Wednesday, October 24, 2012

Bersama-sama siap-siaga sebelum 10 Zulhijjah tiba

Rangka organisation chart
Nama AJK dilantik untuk bertugas
Nama yang terlibat membuat ibadah qurban 1433H
.
Ketua dilantik bertanggungjawab mengagih daging - simpan dulu kalau tuan rumah balik kampung.

Whiteboard di rumah pun ada juga senarai tugasan

~ Robbi yassir wala tu'assir..~~

69 comments:

Huda said...

Meriah kak...sedapnyaa, sup tulang tak boleh tinggal eh..:)

umialya said...

bagusnya ader jadual cenggini, semua dpt

gadisBunga™ said...

dah rasa sungguh meriahhhh!!!

mummY daniSha said...

seronok ye kak..kat rumah mak keliling cina...x syiokkkk

Tentang Kita said...

sup tulang sedapnyer...leh wat soto :-)

Kakcik Nur said...

Semuanya telah dijadualkan. :)

Aisy Nasiha said...

bestnya macam ni..mula rasa semangat nk raya haji walaupun balik umh mertua raya ni.. kebanyakan blog tulis pasaal cuti dan mood raya ni...
selamat raya haji utk akak dan keluarga ye.

Ujie said...

banyaknya menu raya aji akak..

Lya Colours said...

menu raya mak dah tetapkan. saya tukang kacau je haha

Mimie_Zatun said...

Wah..
Dah siap jadual..
Meriahnya..
Selamat menyambut aidiladha..

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said...

dah terasa bahang nak menyambut hari raya korban..
bagus la jadual dah tersusun..

sup tulang x leh tinggal..sedapnye..:)

Suraya Baharun said...

wah bagus nye...jadual yang teratur...

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

dah nampak tu kemeriahannya kak hihi

Mamamya said...

wah..meriahnya sambutan kat taman akak yer...menu yg di rancang pun meriah :)

semalam ketua taman kat sini pun dah agihkan kupon utk dapat daging korban..

Ratu Hatiku said...

Bestnya kakak...dapat tolong rewang.. terigt masa kecik2 dulu. Dapat kumpul ramai2 seronok d samping merapatkan lagi hubungan silaturrahim yg terjalin.

Knor said...

meriahnya..kan kak..kalau kat mekah skrg lg meriah...

syiela said...

bila senarai camtu.. memang semua dapat takda yg terlepas..

amboi kak menu raya ni best :)

Kella said...

Alhamdulillah...
rasa teruja nya kita pulak kat sini tengok persiapan semua tu kak... =)

Aju Mohit said...

ya allah bagusnya kak, teruja nak menyambutnya, anak2 saya tak sabar nak ke padang tgk lembu kene korban

azi said...

kakak.
Menarik senarai menu untuk hari raya korban yang akak buat, saya pula masih buntu nak masak apa...tapi rasa-rasanya tu nak masak nasi tomato, rendang cicah dengan ketupat dan sedikit puding aje sebab lepas sembahyang raya, nak balik kampung...

Rozita said...

Wah meriahnya menu yang akak dah rancangkan. Saya belum lagi merancang apa apa...

Hazmin said...

Semua nampak nya telah bersedia dengan senarai makanan untuk raya haji nanti.. Hehe.. Memang meriah menu akak.

Cikgu Ma said...

meriahnya...kat kg saya ni belum dengar lagi sapa yg nak berkorban....

Sherwieyna Muzzawer said...

meriahnyaaaa! siap ada jadual pula tu..alahai ada sup tulang pula tu sedapppp!

adyna said...

daging korban buat sup sedap.. :) yeay esok balik kg

(Lizz) http://www.mummycute.com/ said...

ermm seronoknyer kak...macam2 menu ader..

sedih tak dapat beraya kat kampung kali ni...

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Wah.meriah raya korban nanti ni. ada 5 ekor lembu yang nak di korbankan nanti.

Myra Jay said...

Selamat hari Raya AidilAdha..
Tahun ni tak buat korban, insyaAllah tahun depan :D

Tihara said...

as salam

waw sedapnye menu kat urmah tu,selamat hari raya haji kak :)

Tihara said...

as salam

waw sedapnye menu kat urmah tu,selamat hari raya haji kak :)

wahida said...

siap ada reminder sup tulang jgn lupa...ekekek...

sup tulang wajib kan kak...hehe...

ct rahani said...

banyaknya menu kak.. mesti meriah nanti..

Sharifah Nadzarah said...

WAH..YG LAST TU SEDAP2 BELAKE...NAK DTG UMAH AKAK LAH...HEHEHE

Qhaifa Nur said...

bagus Kakzakie..
tak kelam kabut dibuatnya...
Nur yg rasa excitednya......

aanie said...

bestnya...5 ekor tumbang tu kak.....taman kakak memang best la....

izan mama mia said...

meriah yer sambutannya kat sana,..thn saya xbalik kg..

Dkna Abza said...

malam nie dkna blk klate..huhuu..raya kat sana dikatakan meriah..macam mana kat tempat akak?

ieda said...

alhamdulillah , jadual macam nie akan buat semua lebih teratur kan akak .. aduhhh x sabar nak sambut raya qurban nie ..

selamat menyambut ye kak ;)

Jna marcello said...

wahh~!! meriah nya tempat dya..rasa nk gi sna join sama hehehe ;)

Rapunzeel Cikilolo said...

hrp stand by :)

SumeSakan said...

wahh plan baik punya...mesti meriah nih...

Kesuma Angsana said...

meriah & tebaik ni kakzakie !

Queenie said...

nikmatnya hidup muaafakat...

Cinta Misteri said...

Thn ni ktorg tk prepare apa2 spt thn2 sudah. Parents skang kat tanah suci, so tkd la lembu utk ditumbangkan.

hainom OKje said...

Dah siap sedia Kakzakie.... benda mentahnya dah beli ke belum.... jangan lupa pulak!!! he..he

Papa Mifz said...

ramai juga yg terlibat yer...pasti meriah nanti tu kan...

fiza said...

Wah...meriah. Mesti best kan. Selamat bertugas kak ☺☺

Daddy Ziyyad said...

Selamat Hari Raya Aidiladha kak Zakie...Moga ibadah kita diterima Allah..:)

IDAZS said...

bagusnya ada jadual gini, sistematik :)

Nur-nba said...

Wah berderet menu sedap dan lazat yang bakal Kak Zakie hidangkan... Nur dah nak balik kg juga... Salam Aidiladha buat akak sekeluarga.. Moga ibadah kita diterima Allah..

Marsita yahya said...

Planning yg baik

Sari Yusa Ibrahim said...

sup tulang jangan lupa, ekekeke

nur anis said...

wahh,...bagusnya kak siap ada jadual menu..:)

Munnafendy said...

woww mmg terasa bahangnye akak... :)

lusa je lg.esok baru balik kmpung!

amirah said...

bagusnya penduduk taman akak ni ye. organised sungguh. tabik

Rinna said...

Menu tuh yg sgt menarik.. Moga semuanyaa dipermudahkan..

Haryati Faizal said...

wah...kenduri betul2 ni...

Karukord Jagau's said...

slmt hari raya

Aishah Jahirah said...

sistematik....ada jadual senang laksanakan tugas diamanahkan...:)

dya bunga said...

meriahnya..dh siap list

MulutPayau said...

wahhh..meriahnya menu...

Salam aidiladha utk akak dan keluarga...

azieazah said...

Kompom bersilat sampai 10 jam tuh! hehehe

Deru Ombak said...

Assalamualaikum kakak...

Pasti meriah ni..
Selamat Menyambut Aidiladha buat kakak sekeluarga.
Maaf zahir batin. :)

zila norazila said...

complete..tinggal nk raya jew kak kak:) salam idul adha wt akk n family:)

nabilah_2908 said...

Setiap tugas mmg perlu perancangan yg teliti baru la semuanya berjalan lancar kan kak?

Insya'Allah...Allah akan permudahkan segala urusan.. :)

Take care kakak.. :)

Muhamad anuar Marsib said...

Nampak meriah betul Ibadah Korban di tempat awak..

Selamat menyambut hari raya Aidil Adha.. Saya kirimkan koleksi ucapan hari raya sms sebagai tanda ingatan dari jauh..



Koleksi SMS Ucapan Raya AidilAdha pilihan Anuar

Ema Blog said...

meriah nampaknya... banyak menu yg perlu disiapkan tu

YATZAKIE said...

mesti meriah kan kak..ramai yg terlibat dengan acara ni..hihi

Kakzakie said...

Terima kasih buat semua yang sudi menjejak N3 kakak ini. Maf kakak tidak dapat detailkan setiap satu-persatu.

Terima kasih sekali lagi.