Wednesday, July 3, 2013

Bila mama tidak sihat makan saja luar


74 comments:

Falsya said...

wahhh meriahnyeeeeee makanan...get well soon kakak..

KY Atie said...

alaa...akak, sedapnya, kalau makan macam ni selalupun tak apa hahaaa

Siti Rohaida Yusof said...

of course orang yang sihat dok balun...cepat sembuh ye kak...sedapnya hidangan tu...

JaSSNaNi said...

Assalamualaikum kakzakie..
betul tu kak.. kalau tak sihat kita ngidam makan makanan yang lain sikit kan.. tak pun pekena tomyam panas2.. sure cepat sembuh.. sbb boleh berpeluh.. and tomyam kan boleh naikkan selera.. :)
ok kak.. have a good day.. :)

Knor said...

mmg hidangan org sakit tu kak..mmg sesuai stim siakap..sedapnya..

ros_reeza said...

sesekali makan luar ramai-ramai memang menyelerakan :)

Ibu Lala said...

meriahnya makanan kak. sedap sedap pulak tu. nape tak ajak sekali..

kasihibu said...

sesekali kan ?bg lah mama rehat juga

yan's cottage said...

wahhh...semua menu best2 tu KakZakie....sedapnya bila nak belanja Yan nie Kak....

Aziela said...

Tak sihat yer kak. Semoga cepat sembuh. tu menu sihat tu...tapi sangat menyelerakan.

Eye_nee said...

Menu Ikan steam tu sgt sesuai buat tekak yg tak sihat kan kakzakie...nyummm..nyummmm...sedapnya lauk2 tuuu...

Bin Muhammad said...

Wah! Macam2 lauk ada, sungguh menyelerakan! Kalau nak buat sendiri, belum tentu dpt masak/makan makanan macam ni.
Sesekali kena buat2 tak sihat...hehe
Gurau jer akak ye...Semoga cepat sembuh dan sihat selalu.

QueeN TerataI said...

SEDAP TU KAK WALAU MKN KAT LUAR... skrg ni mmg sana sini x sihat kak.

Fiza Rahman said...

Meriahnya kak. Dah lah tak breakfast lagi ni ☺

Smoga cepat sembuh kak.

faraherda.razalan said...

Singgah selalu lagi ke kita kak?

norhidana miswan said...

tertelan liur nengok ikan siakap stimm tu kak... sedap2 nyer menu.... kalu mak sihat upn apa slh mkn kt luar kan hehehehe

Mizz Aiza said...

kakak tak sihat ke? semoga cepat sembuh ya..
meriah lauk pauk tu kakak.. nampak sangat menyelerakan..

Acik Erna said...

assalam kakzakie..cepat sembuh ye

Ujie said...

Lauk yg membangkitkan selera...walau tgh tak sihat.

Moga kembali sihat ya kak zakie. :)

Nini D.. said...

moga cepat sembuh kak..
siakap tu nmpak menyelerakan!!

Murni Alfathunnisa said...

take care kakzakie..moga cepat sembuh.

ikan siakap stim tu...hmm....terus rasa lapar!

NURSHAKIRA ABDUL HALIM said...

hehehe

redza said...

sedapnya kak!..semoga cepat sihat ye

Qhaifa Nur said...

semua sebab mama yup...dapat makan yang best-best...

moga cepat sihat Kakzakie...

ummiross said...

Kakzakie..tak sihat ye, moga cepat sembuh, take care ye.

Stim siakap tu, cukup menggoda selera.

aby said...

Salam kz,
Tk sihat tp selera makan masih ada kira ok tu. Semoga cepat smboh.

Zee Suhaini said...

semua sedap2 ni kak..

JunAina said...

Meriahnya meja kak? kalau macam ni hari2 makan kat luar pun tak apa.

aTieYusof Family said...

fuyyo.. nampak sangat sedap Kak.. sungguh menyelerakan..nyum! :)

Muja.. said...

Sedapnya kak.. tapi bila sakit ni benda sedap pun jadi x sedap kan..Allah tarik nikmat semua tu.. semoga cepat sembuh yer kak :)

Puan Kutu said...

uii sedapnya..dah lama tak makan ikan stim kt kedai..klu kt rumah masak sendiri tak sedap.hehe

eMMe said...

untung le... kalo tak sihat dpt makan besar cam ni... kalo org lain tu makan bubur nasi je...hahahaha...

Juhariah Johari said...

Salam.
Ikan tu menyeleekan sungguh!
Berapa kena tu...

Marya Yusof said...

As salam Kak Zakie,

Saya tgk pun mmg boleh jd selera bg yg tak sihat kalau lauk pauk gini... syafakillah... take care kak :)

Aine Ainun said...

kalo saya bukan sebab tak sihat ja kak,
sebab dah penat masak..makan luar pulak, teringin pun ye..yela asik makan masakan sendiri je kan..

makan kat mane? singgah selalu ke?=)

azi said...

Salam Kakak..demam ke? sekarang ni cuaca tak menentu..Cik Abang saya baru aja baik demam..

p/s. Hidangan tu memang sesuai untuk orang sakit, ikan stim, sup ekor dan sayur tu...mesti berselera kakak makan...:)

n O e s u h a i m i said...

wah..meriah sungguh...semoga kakzakie cepat sembuh n sihat..

Haryati Faizal said...

sedapnya kak....

Sue Bee said...

kalau sue lah kan..tgk menu camni, boleh sembuh terus ni.Moga cepat sembuh,kak.

Kesuma Angsana said...

tapi yang ini meriah sungguh ni kak!

inazamri said...

siakap stim tu mengacam jiwa raga ina la.mmg pebret ni

Nafira usof said...

uih.. ikan stim tuh menggoda betol.. meleleh air liur memandang.. kikiki

moga akak cepat sihat..amin~

anitadiana said...

semoga kak cepat sembuh....sedapnya lauk-lauk tu kak..

ANIM said...

saya nampak sup ekor..saya nampak tomyam..
sesuailah dengan orang tak sihat, mulut nak makan yg masam2 aja..
abih yang lain tu?...rezeki orang sihat ye..heee

p/s get well soon...

aizu's life said...

kakak x sihat ke.. ciann.. get well soon ya :)
anyway, kalo bdn x sht selera pun tumpul.. tp makanan tu sume nampak sedap!!

sal said...

berkenan dengan lauk yang dihidangkan...

Shaiful Zaidi said...

sedapnya ikan masak stim...

Deqla Manjew said...

sedapnye.. dah habis ke kak? baru nk mintak sikit ikan masak stim tu...hihihi...

Papa Mifz said...

semoga akak cepat sihat yer...amin...

sesekali makan di luar apa salahnya kan...;)

Qashmere said...

Assalam Kak Zakie..

Ya Allah mencabar betul tengok gambar semua ni. Dah la tengah puasa ni..Huhuhuh..

Cedappnye

Eiqa Almond said...

Ikan tuuu.!! Errrkkk, lapaaaa pulakkkkk.

man said...

siannya kok..hehehe

diana said...

tak sihat dapat makan sedap2..heheh..

Asyifa Mustaffa said...

k.zakie x sihat ke..? siannya...jgn lupa mkn ubat...nnti cpt smbuh...:-)

nurbijen said...

rindu nak makan hidangan macam tu :(

HeNRieTTa JoSe said...

Yummy....byknye menu....

ieda immi said...

wahh meriah ..
suke anak2 walau susah ati mama x sihat ye ;)

Mas Zull said...

assalamualaikum kakzakie....meriahnya sesekali bagi kakzakie berehat dan semoga kakzakie cepat sembuh yer...;)

BUNDA a.k.a KN said...

sekali2 makan kat lua sambil jalan2 bolih mengeratkan juga silahturrahim bersama keluarga..

Rapunzeel Cikilolo said...

wooo... terliur den...

ismaliana sulaiman said...

byk btl menu yg di order tu kak.. :) tp yg plg x blh nak pandang ikan siakap stim tu lah...terus lapar perut ni..heheheee

Mimie Najib said...

akk tak sihat?? cepat2 sembuh ya kak..
bnyknyaaa makanan..meriah betul..

ibuintan said...

moga cepat sembuh kakzakie... menu luar yg menyelerakan

(Lizz) http://haslizalizz.com/ said...

kak sedapnyer...terliur saya...memalam datang sini...

Kancil 8349 said...

banyaknya makanan...pasti ada kemeriahan ni

zana fahmi said...

Maaf kakzakie, zana baru balik dari kl dan baru jengah blog. Cepat semboh ye.

Aiza Hamdan said...

Moga cepat sembuh yer kakzakie..

Kakzakie said...

Restoran yg kami makan ini berada di belakang taman perumahan kakak saja. 5 minit boleh sampai. Kawan hubby kakak juga. Senang sebab dekat dan sudah selalu ke sini. Mereka berasal dari Kelantan tapi sudah lama berhijrah di Johor. Sedap airtangan masakan mereka.

Terima kasih semua yg sudi menitip komen di N3 tak seberapa kakak ini:-

Falsya, KY Atie, Siti Rohaida Yusof, JaSSNaNi (kakak dah tak larat nak masak sebenarnya), Knor, ros_reeza, Ibu Lala, kasihibu, yan's cottage (dtglah Johor kakak belanja Yan hihi...), Aziela, Eye_nee, Bin Muhammad (memang tak laratlah BM), QueeN TerataI, Fiza Rahman, faraherda.razalan (bukan Singgah Selalu ini Reestoran Kesuma namanya), norhidana miswan, Mizz Aiza, Acik Erna, Ujie, Nini D.., Murni Alfathunnisa, NURSHAKIRA ABDUL HALIM, redza, Qhaifa Nur, ummiross, aby, Zee Suhaini, JunAina, aTieYusof Family, Muja.. (betul Muha dah tekak tak selera tengok org makan ajelah), Puan Kutu, eMMe (sebenarnya kakak selalu makan luar Me, di tambah tak sihat lagilah), Juhariah Johari (kakak tak pernah ambil tahu harga Kak Ju sebab en abe yg bayar), Marya Yusof, Aine Ainun (bukan Aine, ini di belakang rumah aje), azi (tapi sebab tak sihat tetap kurang selera juga Azi), n O e s u h a i m i, Haryati Faizal, Sue Bee, Kesuma Angsana, inazamri, Nafira usof, anitadiana, ANIM (kalauikutkan semua banyak kepada yg sihat sebab yg tak sihat kurang selera), aizu's life, sal (dekat restoran Kesuma aje ni ala Sal mesti tahu kan), Shaiful Zaidi, Deqla Manjew, Papa Mifz, Qashmere, Eiqa Almond, man, diana, Asyifa Mustaffa, nurbijen, HeNRieTTa JoSe, ieda immi, Mas Zull, BUNDA a.k.a KN, Rapunzeel Cikilolo, ismaliana sulaiman, Mimie Najib, ibuintan, (Lizz) http://haslizalizz.com/, Kancil 8349 dan akhir sekali zana fahmi.

Terima kasih semua sekali lagi dari kakak.

Kakzakie said...

Tertingga:_

@ Aiza hamdan - terima kasih.

wawa syaida said...

akak...hope cepat sembuh ye....ikan tu nampak sedappp sangat :)

hainom OKje said...

Sedapnya kanda Siakap stim tu...mmg faveret dinda ....
Tak pelah mama tak sihat pun, kalau makan luar pun cenggini hehe...

Ooo demam bola tak habis lagi yeh hehe

Ema Johari said...

meriah

♥ Cmª shIemª ♥ said...

Salam K.Zakie..

hihi..cma kalu penyakit M yg mkn kat luar..
uuuu....penuh meja..sedpanya!

QasehnyaRania said...

sedapnya sy ngok tu kak

nak2 siakap tu