Tuesday, April 2, 2013

Pemberian sangat bermakna

Terkelu juga bila telah agak lama tidak menitip butiran kata walau di blog sendiri. Malu-malu tetapi rasa rindu amat dirasai. Telah tiga hari sebenarnya bumi Malaysia aku dan keluarga jejaki kembali. Sementara itu biarlah aku mengimbau sedikit cerita sebelum kami sekeluarga bertolak ke tanah suci.

Kiriman dengan GDex - Surat yang mengandungi salah satu gadjet yang kami bawa ke tanah suci

Pengirim - Inilah dia hamba Allah merangkap teman blogger yang mengirimkan gadjet tersebut. Walau sebelum itu aku bimbang ianya tiba ketika kami sudah berlepas tapi syukur niat baik Anim tercapai juga atas izin Allah.

Tasbih 7 biji - Inilah gadjet pemberian dari Cikgu Hanim yang membuat kami sentiasa mengingatinya ketika berada di sana. Terima kasih tidak terhingga dari kami seisi keluarga buat Anim yang sangat kreatif kerana bersusah-payah menghantar hasil tangannya buat kami semua.
Titipan ringkas sebagai pembuka selepas lama bercuti. Terima kasih kepada semua pengunjung yang sudi menatap entri sebelum ini. Perlahan-lahan akan aku kunjungi halaman sahabat handai yang telah lama aku tinggalkan. Terima kasih semua.

~~ Aku sebenarnya kini batuk dan serak tetapi oleh kerana anak-anak yang mengaji akan ada pertandingan musabaqah dan berzanji terpaksa juga aku mulakah kelas mengaji malam tadi walau suara bagaikan itik serati tertelan batu.~~


82 comments:

fairus mohamad noor said...

selamat kembali ke tanah air kak..moga cpt sembuh dr segala penyakit yg dtg..cantik tasbih tu..comel2.

ummuaidan said...

Salam kakak...
Good to hear fr u again..selamat kembali ..semoga semakin sehat beransur2...rezki akak kan..sampai jgk tasbih tuh ke kota suci..:) take care..

Kakcik said...

Selamat bertemu kembali. :)

zulaikha megat said...

alhamdulillah kak zakie dah selamat kembali ke tanah air...

pelan pelan kayuh kak...

Knor said...

alhamdulillah selamat pulang ke tanahair kak..

maria firdz said...

Moga cepat baik... Minum air byk2 ea..

NinaAz said...

Alhamdulillahhh. Selamat kembali. :)

Ummiarissa Mahdi said...

semoga kesihatan kak okay...kena pulak cuaca kita ni panas semacam je...selamat dah kak ye kembali ke tanah air...

KesumaMaruku SueQistina said...

selamat kembali semula untie ! moga sihat2 hendaknya..

:: Mrs.Eady :: said...

semoga cepat sembuh..

❤Kamsiah❤ said...

cuaca tak menentu,ramai yg batuk,sakit tekak skrg ni..anak2 saya amik 100plus,yalah hilang sora dek batu..
selamat menulis kembali...

Mia Kassim said...

Selamat kembali kak...rindu sudah dengan blog ni....semoga cepat sembuh....

~ yus ~ said...

selamat kembali kak, dan semoga suara tu cepat baik ya...:)

Nazayiena Ayiena said...

Slmt kembali ke tanahair kak,semoga cepat sembuh dan minum air byk2....

Mila@Rimbun said...

welcome back..

kreatifnya buat tasbih tawaf tuh.. kami ada dapat satu yang orang sedekah masa kat masjidilharam arituh

Cho Zila said...

selamat kembali ke Malaysia.. rindu ngan entry akak... syukur semuanya sleamatkan...
baguih tasbihtu yerk... itulah teman blogger kan...

pesona said...

Assalamualaikum Hjh,

BATUK tu lah salah satu dugaan semasa mengerjakan haji atau umrah.....semuga cepat sembuh.....

redza said...

selamt kembali ke tanah air, selamat kembali ke blog...semoga cepat sihat ye kak!

aizu's life said...

akak dh blk ye.. slamat pulang ke tanah air.. tetibe rase rindu kat akak :') Alhamdulillah, smuenye bjalan lancar ye.. akak doakan kite x :)

Hanis Azla said...

Salam kak zakie..

Alhamdulillah.. Selamat pulang kak.. semoga akak dan keluarga mendapat umrah yang makbullah.. Alhamdulillah untuk pemberian yg cukup bermakna tu..

Acik Erna said...

Alhamdulillah dah selamat kembali ke tanah air

aby said...

Salam hajjah...
Kaifahaluki!!!
Selamat kembali untuk meneruskan kehidupan asal yg penuh ujian, dugaan dan cabaran setelah dua minggu membuat pnyucian hati ....
Syukran hajjah selamat kembali

YB said...

alhamdulillah, selamat kembali. Moga dimurahkan rezeki utk berkunjung lagi.

Nurulhuda Abdul Latip said...

Selamat balik kak...Rindu nak baca kisah akak, take time jaga kesihatan yea...

(Lizz) http://haslizalizz.com/ said...

alhamdulillah akak dah sampai...moga akak cepat sembuh k...

ariana said...

Assalam kakak.Alhamdulillah dh slmt pulang ye.tentu banyak knangan disana..nnti kongsikan lah..semoga akak cpt pulih sepenuhnya.jaga diri dan berehat banyak2 Insya Allah..:)

sisdee said...

semoga cepat sembuh kak..pertukaran cuaca tu.

:)

Mas Zull said...

assalamualaikum kakzakie...alhamdullilah bertemu kembali yer...;)

amirah said...

assalamualaikum kak..syukur alhamdulillah perjalanan ibadat akak dah sempurna. moga cepat sembuh ye batuk akak.

@lfidah @dim said...

Selamat kembali ke tanah air. patutlah sudah lama tak nampak kak zakie komen di blog.

zie jaafar said...

alhamdulillah..selamat kembali kak zakie:)
comel tasbih tu..

Aziela said...

Alhamdulillah.... Selamat kembali kak..

adarnadzmie said...

comelnya...:)

Ujie said...

alhamdulillah dah slmt kembali. kalau balik dari Mekah mmg biasa batuk dan serak kan. Saya yg kat sini pun tgh batuk2 ni.

Murni Alfathunnisa said...

selamat kembali ke tanahair, kakzakie & family..

jaga kesihatan tu baik2 kak..sekarang ni panas melampau.

Ratu Hatiku said...

Cantik tasbih tu...
Semoga kakak cepat sembuh ya... bestnya ada pertandingan berzanji marhaban. Dah lama x join rasa teringin plak... :)

Mimie_Zatun said...

Alhamdulillah..

Rinna said...

Alhamdullillah telah selamat kembali ke tanah air..

Cantik.. tasbih tuh.. :)

KY said...

Assalamualaikum kak, Alhamdulillah..semuanya selamat dan akk, cepat sembuh ya...semoga Allah sentiasa memberi rahmat buat akk dan keluarga..aamiin

dan slmt kembali ke dunia blog heee

Werdah said...

Assalamu'alaikum kakzakie

Alhamdulillah dah selamat kembali ke tanah air.. semoga sakit tekak segera hilang..

HeNRieTTa JoSe said...

Alhamdulillah akak sekeluarga dah selamat pulang...rindu rasanya pada akk...walau kita xpernah bersua...moga akak cepat sembuh yea...

pss...melihatkan tasbih 7 bji tu, teringat pada arwah nenek...tpi tdak secantik yg itu, bru dua minggu lepas rietta pulang ke teratak bonda, selongkar almari dan terjumpa dengan tasbih 7 biji tu dalam smpanan rietta...membuak rasa rindu pada arwah nenek...

Riedaffya ibrahim said...

salam kak...selamat kembali...semoga kembali sehat..

aTieYusof Family said...

Welcome back Kak..
kemungkinan perubahan cuaca kot tu yg rasa nak demam.. moga cepat sembuh ya Kak.. cantik tasbih tu:)

Qhaifa Nur said...

alhamdulillah, selamat pulang Kakzakie..
moga kesihatan akan kembali pulih hendaknya...

Daddy Ziyyad said...

Alhamdullilah..

Semoga akak Zakie sekeluarga perolehi umrah yg mabrur...Moga kesihatan akak semakin baik...Minum air kosong byk2 ya kak

QueeN TerataI said...

alhamdulillah akak sekeluarga dah selamat smp di sini. Miza doakan akak akan segera sembuh.

aanie said...

selamat kembali ke tanah air kakak....

munna said...

alhamdulillah kak... selamat kembali ke bumi malaysia ni.... semoga cepat sembuh ye

Kesuma Angsana said...

alhamdulillah dah selamat kembali ye kak.. moga cepat baik juga ye! & take a good rest juga

mama maman aka yana said...

semoga cepat sihat yer kak.. normal la tuh sebab peralihan tmpt.. :)

Pn.bayu said...

Akakkkkkk.... (eh xcited pulak) hehehe
selamat kembali ke tanah air... semoga baik-baik semuanya....hihihi

JunAina said...

Alhamdulillah...Allah permudahkan segalanya buat Kak Zakie sekeluraga di sana. Harapnya macam tu.

inazamri said...

alhamdulillah kakakku dah selamat pulang.Ina pun dah smggu demam batuk selsema tak baik2 lg ni.Nasib anak2 semua dah ok bole sklh balik,maknya je masih lagi demam tak kebah.blog pun tak terupdate ni

hainom OKje said...

Welcome back KZ....sebenarnya pagi tadi lagi dah teringat KZ tau... tapi jari ni aje tak tertekan TITISAN NURANI...lastnya senyap gitu hinggalah KZ datang menjengah...
Seronok haruslah seronokkan....
Wah adik dah sekolah ke belum?

Ujie said...

Sorry ya, yg kad jemputan tu mmg hantar lewat sbb baru dpt. saya tau akak mmg tak dtg, tapi tetap bg gak kad. Kot lalu2 ke rumah bapak akak, nak menyinggah rumah saya..senangla dah tau alamat. :)

♥ Cmª shIemª ♥ said...

salam K.zakie...
Alhamdulillah..sah selamat mengerjakan umrah..

mcm mna keaadaan kat sana? x sabar nk baca cerita..
semoga cepat sembuh ye kak..

Eye_nee said...

Alhamdulillah kakzakie..selamat kembali ketanah air...selalu sgt dgr para jemaah pulang ketanah air bersuara serak dan batuk..faktor cuaca brgkali kan kak....

Haryati Faizal said...

akak balik dah ye...alhamdulillah selamat kembali...
kreatifnya anim....

ummiross said...

Salam bertemu kembali Kakzakie...

Baru pagi tadi teringatkan Kakzakie. terfikir dah balik ke belum, dalam diam rupanya ada rindu juga pada sahabat blogger walau tak pernah bertemu mata.

Cantik tasbih pemberian Anim tu.

Ummi menunggu n3 Kakzakie seterusnya, dapat tengok suasana di Mekah dan Madinah pun jadilah sebagai pengubat rindu.
Moga cepat sembuh, take care ye.

Juhariah Johari said...

Alhamdulillah dah selamat pulang.
Dah mula bertugas?
tentu masih mimpikan suasana di sanakan.Balik terus berbakti, ahamdulillah.

YATZAKIE said...

Alhamdulillah selamat kembali akak =)

YATZAKIE said...
This comment has been removed by the author.
Temuk said...

Assalam. Syukur semuanya selamat kembali ke tanahair. Semoga sihat, dan selamat menjalankan tugas semula.

ANIM said...

Alhamdulillah..elamat kembali tetamu Allah..
tunggu cerita kakzakie nanti, cerita adik

p/s malunya kakzakie tunjuk pemberian tak seberapa itu. jauh dihati saya, rasa syukur sangat kerana kak sekeluarga menghargainya. macam tak percaya dalam masa 2 hari kak nak pergi baru tau , balik sekolah, ambil dan ke GDex on the same day. tawakal saja sebab kedah-johor sehari tak boleh sampai katanya. Alhamdulillah, hajat saya, Allah maqbulkan.

Nini D.. said...

Alhamdulillah kak zakie dah selamat pulang..syukran.bykkan minum air kak ye.

gadisBunga™ said...

akak.

rindu.

:)

ibuintan said...

Alhamdulillah... selamat bertemu kembali

syukur Kakzakie n famili selamat pulang..

Rapunzeel Cikilolo said...

salam kak...

lamenye tak dengar cerita...

sibuk ke??

semoga batuk cepat sembuh ya

:)

Nastyna said...

Alhamdulillah, selamat kembali dah :D:D take care kak, saya dengar MAlaysia sangat panas skang ni.

veesandii said...

assalamualaikum ... selamat kembali . perkara biasa bila tak sihat selepas kembali sbb perubahan cuaca ... semoga cepat sembuh ...

Penjejak Mimpi said...

Alhamdulillah kak zakie sefamily slmt sampai ke tanah air.. jgn lupa mkn ubat ya kak.. :)

With Julia said...

Syukur akak dah kembali selamat di malaysia...seronok kan buat ibadah umrah kt sana? Ju pernah pi satu family buat umrah tahun 2011...rindu sgt2... :)

aizamia3 said...

Alhamdulillah selamat tiba.. ;)
Moga kakzakie cepat sembuh hendakNYA..

Deqla Manjew said...

alhamdulillah..pemberian yg sgt bermanfaat...

Nini D.. said...

masyaAllah...

Myra Jay said...

Alhamdulillah rezeki dengan menerima hadiah :D

Puan Kutu said...

Alhamdulillah,semoga pemberi tasbih ni beroleh pahala juga..:)

Nur-nba said...

Syukur Alhamdulillah.. Kak Zakie sudah selamat pulang.. Jaga diri ye kak.. Pemberian yang sungguh bermakna.. Bertuah akak kerana sering diingati oleh ramai rakan blogger. Rindu nak bertemu dengan akak..

elly nadyra said...

selamat kembali kak, dptkan rehat yang cukup dan semoga kembali sihat

Ibu Lala said...

Selamat kbali kakak ku sayang. Moga cepat sehat ye. Bila akk start keje. Tak sabar pulak saya nak buat umrah jugak. Akk doakan ye. Harapnya tahun depan la. moga allah permudahkan.

Cinta Misteri said...
This comment has been removed by the author.
Cinta Misteri said...

beruntung nya kak... tasbih mini tu umpama penguat ikatan antara kak zakie dan cikgu hanim.