Wednesday, January 30, 2013

Demi sayangkan cempedak walau gayat diharungi juga






92 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

sweet!

Nurulhuda Abdul Latip said...

ayo kak, tinggi...tapi boleh tahan jugak eh cempedaknya..goreng bagi saya rasa sikit kak, hehe

cheqna said...

sedapnya cempedak goreng.....
kakak sihat???

Mia Kassim said...

Banyaknya buahnya ...sedap di goreng ni

Masya said...

banyaknya....

BERT said...

byknye dpt buah cmpdk... goreng pon sodapppp! hihi

Qashmere said...

Cempedak goreng ni lazat wooo...nak sikit Kak Zakie!! Banyak tuuuuuu...heeee~

umi alya said...

bawa le kemari sebiji dua, kongsi2

ummuaidan said...

Wah..bersemngat nak amek cempedak..apapun berbaloi sbb dpt byk..drp dok makan kat monyet kan..

Sharifah Nadzarah said...

akak byknyeee...mintak sebijik!!!

Angah said...

uiii cempedak, kalo dah masak mekan mentah pun sodap...

Ibu Lala said...

Wahh bestnye kak. Hantar sini sikit..

Ratu Hatiku said...

Wah byknya cempedak kakak..... tggi jugak pokok tu.. berani abang panjat.. :D

Suraya Baharun said...

sedap nye...dapat sebijik bleh goreng ni...hehehehe...

pB said...

Kak Zakie


murahnya reseki akak

elly nadyra said...

Kualiti cempedak mmg kena jaga. Byknya collection cempedak! Penuh keta sorong!

Eye_nee said...

sedapnya makan cempedak goreng petang hari....

aTieYusof Family said...

Demi mu cempedak..sanggup ku redah ye Kak??.. hehe..
sedapnya cempedak goreng;)

aanie said...

banyaknya...x sangka pokok cempedak ni tinggi jugak...

Leeza Eelza said...

ni dah boleh buat kenduri ni kak:)

[PCL] said...

dah lama pcl tak panjat pokok mcm tu..., nak jual ke cempedak tu Kak ?

Knor said...

bestnya panjat pokok..dulu2 suka panjat pokok mangga bawa nasi mkn atas pokok..rindulah.

gayat ke cik abang akak tu

Aziela said...

Cantik2nya cempedak tu semua kak. Dah tua ke tu? Kalau kat rumah mak saya, kalau tak dibalut dan ditunggu dengan lastik setiap hari, memang tak merasa lah jawabnya. Monyet ramaiiii.

dhiera said...

waaa....banyak ye!

Munnafendy said...

elok je buahnya tak berbalut..klau kt kmpung sy xbalut buah cpt busuk..

Ema Blog said...

sedapnya chempedak...manis...

QueeN TerataI said...

banyaknya.. bole buat jual ni kak...

Warna Warni Kehidupan said...

banyaknya!!! nak sikit.....

yan's cottage said...

banyaknya cempedak kak....siap kena panjat pokok nak mengambilnya...susah2 mesti sedap isinya nie....kan..?

JunAina said...

Panjat pokok pakai slipper ke kak? Tak licin ke...

Qhaifa Nur said...

baik panjat Kakzakie..dari jatuh ke bawah langsung tak boleh makan...berani dengan tidak je...

tengok tu banyak betul buahnya.......

Rai Ourkizuna said...

banyaknya..mahal skang ni kan.. boleh cecah sampai rm5 sekilo.. dulu orang buat tak layan je..

Rapunzeel Cikilolo said...

best tu...

satu kete sorong dapat...

♥ ROS ♥ said...

sedappnyer goreng.. hati2 panjat tu.tinggi :P

Mat Gebu said...

Kek lapis cempedak, kek butter cempedak, kuih bakar cempedak, pancake cempedak, talam cempedak...mimpi pun cempedak...hehehe

kasihibu said...

salam kak..aduhai sya peminat tegar goreng cempedak

intanfirdaus247 said...

akaka..comelnya panjat tu..hehe…kak , sedap kan cempedak grg..hehe…

• Intan memang dah pakai spek lama dah..sejak uitm..tapi jarang pakai..sebab power sikit2 je,,makin lama makin naik..pastu spek yg lama patah dua2 belah kaki nya..hehetu buat baru…bila pakai baru nyer power rasa senget je jalan..eheh

Kesuma Angsana said...

alamak,.. tetiba teringin nak makan cempedak goreng lak

Werdah said...

Assalamu'alaikum kakzakie

Banyak buahnya..pasti puas makan dan agih-agihkan.

Fiza Rahman said...

Banyaknya cempedak kak. Klo umah saya dekat nak jer saya terjah umah akk nih. Dah lama tak mkn cempedak. Klo beli kat gerai pon sehinggit dpt berapa ketul jer. Tak puas makan.

Tihara said...

banyaknya rezeki :)
Alhamdulillah..
Kalau dapat biji
dia,rendam selaman..
Esok pg rebus..perghh sedap kak..
SedAp darimakan kacang :)

aby said...

cik abang ke yg menek tuu ...
Tk takut kene gigit kerengge ke

Aju Mohit said...

sedapnya kak, dah terbau cempedak goreng heehe

Efa Nur said...

banyak nye... :)
bestnye kalau dpt mkn cempedak goreng nie..hihihi

Marsita yahya said...

emm geram tgk cempedak tu..

♥ Cmª shIemª ♥ said...

salam kak...
wuuhuuuu...tingginye..klu cma maunye jatuh tergolek dah tu.. hehe..

byknye hasil cempedak..alhamdulillah.... :)

Cikli said...

Ini buah cempedak di dalam pagar, sebab tu kena ambil sendiri.

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

alhamdullilah..rezeki...boleh berniaga nie.

Puan Kutu said...

hehe cayalah..sng tak payah pakai galah segala..:)

aDisH.sHidA said...

dah lama x makan cucur cempedak...banyak jugak dapat tu 1 kereta sorong...

Nini D.. said...

wah..byk tu kak!

~::Chenta::~ said...

pergh lama gile tak pekene cempedak goreng!!

azi said...

Tingginya pokok cempedak tu, buahpun banyak....

saya cukup suka cempedak goreng..kawankan dengan milo panas...sedapnya..

hainom OKje said...

Ingat pokok cempedak tu rendah rendah je....
Meh jual ngan okje sebiji dua KZ....labu hari tu dah buat pengat ke?

Deqla manjew said...

owhh sedapnye..kalo goreng niii....hihi

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

huaaaaa...byknyerrr.... nak 1 bleh? hehe

Hanis Azla said...

Subhanallah.. banyaknya kak zakie.. terbau2 cempedak tu sampai sini.. klu kat sini nak beli, 2 ulas seringgit..

Daddy Ziyyad said...

kalau saya, confirmed tak berani panjat kak! hahaha

best betul tu..byk cempedak nya...goreng pun sodap!

Mas Zull said...

assalamualaiakum kakzakie...bestnya tinggi pun tinggi la janji dpt...:)

CeqGu said...

uiiii gayatnya....kalau asben cikgu memang surrender la nak panjat tu kak oii

Pokok Manggis Depan Rumah said...

tinggi nye. berani abang akak panjat. :-)

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

tingginya!! Ni yg kat bawah pun gayat lagilah yg kat atas nun!

ANIM said...

Bak satu biji....banyaknya kakzakie..

P/s tak setinggi pokok kelapa kan?

makchaq said...

Berbaloi la.. sanggup harung gayat.. banyak tu buahnya..
Makchaq kat sini pun dah terbau2 cempedak goreng...

Cantik la gambaq adik tengah tolak wheelbarrow penuh cempedak tu..

Nur-nba said...

Wah beraninya suami akak panjat.. Pakai selipar pulak tu. Hari tu beli sekilo RM6 lebih kalau tak silap... Mahal betul buah cempedak sekarang ni..

Bestnya dapat makan cempedak goreng.. Kegemaran Nur tu..♥

Ujie said...

Byknyaa..
Terus terbau cmpedak goreng!

wan nurul hezrina abd halim said...

sedapnyer..wah kalau nurulpun agak gayat bila kat tempat tinggi.

Acik Erna said...

assalam kakzakie..acik paling suka cempedak goreng..tapi nak beli cempedak yang betul masak tu yang susahnya kakzakie.

KY said...

banyaknya..kalau di goreng ni sadapnya...

zila norazila said...

wahhh banyaknya kak..satu keta sorong tue..puas mkn nie:)

Cheq Kaq said...

Kak..buat cempedak goreng sedap tu kak..gulppp..

MOKCIK AZWA said...

Waduh sempat berposing lagi atas pokok cempedak itu hahaha..

menjadi sungguh nampaknya buah cempedak tu..

Rinna said...

Waa bestnyaa byk betul cempedaknyaa.. Goreng pun sodap..heheh

Saya suka cempedak dari nangka.. :)

azieazah said...

Dapat sebiji pun jadi laa. hehehe

LYAfrina said...

wow.. tingginyer panjat... klo x gayat no hal punya..

banyak gak membuahkan hasil tu.

gadisBunga™ said...

saya pernah kait cempedak dan bawak balik 2 guni full dari kampung. puas makan!

Mohamadazhan.com said...

salam kak, moga sihat dan ceria dgn keluarga =)

tinggi panjat pkok, untungla ada dusun, saya dok KL ni, dusun batu belaka =)

nak jumpa cempedak jauh sekali.hehe.byk tu bawak berniaga ka? sernok =)

Nor Salmi said...

Nampak pokoknya tu macam dah tua benar tapi masih berbuah lebat..

ariana said...

Sedapnya kalau digoreng ni, peberet sy seisi keluarga, terutama encik suami..hihi.
Banyak pulak buahnya ye kak..blh bersedekah pd jiran dan jual pun boleh ni..:)

Nastyna said...

Nak panjattttt!! Bestnya panjat pokok huhu.

Kakzakie said...

Pokok cempedak ini lebih tua dari usia kakak itu kata bapak. Tapi buahnya tidak menghampakan. Kampung kakak tak macam kampung abang banyak monyet sebab itu walau bapak tak ada tapi masih boleh diharap utk kami menikmati buah-buahnya. Sebenarnya abang tak gayat tapi kakak dgn bapak yg gayat.

Terima kasih semua:-

Mrs Eady, Nurulhuda, cheqna, Mia Kassim, Masya, Bert, Qashmere, umi alya, ummuaidan, Sharifah Nadzarah, Angah, Ibu Lala, Ratu Hatiku, Suraya Baharun, pB, ellynadyra, atie yusof, aanie, Leeza Eelza, PCL, Knor, Aziela, dhirea, Munnafendy, Ema Blog, Queen Teratal, Warna Warni Kehidupan, yan's cottage, JunAina, Qhaifa Nur, Rai Ourkizuna, Rapunzeel Cikilolo, Ros, Mat Gebu, kasihibu, intanfirdaus247, Kesuma Angsana, Kak Werdah, Tihara, Fiza Rahman, aby (tak ada kerenggalah aby), Aju Mohit, Efa Nur, Marshita Yahya, ♥ Cmª shIemª ♥, Cikli, Be Simple Beb, Puan Kutu, Adish.shida, Nini D, Chenta, hainom OKje, Deqla Manjew, CMA @CikMoonAdnan, Hanis Azla,Daddy Ziyyad, Mas Zull, Chequ, Pokok Manggis DR, Seri Kandi Tanah Jauhar, Makchaq, Nur_nba, Ujie, Wan Nurul Hezrina, Acik Erna, KY, zila norazila, Cheq Kaq, Mokcik Azwa, Rinna, azieazah, Lyafrina, gadisBunga, Mohamadazhan (kakak agih pada jiran-jiran aje dik), Nor Salmi, ariana dan Nastyna.

Bila banyak manalah boleh habis. Kami agih pada jiran-jiran dan mereka yg menyewa rumah kami.

Buat semua terima kasih lagi.

aizamia3 said...

kalaulah dekat...

Cho Zila said...

nilah seronoknyer berbakti pada tanah.. macam2 bolehler kita dapatkan... suka... suka..

Kasih Salina said...

banyaknnya buah cempedak..

Uncle said...

Tgk gambar panjat pokok teringat kat iklan adibah noor nak buat ketupat! Hahahhahaha...

(Lizz) http://haslizalizz.com/ said...

waa banyaknyer cempedaknyer..tu sedap2...

Haryati Faizal said...

baru je aritu goreng sebiji buah cempedak...

noor liyana said...

buah cempedak di luar pagar..
ambil galah tolong jolokan..
saya budak tak pandai panjat pokok cempedak..
boleh tolong panjatkan ambil buah cempedak utk saya tak..
hehe...gurau je..apa2 pon sedap nampak cempedak tu..klu goreng lg sedap..yummy..:-)

Hidayah said...

As-Salam .. dayah suka jugak cempedak..
tapi tau semata mata makan cempedak goreng je..

tak reti bukak cempedak..
sebenarnya dayah rasa dayahtak pnh tgk pun cemana caranya bukak buah cempedak..

Kakzakie said...

Terima kasih juga buat: -

aizamia3 (tapi jauh ye...), Cho Zila, Kasih Salna Uncle (Adibah suruh org panjat ini bang panjat sendiri uncle hihi...), Lizz@haslizalizz, Haryati Faizal, Noor Liyana dan Hidayah (kakak org kampung memang tahulah Dayah).

Terima kasih semua:)

NoorVictory said...

Baru ni kitorang keliling satu bandar tak jumpa cempedak kak. Huhu. Kalau ada pun, mahalnye la..

Pastu dah jumpa, mentah la pulak. Nasibbbb..

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

cempedak gorengggg sedap kan hihi