rasa semua orang akan faham dan hormat, dan tak akan snap muka Kakak...

Kakzakie said...

Terima kasih juga diucapkan pada: -

TiranaAduka, Oma Supartana, aby, mama aini, Haryati Faizal, Amie, Wanieys aka IbuQalief, Zaitun, Jna Marcello dan azieazah (malu menguasai diri sebenarnya azie).

Terima kasih sekali lagi buat semua.

Kesuma Angsana said...

nasihat yg bagus sekali ni kak

syiela said...

nasihat yang amat padat dan amat berguna buat saya juga... thanks kak

♥ sitifarhana ♥ said...

smoga anak mama akan jadi manusia yg berguna dan mampu mmbuatkn org tuanya tersenyum suatu hari nti..insyaallah..

Nur farahiza said...

persenan yang bermakne dari seoarang ibu

Kakzakie said...

Terima kasih juga: -

Kesuma Angsana, Syiela, Sitifarhana dan Nur farahiza.

Sekadar pesanan buat anak-anak.

(Lizz) http://www.mummycute.com/ said...

tq kak atas pesanan tu...sangat mendalam ertinyer...