Thursday, January 10, 2013

Bila yang memotret tidak ada seni

Bertiga lagi - Selesai rakaman di RTM sudah tengahari kenalah membawa mereka makan  di sini (hutan bandar). Sewaktu makan itulah mereka berpakat mahu singgah di Taman Merdeka. Papa setuju mama pun kenalah ikut juga.
Tasik Merdeka - Dekat saja dengan RTM. Dengan tiada apa-apa kelengkapan boleh sibuk hendak singgah di sini sebab mata masing-masing sudah nampak ramai orang ke sini sewaktu pagi menuju ke RTM. Tambahan pula Pn Yatie juruteknik RTM pun mahu membawa anaknya ke sini.

Teratai - Kalau gadisBunga atau Daddy Ziyyad yang capture mesti terpegun siapa yg melihat. Ini tangan yang tidak berseni beginilah hasilnya..

Jauh - Aku dan hubby menunggu di gazebo yang disediakan. Mereka nun ke sana. Berjanji rakaman akan datang sedia bawa baju boleh mandi di sini. Sekejap mereka bermain balik menuju kereta dengan berkaki ayam. Dengan seluar masing-masing basah itulah mereka masuk kereta dan balik.

Modelling - Mata nakal aku tertancap pada model yang sedang posing (jauh dari tempat kami duduk). Satu perempuan berposing dengan 6 lelaki yang menjadi jurukamera. Geleng kepala hubby melihat. Sekali tengok boleh tapi  jangan berkali-kali lain jadinya. Apa yang gelihati model itu berdiri pusing sana-sini. Jurukameranya sampai terlentang, meniarap, berbongkok, cangkung hanya kerana mahu mengambil gambar si model itu. Gelihati melihat mereka.
~~ Buat mereka yang berseni pasti merasa tempat ini cantik tapi buat aku dan hubby yang tidak ada estetika seni tidak dapat menilai dimana seninya itu.~~

90 comments:

Warna Warni Kehidupan said...

seronoklah anak2 dibawa berjalan..

Myra Jay said...

Asalkan ada kenangan kak, Ok pe cantik.. .D

:: Mrs.Eady :: said...

jalan-jalan best kan :)

Sharifah Nadzarah said...

emmm...tak penah lagi kesini..walaupun sering kali lalu lalang kak...

Nurulhuda Abdul Latip said...

kak boleh mandi ke kat sini? pergi jb pun belum pernah singgah ke sini...

Nooriah Abdullah said...

syok nya kan tenang je kalau jalan tempat2 gini besttttt

faraherda.razalan said...

Akak bt sy rindu JB. Sy tak nah g pegi Taman Merdeka. Ms sy di JB dulu, tasik tu dlm pembikinan. Skg ni...wow! Mcm2 ada. Sungguh sy rindu JB. Huuuuuu~

Cho Zila said...

sayapun amek gambar tak berseni langsung.. tak terfikirpun.. amek gambar hanya untuk kenangan dikemudian hari saja..

gadisBunga™ said...

ada orang tu tanya..'akak datang sini nak belajar ngaji ke?'. hehehe.

saya dah penah tembak bunga teratai kat tasik merdeka tu.. gambonye ada taruk kat entri http://www.gadisbunga.com/2013/01/tahun-baru-tanpamu.html ni. hihi~

ummuaidan said...

Salam kakak..
mungkin kakak tak serlahkan keseluruhan tpt tuh sbb tu tak begitu dpt lihat dpt lebih byk angle..memandai jer.. wah kat situ pun boleh madi jgk yer...

MAZLIZA ABD RAZAK said...

suka jalan-jalan
batu-batu tu cantik, bulat2 ja :)

suri solehah said...

Anak2 kalau dah jumpa air...mcm itik hehe...hehe,,nanti nak bawa baju siap2 ye..
Kak model tu islam ke...solehah kalau jumpa mat saleh kt sini..mesti cakap,,mama malukan dia pakai macam tu,,,huhu,,

Teratak Hami said...

saya pun takde seni kak. Siapakah model yg bertuah tu? Seksa photographer

BERT said...

cantik taman ni.., tenang je rasa tengoknya.. memang cantik untuk dibuat photoshoot macam jurugambo2 tu hehehe...

Mak Wardah said...

Pernah pergi tapi budak2 boring....

Rapunzeel Cikilolo said...

huhuhu 6 kamera 1 model? haha

makchaq said...

Makchaq kamera pun jarang bawak..

Susah jugak jadi jurugambar ni nampaknya..

Ismaliana Sulaiman said...

lia pun x berseni jugak kak...selalu ambik gmbr pun guna hp biasa2 jer.. janji ada kenang2an kak... :)

Kasih Salina said...

betol tu kak..cantiknya nampak tempat tu..kehijuan alam semulajadi..

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

alahai, kita pun tak terjejak lagi tempat ni :-(

Fadilah Aziz said...

Salam kakzakie..

Gambar yang di tembak tetap nampak cantik dan seni pada mata saya. Seronoklah budak budak tu ye kak...teringinnya nak pergi hutan bandar ni

(Lizz) http://www.mummycute.com/ said...

ok la tu kak...kena praktis selalu ambik gambar banyak2 nanti aderla yang cantik ...
ader tu dah ader gaya bergambar posing cekak pinggang lagi tu...

❤Kamsiah❤ said...

mmg kalau nak hasil yg cantik..kena meniarap,terlentang si jurugambar hehe..

saya pun tangan tak berseni jugak..amik gambar kaku semacam

sahromnasrudin said...

ASSALAMUALAIKUM KAK...

saya pernah sampai tempat nie....dulu la heheeee

L said...

tengok banyak2 kali boleh xjadi keje jawapnye.. haha

hazwan hairy said...

eh mcm pernah pegi sini ja msa shoot hari tu ..hehe

p/s: sya xtau nk komen dkt mn...klau lengan pnjg ukuran baju tu lebih kurang ukuran saiz lenggn pendek suma lengan ja labuh..kak blh tgk dlm page ni https://www.facebook.com/pages/I-Love-BLOGGING/505098886178845

fazrulnoor said...

wahh g shooting ke

Suraya Baharun said...

menarik & cantik je kak...

HeNRieTTa JoSe said...

chanteknye akk....harap nnti ada la kesempatan untuk rietta ke sana...

PSS...maaf rietta tag akk....http://hati-dan-bicaranya.blogspot.com/2013/01/25-random-facts-about-me.html

norhidana miswan said...

dulu2 masa duk skudai biasa gk pg sini, bile dh lama tak dtg rindu lak...

suke lah adik ngn kwn2 nyer, siap jnji ngk bwk baju mandi lg...

Qhaifa Nur said...

kurang berseni juga Nur Kakzakie...
cantik tempat ni...sesuai untuk rehatkan minda kita.....

amirah said...

cantik juga gambar teratai tu kak...terer jugak kak menembak..hihi

Falsya said...

cantik ape gambar2 akak..tp gambar yg last skali tuh mmg superb la..mcm2 gayo ado..hehehe

nik ros said...

nik pun ambik gambar tak cantik.hehe
nama jea ada dslr tapi tak pernah guna. hubby jea la duk snap..haha

redza said...

best ni lepak2 kat sini

ieda said...

ok ape kak nieee .. cantik
jelas dan nampak tempat yg dimaksudkan ;)

aanie said...

perghh...6 jurukamera?

sy pun x berseni gak...amik gmbr x pandai, bergambar pun x pandai..hehe...

Knor said...

sebenarnya kak bukan tgn tak berseni..beli aje DSLR compom cantik gambar....sporting suami kak ye..

azi said...

kakak..
saya pun tak pandai nak ambik gambar...tak berseni betul..he..he..

Nini D.. said...

btol kak...
org yang berseni nih lain sikit aura pandangannya dari Nini yg tak berseni nih

Fiza Rahman said...

Kak...klo ada camera canggih, tak seni pon jadi seni kan kak ☺☺

Ok apa gambar2 nih...cantik.

aTieYusof Family said...

seronok juga bawa anak2 jenjalan kan Kak?? erm.. klu ada seni semua jd cantik.. plus kamera canggih..hehe:)

pena rozie said...

Ok la tu. ade seni lg

~Beb~ said...

kakZ, yg penting kite yang bejalan ni rse sronok.. seni tak seni blakang cite. lgpon kesenian ctk sgt yg selalu kte tgk melalui gmbr tuh pon kebanyakannya edit.. bkn asli. yang asli nih kakZ punya..

Siti Rohaida Yusof said...

singgah sini...
Nak dapat tudung yang cantik lagi gorgeous
Meh Join GA Nie
http://kisahsidairy.blogspot.com/2013/01/hijab-and-such-iconic-year-giveaway.html

Siti Rohaida Yusof said...

singgah sini...
Nak dapat tudung yang cantik lagi gorgeous
Meh Join GA Nie
http://kisahsidairy.blogspot.com/2013/01/hijab-and-such-iconic-year-giveaway.html

Riedaffya ibrahim said...

cantik view dia kak...

~aYu~ said...

rajinnya akak bawak anak jenjalan...

~ yus ~ said...

cantik juga apa gambar yang akak captured ni. Tp bagi yang pro tu, mmg lah, mcm2 teknik mereka buat, gambar lebih menarik, tp bagi yg amatur mcm kita, ini sudah cukup baik kak...hehe.

Daddy Ziyyad said...

saya pernah ke Tasik Merdeka tu sekali aja..dah lama dulu...Thanks kakZakie..kasik saya idea utk ambik gambar teratai kat sana...;)

cheqna said...

cantik..
besh anak2 dapat berjalan2 ni =)

Ujie said...

bkn sentuhan seni je diperlukan, kamera yg baik pun jadi faktor gamba cantik.

harap2 bkn jurugambar islam lah yg dok amik gamba model tu kan..

-Sara- said...

cantik view tu kak :)

Leeza Eelza said...

mungkin seninya di pokok2 belakang model tu.. hehe:)

Mia Kassim said...

Cantiknya view......

ct rahani said...

taman feveret anak2 sy nih kak.. nak2 si aidil.. pantang lalu sini nak ajak singgah.. padahal nak mandi pool je yg lebihnya.. mmg sonok kalau lepak2 kt sini.. tenang je fikiran.. :)

Cikli said...

Kita yang ambil gambar sahaja yang tahu cerita di sebalik atau semasa gambar itu diambil. Bagi saya tak penting comel ke tidak gambar tu kalau untuk kenangan sendiri.

QueeN TerataI said...

boleh tahan juga kak suasananya.. agak mendamaikan la..

sis intan said...

walaupun tak berseni tapi hasilnya tetap cantik, kak :)

Kesuma Angsana said...

gambar2 ni pun dah kira cantik dah kak

maszmadi said...

tasik merdeka, x pernah dengar lah tempat ni kak... erm, nak kena cari ni.

Ratu Hatiku said...

Cantik juga tmpt ni ya kakak... Saya ni nama je org johor tp x hbs jelajah lagi hehehe

ainnoraini said...

cantik ...
saya kalau ambik gambar main ikut suka jer...janji cantik kat mata sendiri...

ainnoraini said...
This comment has been removed by the author.
Papa Mifz said...

cantik juga taman merdeka tuh yer...

intanfirdaus247 said...

sat2 nak tanya tempat ni tang area mana kak zakie..pastu kan...selesai rakaman rtm? kak zakie keja sana ka???

elly nadyra said...

balik JB tak pernah plak ke sini, cantik gak ye tempatnya!

m.u.l.a.n said...

ada air, ada pokok memang cantik... suka tempat camni..

ANIM said...

saya pulak bukan kerana tak berseni kak, tapi kerana kamera "cokia" punya, hee...

p/s saya teringin nak terjah sini.. boleh terbayang sejuk dan tenang dok bersembang di situ

Rinna said...

Posing2.. jgn tak posing..hehehe

Cantik teratai tuh.. :)

ummiross said...

Cantik jugalah gambar2 yang Kakzakie ambil ni, bila tengok dapat rasa tempat ni cantik.

NM02 said...

ye kak... kalu pakai kamera yg zoom canggeh tu mmg gambar nmpk cantek

Munnafendy said...

sy minat gak fotografi tapi tak mampu lah nk bli camera mhal... :p

daring sgguh la model tu!

adarnadzmie said...

singgah ke blog kakzakie setelah sekian lama menyepikan diri sbb cuti bersalin 3 bulan...:)

aby said...

Salam kz.
Setiap inci bumi allah ada seni nya. Hanya kite kadang2 tk dpt menghayati seninya tu

are_lin@yu said...

pndai apa akak tkp..berseni jgk..hih..eh anak akak g rakaman apa ya

Mimie said...

xpe...walaupun tak berseni tp tetap cntik

zulaikha megat said...

seni ni atas pandangan mata masing masing kak..

saya separuh seni jer...

Mat Gebu said...

Salam kak zakie....
Errr....sebenarnya akak bukan takde seni, tapi ada seni tersembunyi... (*____^)

Noura Qifays said...

bestnye jjln ngn family :)

Cik Gee said...

wow.. sangat.. cantik bunga teratai itu. tak dapat gambaran menyeluruh tempat tu, jadi tak dapat nak cakap cantik ke idak.. hehe..

pe pon, mmg bestlah dpt jejalan kan.. tak pernah lagi smpai sini.. huhu..

eira eixora said...

saya pun sama kak. amik gambar sekadar amik saja. kalau nak bagi cantik tak berapa pandai

Kakzakie said...

Pada waktu dulu Tasik Merdeka ini agak terbiar tetapi apabila telah dinaik-taraf kian ramai pengunjung apa lagi bila ada tempat beriadah disediakan. Anak-anak pastilah teruja bila melihat tempat-tempat begini. Tidak kurang menjadi tempat fotoshoot bakal-bakal pengantin dan pengantin yg buat outdoor photography.

Terima kasih semua teman yg menitip komen di sini: -

Warna Warni Kehidupan, Myra jay, Mrs Eady, Sharifah Nadzarah, Nurulhuda Abd Wahab, Nooriah Abdullah, faraherda.razalan, Cho Zila, gadisBunga (kakak ingat dan akak ada komen dlm N3 itu), Ummuaidah, Mazliza Abd Razak, Suri Solehah (anak-anak kita dah tahu apa itu aurat Suri), Teratak hami, Bert, Mak Wardah, Rapunzeel Cikilolo, Makchaq, Kasih Salina, Ismaliana Sulaiman, Seri Kandi Tanah Jauhar, Fadilah Aziz, Leez@mummycute, Kamsiah, Sahromnasrudin, L, Hazwan Hairy, Fazrulnoor, Suaraya Baharun, Henrietta Jose, norhidana.miswan, Qhaifa Nur, amirah, falsya, nik ros, redza, ieda, aanie, Knor, azi, Nini D, Fiza Rahman, Atie Yusof, pena rozie, Beb, Siti Rohaida Yusof, Riedaffy ibrahim, Ayu, Yus, Daddy Ziyyad (boleh pergi bila balik JB doc.), cheqna, Ujie, Sara, Leeza Eelza, Mia Kassim, ct rahani, Cikli (itulah yg kakak buat cikli sebab tak pandai kan..), Queen Tetatal, Sis Intan, Kesuma Angsana, Maszmadi, Ratu Hatiku, ainnoraini, Papa Mifz, intanfirdaus247 (rakaman tu anak-anak punya program intan, kakak hantar mereka aje - kakak tak kerja RTM), elly nadyra, mulan, Anim, Rinna, ummiross, NM02, Munnafendy, adarnadzmie, aby, are_linayu, Mimie, Zulaikha Megat, Mat Gebu (seni dah tenggelam CMG hihi...), Noura Qifays, Cik Gee (org ramai tu yg malu-malu nak ambil gambar) dan eira eixora.

Buat semua terima kasih sekali lagi. Ada masa bolehlah berkunjung ke sini.:)

Cikgu Ma said...

cantiknya...

kak, kenapa x der gambar akak...hehe

oh yea, akak ni kalo pasang iklan nuffnang mesti cepat jerr dapat cash out...selalu dapat komen banyak2... ^_^

hainom OKje said...

KZ, bagi orang yang tiada seni melihat gambar, mcm OKje ni, tersangatlah cantik gambar teratai tu he...he...

Asyik tengok anak2 dan suami, bilalah agaknya dapat tengok empunya Blog TITISAN NURANI ni...agaknya!!!

Ema Blog said...

gitulah kerja photographer kak..

Haryati Faizal said...

takpe nanti bila akak dah teror bley gak belaja amik gamba camtu....hihi

ros_reeza said...

tenang je kalau pergi tempat macam ni :)

Kakzakie said...

Terima kasih juga buat: -

cikgu ma, hainom Okje (empunya TITISAN NURANI jadi jurukemera tak adalah gambar dia hihi...), Ema Blog, Haryatie Faizal dan Ros_reeza.

Terima kasih lagi:)

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

tetap cantik gambar tu kak