Wednesday, January 22, 2014

Baunya sudah memenuhi ruang pejabat


~~ Salah satu corak masyarakat Malaysia.~~

71 comments:

Izwa Kamaruddin said...

alhamdulillah...bnyk buah limau dpt thn ni ye kak :)

cahayahidupku.blogspot.my said...

Bila nak chines new year... mula lah buah limau ni memenuhi pasarayakan kakzakie... tapi tak boleh makan banyak sangat... panas katanya :)

Eye_nee said...

Sama lah keaadaanya diopis saya kakzakie...supplier dah mula hantar..

ayunidati said...

wah... da musim da kan... sedap ni kalo dapat banyak ni kan...

asyifamustaffa said...

Sedap ni...wangiiii je bau dia...tgh musim nak raya cina ni...kita melayu ni pun kena tempiasnya juga kan kak....:)

Unknown said...

limau..hidangan wajib Chinese New Year, tapi..kita boleh makan sebelum raya dorang...haa tu yg terjadi kat umah hehe..:D

Zaza Abdul Latif said...

CNY & Limau sgt sinonim.. kat opis sy pun dah berlambak lambak limau kak :)

ini kisahnya said...

wahhh.. banyak nye dapat limau.. tahun ni opis alise langsung xdapat..

Umm AA said...

teringat entri kakak masa sambut CNY last yr..yg dapat byk2 mandarin tuh kan..heheh..tahun nie mesti beraya ngan limau mandarin lagi kan kakak..

Fazlina Ridzwan said...

assalamualaikum kakak..

wahhhh..byknya limauuuu..pebret anak dara saya tu...hehehehe..

Unknown said...

hari2 dok makan limau kat ofis ni kak..
last week dapat dah sekotak..dah abis pon kat umah..tekak pon dah rasa sakit..

Kamsiah yusoff said...

saya kalau nak makan..kena beli hehe...kat tempat keje suami..pelanggang tak dibenarkan bg buah ni...isteri2 dipesan..jgn terima jika ada yg datang rumah bg buah ni..kut2 jadi kes rasuah pulak..

Rizziela said...

Office baru tak banyak dapat limau

AtieYusof said...

Kat opis ni pun dah banyak Kak..hari2 makan limau..ingatkan nak buat N3 jgk..hehe..

Hudalatip said...

Macam saya jugak kak, banyak dah ada kat opis ni..

Unknown said...

murah rezeki kakzakie dapat limau byk nih..wahhh..sedapnye bau kulit dia..(suke sgt bau kulit limau nih..siap picit sampai terpercik air dr kulit dia..wangi)
macam² betol lah aiza nih kan..

(Lizz) http://haslizalizz.com/ said...

waa bestnyer limau mandarin tambah dapat yang manis memang sedap kan kak...biasa musim raya china memang banyak akan dapat limau ni...

Unknown said...

Banyaknye dapat limau kakak~
zura tahun nih x banyak dpt limau. big bos pon x memborong limau gak tahun nih. tak tahu lah kenapa tahun nih dia x beli limau.

bestkan bau buah limau.. rasa segar jer~

Anonymous said...

hehehe mmg x dapt dipisahkan kan.. tp takut juga nk ambil byk takut sakit tekak !

||aLeaSaRa|| said...

assalamualaikum kak :)

owh...samalah kita.officemate sampai cadangkan perah buat jus he3...

Mizz Aiza said...

rezeki menjelang tahun baru cina.. sedap buah oren tu..

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Bila dah dekat dengan tahun baru cina. Banyak dapat limau ini kan kakak. Rezeki juga ini.

adyna AB said...

Smlm baru dapat 2 biji dari gb ;) blom Mkn pun lagi

norhidana said...

msti banyak dpt akak thn nih yek... dana thn ni takde dpt lg... tak tau lah ada ke tak hehehe

PeRdU cINta said...

Assalammualaikum kak..woww..meriah limau ni kak..harum jekan baunya kak..dah mula demam limau ni kak..rezeki kita rakyat makaysia berbilang bangsa dan agama..

Fiza Rahman said...

Tahun ni tak dapat apa² pon kak. Sejak polisi baru kluar utk tidak menerima apa² sumbangan/hamper dimusim perayaan. Kejam tau.

musang said...

saya suka limau..sedap!

Ratu Hatiku said...

Wah....dah dapt limau dah ke kakak...saya blm nmpk lagi bayang limau tu...thn nie mcm xde jerk hihihi...

eija_sweetmama said...

Alhamdullillah rezeki,sempena dgn CNY ni mmg mewah la mkn limau..

HeNRieTTa JoSe said...

Byknye limau...rietta blom dpt lg utk tahun ini...

Abil Fikri Ahmad said...

Boleh bukak kedai jual limau dah tu..

Aziela said...

Saya dah terdapat yang masak arie tu kak...Tak terhabis walau sebiji.

memmetlenggeng said...

Alhamdulillah murah rezeki

Kayu Manis said...

Teringin nk mkn limau la plk...

Bunda_nora said...

Sedap tu...setahun sekali dapat free...

JaSSNaNi said...

Assalamualaikum kak..
wahhh.. kita serupa.. kita serupa.. (nyanyi lagu kumpulan headwind) sejak semalam penuh dah ofis dengan limau.. tapi tak de sekotak pun utk staff.. semua utk org org yang di luar.. huaaaa..

Umialya said...

alhamdulillah rezeki..

paridah said...

banyaknya limau nk makan jgn lupa basuh bersih2 takut alah dgn kimia yg disembur kat buah tu xpasal2 kespital pulak..

nohas said...

ralit makan limau mandarin ni, sebab senang dikupas..suka yg saiz kecik, comel2 je..

Mia Kassim said...

Samalah kak kat opis mia....bau limau jak memanjang...hehe

Cik Puan said...

setiap tahum mesti dapat sekotak dri kawan...

saniahibrahim said...

bulan ni terlebih vitamin c lah kita...sana sini limau.

JunAina said...

Tak boleh makan banyak2 kak nanti sakit tekak.

Unknown said...

kembung perut laa asyik makan limau..hahah..tapi awas kalau yg ada diabetis tak leh makan banyak limau nih..bahaya

OKje said...

Kelmarin dinda beli kanda sebab anak anak teringin...kalau masa kerja dulu mmg berkotak kotak dapat limau ni, tak payah membeli!

ANIM said...

ubat batuk ni kakzakie..
jangan makan banyak2 tau

Sue Bee said...

tambahkan kandungan vitamin C dlam badan..yeaayy!!!sedap la..

Cho Zila said...

banyaktu.. katanya tak boleh makan banyak2 yerk..

Mummydearie said...

Bulan ni memang bulan makan limau sampai batuk-batuklah, kak :) Eh, pelik...tahun ni takda siapa pulak menghantar limau ke pejabat :(

Sayap Biru said...

huhuhu sedapnya ...
dulu ingat lagi ms keje construction.. Nat snggup berangkut 2 kotak limau sekali gus ... free ..
Ketamakkan sudeyyyh!

Efa Nur said...

Assalamualaikum kakzakie :)
limau dan chines new year tak dapat dipisahkan :D

lamanya tak singgah blog akak.. ingat efa lagi tak? hehe :)

ummiross said...

meriah dengan limau dah ye Kakzakie..
kalau kena yang manis, tak puas makan kan, tapi kalau yang masam, aduyai..tertutup2 mata menahan masam.

BinMuhammad said...

Wah! Berkotak2 banyaknya...jgn sampai ada yg sakit perut dah le. Itulah keistimewaan negara kita yg berbilang bangsa dan budaya.

nurbijen said...

kalau dulu, mesti ada student yang beri limau2 ni.. skrang kena la beri sendiri.... hihihi

Mimie said...

Sedapnyeeee limauuuu

ZalinZalina said...

Teringat masa saya dan husben kerja ofis tiap2 tahun bawak balik limau ni..sekarang ni dua2 dah kerja sendiri, kena beli sendiri la gamaknya...buat kek oren pun sedap kan kak zakie :)

☾SHiemaCMa☾ said...

salam k.zakie..

ehehe...samela kat sini.. cma baru je tibai 2 biji tadi.. :)

KakNi said...

office sy belum nmpk sebiji pun lagi... heheheh

aby said...

salam kz ..
dapat yg manis tk pe la ..
klu dapat yg kecut,
alahai .. arek ngentekkay sebijik pun anggel ..

eelobor said...

kat pejabat baru nampak dah ada dapat sekotak... tapi tak sempat lagi nak merasa

Kakzakie Purvit said...

Pemberian limau ini semua jangan dianggap rasuah sebab mereka memberi secara terangan. Mereka beranggapan sebagai pengerat jalinan business sempena perayaan yg akan mereka raikan.

Terima kasih kakak ucapkan kepada semua yg memberikan komen:-

:: Mrs.Eady ::, CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati), Eye_nee, Ayu azmir, asyifa mustaffa, Roha, ZazaMyMoon, siti alfakhishah aman, UmmuAidan-Arissa, Eza Ridzwan, Zee Suhaini, ❤Kamsiah❤ (dulu kakak pun takut tapi bila sudah dijelaskan ini tradisi bangsa Cina, tidak lagi jadi bimbang dianggap sebagai rasuah), Rizziela, aTieYusof Family, Nurulhuda Abdul Latip, Aiza Hamdan, (Lizz) http://haslizalizz.com/, Nafira usof, Kesuma Angsana, ||aLeaSaRa||, Mizz Aiza (Dunia Kecil), Pokok Manggis Depan Rumah, adyna (kalau jumpa kakak boleh bagi sekotak Dyna), norhidana miswan, PeRdU cINta, Fiza Rahman, redza, Ratu Hatiku, Sweetmama, HeNRieTTa JoSe, Abil Fikri Ahmad (kakak agih pada semua pekerja Abil), Aziela, memmet lenggeng, Knor, BUNDA a.k.a KN, JaSSNaNi, umi alya, paridah (kakak selalu lupa cuci, kupas terus ngap hihi...), nohas, Mia Kassim, Cik Puan, saniah ibrahim, JunAina (lepas makan minum air banyak-banyak Aina), izan mama mia, hainom OKje (rumah kanda dah ada 5 kotak tapi agih pada budak mengaji), ANIM (kalau dah makan mana ingat Anim), Sue Bee, Cho Zila, Mummydearie (belum sampai lagilah tu), N.A.T (kakak ni dapat berkotak-kotak Nat. Sebab itu kena agih pada semua yg nak), Efa Nur (eh mestilah kakak ingat Efa), ummiross (betullah ummiross ada juga yg masam tapi jaranglah), Bin Muhammad (selain vit C, ianya juga melawaskan perkumuhan ni BM), nurbijen, Mimi Azirah, ZalinZalina (sekarang kena belikan org sebab dah jadi tawke hihi...), ♥ Cmª shIemª ♥, KakNi Sihat Cantik, aby, eelobor (kakak sini dah berpuluh kotak ee).

Buat semua terima kasih sekali lagi.

aizamia3 said...

Kat office ni dapat jugak sikit bila diagih2kan.. tapi dulu.. memang meriah dengan buah limau sebab kat office tak seramai sekarang.. hehehe..

Jahirah said...

limau....xdpt lg limau dr supplier thn ni..

Suria Amanda said...

SA x leh makan limau ni....confirm batuk...

Unknown said...

Tahun nie idah masih belum dapat limau lagi dari jiran tetangga...
tapi kalau tahun2 dulu muai lar makan limau nie... :D

Anonymous said...

ini memang fav saya

:)

maszull said...

assalamualaikum kakzakie...wah sedapnya limau tu...kat rumah ni semuanya mmg suka makan buah limau ni...kalau sekotak tu sekejap je dah luak buahnya...:)

Anonymous said...

Pejabat saya tidak putus terima buah limau. Kami simpan didalam peti sejuk supaya dapat makan buah limau yang disejukkan.

Unknown said...

x lama jer lagi tahun baru cina.. mmg berlambak sana sini la buah limau ni.. simbolik kaun mereka kan.. deqla pun x sabar ni nak dpt buah limau kat opis.. :)

ellynadyra said...

ubat batuk original nih

OKje said...

Tahun ni dinda beli jer kanda bila teringin makan tu....huhu