Saturday, July 6, 2013

Hitam-putih menawan kalbu

Ramadhan pasti ramai yang berzakat
perintah diberi kepada yang mampu
menerima cenderahati seorang sahabat
dari utara ke Johor Bahru
Sampul dan secebis kata-kata - Datangnya disambut dengan hati penuh keriangan
 ramadhan al-mubaraq akan datang
bangun bersahur jangan dilupa
gembira di hati bukan kepalang
sebaik sampul surat ku buka

Rantai kunci aka dompet syiling - Inilah dia kiriman dari Ayu
 ramadahan bulan penuh berkat
sedekah dan zakat jangan dilupa
polkadot hitam cantik memikat
dari Ayu teman blogger

Dalam almari piala - Tergantung bersebelahan dengan unta dari Mekah dan sotong dari Labuan
makan siang kenalah berehat
pembuka iftar dengan kurma
moga ukhuwah terjalin erat
terima kasih buat Ayu dan keluarga

~~ Selamat berhujung minggu dan lakukan persiapan akhir sebelum menjelang ramadhan.~~

47 comments:

redza said...

tergantunglah ia di dalam almari itu...selamt berhujung minggu kak

Siti Rohaida Yusof said...

singgah jenguk akak kat sini....selamat berhujung minggu..

Aisy Nasiha said...

selalu dpt hadiah drp kawan...alhamdulillah, rezeki murah..

Selamat menyambut bulan ramadan..buat akak n keluarga

umi alya said...

Alhamdulillah rezeki...

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam kak zakie...Tahniah,rezeki.Cantik berpolkadot :)

Sayangku Zie said...

dah ada perancangan hujung minggu ni bersama keluarga

||aLeaSaRa|| said...

wah best2...lagi best sebab siap berpantun tu he3..

salam ramadhan juga untuk sis ye ^^

paridah said...

selamat menyambut romadan yg bakal menjelang kelak n mengisi penuh2 dgn ibadah yg dituntut,,,

the malay male said...

semoga ramadhan kali ini menjadi yang terbaik dr yg sebelum belum nya

syuk shusuke said...

semoga rahmadan tahun ni lagi indah dari yang sebelumnya. :)

Bin Muhammad said...

Sungguh suka bila bersama,
Tinggi bukit rasanya sayang,
Sampul dibuka hadiah diterima,
Hilang sakit timbul girang... :)

Amanina Mads said...

semoga ramdhan kali nie lebih meriah :) dan diberkati..

Puan Kutu said...

polkadot yg comel..sy suka!

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Tahniah kakzakie.. canteknya beg polkadot tu ;)
Yg paling best sekali pantun tu ;)

NEKCIK said...

Salam ramadhan kakzakie semuga kita semua dikurniakan kesihatan yang baik untuk menyempurnakan ibadah puasa..amiin
Kakzakie nak isi duit raya dlm beg polkadot tu ye

Amie said...

Cendera kenangan memang patut disimpan...untuk kenangan dan sememangnya sangat berharga kerana ia pemberian ikhlas dari seseorang untuk kita!

Asyifa Mustaffa said...

polkadot comey...:-)
slamat berhujung mnggu kak....

nuyui a.k.a miss YUI said...

Alhamdulillah..rezeki akk..

Tuan Juhaida said...

Alhamdulillah...murah rezeki.selamat bhujung minggu dan selamat menyambut ramadhan yg mulia

eira eixora said...

berbuka puasa kena memasak
sambil memasak jangan mengomel
bertuah nya wahai kakak
dapat dompet polkadot comel

hahaha! jadi tak pantun saya?

ummiross said...

Alhamdulillah, rezeki menjelang Ramadhan, cantik dompet polka dot tu Kakzakie. Tak sabar kan Kakzakie, menunggu Ramadhan tiba.

Lime Dotmy said...

alhamdulillah

My recent post : Lukisan 3D yang Menakjubkan

Mizz Aiza said...

alhamdulillah.. semoga kakak terus murah rezeki..

nik ros said...

besnyer dapat hadiah dari kwn kan. rezeki tu..hehe

Acik Erna said...

Cantik hadiah seindah pantun kakzakie

aby said...

salam kz ..
selamat berhujung minggu ..
cantik present diterima ..
dapat tambahkan koleksi

shafiq said...

countdown ramadhan 3 hari lagi , hehe , insyALlah

BUNDA a.k.a KN said...

selamat menunaikan ibadah puasa nanti...sama2 kita tunggu...tahniah dapat hadiah purse comel tu...

ANIM said...

kakzakie...tahniah..comel polka dot tu..
tunggu kiriman saya pulak ya, heee

QasehnyaRania said...

as-salam kakak
tahniah rezeki tu :)

selamat berpuasa ye :)

harumankasehvee said...

Simpan stok bebanyak ya . ada gak yg trus beli bhn utk wat ' kueh raya ' . maklumlah , bila dah dekat raya nanti susah sikit nak dapat

Zaitun said...

Comel pursenya,kalau kak Zai pun suka simpan barang2 hadiah..

ariana said...

salam ramadhan kak zakie..semoga kita diberi kesihatan yg baik utk beribadah dibln yg penuh berkah ini ye..
tahniah dapat hadiah tu..:)

HeNRieTTa JoSe said...

Moga ramadhan kali ini seindah ramadhan yg sentiasa kita mimpi....ntah kenapa...jiwa nie xterpnteram sejak ibu skit....

With Julia said...

Syukur alhamdulilah....rezeki :) bestttt yer lawa la purse polkadot heheh

anitadiana said...

tahniah..rezeki akak lah tu...

Fiza Rahman said...

Murah rezeki akak. Tahniah.

amirah said...

memang comel sesngat beg syiling ni kak..polkadot lagik

are_lin@yu said...

alhamdulillah dah smpai..pntai akak susun ayt mnjadi semua nya..hihi..hrap akak suka ya ;-)

hainom OKje said...

Kanda....amboiii kalau dapat hadiah je berpantun, dapat hadiah je berpantun! hehe sukalah tukan!

Nisah Idham said...

memang cantik kak, polkadot hitam putih.. :)

Mimi Azirah said...

tahniah kak

Kesuma Angsana said...

tambah koleksi yer kak... rezeki2

elly nadyra said...

tambah lagi collection ye kak!

Kancil 8349 said...

tahniah

Deqla Manjew said...

owhh akak ye pemenang teka teki tu..hihi.. tahniah kak.. cantik beg polka dot! =)

♥ Cmª shIemª ♥ said...

Salam K.zakie..

hihi..seronok baca pantun sambil tgk hadiah yg cantik tu..

tahniah kak.. cma sukaaa dgn polkadot.. nmpak cute!