Wednesday, January 16, 2013

Rumah kosong - Mak-Pak Menti berumba-caca di mesin basuh


99 comments:

ariana said...

Huhu..dah tu rosak ke medin baduh tu kakak?

Warna Warni Kehidupan said...

apa tu.. tak paham.. hehe blur di pagi hari

ariana said...

Sori..mesin basuh..huhu typing eror lh plk..

~ yus ~ said...

macam di rumah emak yus pun dah 2 kali mesin rosak di sebabkan mak menti ni, tp kali ke 3 rosak sebab ada ular sawa berlingkar dalam tu, bukan berlingkar dalam tempat basuh tu kak, bhg luar antara spin tumbler dengan dinding mesin tu, besar lengan orang yg kurus pulak tu....huhu.

ummuaidan said...

Salam kakak,..
sori tak dapat tangkaplah kak maksudnya..hehehe

Nurulhuda Abdul Latip said...

adoi tikus dok dalam tu eh? banyak ke? mesin basuh tu lama tak guna ke dah rosak?

Kniedaz said...

wah boleh repair sendiri ok la

Qaseh Suhaida said...

Ohhh...mesin basuh rosak sbb tikus rupanya barulah faham...

mesti habis wayar digigit2nya

makchaq said...

Mesin basuh makchaq pun penah kena. Selalunya depa masuk dari bawah, cuba letak jaring/kawat untuk cover kat bahagian bawah tu insyaAllah dia tak dapat masuk.

Chik Att said...

hahahaha .. sama mcm mesin basuh kita org ... anak beranak buat rumah dalam tu ...

Fiza Rahman said...

Mak pak menti suka lepak kat mesin basuh kot kak. Kat umah saya pon mesin basuh pernah rosak gara² mereka ni.

Falsya said...

mesin basuh kalau rosak mmg pening kepala kan kak..hehehe

m.u.l.a.n said...

haaaa.. nak kena jerat mak pak menti ni...

:: Mrs.Eady :: said...

lerrrr....

norhidana miswan said...

tuan umah takde mereka lah jd tuan tanah heheheh

MOKCIK AZWA said...

Hadoi tak de tempat lain ker mak pak menti nak buat rumah hehehe..kalau kasi spin banyak kali pasti mereka pening dan mencicit lari meninggalkan mesin basuh tu kelak..agaknya la hehehe

Suraya Baharun said...

pak menti tu tikus kan kak???pak menti memang suka duduk kat mesin basuh kan...bila malam keluar cari makanan, pastu masuk balik kat bawah mesin tu...hehehehe...

sudipVSsenduk said...

dulu dkt kampung, pak menti pernah gigit wayar ubat nyamuk letrik... terus mati kena renjatan elektrik :)

Eye_nee said...

Pak Mak anak beranak menti ni kan...nak idup free jer...cubalah pi sewa rumah lain...haihhhh....

dhiera said...

rosak sebab cik ti ke?

Kazman / Sue said...

kalau semua boleh repair sendiri mesin basuh mahu tutup kilang mesin basuh ni...

are_lin@yu said...

baiki msin..hehe

suri solehah said...

hehe,,baca komen yus br paham kak,,alahai,

amirah said...

adoiii..takutnya kakkk..huhu..amie takut ngan mak pak menti dan adik beradik mereka...huhuhu

aTieYusof Family said...

Tengah repair ke tu Kak?? hehe;)

Kesuma Angsana said...

he he he mmg tempat lepak feveret tuk kerabat2 memnti ni kak... kalau ada daun durian belanda boh sikit kat tempat2 kerabat ni selalu lepak

Rai Ourkizuna said...

Ngeri pulak baca komen kak yus..

JunAina said...

Rumah sunyi seronok le dia beraya sakan...

Cheq Kaq said...

hahahaha..masing-masing sedang berteka teki..

Rapunzeel Cikilolo said...

tak paham

berumba-caca tu ape?

Saya Disini said...

xphm

❤Kamsiah❤ said...

benda lain rosak..boleh tangguh2 pergi repair..tp kalau mesin basuh..hehe tak sanggup nak basuh guna tgn...

ros_reeza said...

baiki mesin basuh kek akak NI?>.

ct rahani said...

mesti cik ti duk gigit wayar tu kan kak..

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

huhuhu paling xsuka kalo ada pak mak menteri nie...

family kitrg suka panggil gelaran puteri ayu.. hehehe

aanie said...

ooo mak menti tu cik ti ye kakak...hehe...

Munnafendy said...

dh baca komen baru paham...hehe

zie marziah said...

blur sy ape mende mak pak menti..baca komen baru faham huhu

Fadilah Aziz said...

hihi, kenyang makan wayar mesin basuh..

azieazah said...

Menti memang seronok lah dapat rumah besar lagi bersih. Ada bau sabun! hahaha

Nini D.. said...

tikus tumpang buat rumah dlm tu ke kak?

azi said...

ni mesti mesin basuh rumah bapak kat kampungkan?

hainom OKje said...

Kat bandar pun ada...inikan lagi rumah kampung KZ... bermaharajalelalah depa semua..he..he...

Mak Long a.k.a Kunang-kunang said...

Mesin basuh rosak, memang susah hati dibuatnya.

Knor said...

tikus ke kak..?

Zaitun said...

Sejuk agaknya sebab itu menti suka kat mesin basuh hehehe....

Ujie said...

Tikus gigit wayar2 kat mesin basuh tu ke?

Daddy Ziyyad said...

habis kena gigit dek Pak Menti wayar mesin basuh ke kakZakie? hahaha

ieda said...

ahaaaa tu biasa kak ..
memang akan ada .. siap buat rumah ! kkeke ';)

Ratu Hatiku said...

Byk2 benda mesin bsh jugak yg dia berkenan ya kakak... Kt rumah atok suami dulu dlm peti sejuk... sebab rumah xde org duduk jd kt situ yg dia berkenan :D

boni kacak said...

mesin basuh sekarang cepat rosak lah..tak tahan lama..

kasih Salina said...

tak faham tajuk tu kak tp dah baca komen baru tahu mesin basuh rosak sebab tikus..haha..kena buh jaring baru mak tikus tak masuk..

Haryati Faizal said...

kak apa maksud entry tu?

nn lylyn said...

husband saya try nk repair mesin basuh yg lama tp xleh..tgal kenangan kt blkg rumah ja mesin tu..tgu mesin baru sampai =)

Papa Mifz said...

yer lah, dah baca beberapa komen baru lah PM paham...hehe

eira eixora said...

baca banyak kali tajuk baru paham. hehe

eira eixora said...

baca banyak kali tajuk baru paham. hehe

Qhaifa Nur said...

kalau mak-pak menti yg huni takutnya Kakzakie...bukan saja mesin basuh saja yg rosak...

Angah said...

anggih lah pak-mak menti sekarang ni eh, bersosial dalam mesin basuh gitu...

munna said...

menti tu mmg suka lepak2 kat situ ... habis semua wayar kat bawah tu digigitnya

LiYa HaNiF :: said...

kak, liya tk dpt nk faham le.. hehe

Edy Fee said...

ape caca tu? tak paham sgt.huuh

~Beb~ said...

assalam kakz,

tuh tgh merepair ke tuh?!

lieyalatif said...

kalo rosak, selagi boleh baiki dibaiki kan kak....

Werdah said...

Assalamu'alaikum kakzakie

Biasalah jika rumah kosong mak mentipun hepi2 je datang..

zulaikha megat said...

dah beranak pinak ke dalam mesin basuh tu kak zakie..

redza said...

tikus rupanya hehehe

ummiross said...

Salam Kakzakie..

Hehe..Mak Menti buat hal ye..

NM02 said...

eeeeeiiiyuuuu!!!








geli geleman!

Nazayiena Ayiena said...

Mesin basuh jarang pki jadi mak/pak menti berumahlah kat situ.

umialya said...

jika cik ti, gelilah kak..

Mia Kassim said...

Paling tak sanggup bila mesin basuh rosak....malas nak cuci guna tangan..hehe

HeNRieTTa JoSe said...

oooo...baru taw...menti tu tikus....rietta blur jugak masa mula mula baca....

Syira Qahira said...

salam,

haha, tajuknya syira tak faham, bahasa jawakah itu?

tp kalau mesin basuh tak de, musim panas ok lagi, jangan musim hujan je. hehe

Rinna said...

Masa guna mesin basuh lama pernah mek ti masuk cam gini ler.. kena hantar repair laa.. sebab wayar putus sabo je laa. :)

Cho Zila said...

si mekti tu pandaijer dia mencari benda nak digigitkan... payah sungguhler...

ANIM said...

gelihati baca komen orang bila kata tak faham...
kat johor, mak menti, pak menti kita guna sebagai ganti st tikus..kakzakie ni dah campur dgn bahasa org singapore ke jadi umba caca tu..hee..

Puan Kutu said...

berbakat ye repair merepair brg elektrik..:)

elly nadyra said...

abis la bila menti kerjakan, harap2 leh baik semula

Qasey Honey said...

nk mtk baru tu kak..hihi

Remy hazza said...

kena beli baru ler tu........ he3

♥ Cmª shIemª ♥ said...

salam kak..
nampak mcm mesin basuh tu sedang di repair :)

BERT said...

bahasa ape tu kak.. x phm hihi.. klu tgk gbr msin bsuh rosak ya

Nur-nba said...

Hebat bahasa Kak Zakie... Nur pertama kali baca ayat ni..

gadisBunga™ said...

depa kunyah mesin basuh tuh ye kak???

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Mak Menti nak tolong akak basuh baju la kot... hehe..

Belikan jerat je Kak.

aby said...

nak modified tambahkan berat muatan yer ...

citarasa rinduan said...

pak mak menti mmg suka y ada wayar byk2

kak nora said...

repair sendiri..menjimatkan..

Kakzakie said...

Mesin basuh rosak ini di rumah bapak. Roask akibat wire digigit tikus. Mak-Mak menti itu tikuslah. Rumba-caca adalah sejenis tarian tradisi dulu dan bukan bahasa jawa ye hihi....

Sudah diperbaiki oleh en hubby dan kini kami letakkan di bhgn tengah dapur tidak lagi di sebelalh bilik air. Harap selepas ini tidak adalah kejadian yg sama.

Terima kasih semuanya:-

ariana, Warna Warni Kehidupan, Yus, Nurulhuda Abd Wahab, Kniedaz, Qaseh Suhaida, Cik Att, Makchaq, Fiza Abd Rahman, Falsya, mulan, Mrs Eady, nornidana, Mokcik Azwa, Suraya Baharun, SudipvsSenduk, dhiera, Kazman?sue, Eye_nee, Are_linayu, Suri Solehah, amirah, atie yusof, Kesuma Angsana, Rai Ourkizuna, JunAina, cheq kaq, Rapunzeel Cikilolo, Saya Disini, Kamsiah, Ros_reeza, ct rahani, CMA @ CikMoonAdnan, aanie, Munnfendy, zie maziah, Fadilah aziz, azieazah, Nini D, azi, hainom Okje, Mak Long aka Kunang-Kunang, Knor, Ujie, Daddy Ziyyad, ieda, Ratu Hatiku, boni kacak, Kasih Salina, Haryati Faizal, Nn Lylyn, Papa Mifz, eira eixora, Qhaifa Nur, Angah, Munna,Lya Hanif, Edy Fee, beb, Lieyalatif, Werdah, zulaikha megat, redza, ummiross, NM02, Nazayiena, umialya, Mia Kassim, Henrietta Jose, Syira Qahirah, Rinna, Cho Zila, Anim, Puan Kutu, Elly nadyra, Qaseh Honey, Remy Hazza, ♥ Cmª shIemª ♥, Bert, Nur-nba, gadisBunga, Miss Mirror aka Sam, aby, CItarasa Rinduan dan Kak Nora.

Maaflah pada yg tak faham hihi... dan terima kasih semuanya.

Yaya Azura said...

berumba caca? apa tu kak? org ganu nie dok paham la..hehe

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

mesin basuh rosak sebab tikus eh kak..berumba caca tu apa hihi

Ema Blog said...

mula-mula tak faham..bila bc koen org cakap tikus barulah faham..

QasehnyaRania said...

berumba caca tu apa ye kak?
minta penjelasan, boleh?

ke membaiki ;D

zila norazila said...

org kata tikus nie x boleh kita nk marah kan kak..tkut nnt mkn teruk..biasa mmg diorg pggil mk menti..

Ann Ishak said...

mak pak menti dah pandai cari tempat bersih wangi je

(Lizz) http://haslizalizz.com/ said...

saya guna google translate pun tak paham hehe

Kakzakie said...

Kena baca komen kakak di atas ye telah kakak jelaskan. Terima kasih juga: -

yaya azura, wanieys, Ema blog, Qasehnya Rania, zila norazila (betullah kami pun kata sama), Ann Ishak dan Lizz@haslizalizz.

Terima kasih sekali lagi:)

aizamia3 said...

dia nak bau wangi sabun melekat kat badan dia tu yang dok kat dalam tu.. ;)