Friday, January 11, 2013

Adik sayang atok

Kami makan di luar kerana tukang masak yang keletihan. Awal tahun dan awal bulan terlalu banyak tugasan dipejabat sehingga bagai tidak larat mahu ke dapur. Kalau ikutkah hati selepas maghrib itu mahu saja aku terus berbaring di atas katil. Tapi ada perut-perut yang menagih untuk diisi. Keluarlah semua ke IOI Mall.

Pimpin tangan - Adik dengan atok. Bapak sudah kembali ke rumah kami semula. Jadi teman adik sebab kakak-kakak sudah balik ke asrama.

Air pilihan - Apa nama dia lupa sebab tidak pernah mahu ambil tahu.

Salad - Mesti hendak ada ini setiap kali masuk di sini

Adik - Suka betul adik dengan dish ini.

No. 1 - Pizza pilihan adik

No. 2 - Pizza lagi tapi ini pilihan mama

Bapak - Kepak ayam, mushroom sup dan garlic bread adalah favourite bapak tapi bapak tidak suka pizza.

~~ Baki pizza dan ayam Mak Zah panaskan dan aku bawa bekal ke pejabat.~~


73 comments:

ummuaidan said...

Salam Kakak
Alhamdulillah bapak kakak dah balik yer..taklah sunyi adik dan atok kan...wah nampak sedap pizza2 tuh ..lama dah tak merasa...cuma buat sendiri jer kalau nak makan..huhuh

suri solehah said...

penatkan kak..dengan kerja pejabat,,balik kerja kat umah lagi..apa2halpun dengan kelurga,,hati tetap gembira,,,sedap pizza adik..cheese melelh,,tergoda tengok..
mau bapak makan ala2 western gitu kak,,bapak suri mesti mau cari nasi jugak..walaupun selera makan dah makin tiada,,,,, :-(

Kakcik Nur said...

Seronok dapat menggembirakan bapak dan adik. :)

hainom OKje said...

Kalau dah bekerjaya namanya....memang penatkan KZ... teringat dulu-dulu masa OKje keje... memang tak sempat nak masak, apatah lagi kalau sampai rumah pun dah pukul 7, dengan penat jammed nak melayan masak lagi nak angkat baju lagi... memang tak larat...

Jalan penyelesaian order ajelah!

Nape tak suruh Kak Zah yang masak aje KZ

Fiza Rahman said...

Salam kak.

Sweet nya dik dgn atok...berpegangan tangan ☺☺. Dah lama tak pekena pizza.

Hanis said...

salam kak zakie..rajin akak update blog..dengar suara akak kat ikim pg td =) seronok tgk adik dan atuk.. akak ada buat takaful kereta x? tq

redza said...

sedapnya pizza kak..da lama xmerasa nih

aby said...

Salam kz.
Angger d paringgi omor dhowo aby pun dhadhi koyok kang kaji nay kak. Nyerah kay uripan mangan nyombay karo anak putu

pena rozie said...

Sedapnyer pizza dah lame x mkn...

Eye_nee said...

Sayang betul adik pada atok..suke tgk..jln pimpin tangan lagi...tulah kan kakzakie..kita bekerja.. balik rumah nak masak pulak...kdg tu mmg rasa tak larat sgt..nak-nak pula bila beban kerja dioffice melambak...

Warna Warni Kehidupan said...

cucu memang manja ngan atok n nenek... uh..pizza tu mencabar hati betul huhuhu

lieyalatif said...

wahhh meriah kak makan2..best2...alahai kak sweetnye tgk atok n adik berpimpin tangan tuuu...betul2 rapat nie...hehehehe...comel jek tgk...

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

tengok gambar anak akak pimpin atok...

tetiba jer teringat kat arwah atok..rindu plak rasanya...

NM03 said...

bapak boleh geng ngan saya.

aTieYusof Family said...

Kak..suka tgk picture adik pegang tangan atuk tu...nampak mesra nya..
sesekali makan di luar best juga.. tapi klu dah selalu bosan jugak kan kak?? hehe:)

kakchik@ella said...

Salam Kak Zakie. Lama saya tak makan Pizza nih. Bila tengok, terus terlior. haruss saya cari nanti.

amirah said...

bagus jugak kalau bapak kakzakie duduk dgn akak. takde la risau2 lagi keadaannya di kampung..tp mesti nak selalu juga balik jenguk rumah kan kak? selalu org tua kita lebih selesa nak duduk di rumah sendiri, walaupun lebih selamat dn selesa duduk di rumah anak. mak amie pun mcm tu jugak. pegi rumah kami adik beradik sehari dua dh nak balik

Aziela said...

Betullah kak. Bila balik kerja jer, rasa macam lunyaii jer. Saya nie untung sikit sebab hari berkerja, anak dan suami tak ada. Dok single. Single pun kadang2 malas betol nak masak.

bujal X said...

wah~~atuk makan pizza~~

*rindu plak kat arwah atuk saya~~

Qhaifa Nur said...

sesekali makan luar bersama bapak..bole hilang kesedihan dihatinya Kakzakie...ada pulak yang rajin melayan lagi berselera buatnya.....

Kesuma Angsana said...

sesekali makan ala2 barat gitu syok juga kak.... moga bapak kembali ceria ye

Qashmere said...

Dah lama tak pegi IOI mall ni. dulu selalu pergi sebab dekat dengan cyberjaya. study di MMU dulu. dan makan di F1..rasanya dah takde dah tempat tu..

makan pizza hut ke..nyump!

QueeN TerataI said...

dari kecik x pnh pun rasa kasih syg seorg atok.. sbb sya lahir atok kedua-dua belah mak dan abah mmg dah xde... ;( seronok sgt bila tgk anak2 dpt bermanja-manja dgn atok... Alhamdulillah Ammar masih ada atok sebelah ayah dia... sebelah miza mmg Ammar x sempat nk jmp atok..

umialya said...

pizza tu betul2 menggoda kak..

makchaq said...

Adik memang nampak manja dan sayang kat atuk...
makchaq tak problem sangat masak.. anak2 dah besar, boleh la tukar2 tukang masak..

Ema Blog said...

betul tu kak..bila kerja di opis banyak..balik kerja..mesti perlukan rehatkan..ema pun asyik mkn kat luar jer..

Aien Alien said...

seronok la adik ada teman kat rumah. kalau dah betul2 penat memang makan kat luar jelah paling mudah.. :D

Nini D.. said...

lama sungguh tak mkn pizza sbb cik abg tu lebih suka mkn dominos..

Werdah said...

Assalamu'alaikum kakzakie

Semoga sihat di sana..memang cucu suka jika masih ada atok n nenek..kitapun macam tu juga kan tapi kak tak sempat rasa..cuma ketara bila kak dah ada ramai cucu sekarang ni.

Murni Alfathunnisa said...

sporting tengok atuk jalan pimpin tangan dengan cucu.
dan sporting jugak..tak kisah makan di mana-mana pun.

saya kalau ke pizza suka makan baked meatball..

mama maman aka yana said...

hhmmm.. lama dah tak mkn pizza.. :)

Knor said...

sayang atok ye..kalau adibah,azhan,iman,muhammad ada atuk dah tentu diorg sayang atok juga..

sedap mkanan tu:)

Tihara said...

saya suka drummet pizza..bestnya pilihan adik tu :)

Rapunzeel Cikilolo said...

tu mcm air sirap selasih je, kak zakie?

Cheq Kaq said...

Sedap nyer..hari ni nk malas kan diri dari emmasak gak laa..hehee

ANIM said...

sesekali seronok gak bila ada "tukang masak" tolong masakkan untuk kita, kan.

Ujie said...

seronok saya tengok adik dgn atoknya. mesra gitu..

kalau tak larat, takpe mkn kat luar. yg penting makan bersama-sama.

Rai Ourkizuna said...

kat angsana ke kak..lama saya tak pi angsana.. :D

sayang betul adik kat atok..

Mia Kassim said...

samalah kita kak...klu makan pizza mesti tak abis...bawa balik ke rumah

Haryati Faizal said...

lama tak jln2 cari makan kat pizza...

Fadilah Aziz said...

Sayangnya adik kat atok..:)

(Lizz) http://www.mummycute.com/ said...

kesian kat akak penat...takper sekali sekala makan kat luar aper salahnyer kan..
suka tengok gambar adik ngan atok tu sweet sangat..

-Sara- said...

alhamdulillah bapak akak nmpk sihat :)

Ratu Hatiku said...

Sayang adik pada atoknya... Alhamdulillah... seronok tgk kakak anak beranak :D

LiYa HaNiF :: said...

salam kak ..

lamanya liya rasa tak jenguk blog akk nie.. bizi sokmo tak dan nk BW... hope akk & family sehat yer

L said...

L dah xde atok n nenek.. =( beznya kalau masih ada.. alfatihah buat atok n nenek L..

maszmadi said...

masz kalu balik keje sampai umah pukul 7 mlm, memang kompem ajak hubby makan kat luar, kalu sampai umah awal baru boleh masak.. rasa x larat kalu nak masak malam2 ni, kan kak..

~ yus ~ said...

Dah lama tak ke pizza hut, lebih suka dengan dominno pizza sekarang.

Kalau ayah yus, langsung tak suka pizza ni kak, n lain2 dish kat dalam tu, dia kata tak kenyang takde nasi bagai. Ada dish nasi juga kat sana kan, tp tak sama kata dia...

p/s: kak, hari ni yus update gambar terbaru Arif. Akak sure rindu tengok gelagat dia kan...hehe..:)

Daddy Ziyyad said...

Tinggi betul gelas air tu kak..hihihih..Pizza ni, tak ramai warga emas yg suka...:)

Nurulhuda Abdul Latip said...

aihh sedapnya pizza tu dengan kepak ayam tu kak..kuat eh ayah akak berjalan kat shopping mall lagi..

boni kacak said...

pergh...sedapnya pizza tu...

Qaseh Suhaida said...

Dah lama tak makan pizza hut....

ieda said...

salam kak !

sayang atuk .... seronok bila dpt menjamu atuk makan kan .. bapak akak sama macam atuk saya , suke makan .. semua boleh makan kecuali arwah suami dia .. memang x makan benda pelik2 .. ;)

rinduu lak kat arwah tuk ! huhuh

Ismaliana Sulaiman said...

klu makan kat pizza hut cuma lia n anak2 je yg makan sbb suami x suka :) dia mcm atok suka makan garlic bread n mashroom sup jerk...

anak2 akak sama mcm anak2 lia.. rapat dgn atok.

BERT said...

sdpnye pizza.. lame x mkn pizza.. mkn bersama dgn atuknya... npk bhagia..

Papa Mifz said...

ayah PM pun tak suka pizza...hehe

lapar jadinya PM bila tengok makanan2 tuh semua...yummy kesemuanya...

Mat Gebu said...

Tergoda dah nihh....

hana hadi said...

banyaknya makanan.. habis ke? xhabis bawa balik..

Mimie said...

sedapnye pizza kak

HeNRieTTa JoSe said...

Mmg cucu atok....sronok tgk....teringat arwah atok rietta.....

ros_reeza said...

mesra je nampaknya adik ngan atoknya :)

Ros pun kalau masuk pizza hut, suka order kepak ayam tu :) Pizza tu boleh makan 1 slice je. cepat muak pulak..

adyna said...

btl kak awal thn nie byk btl keje.. sy pun asal mlm je nak tdo awal :)

Kakzakie said...

Bila asyik makan di luar kadang memang buntu mana tempat hendak di tuju. Biasa kakak ikut kehendak anak kerana yang makan banyak dia.

Terima kasih semua yg memberikan komen:-

Ummuaidan (ummu pandai buat sendiri kan), Suri Solehah, Kakcik Nur, hainomOKje (sedari kakak ada bibik memang bab memasak kakak buat hainom), Fiza Rahman, Hanis (eh.. bukan kakak tu Hanis), redza, aby, pena rozie, Eye_nee, Warna Warni Kehidupan, Lieyalatif, CMA @ CikMoonAdnan, NM03, Atie Yusof, kakchik@Ella, amirah (tapi sekarang bapak kakak dah ikut anak-anak and mostly ikut kakaklah sebab dekat kalau nak balik kg), Aziela, bujal x, Qhaifa Nur, Qashmere, Kesuma Angsana, Queen Teratai, Makchaq, ummialya,Ema Blog, Aien Alien, Nini D, Werdah, Murni Alfathunnisa, mama maman aka yana, Knor, Tihara, Rapunzeel Cikilolo, Cheq Kaq, Anim, Ujie, Rai (bukan angsana tapi di IOI Mall di Kulai), Mia Kassim, Haryatie Faizal, Fadilah Aziz, Leez@mummycute, Sara, Ratu hatikau, Liya Hanif, L, Maszmadi, Yus, Nurulhuda Abd Wahab, Daddy Ziyyad, boni kacak, Qaseh Suhaida, ieda, Ismaliana Sulaiman, Bert, Papa Mifz (samalah bapak kakak juga tak gemar makan pizza), Mat Gebu, hana hani, Mimie, Henrietta Jose, Ros_reeza dan adyna.

Terima kasih sekali lagi buat semua.

Aishah Jahirah said...

sonok tgk adk dgn atok dia...budak2 skang ramai yg malu jln dgn family..sabar je la..

Si Matatajam said...

Pizza pilihan adik tu buat M terlioq la akk

Mia Liana said...

amboiiiiii sedapnya pizza tu kak zakie...

intanfirdaus247 said...

sweetnya adik dengan atok...sedapnya pizza..nak cikit kak

azi said...

kakak..senangkan bapak kakak dan emak saya...semua makan...makanan barat ke, makanan kita..semua boleh masuk...:)

♥nrina♥ said...

lama tak makan pizza hehe... bagusnya dpt cucu camtu ye..moga atuknya sihat selalu dan dpt tgk cicit plak :)

IntaNBerliaN said...

manjanya adik n atok :)

MaMa Rey said...

manjany€r dia..suka t€ngok family kakzaki€

sama la kakzaki€..bila dah k€luar tak tau mana nak p€gi

♥ Cmª shIemª ♥ said...

salam kak zie..
oo..jln2 g ioi mall mkn piza ye..
x ajak cma sekali ke?
hihih..
sedapnye tgk piza tu.. nyum3... :)

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

akak swettnyer wani nengok adik dgn atok..makan pizza sedap tu