Thursday, July 4, 2013

Penutup majlis keluarga sebelum ramadhan 1434H

Menghadirkan diri ke majlis resepsi anak sepupu di Dewan Sri Perdana UTM. Pertemuan dengan ramai sanak-saudara sebelum menjelang ramadhan. Kami semua setuju ini majlis keluarga terakhir sebelum ramadhan tahun ini. Hari Raya tahun ini akan bertambah meriah dan paling menggembirakan anak-anak yang menerima duit raya bertambah gembira sebab ada pertambahan mak-pak saudara yang pasti bakal mengulur sampul duit.

Istimewa - Lihat budak lelaki yg duduk sebelah bapak. Inilah satu-satu anak saudara aku yg OKU gara-gara jatuh dari walker ketika berusia 6 bulan. Dia tidak mengganggu dan akur perintah Kak Long aku. Sedih sebab semua adik-beradiknya cemerlang dia pula diuji begitu hebat. Kak Long dan abang Long aku sudah redha semua ini.

Selamat Pengantin Baru - Buat anakanda Lokman (anak saudara kami) dan Mazlynna (keluarga baru kami) moga mendapat limpahan keberkatan dan kebahagiaan berpanjangan itu doa dari Mama Zakie. Anak ummiross mungkin kenal Lokman ini sebab dia bertugas di Petronas KLIA juga. Bila mesyuarat boleh bertemu walau mungkin berlainan department.
~~ Mohon agar ramadhan mubaraq tahun ini lebih memberi makna kepada pasangan yang baru mengenal erti rumahtangga.~~



74 comments:

Nini D.. said...

tahniah buat pengantin..
btol kak..ramadhan mmg bulan mencabar bagi pasangan pengantin baru :)

Fazleyatul Aini said...

selamat pengantin baru

Ujie said...

semoga rumahtangga mereka diberkati Allah..

walker..bahaya jugak ya, patut ramai ibubapa skrg dah takmo guna.

Aju Mohit said...

tahniah pengantin baru, cantik kedua2nya berseri2, semoga bahagia ke akhir hayat, cantik pelamin dan mereka yang bergambar di situ ;)

Ummi Iman said...

Selamat pengantin baru. Ramai juga berkahwin ketika nak masuk Ramadhan. Semoga beroleh keberkatan buat mereka

Nisah Idham said...

Alhamdulillah.. Tahniah kakak menerima saudara baru, makin meriah Ramdahan serta Aidilfitri nanti..

>> sudah memang ditakdirkan adik itu menjadi begitu.. Dialah ahli syurga nanti .. (^_~)

Sampaikan juga salam Tahniah Nisah pada pasangan baru ini, semoga mereka tabah mengharundgi alam rumahtangga ini..

aTieYusof Family said...

Tahniah buat kedua mempelai..moga bahagia selamanya..amin!
teringat Pa'e kecik2 dulu guna walker jg..kena lebih berhati2 bila anak menggunakan nya..

Acik Erna said...

Tahniah dan selamat pengantin baru

nuyui a.k.a miss YUI said...

tahniah buat psgn pngtin...

Angah said...

tahniah kak, dpt ahli keluarga baru...

Mizz Aiza said...

selamat pengantin baru kepada anak saudara kakak.. semoga jodoh berkekalan hingga ke syurga..

redza said...

selamat pengantin baru buat mereka

Puan Kutu said...

betapa keluarga kaklong akk diuji..pasti semuanya ada hikmah..

selamatpengantin baru buat pengantin

seronok la dik duit raya bakal bertambah nti.hehe

Mila@Rimbun said...

selamat semuanya...
moga cepat kak zakie dapat cucu saudara plak nanti :)

inazamri said...

cantik kaler baju pengantin.anak saudara yg OKU tu pasti syurga tempatnya nnt inshaAllah.

ct rahani said...

selamat pengantin baru utk anak saudara akak.. semoga mahligai yg dibina kekal bahgia hingga ke syurga.. amin.. :)

wawa syaida said...

selamat pengantin baru...dan selamat menerima keluarga baru

hainom OKje said...

Oooo yg tu ...ingat ingat yg kanda cerita dedulu tu....
Kanda lain kali tak yahlah bergambar, kalau kanda nak sorok muka kanda yg comel tu....
Kempunan sampai sudah orang tau!

QueeN TerataI said...

tahniah buat pengantin.. selamat pengantin baru. erm.. mmg seriau kan kak bila dgr jatuh walker ni... miza pun x berani nk letak anak dlm walker... kalo nk letak juga kena pantau betul2 tp tula kan.. kalau sesuatu tu mmg dh tertulis akan terjadi maka jadilah ia...

lieyalatif said...

Majlis kawin gini mmg selalunye jadi tempat berkumpul saudarabmara kan kak...yg jauh yg dekat semua pakat berkumpul.....alhamdulillah...

Alahai sedih lieya bc kak...rupenye sbb walker kak ye...bahaye betul kan kak....tp die laa penghuni syurga nanti kak....

Muja.. said...

Tersentuh hati dengan anak buah akak yg oku tu..walker punya sebab :(

aanie said...

slmt pengantin baru buat pengantin...:)

dah lama x pegi utm....

Knor said...

semoga ibubapanya tabah..

tahniah bt pengantin

aanie said...

eh, jap...kakak yg mana? yg blur muka tu ek?? hehe...

faraherda.razalan said...

Ramai jugak yg kawen ms ujung2 hari sblm ramadhan ni kan kak?

HeNRieTTa JoSe said...

selamat pengantin baru....masa beginilah bru dapat berjumpa sua dengan semua yea...

lia said...

Pengantin kena bertabah sikit la d bulan puasa he3

ummiross said...

Salam Kakzakie..
Ooh ni anak saudara yang Kakzakie bagitau hari tu ye,nanti ummi tunjukkan gambar ni kat anak, mana tau ntah2 dah pernah bertemu, lepas ni bolehlah bertegur sapa.

Anyway..selamat pengantin baru buat kedua mempelai, semoga berkasih sayang hingga ke syurga.


zila norazila said...

salam ramadan kak zakie..dapat berkumpul mcmne meriah..slamat pgntin baru juga buat mempelai..bdk2 yg dinanti mmg duit raya kan..he heh e

JaSSNaNi said...

Tahniah untuk pesangan pengantin...
sambil baca slot istimewa, masyaallah.. kesiannya jatuh walker dia..

Mak Long a.k.a Kunang-kunang said...

Seronol bila dapat jumpa saudara marakan.

Selamat pengantin baru kepada anak saudara kak zakie dan didoakan semoga bahagia ke akhir hayat.

Deqla Manjew said...

tahniah dan selamat pengantin baru buat mempelai dua sejoli..hihi..kesiannya adik sedara akak tu..xpe kak, dia diduga begitu tp pastinya dia ada keistimewaan yg org lain x ada kan.. dia bergmbr pun malu ye..?

(Lizz) http://haslizalizz.com/ said...

Best dapat berkumpul cenginikan kak...boleh eratkan silaturrahim antara family..

Qhaifa Nur said...

selamat pengantin baru...
moga mendapat keberkatan dariNYA...

sebab jatuh walker Kakzakie...
moga beliau dilindungi Allah..

azi said...

Selamat Penganti Baru , semoga berkekalan hingga hujung nyawa buat pengantin baru...:)

aby said...

raya nanti letih pasangan baru ni kena ziarah rumah sauadara2 serta melepaskan angpau kt budak2

cikguNae said...

Semoga pasangan pengantin bahagia... dibawah lindungan dan rahmatNYA... amin

Papa Mifz said...

semoga pasangan pengantin baru bahagia hingga ke syurga...

Izan Ishak said...

selamat pengantin baru buat lokman n pasangannya.

izan pun ada sorang anak sedara yg oku. lahirnya normal... cuma menurut kakak izan, dulu2 dia kena demam panas smpai kena sawan tarik. kalau ikutkan thn ni dia ambil spm...

Mia Kassim said...

Selamat pengantin baru, semoga bahagia berkekalan hingga ke akhir hayat...

amirah said...

selamat pengantin baru untuk pengantin berdua.....kenkadang ujian Allah memang sgt hebat hinggakan kita taktau apa yg akan kita buat andai perkara tu pulak terjadi pada kita.

MaMa Rey said...

selamat pengantin baru buat pasangan..semoga bahagia berkekalan..amin:)

anitadiana said...

selamat pengantin baru...mencabar betul tu bulan puasa buat pengantin baru...

Siti Rohaida Yusof said...

tahniah pd pengantin...

Aiza Hamdan said...

Tahniah untuk pengantin baru..

Hurm..ini yg merisaukan kan nih..disebabkan walker..ptt lah x digalakkan pakai walker..byk effect nye..tp terpaksa juga pakai kkdg..)

Nafira usof said...

Tahniah buat pengantin~

sama cantek sama padan~

Cida de' Nuanza said...

tahniah buat pengantin...tetiba lapaq nasik kenduri,..huhuhu

syuk shusuke said...

selamat pengantin baru~ :D
cantik baju pasangan

Qashmere said...

Kenduri kawin!! mesti best sebab makan nasi minyak..ehehe

Qashmere said...

Kenduri kawin!! mesti best sebab makan nasi minyak..ehehe

Sura Mohd said...

barokallah hulakuma wabarokah..kpd pengantin..semoga berbahgia dan berkekalan dunia dan akhirat..:)

Ema Johari said...

sama cantik sama padan...tahniah utk mempelai

eMMe said...

Tahniah kak Zakie, selamat menerima anak sedara... n selamat menyambut Ramadhan kat Kak Zakie n keluarga.. hope dpt puasa penuh tahun nih...

Kesuma Angsana said...

bertambah lagi ahli keluarga yer kak. Semakin hampir dgn ramadhan semakin sebak pulak rasanyer kak !

ieda immi said...

beratmbah ahli ..
selamat pengantin baru ..
aah kak persiapan nak puasa kan ... majlis kawin pun adakalanya org tkut nak buat dekat2 .. ujian banyak ekkee ..

Haryati Faizal said...

semoga berbahagia ye

diana said...

selamat pengantin baru..

Dia jatuh dari walker ??kesian nya..sekarang umur berapa tu??

Haslinda Sadiken said...

tahniah pansanga poengantin baru..apa khabar kak :)

Bin Muhammad said...

Sama cantik, sama padan..semoga kekal bahagia hingga ke syurga.

Akak turunkanlah ilmu buat mereka agar mudah mereka mengharungi alam rumahtangga.

Admin said...

wow.. sepadan... tahniah tahniah..

boni kacak said...

tahniah.. selamat pengantin baru kepada pasangan pengantin :)

ibuintan said...

tahniah bertambah ahli keluarga... berseri2 semuanya


Murni Alfathunnisa said...

tahniah...semakin bertambah ahli keluarga. dan selamat pengantin baru buat pasangan mempelai.

yang paling seronok dah tentu lah anak2 menakan yang layak terima duit raya..hehe...bertambahlah angka duit raya tahun ni.

Rapunzeel Cikilolo said...

same nama ngan tunang kite la

:)

zana fahmi said...

Selamat melayari alam rumahtangga utk keduanya.
Selamat menyambut Ramadhan kakzakie dan keluarga.

Kakzakie said...

Majlis perkahwinan ini mempertemukan kami sanak-saudara jauh dan dekat. Dapat saling bermaafan sempena ramadhan yg kian menjelang tiba. Seronok juga sebab kalau tidak bertemu di Hari Raya kelak sekurang-kurangnya telah bertemu di majlis tersebut.

Terima kasih kakak ucapkan kepada semua yg menitip komen:-

Nini D.., Fazleyatul Aini, Ujie (bapak kakak memang tak bagi Ujie sejak kes itu), Aju Mohit, Ummi Iman, Nisah Idham (memang taka da dosa Nisah), aTieYusof Family, Acik Erna, nuyui a.k.a miss YUI, Angah, Mizz Aiza, redza, Puan Kutu, Mila@Rimbun (dah ramai cucu dah kakak mila), inazamri, ct rahani, wawa syaida, hainom OKje (jgnlah gitu dinda hihi...), QueeN TerataI (boleh guna Miza dgn syarat kena tunggu), lieyalatif (begitulah takdir Allah buatnya), Muja.., aanie, Knor, aanie (agak-agak dia tu siapalah ye aanie hihi...), faraherda.razalan,
HeNRieTTa JoSe, lia, ummiross (dua anak saudara kakak kerja petronas ummi. satu di kerteh dan satu di KL), zila norazila, JaSSNaNi (jgn bagi Fiyya naik walker Nani - boleh tapi kena tunggu), Mak Long a.k.a Kunang-kunang, Deqla Manjew (kadang memang dia macm tu), (Lizz) http://haslizalizz.com/, Qhaifa Nur (ye itulah sebabnya dia jadi begitu), azi, aby, cikguNae, Papa Mifz, Izan Ishak (kalau nak bagi Zayyan naik walker kena tunggu izan), Mia Kassim, amirah, MaMa Rey, anitadiana, Siti Rohaida Yusof, Aiza Hamdan (boleh guna tapi kena ada yg jaga dan tunggu Aiza), Nafira usof, Cida de' Nuanza, syuk shusuk, Qashmere, Sura Mohd, Ema Johari, eMMe, Kesuma Angsana, ieda immi, Haryati Faizal, diana, Haslinda Sadiken, Bin Muhammad (dah tak perlu BM mereka pun pandai hahaha...), Admin, boni kacak, ibuintan, Murni Alfathunnisa, Rapunzeel Cikilolo (oh en L tu inilah Lokmanlah ye)dan akhir sekali buat zana fahmi.

Terima kasih semuanya sekali lagi dari kakak.

are_lin@yu said...

pngntin sweet sgt..slmt melayari alam rumahtangga ;-)

aizamia3 said...

selamat pengantin baru.. moga kekal bahagia hingga ke akhir hayat.. ;)

Moga anak buah kakzakie tu sihat sentiasa dalam menjalani kehidupan seharian walau dia tak sesempurna mana.. ;)

Mimi Azirah said...

Selamat Pengantin Baru buat anak saudara akak

♥ Cmª shIemª ♥ said...

Salam K.Zakie..

cantik pengantinya..
alhamdulillah & tahniah atas kehadiran keluarga baru :)

besar dugaan buat k.long..jika ini yg terbaik. pasti allah berikan yg terbaik..

QasehnyaRania said...

dugaan hebay buat kak lonh
tahniah pda psangan pengantin baru

Myra Jay said...

Tahniah buat pengntin baru-moga kekal ke akhir usia :)

Mimie Najib said...

tahniah buat pasangan pengantin baru..semoga dapat layari alam rumahtangga dgn penuh kesabaran..amin..

*siannya kak..mngkin ank k.long akk tu sebagai ujian dari Allah yang tak terduga.apa2 pun bersyukurlah, kerana dia juga ahli syurga kan..

nik ros said...

congrat buat pengantin baru
moga kekal bahagia hingga ke syurga :)