Wednesday, January 9, 2013

Bila malam menjelang beranikah anda berada di rumah ini?


100 comments:

Sharifah Nadzarah said...

assalam kak..dimana ye..mcm pernah kulihat tempat ini...hehehe

Aju Mohit said...

tak mauuuuu!! menyeramkan kak, kalau dibaikpulih baru cantik pemanadangan

faraherda.razalan said...

Ni mcm katb bandar BP je kak. Heee~

Daddy Zuki said...

mesti penghuni asalnya mati dibunuh kan? pas tu hantunya merayau2 nak balas dendam sbb rohnya x diterima bumi n langit...hehehehhe

ummuaidan said...

Tak takut hantu kak..takut orng jahat jer masuk ..

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

haaaaa.. mati hidup balik pun tak berani...

Dkna Abza said...

kene pikir 10 kali la akak.. huhuu...

Marina Monroe @Nanie said...

Salam,

Terlalu usang utk didiami, merbahaya juga dengan kayu2 dan bumbung yang dah reput,
pada penghuni ghaib memang istana bagi 'mereka'..

Kasih Salina said...

salam kak..tgk rumah tu dari luar pun saya lari dulu dah, jangan kan nk masuk ke dalam rumah tu..

:: Mrs.Eady :: said...

serammmm...

Myra Jay said...

Owhhh tak sanggup kak...

Noura Qifays said...

seram gle..nie kt kluang eaa?

♥ Cmª shIemª ♥ said...

Salam kak zie..

Ehehe..klu cma jgn kate mlm..siang2 buta pun cam seram je nengoknye.. huhuuh...

Kniedaz said...

tempat yang photographer suka p untuk tangkap gambar pengantin...hantu yg lari kena flash kamera

Kakcik Nur said...

Kecuali kalau terpaksa sangat! :)

zila norazila said...

area mana nie kak zakie..klu siang2 masih ok..amik pic pun cantik jgk nie..tp klu mlm sure x tgokk kita kak:)

Rapunzeel Cikilolo said...

takut oouh. nak duduk kena renovate dulu.

sisdee said...

Huh..kt mna ni?..tgk luar pun ngeri hikhik...bpe lama le kena tggl dh...

Tihara said...

cane nak duduk, dah robek tu tapi macam tengah nak baikpulih yea sebab tengok kat pic bawah sekali tu :)

suri solehah said...

takut kak.kat umah sendiripun suri takut duk sorang2 .macam seekers je huhu

bujal X said...

takut~~tapi bukan kat hantu~takut lantai roboh~he~~

Pn.bayu said...

ish...seram la ... tapi paling seram kalau jumpa orang jahat....errkk

Bayu tag kakzakie kat entri ini..http://anginsbayu.blogspot.com/2013/01/giveaway-by-maiely-jayley.html

mama ila said...

xberani!!! hihi

sudipVSsenduk said...

tak rela...

Ujie said...

mcm kenal je..kat pontian kan??

kalau kena bayar mahal, berani kot!
(dasar mata duitan..) ^__^

fazrulnoor said...

pasti jwapannya tidak..sbb xde tv dan mgkin xde elektrik dan air. so x nak la. haha

QueeN TerataI said...

jgn kata malam kak.. siang hari pun sya x berani kak...

lieyalatif said...

erk!! takpasal2 lieya takut tau kak zie.....seram la kak...tgk dari keusangannye tu....

akak, akak dah berjaya jawab dgn betul teka teki sate tu...bagi alamat kat email lieya yeak...

lieya_latif@yahoo.com

cheqna said...

berteman takpe..sorang2 erm...fikir banyak kali r =)

zie marziah said...

kalau tepaksa pun macam tak nak je hehehe

aTieYusof Family said...

Erk!.. tak berani lah KZ.. seram je nengok rumah tu...:)

Kesuma Angsana said...

alamak kak, tgk pun dah seram sejuk ni

Fiza Rahman said...

Owh...tidak. Kat umah sendiri pon kekadang rasa takut, acaner tu kak ☺☺

gadisBunga™ said...

saya berani kalau akak teman. jom kak!

L said...

taksey L.. huhu.. =)

Cheq Kaq said...

bila malam menjelma,mcm2 makhluk yang dtg ke tempat cm gini kak..tak nak laa cheqkaq!

Suraya Baharun said...

tak sanggup kak...tgk gambar pun menakutkan..

Mak Long a.k.a Kunang-kunang said...

Rasanya taklah kot. Takut robohlah pulak.

ANIM said...

setakat masuk rumah tu ok lagi, tapi jangan ada "muzik" mengiringi..heee

ieja amieja said...

menyeramkan..mcm pekan lama dulu tmpt ieja je kak..tp skrg dah berubah wajah..dah mcm bndar dah..

amirah said...

kalau kakzakie temankan ok la..huhuhu

Aziela said...

Boleh duduk ke macam nie kak? Macam nak mambrok jer nie.

Werdah said...

Assalamu'alaikum kakZakie

Mestilah tak berani,mana tahu tiba-tiba alang atau rasuk jatuh berdentum menimpa kepala..hehe.. di pekan-pekan kecil masih terdapat bangunan tak terurus macam ni kan?

azi said...

rasa-rasa tak kot....he..he..

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Waktu siang tgk pon cam seram...ni kan nk bermalam kat situ...takottttt!!

Angah said...

nagah suka kot, tapi suka nak posing je kat rumah usang cenggini

aanie said...

kalau sy x berani la....

tp kalau org yg xde rumah, rasanya berani la kot...

mailey jayley said...

hai , Mai tuan punya GA yg pn. bayu join tue . . xpe kalo x ad twitter pun boleh join ye . . x wajib pun follow twitter 2 ek

Pokok Manggis Depan Rumah said...

tak berani sorg2. tapi kalau ramai-ramai berani kot ;-)

redza said...

kurang berani heheh

~ yus ~ said...

kat mana ni kak? Bukan malam je rasanya, siang pun yus tak berani...huhu.

Nazayiena said...

Rumah kedai terbakar ke kakzakie?agak2nya klu penagih dadah berani x lps gian kat situ....

❤Kamsiah❤ said...

kalau ramai2 mungkin berani kak hehe...

aby said...

Stuju dgn tulisan k werdah. Nk tmbah sket lg. Dlm keadaan tk smpurna tu tngah tido mana tau dtg pncuri dan ugut kita.

Warna Warni Kehidupan said...

duk rumah sorang2 pun seram, inikan pulak nak duk rumah cam ni... tak sanggup huhuhu

Mia Kassim said...

tak sanggupnya...tapi kalau terpaksa kuatkan semangat jak lah...hehe

Knor said...

byk jin tu..macam2 ada

aizamia3 said...

tak mauler.. sayang darah.. tak suka bagi nyamuk amik.. ;)

maszmadi said...

tak nak!!!!!

Papa Mifz said...

takmo lah...bukan sebab takut...sebab keadaan rumah tuh pasti tidak selesa...hehe

Qhaifa Nur said...

kalau duduk sorang-sorang takut juga Kakzakie...anak-anak lagilah..mengekor saja mamanya

ieda said...

kalau cat dan baiki ok kuut
kalau macam nie .. aduhaiiiiiiiiiiii mau sakit jantung kaka ekeke

Daddy Ziyyad said...

hahaha..saya setuju dgn Bujal...takutttt..tapi takut roboh..ekekeke

~~zana@pb~~ said...

Kena masuk rancangan Bersama mu di tv3 ni kakzakie:-)
Maaf kakzakie, zana jrg dpt bw akhir2 ni. Masalah negara melanda lg. Pasal zana nk add tu saje nk kirim brg.

(Lizz) http://www.mummycute.com/ said...

tak berani...seram kak...

Ena's Palace said...

gigil kepala lutut kak oiitt!

Queenie said...

euwww...usahkn malam, tgh hari buta pun tak berani......

are_lin@yu said...

aduhh.,tgk siang pn seram kak..apalagi malam

Izan Ishak said...

tak payah tunggu mlm kak zakie. siang2 pun kalau lalu seram semacam aje. kat mana bangunan ni kak?

boni kacak said...

uish..sangat menakutkan je..tak beranilah..hahaha

MaMa Rey said...

kompom tak berani..siang hari pun belum tetu berani..

Masya said...

saya penakut.. mmg x berani..

NM02 said...

kat maner ni kak? mcm kat banting jek...

saya? mmg kaki penakot, mmg tak le... hahaha

Munnafendy said...

jgn kata malam...siang pun pk 44kali nak masuk!

Mas Zull said...

assalamualaikum kakzakie....takutnya nampak pun dah takut ni kan nak tinggal di malam hari...;)

Teratak Hami said...

macam pernah ku lihat ...:-)

Ratu Hatiku said...

Jgn kata nk duduk nak lalu pun x berani....hehehe

BERT said...

jgnkan mlm siang pun tanakk hihi

Cikli said...

Kat Perak banyak bangunan begini. Gopeng, Tronoh dll.
Malam takut hantu, siang takut penyangak kat tempat begini.

Nini D.. said...

errr...err......err....tak kot!

nik ros said...

tak berani.lalau kwsan ni malam2 mesti seram ni..huhu

Penjejak Mimpi said...

Bg upah pun sy tak nak.... serammmmm

Rinna said...

Sapa yg berani nak tinggal kat sini..

Nur-nba said...

Tak berani pergi... Kat mana rumah ni?

LYAfrina said...

serammmmm sejukkkkk meremanggg

citarasa rinduan said...

beraniiii

kak temankan tau

pena rozie said...

Hahaha.... Seram giler

Fadilah Aziz said...

Boleh, tapi mesti ada teman dan lampu yg banyak:)hihi

Yaya Azura said...

kalau akak temankan yaya sanggup..hehe
seram lah kak..

Kakzakie said...

Setiap kali balik kampung di Batu Pahat pasti akan melalui bangunan usang ini. Tetapi kali ini sebab jalan sesak dapat captured untuk dijadikan N3. Kedudukannya berhadapan Istana Singgah batu Pahat. Itu yg kakak hairan di belakangnya ada istana singgah di tepi jalan bangunan usang ini terlalu lama dibiar. Tapi akhir bulan lepas kakak lihat bagai ada development sedang dilakukan.

Terima kasih buat semua teman yg memberikan komen: -

Sharifah Nadzarah, Aju Mohit, faraherda.razalan, Daddy Zuki, umuaidan, Dkna Abza, Seri Kandi Tanah Jauhar, Marina Monroe@ Nanie, Mrs Eady, kasih Salina, Myra jay, Noura Qifays, ♥ Cmª shIemª ♥, Kniedas, kakcik Nur, zila norazila, Rapunzeel Cikilolo, sisdee, Tihara, Suri Solehah, Bujal x, Pn Bayu, mama Ila, SudipVSsenduk, Ujie (bukan Pontian Ujie - di BP), Fazrulnoor, Queen Teratai, Lieyalatif (terima kasih dari kakak Lieya), cheqna, zie marziah, atie Yusof, Kesuma Angsana, Fiza Rahman (sama kakak pun rumah sendiri pun kadang takut juga hihi....), gadisBunga (pengelat kalau macam tu), L, Cheq kaq, Suraya baharun, Mak Long aka Kunang-kunang, Anim (tetiba ad muzik lagi ye Anim, memang larilah jawabnya hihi....), ieja amieja, Aziela, azimamirah, Werdah (dah tak ada org tinggal pun Kak Werdah), azatiesayang, aanie, Angah, meiley jeyley (insya-allah bagi kakak masa dik), Pokok Manggis DR, redza, Yus, Nazayiena, Kamsiah, aby, Warna Warni Kehidupan, Mia Kassim, Knor, aizamaia3, maszmadi, Papa Mifz, Qhaifa Nur, ieda, Daddy Ziyyad, zana@pb, Leez@mummycute, Ena's Palace, Queenie, Are_linayu, Izan Ishak, boni kacak, Mama Rey, Masya, NM02, Munnafendy, Mas Zull, Teratak Hami, Ratu hatiku, Bert, Cikli (malam hantunya tak nampak Cikli tapi siang hantu berkepala hitam hihi...), Nini D, nik ros, Penjejak Mimpi, Rinna, Nur_nba, Lyafrina, Citarasa Rinduan (sama-sama takut macam mana Ayu hahaha...), pena rozie, Fadilah Aziz dan Yaya Azura.

Terima kasih lagi buat semua!!

MAZLIZA ABD RAZAK said...

owh...
tengok pon dah seram sejuk

Mak Wardah said...

Sumpah tak berani kecuali ada 50 orang lain bersama

HeNRieTTa JoSe said...

xbrani la rietta....tkut ada makhluk ALLAH yang lain...

Falsya said...

xberani!!!!!...takut!!!..;)

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

huh seram la kak...xberaninya wani hehehe

~aYu~ said...

uihhh... seramnya tgk.. ayu slalu kalau umah camni lalu je mesti nak tgk.. tp, takat ni takdela nampak apa-apa pun..

NJihe.am said...

tempat yang jarang didiami melainkan makhluk paranormal.

hainom OKje said...

Dimanakah ini KZ... Bukan kat Muar semestinya....

hana hadi said...

berani jugak. seba dekat dengan jalan.hehe jgn ada org jahat sudah la..

Cinta Misteri said...

kak, serammm kan. ni msti kedai2 yg kt penggaram tu. hantu tk takutlaa, tp org jahat, ya!