Saturday, November 17, 2012

Syukur kami atas nikmat yang diberi

Betapa bersyukurnya kita dapat menikmati apa sahaja yang terlintas dihati. Bayangkan bagaimana keadaan saudara-saudara kita yang berada di Palestine pada waktu kita menikmati hidangan ini. Keadaan terkini benar-benar menghiris hati dan perasaan seluruh umat Islam sedunia.

Boleh memilih - Salad, soup, air dan breadstick (sebenarnya ada juga garlic bread untuk dicecah pada soup)
Pilihan anak - Nurienne punya spaghetti carbonara, Yasmien (apa entah bergulung ini), satu dari dua pizza super supreme dan pizza peperoni buat semua dan adik (baked rice cheese)
Nikmat Allah berikan - Hinggakan fresh milk utk kopi papa pun adik tuang dalam gelas dan dia yang minum. Ada juga Deli-wing chicken. Selepas makan adik main kuda sekejap sebelum ke eBook. Biasalah mana boleh keluar tidak membeli buku. Bukan beli buku pelajaran seperti anak orang lain tapi novel dan majalah.

~~ Kemampuan kita sekadar mendoakan dan memberi yang termampu. Samada yang kita beri itu tiba di tangan mereka atau tidak pun tidak kita ketahui. Tetapi mohon moga kalau berjuta kita mendoakan tidak mustahil ada juga yang diterima. Insya-Allah.~~

58 comments:

hananhadila said...

wahh ! kecur air liur tengok makanan nii :D

Ummu Muhammad said...

kakzakkie..western mmg faveretttt...besttt tgk..ank kanzakie anta sek agame semue...semuge memjd srindi hebt..doktor sakit puan mesti ade sorg tau ;)

Lya Colours said...

sama2 lah kita berdoa untuk saudara kita di sana. moga Allah lindungi mereka

ANIM said...

syukuri nikmat yang ada ditangan kita..

zila norazila said...

fav spmi nie pizza hut..zila kurang sikit..heppy adik kan:)

sisdee said...

Memang kan kak...tiap hari bgun wajib bsyukur sbb msih diberi pinjam hidup...apatah lagi mnikmati keindahan dunia. Selalulh mngucapkan syukur dan patuh pd ajarannya.

Sdpnya tgk semua nikmat dunia ni hihi...

sisdee said...

Memang kan kak...tiap hari bgun wajib bsyukur sbb msih diberi pinjam hidup...apatah lagi mnikmati keindahan dunia. Selalulh mngucapkan syukur dan patuh pd ajarannya.

Sdpnya tgk semua nikmat dunia ni hihi...

Zie said...

assalamualaikum sis... betul tu kakak apatah lagi berpeluang makan bersama anak2... syukur sangat2

ckLah @xiiinam said...

Sayu melihat mangsa kekejaman Israel durjana. Allahuakbar...

Penjejak Mimpi said...

lapo la pulak pepagi nengok gambor tu.. huhuhu.. piza dan spageti my fav..

muge kita sume sentiasa ingat dan bersyukur padaNya..

ummuaidan said...

salam kak..
betul tuh bersyukur atas nikmat yg diberi pada kita & pada ms yg sama atas nikamt yg diberi jugak adlh milik orng yg berhak..indahkan rules of islam..tidak selfish sama sekali dgn nikmat..
Haaii tgk akak anak branak makan pizza, terliur lak chicken wings yg feveret tuh..lama dah tak merasa...

ieja amieja said...

bdk2 lps peksa ni dah menagih nak ke johnny's plk..nmpk gaya lps iman baik ni kena g jgk lah..
bersyukur sgt dgn rezki yg ada..aminn

mama ju, said...

Salam,
Ni kat secret ek?
Semlm ke BBq, sedap betul mereka buat pencecah- kuah bbq lada hitam dan sup cendawan. Diaorang buat sendiri kuah ori! Alhamdulillah.Siap bawa balik kuah...
Moga kita tak lupa insan yg lebih susah dr kita.

Cikgu Ma said...

adoi..terliurnya...

Mamamya said...

btl kan kak..kita kat sini mewah dgn mcm makanan..kdg2 x t'habis nak makan,tiap kali ada yg t'lbh tu t'ingat pada sdra2 kita yg kekurangan...

~Beb~ said...

arghh lapo..

pray for Gaza :(

hainom OKje said...

Sedapnya Kakzakie.... tulahkan sian orang yg dalam kedhaifankan... apatah lagi yg kat Palestin

Semoga mereka mendapat nikmat kedamaian

Rapunzeel Cikilolo said...

pizza hut, 7 wonder sedap...

YATZAKIE said...

Alhamdulilah kak..kita seharusny bersyukur...kecur ayaq liur yat sat,sedap2 semuanya yg akak mkn tu..hehe

Amie said...

Syukur alhamdulillah... rezeki Allah!

Knor said...

alhamdulillah kak...saya sebln sekali pun susah nak mkn di luar kak..

saya rasa rugi sgt kalau mkn di luar..kami lebih selesa mkn di rumah..

semoga mereka di Gaza di lindungi Allah.

Tihara said...

as salam

doakan untuk saudara2 kita di palestine..saya tgk setiap kali ada hari besar dalam kalendar Islam mesti ada je peristiwa macam ni..macam mana yea negara Islam boleh tengok saje..

adyna said...

Kita doakan dari jauh, smoga Allah selamat saudara kita disana,amin

Acik Erna said...

In shaa allah kak zakie.
seronok adik cuti sekolah ni jalan2 dan makan2 ye kakzakie

Hazmin said...

Harap saudara kita di sana selamat. Moga-moga Allah akan beri perlindungan kepada mereka. Kejam betul perbuatan Israil ni..

aby said...

~~ Kemampuan kita sekadar mendoakan dan memberi yang termampu. Samada yang kita beri itu tiba di tangan mereka atau tidak pun tidak kita ketahui. Tetapi mohon moga kalau berjuta kita mendoakan tidak mustahil ada juga yang diterima. Insya-Allah.~~

setuju sangat2 ...

Papa Mifz said...

tuh la...apa yg mampu kita buat hanya berdoa utk rakyat Palestin kan...

patut nyer pemimpin2 negara Islam yang lain duduk semeja cari solution...sampai bila la nak berlarutan mcm nih...hmmm...

Aju Mohit said...

pray for them, kita kat sini perlu bersatu, yg sedihnya bangsa kita berpecah belah, dengan mcm2 isu setiap hari

Ujie said...

Mmg insaf sgt bila kenangkn nasib saudara se Islam kita di palestin sana. Cuma doa mampu dihulur.

Knapa takde yg boleh hulur bntuan ketenteraan? Nk berdamai mmg dah takde jln..

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

doa dari kejauhan insyaAllah sampai, Aminnnn.

HeNRieTTa JoSe said...

Rietta pown lebih suka carbonara lg...susu fresh mmg sedap....kku ada, bru rietta mnum....klu creamer..rietta mnum o sj....hehehe...

Kesuma Angsana said...

rezeki dari Allah tnpa melupakn saudara seagama kita !

Nor Salmi said...

Seharusnya kita bersyukur.
Sama2lah berdoa untuk saudara kita di sana. Moga Allah lindungi mereka

azi said...

Kakak..
syukur Allah masih memberikan kita rezeki lagikan Kakak...namun dalam hati masih ingat pada insan yg.memerlukan.

p/s saya cuti sekolah ni, dah 2 kali bawa anak-anak ke Pizza...seronok tengok depa makan..:)

Call me Betty..... said...

Alhamdulilah...walau kita xsekaya org2 kaya tp kita masih mampu utk memenuhi permintaan kita...masih mampu dpt mkn mkanan kegemaran...

norh said...

moga Allah berikan mereka kekuatan..

makchaq said...

Hanya doa dan sumbangan yang mampu makchaq berikan..
Kita di sini memang patut besyukur sangat...

ellynadyra said...

syukur utk kita disini, bantu apa terdaya, amin!

Pn. Sheila@CC said...

wow... bestnyer terliur saya... msh pantang nie.. huhu

MystoryPic said...

dah lama tak masuk pizza hut

Norzie hany said...

Semoga mereka di lindungi Allah.

fuad ansari said...

hmmm...

Fabi ayyi alaa irobbikuma tukazziban. Nikmat Tuhan kamu yang manakah, telah kamu dustakan..

Kakzakie said...

Selepas makan pizza inilah kami dikejutkan dgn berita membuat kami sekeluarga insaf benar. Selepas ini jugalah en hubby kata buat masa ini kena boikot semua produk Yahudi seperti yg pernah kami lakukan sedikit masa dulu. (ada masanya kami lupa dan lalai).

Terima kasih kakak buat semua yg memberikan komen: -

hananhadila, Ummu Muhammad, Lya Colours, Anim, zila norazila, sisdee, Zie, ckLah@xiiinam, Penjejak Mimpi, ummuaidan, ieja amieja, mama ju, Cikgu Ma, Mamammya, Beb, HainomOKje, Rapunzeel Cikilolo, Yatzakie, Amie, Knor, Tihara, adyna, Acik erna, Hazmin, aby, Papa Mifz, Aju Mohit, Ujie (memang tak nampak lagi bantuan ketenteraaan hingga kini - sedih), Seri kandi Tanah Jauhar, Henrietta Jose, Kesuma Angsana, Nor Salmi, Azi, call me Betty, norh, Makchaq, ellynadyra, Pn Sheila@CC, MyStoryPic, Norzie hany dan fuad ansari (kami sekeluarga dah mula memboikot produk mereka en fuad).

Buat semua sekali lagi terima kasih dari kakak.

aizamia3 said...

bersyukur dengan apa yang ada.. ;)

IntaNBerliaN said...

sedap[ tu kak... telan air liur sy tgk/// hihii

gadisBunga™ said...

adik naik kuda tu kat danga bay ke? ke kat tempat lain? :D

ieda said...

terliur saya tgk kak
syukur kita masih dpt merasa kenikmatan makan makanan yg enak2 ..
kita memang x leh lupe kan mereka yg tersiksa disana ..
harap2 beri kesedaran kpd kita huhu

PinkUmmi said...

meleleh air liur tgk makanan2 nih

izan mama mia said...

Alhamdulillah..mesti kenyang tuu

anitadiana said...

sedapnya kak..lama tak makan...anak ita aqil dan arisya dan papa kurang sikit pizza ne..ita dan yana aje yg suka..so memang lama tak mkn...selalu KFC ..

(Lizz) http://www.mummycute.com/ said...

salam kak...sedapnyer makan pizza...tambah bila makan soup & pizza super supreme tu...

Myra Jay said...

Aalhamdulillah rezeki dikongsi bersama ;D

Remy hazza said...

InsyaAllah kak..... moga ada doa2 dari insan yg terpilih nanti...tak sanggup nak tgk berita tentang kematian disana lagi.....

Izan Ishak said...

alhamdulillah... masih mampu menikmati makanan kegemaran sekeluarga.

apa yg mampu kita buat... doakan moga saudara2 kita di sana sentiasa dilindungi oleh Allah hendaknya.

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

Tergoda tgk kak...sedapnyer....

Semoga mereka disana sentiasa dilindungi....doakan yg terbaik utk mereka

Si Matatajam said...

Wah western time! Sedapnya pizza..

Kakzakie said...

Terima kasih juga kakak ucapkan pada :-

aizamaia3, IntanBerlian, gadisBunga (dekat IOI Kulai), ieda, PinkUmmi, izan mama mia, anitadiana, Lizz@mummycute, Myra Jay, Remy Hazza, Izan Ishak, Waniey aka IbuQalief dan Si Matatajam.

Terima kasih sekali lagi.

TiranaAduka said...

masih boleh ke blog bakyu dan sahabt2 lain .syukur sangat tirana aduka..